• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Кой за какво използва ръчната спирачка

Започната от stoan, Сряда, 25 Април, 2012, 21:22:59

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stoan

Специалистите в автомобилния бранш споделят единното мнение, че електронната ръчна спирачка има доста повече плюсове отколкото механичната, но сред шофьорите има една немалка група, която определено е на противоположното мнение. Тези водачи я използват не само на паркинг, а и като неизменен атрибут по време на движение.

Историята на електронната ръчна спирачка датира от 2001 година, когато американците от TRW Automotive показаха първия такъв прототип. Тази техническа иновация първоначално се вграждаше само в скъпите представителни лимузини, но постепенно започна да се интегрира във все повече модели от различни автомобилни сегменти.

Сега от TRW явно са се вслушали в гласа на тези, които предпочитат механичната ръчна спирачка, защото новото поколение на тяхната EPB притежава преимуществата на електронната ръчна спирачка, но в същото време може да се използва по време на движение за екстремно спиране или поднасяне.

В новата система са използвани всички последни технологии на TRW, в това число и електронният блок за управление на двигателя (ECU) Gen 5. Новият вариант на EPB също така има възможност при нужда и екстремно спиране да активира електронната стабилизираща програма ESP.

Към полезните функции на новата ръчна спирачка може да се отнесе още появата на автоматичен режим. При него ако водачът напусне автомобила и забрави да премести скоростния лост на автоматика в положение "Р", ръчната спирачка се активира сама, след като шофьорът отвори врата и откопчае предпазния си колан.

В ECU Gen 5 пък се използва микроконтролер с двойна архитектура и специална интегрална схема, като към системата могат да се включват и външни модули. Това значително опростява конструкцията на ръчната спирачка и дава повече свобода на дизайнерите при моделирането на интериора.

На този етап от TRW не казват кои ще бъдат първите автомобили, оборудвани с иновационната ръчна спирачка, но споменават, че моделите ще са два - седан и SUV. Според компанията производител тази система ще се наложи много бързо, защото ще допадне на всички водачи, независимо от стила им на шофиране.
http://fakti.bg/technozone/37405-koi-za-kakvo-izpolzva-rachnata-spirachka

stoan


Бриги Магнито

 :D :D :D Баце туй теме оди поече къде леките коли,но че ти мъцнем ръчна спирачка в взависимост от това на кои колела действа се ползва за намаляване и при големшките бута  ;) посредством нея се нагряват определен брой колела и дори те да загубят ефективност(да се запали феродото) остават друг брой колела ,който са с пълната си ефективност на крачна спирачка ;) или с други думи по-добре малко отколкото нищо.


Бриги Магнито



Иван Д.

И как ще тръгна с електронна "ръчна" спирачка от голям наклон, ако ми се наложи да спирам или да паркирам на баир?

Иван Д.