• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

МАН TGA vs ДАФ ХФ 105

Започната от jorko__82, Четвъртък, 03 Ноември, 2011, 10:53:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jorko__82

Здравейте на всички колеги. На кой от двата камиона бихте заложили, но не като удобство, а като здравина, надежност и сигурност на пътя. Ще ми бъде интересно да проследя вашите мнения по въпроса . :) :) :)

jorko__82


admin

Цитат на: jorko__82 - Четвъртък, 03 Ноември, 2011, 10:53:41
Здравейте на всички колеги. На кой от двата камиона бихте заложили, но не като удобство, а като здравина, надежност и сигурност на пътя. Ще ми бъде интересно да проследя вашите мнения по въпроса . :) :) :)

Труден избор. Личното ми пристрастие обаче клони към DAF.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

R560


Бобо89

Преди карах МАН тга 440 2007г,а сега карам ДАФ 105.460 2010г.За мен няма място за сравнение МАН-а доста повече ми допада,но това е мое мнение,а ако е ТГА ХХЛ 480 ще съм перфектен душата ми не е алчна толкова ми стига  ;D

georgi87

Като оставям на страна това че МАН с най-голямата си кабина при всички случай е по-удобен от ДАФ с най-голямата му кабина. По от ношение на здравина качество и надежност ДАФ-а е много далеч от истината. Забелязалили сте по пътищата на Европа колко от камионите които виждате с вдигната кабина са ДАФ. Истината е само МАН и конкурентния му сънародник който тази година изби рибата с новия си модел. Сега по темата МАН само МАН

jorko__82

Благодаря на отговорилите  :) :) :) а колегите които карат от този модел камиони да не се срамуват а да дават мнения  :) :) :)

kaloyan Mladenov

Карал съм ги идвата,и сега като се замисля на т'ва железо МАНа,нищо не му се е чупило.Ма на ДАФа ,поне тоя който карах ,нещо електрониката се ебаваше.

tutifruti_1961

#7
Даф , карал съм го 2 години без никакви проблеми.

Причина за редакция : Правопис

georgi87

Евала за темата адаш Жорко 82 но все пак всеки си има мнение аз например за пръв път подкарах камион който беше МАН ТГА18.410 нямах книжка само влекача разбирасе .После с С категория бащами ми даваше да карам композиция с МАН19.403 в Франция по 9ката. И повярвайми няма по удобни и здрави камиони от тях с най-големите кабини просто всичко е там където му е мястото без извити табла на вътре които ти заемат вътрешно пространство като Волво и Даф и други. Нека все пак си дадат мнението хора които са карали по няколко модели и от двете марки .  Ще бъде най-обективно.

















driver1

Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!

godji

Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=36.165   виж отговор #171

А по темата МАН
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
Браво +1
Сега по темата.При MAN TGA с двигател от първите модификации (не комонрейл) има един много лош  конструкторски  недостатък. След определени километри почва да харчи ВОДА. Мястото, от което се получава това е.
-заради EGR-минава тръба с вода през колекторите и от там поради постоянните промени на температурата особено сутрин може да се появи теч.Водата си минава през мотора и не се вижда от никъде.
Говорил съм с специалисти  в сервиз и отговора беше -карай до като почне да харчи  повече защото за кило -две на седмица не си струва да разглабяме мотора. е след време  се увеличава и стига до 5 литра и тогава се оказа ,че се разглабя половината мотор да се отстрани.Но пък  има най-хубавата возия  от всички кокали които съм карал.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Цитат на: loshdancho - Петък, 11 Ноември, 2011, 21:28:52
Цитат на: driver1 - Петък, 11 Ноември, 2011, 20:57:37
Колеги, не спорете! Камионите са: СКАНИЯ и ...други!
Браво +1
Сега по темата.При MAN TGA с двигател от първите модификации (не комонрейл) има един много лош  конструкторски  недостатък. След определени километри почва да харчи ВОДА. Мястото, от което се получава това е.
-заради EGR-минава тръба с вода през колекторите и от там поради постоянните промени на температурата особено сутрин може да се появи теч.Водата си минава през мотора и не се вижда от никъде.
Говорил съм с специалисти  в сервиз и отговора беше -карай до като почне да харчи  повече защото за кило -две на седмица не си струва да разглабяме мотора. е след време  се увеличава и стига до 5 литра и тогава се оказа ,че се разглабя половината мотор да се отстрани.Но пък  има най-хубавата возия  от всички кокали които съм карал.

Карах 4-ка с първия двигател на ТГА и не харчеше вода , а беше на 1 200 000 км. Свалянето на колекторите въобще не е половината двигател и се прави за около 2 часа (заедно със сглобяването) ! Явно не си попаднал на специалисти . На същия правихме основен ремонт и още имаше хонинг на цилиндрите , без никакъв ръб от износване .
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Не е  само това мястото. Другите са -изпуска вода от ангренажната плоча (даже се предлагат отремонтирани)- сваля се
-перката
-оптегач
-алтернатор
-водна помпа
капак на ангранажа
-и още куп дреболии
Има и друго място -през компресора-рядко но възможно място(касаещо не само MAN).
Затова и така ми беше отговорено(докато е малък разхода на вода  не си струва ремонта ).
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

Явно говорим за различни двигатели ! На 410 к.с. ангренажа е отзад и се изважда целия двигател .
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !