• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Маневриране на хенгер с ремарке

Започната от imter, Понеделник, 14 Февруари, 2011, 19:26:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 01 Ноември, 2012, 19:41:02
Същата композиция карам отново,само за завоя на 180 градуса не разбрах нещо :)
Значи така. На място където има отстрани на камиона място широко колкото само дължината на камиона и още 5-6 м / едно такова място е примерно пътя между Дулово и Русе по новия асфалт / , завивам на 180 градуса с цялата композиция, но само на ляв завой . Пробвах и на десен , ама заседнах на едно място, че се налагаше да откачам ремаркето и на ръка да му местя теглича и после пак да го закача , че да мога да го изтегля наобратно.  Става само с вдигнато буге  :) Заставам в най-дясно на пътя, вдигам бугето и се завъртам. Много маневрена машинка е .

Rammbon


Люси

А знаете ли колко сгодно се кара Шкодово самосвално ремарке ама тунинговано с високи капаци та да може да товари повече закачено за 4 осен самосвал,то само за 4-оската ми трябваше един стадион за да направя обратен завой а с ремаркето е просто чудо,а пък за назад просто нямам думи-удобство и половина!!! ;D ;D

Люси


Bulgarian truck driver

Цитат на: Люси - Понеделник, 26 Ноември, 2012, 21:24:25
А знаете ли колко сгодно се кара Шкодово самосвално ремарке ама тунинговано с високи капаци та да може да товари повече закачено за 4 осен самосвал,то само за 4-оската ми трябваше един стадион за да направя обратен завой а с ремаркето е просто чудо,а пък за назад просто нямам думи-удобство и половина!!! ;D ;D
Знаем колега.Аз карам три осно Ивеко с 4-тонно българско ремарке с високи капаци да събира повече слънчоглед.Може би е едно от най трудните ремаркета за заден ход.

Люси

Лелеее верно че се водеше 4 тона,а аз го товарех с по 16 тона пЕсок и в камиона още 26-27 тона за да седи по стабилно на пътя,добре че тогава джадаите нямаха такива модерни кантари иначе олеле майко!!!

Бриги Магнито

Цитат на: Люси - Четвъртък, 29 Ноември, 2012, 19:40:05
Лелеее верно че се водеше 4 тона,а аз го товарех с по 16 тона пЕсок и в камиона още 26-27 тона за да седи по стабилно на пътя,добре че тогава джадаите нямаха такива модерни кантари иначе олеле майко!!!
Опа има 8т и 12 т,разликата им визуално с тези от 4 тона е ,че са с двойни гуми  ;)

На 4т българско ремарке хакнеш ли му 16т ,мислим ше му е за последно.

4тонните български ремаркенца са смотани за връщане назад ,поради факта,че осите са им мноо близко една до друга и си малко тесничко и се не скива в огледалата.


Bulgarian truck driver

Аз съм стигал до 15 тона . Всичко си е наред само дето му се късат тампоните .

Люси

Е моето беше на двойни гуми,даже го бяхме направили на безкамерни гуми значи е било 12 тонно

Бриги Магнито

Цитат на: Люси - Петък, 30 Ноември, 2012, 09:42:56
Е моето беше на двойни гуми,даже го бяхме направили на безкамерни гуми значи е било 12 тонно
Може и 8т да е било


dimich87

До преди няколко дена не бях карал ремарке със завиваща ос. Е и това стана. Преди коледа на село дядо ми от познат купил едно ремарке за трактор (на цената на скрап, но доста запазено и подържано), мисля че се води 4т. До сега имахме само едноосно ремарке. За двора ни се влиза през тесен път и в двора няма възможност за маневриране (напред влизаш назад излизаш) Като си отидох за коледа и дядо ми вика че го е купил се зарадвах много, понеже гледам пчели а търсих от доста време ремарке за кошери. Отивам да го взема с трактора и до нас добре, ама в този тесен път на зад трябва да се влезе, че на пролет като си натоваря кошерите и да ги извадя спокойно. Пътя е около 100м. Около 2 часа се мъчих да го вкарам с трактора, а на ръка не може да се бута, щото пътя е с лек байр към двора. В крайна смерка влезе но със много мъка. Чувал съм че се слагат клечки на тегличите да се не суче, гледах и не видях къде може да е. Ако някой може да каже, ще съм благодарен.
Желая на всички весело посрещане на новата година.

Красимир Тодоров

Трябва да си завариш една здрава планка и с един як болт да фиксираш теглича... но по добре си свикни, в началото ще ти е трудно, но с времето ще ти олекне, още повече с трактор е по-лесно, щото можеш да се обърнеш и да си гледаш ремаркето и предната му ос.

ivopifeca

Ще му свикнеш,малко само ти трябва да го оттренираш,не се отказвай,като го даваш назад гледай си гумата на ремаркето-предната и си го насочвай,ще го схванеш ;)

dimich87

И аз така го гледам теглича и остта, но 100 метра ги карах 2 часа. А пътя е широк около 3,5м. В двора има място по дължина за ремаркето, трактора и една кола по дължина да влязат. Отстрани има асмалък и няма на къде да се обърне евентоално ако се влезе напреде и напреде да се излезе. Едноосното ремарке е малко и се навира в една пролука под асмалъка, но с него назат влизам на един дъх беза да се налага да изпавям с дърпане напреде. Сега като се стопли ще му изхвърля капаците и ще го правя с гнезда за кошерите, че съм му мераклия.

SEMPER

Споко, ще му свикнеш.

Щом знаеш принципа на управление, всичко опира до малко тренировки.

Още повече с трактор е много по лесно, сравнено с камион.


Moже да му турнеш един болт ако виждаш зор, но по добре се научи.




Извън темата - най лесното за маневра ремарке е те това.



С една ос, която е ЗАВИВАЩА.
Много пинизчийски се кара, и може да влезе и да завие на най невероятните места.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Люси

Ако пък ти дойде много зор да го вкарваш назад закачи ремаркето отпред за трактора да върви ремаркето пред теб и няма да имаш никакъв проблем,а номера с болта става ама не трябва да е натоварено ремаркето защото ако е натоварено и му се сложи болт на гумите им се разказва играта!!! :D :D :D

dimich87

Аз няма да го товаря много, намислил съм кошери да карам с него. Предполагам че ще са около 20 кошера по 30-40кг което няма и един тон. Отделно ще му махна целия кош и ще направя рамка с гнезда за да влизат кошерите и да не мърдат. Като цяло ремаркето с кошерите няма да е повече от 1,5-2т. А къде точно се слага този болт? То за научаването ми се струва че горе-долу знам принципа, но като едноосното не ми се вярва че някога ще стане да вляза на един дъх без да давам напред за да изправям ремаркето в пътя. Миналата година мислех да карам "Е" категория, но моя познат инструктур има такова ремрке и ме притесняваха маневрите назад. Питах го за прицеп и той ми каза че ако се запиша ще ме научи на това пък на прицепа било лесно, но така и не се записах. Ако усвоя малко материала може да се хвана да изкарам категорията на хенгер.

dimich87