• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Каква композиция предпочитате да карате:прицеп,хенгер или хенгер с люлка?

Започната от georgi87, Петък, 13 Януари, 2012, 00:10:35

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Кое ви допада и предпочитате да карате?

Прицеп
Хенгер
Хенгер люлка

loshdancho

Да ама "чичо Данчо " си е направил бугето да се вдига ръчно(когато иска) и автоматично "когато не иска" та за зимата не отстъпва на хенгерите....С 24т. и вдигнато буге е като танк на баира, стига възглавниците да не са много стари и изгнили.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

godji

БЪДИ РАЗУМЕН !КАРАЙ ВНИМАТЕЛНО !Не карайте и не поствайте когато сте пили - после може да съжалявате !

loshdancho

Цитат на: godji - Събота, 17 Март, 2012, 22:17:18
Как така го направи ?
Всяко ремарке си има въздушна и ел. инсталация.
При някой от по-новите има вградена опцията фабрично(обикновено при гондолите съм го срещал SCHMITZ SK24), малко хора го знаят.
Но трябва влекача да може да управлява тази екстра.
По бялата букса на ремаркето има команден кабел и с импулс 24V компютъра на ремаркето задейства бугето в обратна
посока :
Ако е вдигнато- го спуска
ако е спуснато- го вдига
Има и вградена защита от забравяне: ако се получи свръхналягане във възглавниците (удар в дупка ) то пада автоматично.

Ако няма тази екстра се спира въздуха от възглавницата до датчика за бугето и компютъра не знае колко е натоварен камиона.
и кога да спусне бугето.
Специално за камиона(предполагам за това питаш) MERCEDES датчиците са навити в самите възглавници и е почти невъзможно да се получи изолирането.
На ремаркетата(по-старите) има шлаух от една от възглавниците към датчика за бугето , на него(удължил съм го) съм монтирал кран за блокаж на диференциала(на въздух) и когато спра въздуха към датчика,  бугето се вдига само без значение колко съм натоварил.
Отделно от това  съм намерил захранващият кабел за цялата система на бугето и съм му монтирал ключе с реле и когато прекъсна веригата бугето пада долу без значение  дали е вдигнато принудително.
Ако искаш това да направиш на камиона е доста сложно заради това, че датчика е навит директно в възглавницата и не може да се монтира прекъсващ кран за въздуха.
Трябва да се  изнася датчика  отделно и на останалият отвор да се  постави шлаух с прекъсващ въздуха кран.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

За тва ли не аресваш Тракторса бре,зарад датчико намотан. ;)
Баце и с буге горе си далеч от хенгеро да знааш они са си фървежни бая.


loshdancho

Ето ти една моя снимка пък ти прецени колко тона  товар имам на диференциала.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Арно де и аз съм ръгал по 15 блокчета Цинк на първио капак нищо,че съм с щора ,че се сетиш,ма хенгеро е фървеж оти каруцата му друга на друг принцип лови завоя не е на приплъзване. ;)


loshdancho

Хенгера ако  е с буге и не може да го вдига е по-зле от мен на баира зимно време.
Тази зима  един ме спря точно на  баира на Презвитиер Кузма и не ми беше въобще приятно от 70-75км. да натискам спирачка.
Закъсахме и двамата....
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Slav_305

 :o Тъй, като гледам, 25 тончета ги минава, т' ва нящо. Ама, я обяснете, на мен неукия, каква е ползата да се вдига така моста и да се натоварват повече задните два. Нема ли опасност да се потрошат, нещо?  ???
Play Golf, don't drive it!

loshdancho

Ха-ха.... Зависи си от квалификацията на шофера.
На една ос и дават данни от завода производител- 9т.-105км.
На диференциала 13-15т.
Колкото по бавно се движиш толкова по голям товар могат да понесат.
Остават: възглавниците, втулките , ресьорите, гумите и шасито.
Карал съм двуосна гондола с товари 32-38т. всеки ден от Самоков, Студена,Бошуля и др. места средно по 500км. на ден.
Наистина амортизацията при претоварване е друга но има достатъчно резерв и запас от здравина гарантирани от производителя.
Едно време всички ремаркета бяха двуосни...
Ето нещо да придобиеш представа - при разтоварване се изпуска въздуха от ремаркето и то остава да тежи само на последната ос!!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Slav_305

Това съм го наблюдавал доста, в старата фирма. Га дойде хладилника с прасетата (20- тина тона) ремаркето си седи на трите моста, га си тръгва празен, си седи само на задния и леко хваща средния, а най- предния си виси във въздуха. Предполагам е така, че по- малко да търка гумите и по- леко да завива. Чуденката ми, в случая, е заради гумите и завиването ли е врътката с вдигането на предния мост, при натоварено ремарке?
Play Golf, don't drive it!

loshdancho

Браво сети се сам!
+1
Така си пазя гумите при кофти маневра.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Slav_305

Ше се науча, или да?  ;D Нема да да 'одя.  :D
И за да не съм тотален спам, пак по темата и пак въпрос, де не моем си го обясним и требе некой от знаещите пак да ме светва.  :D
Пак в старата фирма, соло хладилници беха камионите, ама понякога пътуваха с ремарке- люлка и все ми беше странно, как аджаба, шоферчетата успяваха да наредят ремаркето точно на рампата, а с камиона все трябваше да донагласят? Верно, че двора беше тесен и рампата под ъгъл, ама на мен ми се струва по- сложно да нагадиш ремаркето, отколото камиона?
Play Golf, don't drive it!

Бриги Магнито

Баце не се сещам за друга причина освен да се шашават оти на люлка кат сакаш на лево въртиш на десно и кат разкачи да се шашави и па така ма там тц не така а наобратно  :D :D :D :D.
Баце майтап бре бем ли го оти ,сигур им е минал мерако да целат рампата след целенето с ремаркето и така. ;) :D
Мъцни твойто предложение ,мое твойто да е по-истинско от мойта тъпня.


loshdancho

Има нещо верно, аз без ремарке (соло) като карам на заден първо врътна леко волана и гледам на каде ще тръгне , че не съм сигурен  на толко малко нещо.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Slav_305

Цитат на: Бригадира - Неделя, 18 Март, 2012, 18:31:03
Баце не се сещам за друга причина освен да се шашават оти на люлка кат сакаш на лево въртиш на десно и кат разкачи да се шашави и па така ма там тц не така а наобратно  :D :D :D :D.
Баце майтап бре бем ли го оти ,сигур им е минал мерако да целат рампата след целенето с ремаркето и така. ;) :D
Мъцни твойто предложение ,мое твойто да е по-истинско от мойта тъпня.
Ха, баце, мойто предложение е, че не им се отдава.  :D
Иначе, 90 % от времето соло караха, та не е до навик за намистане. Бем ли го и аз, просто ми беше интересно какво ше кажете вие, хората с повече опит от мен.  :)
Play Golf, don't drive it!

Slav_305

Play Golf, don't drive it!