• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Каква композиция предпочитате да карате:прицеп,хенгер или хенгер с люлка?

Започната от georgi87, Петък, 13 Януари, 2012, 00:10:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Кое ви допада и предпочитате да карате?

Прицеп
Хенгер
Хенгер люлка

pumix

Цитат на: ivopifeca - Понеделник, 16 Януари, 2012, 18:38:25
Значи са крьгове и чекрьци,не е лафетно ремарке? ???Искам да помоля някои компетентен,ако може да извади отнякьде подходяща литература и наи накрая да разбереме на кое ,как се вика-хенгери,менгери и тн. :-\
Баце ама то е просто,даже елементарно.Има ремарке и полуремарке.
Ремаркето се закача посредством теглич за влекача и обикновенно има един завиващ мост-предния.Това е хенгер.
Ремарке на което се вика люлка пак се закача с теглич но няма завиващ мост,защото мостовете,два или три примерно са посредата на ремаркето.
Полуремаркето се закача/прицепва(от там сигурно идва и наименованието прицеп) към влекача посредством лафет,който се намира на влекача и царски болт,който се намира на полуремаркето.Мостовете му се намират в задния край,обикновенно са три,а на по старите полуремаркета са два.
Аз се обърках малко в предния си пост като помислих че говориш за автовлак при които за първото полуремарке се закача колесар с лафет,за който се зацепва друго полуремарке.
И последно да те питам ти щом тия неща не знаеш ,поне малко кое какво представлява,в камион качвал ли си се?Че нещо ми се чини че не си.Може би темата със симулаторите посещаваш по често
На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

pumix

На руска кола вратата и на жена устата,се затварят с удар!!!

ivopifeca

Колега на камиони мислим да съм се качвал,даже и покарвал дори.Много ми е ясно как се прикачва полуремаркето за влекача и ремаркето за камиона.Молбата ми беше,ако някои е наясно,каква точно е конструкцията на ремаркето,на което предният мост завива,тоест как се назовава точно този кръг ли е ,лафет ли е, на  когото лагерува предният мост-завива?Ясно е, че това и двете са ремаркета, и това на което завива предния мост, и това чиито оси са разположени неподвижно в средата му.Въпросът ми беше каква е разликата в названието между двете,какви по точно са научните им названия по каталог например ако тръгне човек да си купува.В момента карам такова ремарке,преди пет години също карах и при оглед от монтьори във фирмата,казваха разбит лафет.От тогава съм чул,че на тези ремаркета им се казва лафетни :)

ivopifeca


exon

Поне според листовките върху които се држи изпита за категория Е,правилното наименование е "ремарке с шарнирно окачен теглич".Ето тук има доста неща за видовете тегличи и стандартите които трябва да покриватhttp://www.rta.government.bg/n_uredba/naredbi_tip/naredba_072.pdf

ivopifeca


dino412

Цитат на: Mandor - Понеделник, 16 Януари, 2012, 19:17:34

Не се вижда много добре начина за завъртане на предните колела от теглича.

Те тука хората са обяснили и показали за прословутия кръг чекръг мекрък.....
http://www.remel.bg/?cid=43

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

doktora179

Хенгер люлка е много добре защото вози като лодка и не блъска в бъбреците ако се качите на този хенгер ще останете доволни много по добре е от прицеп(камъни в бъбреците не остават)хахаха.
Ето една люлка


Uploaded with ImageShack.us

kkkvd

Аз да споделя, кат се учехме едно време да караме назад слагаха клин на ремаркето да не се излагаме на изпита.
После почнах на прицеп.. лесно и чудесно. После ми се наложи да карам зърновоз с триосно ремарке с обръщач, както му викаме по нашия край, демек с управляем преден мост. Голям зор видях. Два пъти ми изкарваха камиона колегите от кофти положение, след това турих душа на мъка и се научих. Веднъж свикнеш ли, лесно е.
Хенгер люлка назад е много лесен за каране, по маневрен от прицепа,
После пак на прицеп - голям зор, докато обърна мисленето.. Толкова по кормуването назад. Напред лесна работа, не се налага много да изнасяш.

Най-лесно е да обслужваш прицеп, иначе са все едно 2 камиона разоборудваш

doktora179

Цитат на: kkkvd - Петък, 02 Март, 2012, 15:05:02
Аз да споделя, кат се учехме едно време да караме назад слагаха клин на ремаркето да не се излагаме на изпита.
После почнах на прицеп.. лесно и чудесно. После ми се наложи да карам зърновоз с триосно ремарке с обръщач, както му викаме по нашия край, демек с управляем преден мост. Голям зор видях. Два пъти ми изкарваха камиона колегите от кофти положение, след това турих душа на мъка и се научих. Веднъж свикнеш ли, лесно е.
Хенгер люлка назад е много лесен за каране, по маневрен от прицепа,
После пак на прицеп - голям зор, докато обърна мисленето.. Толкова по кормуването назад. Напред лесна работа, не се налага много да изнасяш.

Най-лесно е да обслужваш прицеп, иначе са все едно 2 камиона разоборудваш

Колега едно и също е зависи за какъв вид ремаркета говориш ако са щори е супер лесно но ако е брезент там вече става сложно особено ако те накарат да буташ упорните греди горе става много зорно !!! Иначе си много прав за класик хенгерите назад се карат ужасно прицепа се изнася много а люлката много добре следва и нетрябва толкова изнасяне но общо взето можеш ли да караш нема никакъв проблем с какво ремарке ще си дали хенгер или прицеп трябва да сме упорити за да успяваме !!!

kkkvd

Да де, ама ако товариш на заден капак на рампа, пада разкачване на композицията, не е много гот

А има едни опорна тележка  се казва, мост с лафет, прицепа се качва върху него и зацепваш за соло камион.. но това реално е извън стандартите става много дълно.. В ЕС не става, сигурно за Русия или САЩ е измислено, а у нас явно за селското стопанство

http://furgoni.wordpress.com/tag/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%B0%D1%80/#wpcom-carousel-2014

doktora179

Цитат на: kkkvd - Петък, 02 Март, 2012, 17:12:08
Да де, ама ако товариш на заден капак на рампа, пада разкачване на композицията, не е много гот

А има едни опорна тележка  се казва, мост с лафет, прицепа се качва върху него и зацепваш за соло камион.. но това реално е извън стандартите става много дълно.. В ЕС не става, сигурно за Русия или САЩ е измислено, а у нас явно за селското стопанство

http://furgoni.wordpress.com/tag/%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%B0%D1%80/#wpcom-carousel-2014

Колега такива се използват и в Словакия,Швеция,Полша и другите северни страни аз имам приятел който кара такова чудо в некаква си фирма Kimm Johanssen

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

kkkvd

Добре де, ГИГАЛАЙНЕР да е... обаче ако европейски фирми оперират в ЕС с такава композиция, не е ли леко извън стандарта? Това може ли да мине на последната каса преди Фернети изход Италия. Там ченгетата се заяждат с автовозите за 1 метър повече, какво ли ще кажат като те видят с това...

Mandor

Разработка е на "KRONE" и те се борят за признаването му по европейските пътища. Въпрос на време е да станат масови.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Ако имат организация производители и превозвачи ,ще се узакони . С тези цени на горивото това е бъдещето.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.


doktora179