• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Каква композиция предпочитате да карате:прицеп,хенгер или хенгер с люлка?

Започната от georgi87, Петък, 13 Януари, 2012, 00:10:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Кое ви допада и предпочитате да карате?

Прицеп
Хенгер
Хенгер люлка

ivopifeca

Втори курс правих до Испания с ремарке тип люлка,нещо назад ми е по тегаво от прицепа,а иначе преди години все ми се струваше,че ми е по лесно,отвикнал ли съм-незнам?Последните години все прицеп карах,та въпроса ми е да споделят и другите колеги,кое им е по лесно назад прицепа,или люлката ???

ivopifeca


kkkvd

Относно принципа на управление няма разлика, единствено люлката е по-маневрена на по-тясно място се усеща най-добре


Бриги Магнито

Бацета ,чекайте са дръта компетенция да мъцне една тъпня,та значи.
Не писан закон е,че едно ремарке (полуремарке)колко по-лесно се кара напред толкова по-трудно е назад смислете се  ко ви ричам и съответно колко по-трудно се сеца напред толкова по-лесно се кара назад. ;)

Под трудно имайте навпредвид изнасяне  ;)


dimich87

Цитат на: kkkvd - Сряда, 14 Март, 2012, 12:28:29
Относно принципа на управление няма разлика, единствено люлката е по-маневрена на по-тясно място се усеща най-добре
Люлката е по лесна на тясно, но само при движение на преде. Назад е друга бира. Аз имам едно голямо ауди и една малка фиестичка. Е фиестичката с ремарке се кара много по-лесно назад от колкото аудито. Нямам "Е" категория и само веднъж съм карал прицеп на паркинг и веднъж хенгер. Е хенгера ми беше доста труден.
Важна е дължината на рамаркето и/или дължинаха на камина (влекача).
Ако не се лъжа има прицепи по-къси (гондоли, контеинеровози и др такива), и се карат по лесно на преде, но по-трудно назаде в сравнение със стандартните.

Boroman21

За всеки е различно , за мен е по трудно да вкарам полуремаркето назад .Хенгера(люлка) по ми се отдава а и няма толкова изнасяне било то напред или назад .

Бриги Магнито

Баце колко по малък е влекача като разстояние между мостовете,толкова по маневрен е,пример обикновен седлови влекач и бордови влекач единия прави обратен завой на две ленти другио на три,а турнем ли и буге или оше един мост и си такова ,таковата.
Тва с лентите примерно де,не съм го мерил. ;)


ivopifeca

Бугето за мене си е кофти работа,падне ли долу, заради по тежък товар,ни маневрите са ти маневри,нито е хубаво когато има сняг,но люлката е уж като прицепа за каране,ама не е баш,явно си е до свикване,поне на ремаркетата със завиващ преден мост теглича е горе и е по лесно за откачане,с тая люлка ми се е.... м....нема го въжето за откопчаване на теглича и става едно залягане,коленичене-мани.Кои я измисли тая тъпа композиция,къде ти ремаркенцето със завиващия мост-приказка,поне за мене,за назад ми е супер-свикнал съм му,но тва люлката за каране не толко,но за обслужване... :-\

dimich87

Ами то ремаркета тип люлка се прикачат на камиоти с дълга база на каросерията. При тях няма как да се закачи хенгер, защото рамата на камиона е на метър, метър и нещо навътре от каросерията. Аз поне не съм вуждал да я слагат на къса база камион. Това е кофтито за откачане.
Съгласен съм с това че колкото са по близо мостовете е толкова повече маневрен. Това и аз имам предвид, Но колкото е по близо моста на едноосното ремарке (полуремарке) до влекача, толкова по трудно се маневрира.

kkkvd

Мойто мнение е на базата на каране на тези композиции, както и дълги и безмислени коментари по паркинзите с други колеги.
Каране напред - няма разлика
Каране напред в завой - най-много изнася прицепа, хенгер с объщач или люлка почти няма разлика
Каране назад - за прицеп няма смисъл да компентирам, повечето вас са запознати, хенгер с обръщач докато му свикнеш се налага много да изнасяш кабината, после с по-малки корекции като се научиш става много маневрено. Принципа на каране назад е, че при прицепа се ръководиш от задните колони на ремаркето, а при хенгера от предните. Поне с това се започва. Хенгер-люлка - принципа назад е като при прицепите, но е мноооого по маневрен и който кара прицеп веднага кара и люлка. Като при лека кола с ремаркенце.

А как се научих да карам хенгер с обръщач - ами два пъти брах срам и колеги помагаха, после докато чакам комбайна на полето да ме товари и джитках назад за тренировка.... леко-полеко свикваш

Слави TGA

Неми хвалете хенгер караш два камиона а плащат за един.

ivopifeca


kkkvd

Безспорно!  ;D Аз като гледам тенденцията е на прицепи да се кара предимно, така и спедициите са се научили да комплектоват товари, макар, че си има и високообемни хенгери за специфични товари..

dimich87

Имам познат който кара камин с ремарке хенгер. Казва че като го натоварят с товар който не е на палета и се налага да го претоварват на прицеп не се събирал.

Бриги Магнито

Цитат на: dimich87 - Петък, 16 Март, 2012, 18:13:58
Имам познат който кара камин с ремарке хенгер. Казва че като го натоварят с товар който не е на палета и се налага да го претоварват на прицеп не се събирал.
Нормално баце едното сбира 33-34 евро палета ,другото 36 некъде и горница.


godji

Цитат на: Бригадира - Петък, 16 Март, 2012, 21:15:45
Нормално баце едното сбира 33-34 евро палета ,другото 36 некъде и горница.


Събира 38 ! В зависимост от композицията - 18 в камиона и 20 в ремаркето или 19 на 19 ! Има и такива които събират 19 на 20 , но са рядкост и кабината е с джамия защото ще излезе от разрешената дължина !


Който смята че люлката се откача и закача трудно ще го разочаровам ! Откача се за около 15 - 20 секунди заедно със разхождането от кабината до ремаркето и обратно  :) При маневри назад в тесни места му трябва малко повече място от на соло камион ! Просто го сгъваш като фадрома (както го сравни един колега някъде в темата ) и влиза на места където дължината на ремаркето на прицепа го ограничава и не може ! Ремарке със завиваща предна ос е още по-лесно , но ако си го покарал известно време  :) През зимата люлката е малко по проходима в снега ,особено ако бугето на влекача се вдига , но моето макар и че не се вдига ,а само се освобождава се движи в снега за разлика от прицепите на които се налага да ползват вериги, прешлени и там подобни средства за повишаване на проходимостта! Случвало ми се е да пребуксувам при потеглянето , но мисля че ми е простено заради липсата на съединител  :)

Единствения недостатък за мен е че докато разтоварваш или товариш на рампа не стига времето за една пауза от 45 мин .  :)  макар че има композиций с врати отпред на ремаркето и рампа м/у двете  ;)
БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !