Снимки на композицията,която управлявате
Форум на българските шофьори
Събота, 20 Април, 2024, 02:23:41 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: 1 ... 25 26 [27] 28   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Снимки на композицията,която управлявате  (Прочетена 166471 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +497/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0%


« Отговор #390 -: Петък, 08 Октомври, 2021, 19:56:07 »
ОтговорОтговор

Здравей колега. Добре си ги наредил, обаче една дребна забележка. Какво прави туй комби втора кола горе, тя е дълга. Сложи го втора долу назад. Спештяваш хиро/ въртящия момент/. И аз карах такова желязо ама се отказах засега. Ама ми са тръпка все още.
Поздрави колега ! Никога не съм карал такова, ама е интересно мнението ти . Никога не е късно , човек да научи нещо  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Форум на българските шофьори
« Отговор #390 -: Петък, 08 Октомври, 2021, 19:56:07 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #391 -: Петък, 08 Октомври, 2021, 21:17:59 »
ОтговорОтговор

Поздрави колега ! Никога не съм карал такова, ама е интересно мнението ти . Никога не е късно , човек да научи нещо  Усмивчица

     Не е за дърти хора, особено да започват изучаване на възраст. Преди 25 години без проблем скачах от височината на платформата на втория етаж, сега вероятно ще се поразглобя. Ще се справиш ли с такъв скок?
     На повечето им се случва от време на време. Реденето на колите, освен когато е по схема, изисква доста повече творчество от това да те нахвърлят на рампа. Не случайно обикновено им плащат с 50% повече. Апартаментчето е доста ниско, освен на тези с нормалните кабини което е рядко.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« Отговор #391 -: Петък, 08 Октомври, 2021, 21:17:59 »

 Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +497/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0%


« Отговор #392 -: Събота, 09 Октомври, 2021, 18:32:32 »
ОтговорОтговор

    Не е за дърти хора, особено да започват изучаване на възраст. Преди 25 години без проблем скачах от височината на платформата на втория етаж, сега вероятно ще се поразглобя. Ще се справиш ли с такъв скок?
     На повечето им се случва от време на време. Реденето на колите, освен когато е по схема, изисква доста повече творчество от това да те нахвърлят на рампа. Не случайно обикновено им плащат с 50% повече. Апартаментчето е доста ниско, освен на тези с нормалните кабини което е рядко.
Ти що реши, че ще ставам автовозачия на стари години, казвам само за поста на колегата ,че е добър и трябва повече такива . Аз си знам възможностите и не случайно преди 6 месеца смених чадъра за цистерна и не защото фирмата беше лоша, даже някои я слагаха в топ 10 на "белите", а защото виждам , че не мога вече да подскачам по "чадъра".... А ти по добре смени "конското" и менторския тон и почни да пишеш такива като това което току що си написал и тогава и други ще се пресрамят Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #393 -: Събота, 09 Октомври, 2021, 23:18:14 »
ОтговорОтговор

... Никога не е късно , човек да научи нещо  Усмивчица

     Сега като го препрочитам изобщо не си споменал в тази посока.


.... А ти по добре смени "конското" и менторския тон и почни да пишеш такива като това което току що си написал и тогава и други ще се пресрамят Намигване

     Повече ми се струва, че онова било добре, ама просто малко над 50%. За "конско" - сигурен ли си, че знаеш какво е? И има ли някакъв скорошен пример? Изразът "менторски тон", ни е на английски, ни е на български. Само мога да предполагам.
     Из този форум думата "цензура" се смята за някакво смразяващо обвинение и вероятно се очаква от такива които БЕЗПЛАТНО подържат форум например, да "замръзнат" и "мигат виновно"? Ама нещо не се получаваше, струва ми се и все още. Десетки пъти съм питал какво е цензура тук и такива на които нищо, никога не им е променяно в публикациите. Естествено отговор няма. За жените ползвам речник, ама за тези новите полове не държа изобщо да ги разбирам.
     Не само че нямам стремеж да се харесам на повече, а дори ще ми е обидно, ако някои от тях ме одобряват. С повечето не сме с различни гледни точки, а направо от различни вселени гледаме!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
lubo.mv
Начинаещ
*

Рейтинг: +6/-0
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 11
Теми: 1



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #394 -: Петък, 15 Октомври, 2021, 14:29:46 »
ОтговорОтговор

Какво да ти кажа. Незнам какво те интересува.
Правиш естакада и ги намяткваш. Главата и ръката отвън да гледаш гумата къде минава.
Малка кола върху кабината, дълга отзад кабината, големите отзад отгоре и отдолу на ремаркето.  Там най ниско. Всичко зависи от колите. Гледаш височина и дължина на камиона. Общо взето това е. Абе то и за държи хора става. Знаеш ли колко много има, ама сега като се пенсионират няма кой да ги товари.
Поздрави.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #395 -: Събота, 23 Октомври, 2021, 19:42:17 »
ОтговорОтговор

От лятото с този



Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #396 -: Неделя, 24 Октомври, 2021, 01:02:29 »
ОтговорОтговор

От лятото с този





     Много уважавате Волво, вероятно е доста по-комфортно?! Колко е тарата на композицията и колко общо е допустимо да превозва?
     У нас и повечето държави от Източна Европа за такъв състав са: за 4 оси - 36 тона, за 5 - 40 тона и 6 са 44 тона, за морски контейнери (40'=12,19м), ама минават и други. На ос е до 10 тона, на двойни гуми 11,5 тона. Когато са на група мостовете, не по-малко от 1,31 метра междуосие за два моста 18 тона и три 24 тона - най-често срещаните полуремаркета. В Европа на много места е допустимо на 5 оси 44 тона. За размери единично 12 м, с полуремарке 16,5 м и с ремарке 18,75 м  А освен в Скандинавия както и Нидерландия, където значителна част са нестандартни има единични бройки и в други страни (Германия, Чехия, Испания). От много години има 25,25 метра и 62 тона. Появиха се много големи композиции с по две стандартни полуремаркета и дължина 32 метра - логично с много големи заплати - надали!
     Което е пак по-малко от австралийските. Ама там върлува як медицински фашизъм и може да почнат по 5-6 ремаркета да слагат.

     Тези два моста с двойни гуми, добре че е голямо междуосието, иначе влекачът нямаше да може да завива когато е натоварен. Хубаво е, че нямате много кръгови, че е сложно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Tarykata
Младши потребител
**

Рейтинг: +293/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 88
Теми: 1



Активност
0.2%


Ел. поща
« Отговор #397 -: Неделя, 24 Октомври, 2021, 10:53:45 »
ОтговорОтговор

  Кара Волво защото е здраво,най-добре ако и двигателя е Волво.Фройтлайнера е най-чуплив.То няма какво да купиш-новите двигатели са пълни с електроника.http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=2195.75
Европейските са по-комфортни, австралийските и америките са по-шумни/освен ако не е канадка/. Влекача тежи колкото европейския, защото е кабината е пластмаса и алуминий/изолация почти няма-спрямо евро вариянта. Нормалната скорост на движение е 75мили(120км/час) и съответно разхода ти е 35-40на сто.
  Спрямо ЦДЛ/камършал драйв лиценз/ може да дърпаш различни полуреваркета и товари. Например:
1-ви клас само двуасно полуремарке
2-ри клас триосно и опасни товари
3-ти клас извънгабаритен, не мога да се сетя към тях ли бяха две или три полуремаркета/те са само за северозападните щати/
 Отделно на снимката е 48 или 53 фута дължина. Проблемът е друг като дърпаш чуждо полуремарке то е разнебитено и като се счупи извън мястото на товарене всички разходи са за твоя сметка. Единствения плюс,е че товара е лек. Дърпаш ли твойто полуремарке то е натоварено максимално/композицията е около 45тона/.
Завива си защото на полуремаркето гумите са 9-ки/магистрално/,иначе по-галеми. На влекача са 10-ки/магистрален/най-често, ако е за извън пътя е слагат и 24цола.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #398 -: Понеделник, 25 Октомври, 2021, 22:18:34 »
ОтговорОтговор

Регистрацията на тази най-масова (композиция) горе на снимката е до 80К паунда, което е 36288кг
Това е композиция плюс товар. Ако те хванат превишен, там ще разтоварваш докато не нагласиш тежеста.
Но дори и да не превишаваш този грос, от 36тона, може да си отгоре на някой от осите и пак да имаш ядове, а те са:
на кормилната ос 12К паунда
на двойката диф 34К паунда
на двойката на ремаркето 34К пауда


има ремаркета с раздалечени оси (spread axle) най-често рифер или фледбед, на които позволяват до 40К паунда
изглеждат така:


Ремаркето на снимката е 53 фута, най често срещаните ремаркета.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #399 -: Понеделник, 25 Октомври, 2021, 22:28:40 »
ОтговорОтговор

  Спрямо ЦДЛ/камършал драйв лиценз/ може да дърпаш различни полуреваркета и товари. Например:
1-ви клас само двуасно полуремарке
2-ри клас триосно и опасни товари
3-ти клас извънгабаритен, не мога да се сетя към тях ли бяха две или три полуремаркета/те са само за северозападните щати/

За да се кара въпросната композиция е необходим CDL class A

отделно към него се карат "ендорсменти" за различните:
H endorsement (Hazardous Materials) АДР
N endorsement (Tanker Vehicles) цистерни
P endorsement (Passenger Vehicles) пасажери
S endorsement (School Bus Transport) училищен автобус
T endorsement (Double and Triples) две или три ремаркета

това са буквите на ендорсментите които се държат допълнително към CDL class A
аз имам H и N

За извън габаритен няма отделен ендорсмент, но фирмата вади лиценз.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Monster
Старши потребител
****

Рейтинг: +293/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 252
Теми: 16



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #400 -: Сряда, 27 Октомври, 2021, 17:18:51 »
ОтговорОтговор

Един познат разправя: като дърпам полуремаркета за пощата те най-старите и най-разнебитебите. Обаче пощата плаща някой мостове и магистрали като товара рядко надвишава 10тона.
 От Амазон взимам (чистонов Хюндай(има се на предвид полуремарке) същия тонаж, но и те не са сервизно обслужени. По незнайни нощи е товарене и разтоварване - непрекъснато променящи се часове.
 Само Коско Флорида-централен склад имат паркинг на който те пускат да нощуваш като ти дават пейджър с по нататъчни инструкции.
 Уол Март пак Флорида пускат по 2-3камиона максимум.
Естествено защото ползват твойто полуремарке, то е натоварено на максимум.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Tarykata
Младши потребител
**

Рейтинг: +293/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 88
Теми: 1



Активност
0.2%


Ел. поща
« Отговор #401 -: Петък, 29 Октомври, 2021, 15:37:31 »
ОтговорОтговор

  Ако дърпаш полуремалке на пощата трябва да пристигнеш поне 4-6часа по-рано от апоймънт/дата и час на взимане на полуремаркето/,защото не може да го намериш /базата е с размери на летище и е липса на всякаква организация-пълна анархия/. Имаш ограничение на скоростта5мили иначе зверска глоба. Пинизът е следния отиваш до будката в средата и питаш на кой от всичките паркинги трябва да отидеш да го закачиш, но нямаш никакво време до го доставиш-по традиция.
  Ако дърпаш полуремалке на Амазон е обратното апоймънта ти го отлагат за след20часа и язък че си бързал. Другото кофти,е че малко плащат. Има смисъл да дърпаш празно полуремарке/защото е леко/от единия до другия склад, но не знаеш кога ще ти се падне такова.
  Има щати с много лоши пътища,в топлите щати регенератът направо се разпада и бездруго полуремаркетата са непотдържани. Ако ти гръмне гума на викаш да ти я сменят това удоволствие струва между600$/но чакаш много часове,защото се намираш в малко населено място и1000$/чакаш малко но си до населено място с висок стандарт на живот/. Като самата китаска гума струва200долара.
 Само източноевропейците и от третия свят са мазохисти и бичат по минимум700мили на денонощие/по Логбук има повече часове за саране спрямо Европа/.Понеже английския не ти е матарен ти дават най-много една трета от гроса/заработеното общо без разходи за гориво,потдръжка и т.н./.
 Американците работят по една,две седмици и после още толкова почиват. Като си вършат някаква друга работа.Понеже са местни и работят на други ставки. Гледат да не ползват спедитори и диспоненти,защото е разход. Карат предимно класика-двигател с минимум електроника/за разлика от ЕС където без EEV или Евро6 не можеш да извършвавш международен транспорт/.Тоест не задлъжнява на банката с нов камион.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2247/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #402 -: Събота, 30 Октомври, 2021, 00:39:23 »
ОтговорОтговор


Завива си защото на полуремаркето гумите са 9-ки/магистрално/,иначе по-големи. На влекача са 10-ки/магистрален/най-често, ако е за извън пътя е слагат и 24цола

     Междуосието на европейските влекачи е 3,8 - 4 метра, а американските 5 метра (например). Самосвалите 3-осни и дори 4-осни с два завиващи моста трудно завиват, поради близките мостове и че двойни гуми. Тези "24 - инча (цола)" става за диаметър на джанта. А "9-ки и 10-ки" не идват за диаметър на джанта, за ширина - стават. Какво точно е?


Регистрацията на тази най-масова (композиция) горе на снимката е до 80К паунда, което е 36288кг
Това е композиция плюс товар. Ако те хванат превишен, там ще разтоварваш докато не нагласиш тежеста.
Но дори и да не превишаваш този грос, от 36тона, може да си отгоре на някой от осите и пак да имаш ядове, а те са:
на кормилната ос 12К паунда
на двойката диф 34К паунда
на двойката на ремаркето 34К пауда


има ремаркета с раздалечени оси (spread axle) най-често рифер или фледбед, на които позволяват до 40К паунда
изглеждат така:


Ремаркето на снимката е 53 фута, най често срещаните ремаркета.

     Интересно е, благодаря за разяснението!

     За първата ос на влекача, ще е теглото на 5 450 килограма, за задните (както и осите на ремаркето) 15 440 - така ли идва? Има много европейски влекачи с по-натоварена предна ос. При натоварване на лафета една не малка част (например 20%) отива и на предната ос и често стигат теглото на 7-8 и повече тона. На американските, освен на тези лафети които се местят, разположението на лафета е такова, че не прехвърля към първа ос. Натоварване с максимална маса и спазване на осовото натоварване изглежда трудно.
     При вас ползват ли се Евро палета, изглежда ще се хващат по 40 в 53' полуремарке?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Tarykata
Младши потребител
**

Рейтинг: +293/-1
Неактивен Неактивен

Публикации: 88
Теми: 1



Активност
0.2%


Ел. поща
« Отговор #403 -: Вторник, 02 Ноември, 2021, 22:13:41 »
ОтговорОтговор

  Междуосието е късо на американските влекачи по принцип,а но канадските е най-дълго. Разбира се всичко може да е поръчково. Например руснаците ползват американски влекачи да дърпат одновно 3 вида полуремаркете:
   Контейнеровози/за Финландия преди нарочно да девалвират руската рубла/даже се налагаше скъсяване на шаси за да влезнат в 16,5м съчленено ППС;
   Цистерни/защото като е празна няма да буксува с два двигателни моста/и обикновенно полуремаркетата са руски и двуосни, защото са по-евтини/съчленено ППС ти е5оси и по-малък разход/. Друго предимство,е че се ползват предимно от нефто-газовата индустрия-тук изискванията са за офроуд-на ресьори и висок клиренс.  
   Извънгабаритни товари/но много бързо ги износват/в резултат американски влекачи останаха предимно в сибирски федерален окръг, защото разтоянията са огромни кара се на двойка. За да се преодолее този проблем има нова мода да се слагат европейски двигатели на24волна-предимно Волво в американския влекач на12волта.

   Руснаците имат дума "Батон"-гума на преден мост или буге. Която за Европа е 385 на 22,5 обикновенно. Като не само в Евразийския съюз, но и в бинша Югославия за батонь слагат Кама 202-аналог на Мишелин и Нокиан, Кордиант-аналог на Бриджстоун или Кама 201-аналог на Файърстоун. В Северна Америка заизвън пътя е слагат и 24цола джанта на първа ос, ако нямаш ограничение във височина например нисък мост. Ако имаш такива препятствия слагаш 11-ки. Тук ползват батони Мишелин, Пирели, Бриджстоун или Файърстоун.
   За диференцялите в Европа най-често е 315/295на нисък влекач/ на 22,5. Докато за америките се ползват 9-ки тоест 274,3209см или 10-ки тоест 304,8см или по-рядко 11-ки 335,28см като джантите са отново 22,5 предимно. Тук отново на двойните гуми слагат определини марки предимно японски-Тойо, Нитто, Сумитомо, Отани и т.н.
    

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Monster
Старши потребител
****

Рейтинг: +293/-4
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 252
Теми: 16



Активност
0%


Ел. поща
« Отговор #404 -: Събота, 06 Ноември, 2021, 16:07:09 »
ОтговорОтговор

Руснаците имат дума "Батон"-гума на преден мост или буге. Която за Европа е 385 на 22,5 обикновенно. Като не само в Евразийския съюз, но и в бинша Югославия за батонь слагат Кама 202-аналог на Мишелин и Нокиан, Кордиант-аналог на Бриджстоун или Кама 201-аналог на Файърстоун. В Северна Америка заизвън пътя е слагат и 24цола джанта на първа ос, ако нямаш ограничение във височина например нисък мост. Ако имаш такива препятствия слагаш 11-ки. Тук ползват батони Мишелин, Пирели, Бриджстоун или Файърстоун.
   За диференцялите в Европа най-често е 315/295на нисък влекач/ на 22,5. Докато за америките се ползват 9-ки тоест 274,3209см или 10-ки тоест 304,8см или по-рядко 11-ки 335,28см като джантите са отново 22,5 предимно. Тук отново на двойните гуми слагат определини марки предимно японски-Тойо, Нитто, Сумитомо, Отани и т.н.
Моя познат ми разказва,че няма никакъв шанс да научи английски език,но не живее в руски район на Пенсилвания. Шофьорска книжка на руски език се взима, отивам в банката (там ако нямаш сметка не си човек) и управителката рускоговоряща, счетоводителя и той, адвоката,гумаджията и т.н. Половината автомобилен бизнес в САЩ е отново от бившия СССР. Благодари на Бога,че знае руски. И си помагаме един на друг.
 Камиона за да мине на преглед на диференциалите трябва да бъде с еднакви гуми. За това няма смисъл сега да купиш 4 после още 4,ами взимаш 8 и деветата ти е подарък. Същото и той потвърждава само дъщерни фирми на Бриджстоун и Файърстоун, произведени в югоизточна Азия за втора и трета ос. Деветата гума седи в гаража, ако не ти потрябва до прегледа я заменяш за батон Мишелин на първа ос или я продаваш и си поне 400 долара напред. За резерва държиш нова китайка-за чуждо полуремарке.
 

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 ... 25 26 [27] 28   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!