• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Акумулатор- принцип, устройство, експлоатация.

Започната от loshdancho, Вторник, 14 Февруари, 2012, 21:24:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Don_Bazilio

Момци, чета, чета и Ви се радвам! Ама Вие сте готови за фирмения сервиз на Волво при Инчето, бре!!! Де да бяха всички колеги като Вас... Бравос от мен!!!  ;D  :D  ;)

Don_Bazilio


loshdancho

В последно време няма много работа и  си намираме такава тука. :D
А иначе съм го завършил това и съм го работил. Може би да съм най-добрия монтьор измежду шофьорите и най-добрия  шофьор измежду  монтьорите.
Обратното също е вярно..... :D
Та да си довършим лафа.
Темата продължава  с клеми за кабели и монтаж.
Какви да са, преимущества  и недостатъци, как да се предпазят от окисляване,  с какво се чисти окиса.
 
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

georgi87

На мене са ми подавали ток с кабели от един Мерцедес на друг и винаги подаващият ток камион е работил даже и на по-високи обороти от тихите и никога не е имало токови удари и съм палил без проблем.

loshdancho

 Сигурно си държал волтметър в ръка за да разбереш. Ако е за кратко време и има консуматор  с ниско съпротивление , който поема тока може да  няма поразии, но просто не е правилно а работи камиона , SKANIA и VOLVO  имат едни от най големите алтернатори (за Мерцедес ако не се лъжа имаше 2 модела 34А и 54А) около 100А и с какво ще ти помогна тези  100А ,от които колко ще влезнат в стартера на другия камион?
Рискът е необоснован  за мен.
А как може да се разбере ,че камиона прави токов удар.
Крушкит горят като реотана се пръска и стъклото става сив металик.
Водата , маслото и др. уреди почват да играят с увеличаване на оборотите. (за по-старите камиони)
При по новите компа може да го отчете като грешка ,ако оцелее.
  Но не е задължително да има токов удар , просто е вероятно.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

#34
Лошданчо, добре познаваш нещата. Има неща с които аз не мога да се съглася с тебе. Има и такива с които ти не се съгласяваш с мене. Хубава тема стана, зароди се спор и някаде в него е истината. Бих се радвал да се включи някой запознат с темата и да си каже и той мнението. Само двамата с тебе коментираме, а трети човек би хвърлил доста яснота.

Искам да каза че всеки генератор за да произвежда ток и той да е със стабилни показатели, му е нужен кондензатор. В автомобилите батерията играе ролята на този кондензатор. За това не се препоръчва работа на автомобили без батерия. Но има автомобили в които се слага допълнително кондензатор.Тези автомобили не им пречи да се махни акумулатора и да си работи без такъв. Но не е препоръчително.
Аз съм си направил кабели за ток, на единия край са с обувка за болт, така че да се стегнат здраво за колата. На другия край са ми с обувки за акумулатор. Ефекта е много добър и до сега не съм имал проблеми. С кабели с щипли, усещам как е много по мудно завъртането на стартера. Просто самите щипки нямат достатъчен контакт, а и след прехвърлянето стават доста горещи и едвам ги свалям.

Цитат на: loshdancho - Събота, 18 Февруари, 2012, 20:49:20
Сигурно си държал волтметър в ръка за да разбереш. Ако е за кратко време и има консуматор  с ниско съпротивление , който поема тока може да  няма поразии, но просто не е правилно а работи камиона , SKANIA и VOLVO  имат едни от най големите алтернатори (за Мерцедес ако не се лъжа имаше 2 модела 34А и 54А) около 100А и с какво ще ти помогна тези  100А ,от които колко ще влезнат в стартера на другия камион?
Рискът е необоснован  за мен.
Виждал ли си някой камион скапан от това че е прехвърлял ток със запален двигател? Аз не съм и не мисля че това е проблем. Тока отива там където има консуматор. Слабия акумулатор на пациента взема доста ток от донора. Получава се в донора 2 консуматора. единия е стартера, а другия е акумулатора.

loshdancho

ЦитатИскам да каза че всеки генератор за да пройзвежда ток и той да е със стабилни показатели, му е нужен кондензатор. В автомобилите батерията играе ролята на този кондензатор
Това исках да го кажа, но се чудех как да го формулирам за да не се изложа и се отказах. :)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: georgi87 - Събота, 18 Февруари, 2012, 19:58:10
На мене са ми подавали ток с кабели от един Мерцедес на друг и винаги подаващият ток камион е работил даже и на по-високи обороти от тихите и никога не е имало токови удари и съм палил без проблем.
Баце немое да стане токов удар ако изгиналият акумолатор не е сдал ептен богу дух.
Бацета некой ,че ме светне ли как,че стане мяу кат имате последователно свързане и един източник на зареждане нема такъв филм ,картинката мое се промени само при втори източник на захранване и стават чудеса,но е редко явление мисля не съм запознат.
Бау прави най-често сух акумолатор при процес на зареждане .(работещ алтернатор)


loshdancho

Опааа, дръжте се, дойде тежката артилерия. Цял ден е бил при жичкаджия  на уроци и сега се готви да ни лапне за закуска.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Цитат на: loshdancho - Събота, 18 Февруари, 2012, 21:03:50
Опааа, дръжте се, дойде тежката артилерия. Цял ден е бил при жичкаджия  на уроци и сега се готви да ни лапне за закуска.
Ми ми добре ,че му отворих мирогледо на човеко едвам го навих,че китайско рогче не е причина за атентат ,а просто лесно дефектираща вещ. ;)



loshdancho

ЦитатБаце немое да стане токов удар ако изгиналият акумолатор не е сдал ептен богу дух.
Да трябва толко да е сдал багажа ,че да не може да затвори верига.
ЦитатБацета некой ,че ме светне ли как,че стане мяу кат имате последователно свързане и един източник на зареждане нема такъв филм ,картинката мое се промени само при втори източник на захранване и стават чудеса,но е редко явление мисля не съм запознат
Ама чети по-нагоре бре.
ЦитатКак да се изравни напрежението при толкова акумулатори стартер и два алтернатора. Тогава токовият удар е почти сигурен.
ЦитатБау прави най-често сух акумолатор при процес на зареждане
Требва да има газове (тоест реакция) за да се подпали и искра .....Независимо дали е от слаба връзка или от оголени ламели и късо между тях.
Може даже от  една клетка , която кипи и  искра попаднала над капачката.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Баце ма при закачане на кабелите имаш само един алтернатор ,сещаваш ли се  ;) дори и тръгне да върти получатела на ток имаш пак един стартер  ;),а впроцеса на въртене завърта слабо и втория алтернатор ,но точно по туй време му сработва и реле регулатора и инфекция ,трудна работа ,но възможна не отричам.


LKW

Малко и аз да драснем некой ред.
Най безопасния начин за акумулатора , а и за електрониката по камиона си е ,сваляне и зарядно :).
Принципно опасност няма при подаване на ток ,подаващия камион да му работи двигателя.За да не се получи баууу с акумулатора е хубаво когато видиме ,че камиона няма да запали да не изтощаваме акумулатора до дупка с въртене.Колкото е по дебел кабела за подаване на ток и колкото щипките му стискат здраво толкова кабела или щипката не загряват и подавания ток е с по малко загуби.С две думи ,колкото е по хлабава една връзка толкова повече се загрява тя-специфичното и съпротивление е по голямо.
Сега за клемите на анода и катода (+и-) на акумулатора: през извесно време е хубаво клемите да се свалят и почистват от нагар и окис ,почистването става с ножче,пиличка шкурка.За да се предотврати окисляването на клемите е хубаво след като се стегнат към анода и катода на акумулатора да се намажат с грес или технически вазелин.Също през определено време трябва да се почиства самия акумулатор от изпаренията на електролита с един парцал.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

loshdancho

ЦитатСега за клемите на анода и катода (+и-) на акумулатора: през извесно време е хубаво клемите да се свалят и почистват от нагар и окис ,почистването става с ножче,пиличка шкурка
А е те тука дебнем да фанем некой. :D
Да те попитам пробвал ли си да почистиш окиса с........вода и четчица?
Ако не си пробвай, ефекта е удивителен, никакви шкурки, ножчета и тем подобни хамалогии.
Само поливаш и потъркваш лекичко , стават като нови.  ;)
Въпрос друг - оловни или месингови(ама ще кажете кое и защо е по добре).
Правите ли разлика между клема за лек автомобил и за камион?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

И без четчица а с ръчичка и водичка ги тръкнеш ефекто е същио не бой са окиса не апе  ;)

Ми мислим оловните клеми сака да са мо арни ма се файда месинг ,олово ко има важи.
Относно за малки и големи не ,определено не правим разлика за кола и камион.
Я мъцни как па се избегва окиса.


dimich87

Оловните клеми са по-хубави, ама като се закачи акумулатора и да не се сваля няколко години. Оловото е меко и прави много добър контакт. Месинга също е хубав. Но при месинговите се получават тези окиси по клемите. С оловни не съм виждал до сега окис.
Нема никаква разлика за какво ще се ползва. Все са си клеми.

dimich87