• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

ЕО,ТО-1,Т0-2 Или как си подготвяте камиона за зимата......

Започната от loshdancho, Сряда, 21 Септември, 2011, 14:47:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Мда, днес се промени времето в BG и  ми минава мисълта ,че  скоро зимата ще дойде.
Вече караме "модерни" камиони и не обръщаме достатъчно внимание (дори никакво)  на подготовката.
А трябва.
Акумулатор ,стартер,алтернатор, кога за последно ги поглеждахте (електролит,окиси, изолация на кабелите,шумове ,виене ,стържене ит.н.).
Въздушна инсталация- конденз, смяна дехидратор, (има даже специален антифриз за въздушната инсталация).
Горивна инсталация- филтри, добавки за горивото,резервоар (проверка за вода и боклуци).
Гуми, Спирачки,гресиране(или ще чакаме от солта всичко да ръждяса и блокира).
Лопата ,кирка,вериги,(даже от Гърция си взимах луга в чувал и си  го карах на шасито на влекача пред лафета).
Не на последно място и проверка на печката !

Прави ли ги някой тези неща или всички като закъсаме тогава се сещаме....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Баце че ко да му гледаш на акумулацията щом цело лето у жегите кога се изпарява туй -онуй не си го гледал и дянат значи мое да си сигурен ,че ше издяни и зимата.
Стартера кво ше му гледаш ,освен да му пребаеш против уроки друго не се сещам .
Относно антифризчето и имаше и някво гелче за въздуха да не замръзва т,турни си при наличието на дехидратор ше останеш максимално доволен ,но тъй като има по-компетентни и са ше ми развихрят една теорийка как ставало и как не знам си кво,плийз спестете си ги.До ден днешен у въздух нищо не съм слагал и все още никъде не съм аварирал.
Успех със зимният ден и не забравяйте да вдигнете кабината профилактично,та да сте сигурни,че зимата кат метнете котва нейде ще се вдигне.
Единственото нещо,което ви давам извън бъзика като съвет е-сменете си горивните филтри преди студа обикновенно там има малко водичка понякога и кат дойде Сечко,а честито,но пък нямате и гаранция,че като ги смените вашия петролен дилър дали няма да ви набута ,,първокласна стока,, тъй че кво излиза ич не се абете за щуротии. ;) ;)


Бриги Магнито



loshdancho

И на мен не ми се иска ,честно казано, ама няма начин.
Утре и други ден  мисля да отделя време за това.
Най-малкото ще пусна печката да видя дали работи. Ще премеря антифриза и гъстотата на електролита, преглед на клемите на акумулатора ,  точна конденза ,и без това имам малко нафта  може и там да пусна малко от пробката-да изтекат мизериите ,горивен филтър няма да сменям -имам резервен в кабината. Има и друго но ако остане време.
Имах един шеф  така вършеше нещата ,че преди зимата слагаше масло 15W/40 а на пролет 20W/50  мисля ,че е много хитро за стари камиони.

Ето ме и мен  -тренировки на сухо
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бобо89

аз като гледам на последната снимка на къде си тръгнал май-няма да са на сухо тренировките :Д

Бриги Магнито

Ко стана приключи ли ТО-то че глеам вече баце годжи честити първио снег.
Навремето май правеха зимен ден или нещо от сорта,броеха кой колко китки,лопати и синджири има и съответно имат ли дръжки или не.
;) майтап бре,ма правеха нещо.


LKW

#5
Гледайте тука.


Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

bizzart


driver1


balbeck


Гена

Такива вериги за първи път видях 95-96год на някакъв хенгер и тогава останах доста учуден.

Mandor

Като се замисля, този модел вериги, дали помага при спиране? Или колелото блокира и когато спре, тогава?
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Бриги Магнито

Цитат на: Mandor - Четвъртък, 15 Декември, 2011, 12:58:28
Като се замисля, този модел вериги, дали помага при спиране? Или колелото блокира и когато спре, тогава?
Не че ги чувам нещата,но въпросните вериги служат за потегляне само и единственно.Факт е че ги има от време оно и посредством завъртането на джаджата се подават под гумата и по този начин помагат да отлепиш зимата по некой сукак.
Аз не съм мноо фен на веригите и освен ,че помага при преспи от снежец при други условия като стабилен лед е малко по скоро като кънкьор с кънки и вместо да помагат повечко вредят,но както казах не ги чувам нещата,тъй че ...


driver1

   Аз пък мисля, че класическите вериги са най-ефикасни именно на лед - впиват се в него и подобряват сцеплението. В мек сняг просто рият, особено, ако са единички.

loshdancho

На лед  нищо не помага. Имам в предвид черен лед- когато конденза от мъглата замръзне по асфалта. На сняг също не помагат ако затънеш и тогава се опитваш да ги сложиш. Единственото спасение е когато ги сложиш предварително.Истината за мен са двойките, само че са много трудни за слагане.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.