Свидетелство за правоуправление
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 04:13:46 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1] 2 3 ... 6   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Свидетелство за правоуправление  (Прочетена 62452 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
bad_kras
WWW.SBPS.EU
Потребител герой
*****

Рейтинг: +216/-106
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1020
Теми: 65



Активност
0%

Всеки живот добре преживян, е дълъг живот!


WWW Ел. поща
« -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 16:11:07 »
ОтговорОтговор

Ядосан Ядосан Ядосан Поредната държавна простотия !!!    Някой заглеждал ли се е в новите "шофьорски книжки" ?
Днес колега ми се оплака , че в новите шофьорски  книжки не са му отразили протокола и датата срещу съответната икона на гърба на книжката.  Или по точно : в сектор  С1Е - няма никакви данни. Съответно това е стигнало и до най бялата държава - УНГАРИЯ и са го избръмчали с 50 евра , че нямал право да управлява този вид МПС ( бил е с дрехарка - хенгер ) .  Пълен АБСУРД !!!  Ядосан Ядосан Ядосан  Същото се отнася и за другите допълнителни категории. Значи можете да возите 50 пътника в автобус с ремарке (DE) --- НООО не можете да управлявате "малък автобус с ремарке (пример 9 местен) - (D1E)"- защото не ви е отразено срещу категорията , протокол и дата за положения изпит!!!
Как ви се струва това ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* свидетелство за правоуправление.jpg (17.35 KB, 300x225 - видяно 19200 пъти.)
Активен

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             
Форум на българските шофьори
« -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 16:11:07 »

 Активен
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #1 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 16:48:46 »
ОтговорОтговор

Поредната простащина! В Унгария не са длъжни да четат нашия закон за движение по пътищата. А и нашите катаджии са тъпанари-щом имаш категория Д+Е следва на всички останали категории да имаш датата на протокола. УЖАС!!!  Ивайло Московски да се обади на всички катаджии по всите Европейски съюзи за да им каже, че грешката е вярна и ,че е осрал евронормите!!! Баси тъпите парчета в транспортното министерство с всичките му структури и служители. Същото важи и за КАТ!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 16:48:46 »

 Активен
Lorinser
Гост
« Отговор #2 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 17:03:04 »
ОтговорОтговор

Значи според моята книжка аз нямам право да карам камион с ремарке???  Ъ? Как, след като карах курса на камион с ремарке? Те нека ме глобят па ако не ги осъдя па на!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #3 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 17:48:05 »
ОтговорОтговор

В голяма грешка сте и тримата. Прочетете закона и не забравяйте, че унгарците могат да ви глобят и заради въздуха, който им дишате. Принципно подкатегориите са с определени ограничения, но след като имате основните категории, можете да управлявате посочените превозни средства.

Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За да управлява
моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление,
валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
      (2) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства
се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински
букви:
      1. категория М - мотопеди;
      2. категория А - мотоциклети;
      3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава
3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях
може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг;
допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата
максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство;
      4. категория С - автомобили, различни от тези от категория D, чиято допустима
максимална маса надвишава 3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг;
      5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за
превоз на пътници, с над 8 места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се
прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; към тази категория
се приравняват и съчленените автобуси; прикачването на ремарке към съчленен автобус
е забранено;
      6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория В и ремарке, когато:
      а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
      б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
      7. категория С+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория С и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
      8. категория D+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория D и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
      9. категория Т - колесни трактори (Ткт) и тролейбуси (Ттб); към тази категория
се приравняват и трамвайните мотриси (Ттм).
      (3) В рамките на категориите А, В, С, D, С+Е и D+Е, може да бъде издавано
свидетелство за управление на моторни превозни средства с ограничена валидност,
която се отразява със следните кодове:
      1. код 72 (подкатегория А1) - мотоциклети с работен обем на двигателя не
повече от 125 куб. см и с максимална мощност не повече от 11 kW;
      2. код 73 (подкатегория В1) - триколесни и четириколесни моторни превозни
средства с електрозадвижване или с двигател с вътрешно горене с работен обем над 50
куб. см и с конструктивна максимална скорост над 45 км/ч, чиято маса без товар не
надвишава 550 кг (в случай на електрозадвижване не се включва масата на
акумулаторните батерии);
      3. код 74 (подкатегория С1) - товарни автомобили с допустима максимална маса
над 3500 кг, но не повече от 7500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг; при което допустимата максимална маса на
състава не трябва да надвишава 7500 кг;
      4. код 75 (подкатегория D1) - автомобилите за превоз на пътници с повече от 8
места за сядане, без мястото на водача, но не повече от 16 места за сядане, без мястото
на водача; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не
повече от 750 кг;
      5. код 76 (подкатегория С1+Е) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория С1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг; допустимата максимална маса на състава не трябва да надвишава 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
      6. код 77 (подкатегория D1 + E) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория D1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг, когато допустимата максимална маса на състава е не повече от 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство; ремаркето не се използва за превоз на пътници.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #4 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 18:31:03 »
ОтговорОтговор

Е, добре де, Админе! Всички знаем, че в нашия закон това го пише. Кажи как да избегнем глобата на Унгарците? Кой ни защитава от такива мародери? В Румъния имах случай преди 3 г., когато ми взеха документите за износени гуми. А гумите си бяха с над 60% грайфер. Казаха-или 200 евро, или пишем акт и камиона остава тук, като след 1 месец ще си платиш и тогава ще си вземеш документите от посолството в Букурещ и камиона оттук. Какво ще остане от камиона и товара след 1 месец? Или да стоя караул до дръгела? Платих ги ТЕЗИ 200 Е., за да не остана без документи и без работа-БЕЗИЗХОДИЦА! И на-лошото е, че си на пангала-нямаш време да реагираш, пък и никой в БГ не те мисли - оправяй се за своя сметка!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
bad_kras
WWW.SBPS.EU
Потребител герой
*****

Рейтинг: +216/-106
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1020
Теми: 65



Активност
0%

Всеки живот добре преживян, е дълъг живот!


WWW Ел. поща
« Отговор #5 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 19:22:23 »
ОтговорОтговор

В голяма грешка сте и тримата. Прочетете закона и не забравяйте, че унгарците могат да ви глобят и заради въздуха, който им дишате. Принципно подкатегориите са с определени ограничения, но след като имате основните категории, можете да управлявате посочените превозни средства.

Чл. 150а. (Нов - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) За да управлява
моторно превозно средство, водачът трябва да притежава свидетелство за управление,
валидно за категорията, към която спада управляваното от него превозно средство.
      (2) За определяне правоспособността на водачите моторните превозни средства
се делят на следните категории, различни от тези по чл. 149, обозначени с латински
букви:
      1. категория М - мотопеди;
      2. категория А - мотоциклети;
      3. категория B - автомобили, чиято допустима максимална маса не надвишава
3500 кг и броят на местата им за сядане, без мястото на водача, не превишава 8; към тях
може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг;
допустимата максимална маса на състава не надвишава 3500 кг; допустимата
максимална маса на ремаркето не може да надвишава масата без товар на теглещото
превозно средство;
      4. категория С - автомобили, различни от тези от категория D, чиято допустима
максимална маса надвишава 3500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг;
      5. категория D - автомобили, с изключение на тролейбусите, предназначени за
превоз на пътници, с над 8 места за сядане, без мястото на водача; към тях може да се
прикачва ремарке с допустима максимална маса не повече от 750 кг; към тази категория
се приравняват и съчленените автобуси; прикачването на ремарке към съчленен автобус
е забранено;
      6. категория B+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория В и ремарке, когато:
      а) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава 750 кг;
      б) допустимата максимална маса на ремаркето надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
      7. категория С+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория С и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
      8. категория D+Е - състав от пътни превозни средства с теглещо моторно
превозно средство от категория D и ремарке с допустима максимална маса над 750 кг;
      9. категория Т - колесни трактори (Ткт) и тролейбуси (Ттб); към тази категория
се приравняват и трамвайните мотриси (Ттм).
      (3) В рамките на категориите А, В, С, D, С+Е и D+Е, може да бъде издавано
свидетелство за управление на моторни превозни средства с ограничена валидност,
която се отразява със следните кодове:
      1. код 72 (подкатегория А1) - мотоциклети с работен обем на двигателя не
повече от 125 куб. см и с максимална мощност не повече от 11 kW;
      2. код 73 (подкатегория В1) - триколесни и четириколесни моторни превозни
средства с електрозадвижване или с двигател с вътрешно горене с работен обем над 50
куб. см и с конструктивна максимална скорост над 45 км/ч, чиято маса без товар не
надвишава 550 кг (в случай на електрозадвижване не се включва масата на
акумулаторните батерии);
      3. код 74 (подкатегория С1) - товарни автомобили с допустима максимална маса
над 3500 кг, но не повече от 7500 кг; към тях може да се прикачва ремарке с допустима
максимална маса не повече от 750 кг; при което допустимата максимална маса на
състава не трябва да надвишава 7500 кг;
      4. код 75 (подкатегория D1) - автомобилите за превоз на пътници с повече от 8
места за сядане, без мястото на водача, но не повече от 16 места за сядане, без мястото
на водача; към тях може да се прикачва ремарке с допустима максимална маса не
повече от 750 кг;
      5. код 76 (подкатегория С1+Е) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория С1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг; допустимата максимална маса на състава не трябва да надвишава 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство;
      6. код 77 (подкатегория D1 + E) - състав от пътни превозни средства с теглещо
моторно превозно средство от категория D1 и ремарке с допустима максимална маса
над 750 кг, когато допустимата максимална маса на състава е не повече от 12 000 кг;
допустимата максимална маса на ремаркето не трябва да надвишава масата без товар на
теглещото превозно средство; ремаркето не се използва за превоз на пътници.

Окей съгласен съм с теб!  НО ЗАЩО не вписват протоколите срещу подкатегориите за да няма проблеми , защото това е предтекст за глоби.  Не може да имаш най големите категории вписани , а срещу по малките нищо да не пише!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             
Mandor
Потребител герой
*****

Рейтинг: +491/-22
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 739
Теми: 33



Активност
0%


« Отговор #6 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 19:59:08 »
ОтговорОтговор

В закона пише че с "С" можеш да караш и колесен трактор. И в книжките си го пишат. Явно някой някъде е недогледал... отново... Ядосан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.
Don_Bazilio
Старши потребител
****

Рейтинг: +132/-23
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 395
Теми: 10



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #7 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 20:04:20 »
ОтговорОтговор

Нали направихме синдикат на Българските професионални шофьори? Той не може ли поне да пита където трябва?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 20:36:47 »
ОтговорОтговор

Окей съгласен съм с теб!  НО ЗАЩО не вписват протоколите срещу подкатегориите за да няма проблеми , защото това е предтекст за глоби.  Не може да имаш най големите категории вписани , а срещу по малките нищо да не пише!

Чакай малко сега. Значи снимката, която си сложил, не може да ми е ориентир за каквото и да било, свързано с въпроса ти. Това е просто една книжка, със съответните категории, отбелязани в нея. Питането ти е относно подкатегориите. Ами много ясно, че и в моята книжка не пише нищо срещу подкатегориите. И това е напълно разбираемо, тъй като аз не съм карал курсове нито за C1, нито за C1+E. На практика ти какъв протокол искаш да ти впишат срещу С1 или С1+Е, след като такъв протокол не съществува? В моята книжка си пише както на лицевата страна категориите, които имам, така и на обратната страна пише коя категория с кой номер протокол е придобита и от каква дата. А ако на някой не го пише, да ти отиде в КАТ и да направи рекламация. Но все си мисля, че още при получаването е трябвало да свърши тази работа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
bad_kras
WWW.SBPS.EU
Потребител герой
*****

Рейтинг: +216/-106
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1020
Теми: 65



Активност
0%

Всеки живот добре преживян, е дълъг живот!


WWW Ел. поща
« Отговор #9 -: Четвъртък, 05 Януари, 2012, 20:46:50 »
ОтговорОтговор

Окей съгласен съм с теб!  НО ЗАЩО не вписват протоколите срещу подкатегориите за да няма проблеми , защото това е предтекст за глоби.  Не може да имаш най големите категории вписани , а срещу по малките нищо да не пише!

Чакай малко сега. Значи снимката, която си сложил, не може да ми е ориентир за каквото и да било, свързано с въпроса ти. Това е просто една книжка, със съответните категории, отбелязани в нея. Питането ти е относно подкатегориите. Ами много ясно, че и в моята книжка не пише нищо срещу подкатегориите. И това е напълно разбираемо, тъй като аз не съм карал курсове нито за C1, нито за C1+E. На практика ти какъв протокол искаш да ти впишат срещу С1 или С1+Е, след като такъв протокол не съществува? В моята книжка си пише както на лицевата страна категориите, които имам, така и на обратната страна пише коя категория с кой номер протокол е придобита и от каква дата. А ако на някой не го пише, да ти отиде в КАТ и да направи рекламация. Но все си мисля, че още при получаването е трябвало да свърши тази работа.
Става въпрос точно за снимката както е на "В.Димитров" . А снимката която аз качих е за да покажа за кои допълнителни категории става въпрос.  Мисля , че протоколите които са за кат."С" , "D" , "C+E'' и "D+E" трябва да се вписват и срещу допълнителните по малки категории.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2336/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7181
Теми: 538



Активност
0.6%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #10 -: Неделя, 15 Януари, 2012, 22:11:40 »
ОтговорОтговор

Има нещо гнило в ИААА и КАТ. Онзи ден бях по работа в ИААА и реших да попитам как стоят нещата с тези свидетелства, категории и други подобни неща. А човека там директно ме попита дали става въпрос за Унгария, защото аз не му бях споменавал нищо. И по стар български обичай добави, че "унгарците си били такива", "секеш-мекеш" и че не трябвало да правят никакви проблеми. Тръгнах си и за пореден път се убедих в каква нещастна държава живеем.

Значи според моята книжка аз нямам право да карам камион с ремарке???  Ъ? Как, след като карах курса на камион с ремарке? Те нека ме глобят па ако не ги осъдя па на!

Е как да не можеш? С+Е си е категория за ремарке с тегло над 750 кг.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Alexander
Начинаещ
*

Рейтинг: +11/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 43
Теми: 3



Активност
0%

« Отговор #11 -: Сряда, 18 Януари, 2012, 18:49:05 »
ОтговорОтговор

  И мой познат е изгарял по тази схема. И пак в Унгария. То човек вече не знае от къде ще му дойде.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

И това ще мине.
emcho
Начинаещ
*

Рейтинг: +3/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 33
Теми: 3



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #12 -: Четвъртък, 29 Март, 2012, 15:14:52 »
ОтговорОтговор

Categories valid in all EU countries[2]Class Description Age of acquisition Requires Includes Remarks
Mopeds
AM (M,H) Two-wheel vehicles or three-wheel vehicles with a maximum design speed of not more than 45 km/h and with a cylinder capacity not exceeding 50 cubic centimetres. 16 years (15 years in Finland,Czech Republic, Slovenia, Spain and Sweden, 14 years in Estonia, Latvia, France, Italy, Portugal and Hungary). The category AM does not become EU-wide until 2013. —  In Finland, Germany, Ireland and Norway, the class is called M. In Slovenia, the class is called H.
Motorcycles
A1 Motorcycles with a cylinder capacity not exceeding 125 cubic centimetres and a power not exceeding 11 kW; and motor tricycles with a power not exceeding 15 kW. 16 years. — M, (also T in Finland) Recently, Portugal passed a law in which B and BE driving licencees can drive motorcycles not exceeding 125cc within Portugal. B licence holders in Latvia, Spain (Once you have a three years experience with B) and Italy are able to drive motorcycles not exceeding 125cc within the respective countries.
A Any motorcycle or motor tricycle not in category A1. Limited to 25 kW and 0.16 kW/kg for 2 years. 18, although the UK allows obtaining the license (with 25 kW / 0.16 kW/kg limit) at 17. Direct access to motorcycles over 25 kW / 0.16 kW/kg can be obtained by those 21 or over by passing "a specific test of skills and behaviour".  A1, M, (also T in Finland) 
Motor vehicles
B Motor vehicles with a maximum authorised mass not exceeding 3500 kg and designed and constructed for the carriage of no more than eight passengers in addition to the driver; motor vehicles in this category may be combined with a trailer having a maximum authorised mass which does not exceed 750 kg. 18 years (17 years in the UK, Iceland, Ireland and Hungary). — M, L, S Does not include S in Norway.
BE Without prejudice to the provisions of type-approval rules for the vehicles concerned, combination of vehicles consisting of a tractor vehicle in category B and a trailer or semi-trailer where the maximum authorised mass of the trailer or semi-trailer does not exceed 3500 kg. 18 years (17 years in the UK, Germany and Ireland). B — Include T in Norway.
Large goods vehicle
C1 Large goods vehicle with a maximum authorised mass of not more than 7.5 t; with or without a trailer with a maximum mass of less than 750 kg. 18 years B — 
C1+E Combinations of vehicles where the tractor vehicle is in category C and its trailer or semi-trailer has a maximum authorised mass of over 750 kg. 21[citation needed] (18 in Sweden and Ireland; 18 in Germany (with limitation see class "C")) years C or C1 T see C.
C Large goods vehicle with a maximum authorised mass of more than 3.5 t mass and not more than 8 + 1 seats (lorry); with a trailer with a maximum mass of 750 kg. 21 years[citation needed] (18 years in Bulgaria, Sweden, Finland and Ireland; 18 years in Germany for non-commercial use only except for apprenticeship as professional driver) B C1 
C+E Other combinations of vehicles and trailers which with combined maximum authorised mass of more than 750 kg. 18 years C C1E 
Buses
D Vehicles with more than 8 + 1 seats (buses). 21 years[citation needed] B D1 Motor vehicles designed and constructed for the carriage of more than eight passengers in addition to the driver; motor vehicles which may be driven with a category D licence may be combined with a trailer having a maximum authorised mass which does not exceed 750 kg. Includes articulated buses (at least in the UK).[6]
D1 Light buses with a maximum of 16 + 1 seats. 21 years[citation needed] B — Motor vehicles designed and constructed for the carriage of no more than 16 passengers in addition to the driver.; motor vehicles in this category may be combined with a trailer having a maximum authorised mass not exceeding 750 kg.
DE Combinations of vehicles where the tractor vehicle is in category D and its trailer has a maximum authorised mass of over 750 kg. 21 years[citation needed] D D1E 
D1E Combinations of vehicles where the tractor vehicle is in category D1 and its trailer has a maximum authorised mass of over 750 kg. 21 years D or D1   

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #13 -: Четвъртък, 29 Март, 2012, 23:13:34 »
ОтговорОтговор

В закона пише че с "С" можеш да караш и колесен трактор. И в книжките си го пишат. Явно някой някъде е недогледал... отново... Ядосан

     Ако говориш за преди време, съгласен съм. В свидетелствата, не мисля да има такива коментари. Доколкото си спомням, беше обявено, че изкарали категория "С", преди 2002 година, автоматично придобиват категория "Ткт". След това, двете са независими , отделни. На колегата В.Димитров, когато е "С", тогава е и "Ттк". Като гледам дата 8.12.1994 г, са и "В, С, М и Ттк". Той е карал, направо от "С" и автоматично е получил и другите. При мен категория "С" е от '92 година, а в свидетелство за "Ттк" е вписано '95. Тогава се явявах на листовки и кормуване за "Ттк" (както и допълнително свидетелство, машинист тракторист втори клас).
     Някой от скоро изкарали "С", получил ли е и  "Ттк"?
     Сега се позагледах и в моята книжка и има аномалия. Изпита на камион с ремарке ми беше на 18.01.95, съответно "СЕ - 18.01.95", "ВЕ - 18.01.95"... и "DE - 18.01.95". Обаче, категория "D" е 10.05.95. Следователно, в периода 18 януари до 10 май, съм имал право да управлявам автобус с прикачено ремарке, но само автобус, след полагане на изпита.
     Тези под категории, не знам за какво служат. За тези които не са навършили 21 години имат право да управляват с обща допустима маса до 7'500 кг, което е "С1". На другите какъв е смисъла, някой знае ли?
     За Унгария, много сме слушали. Ако не въртиш превключвателя на по-старите тахографи, на ЧМР-то нямало точки на датата, значи е телефон няма съответно дата, не си писал трите имена на шайбата и много други. Аз лично не мога да се оплача много от унгарците, малко над 100 евро общо - ядва се.


Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
pumix
Старши потребител
****

Рейтинг: +66/-28
Неактивен Неактивен

Публикации: 360
Теми: 2



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #14 -: Четвъртък, 29 Март, 2012, 23:48:23 »
ОтговорОтговор

Все още е така-изкараш ли С,получаваш и Ткт.Аз преди 3 години ги взех,мисля,че може да се каже скоро.Това за тези които са ненавършили 21 години само до 7500кг. го чувам за пръв път.Аз откакто съм изкарал С на 18 години съм карал товари много над 7500кг., със самосвал.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!
Етикети:
Страници: [1] 2 3 ... 6   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!