• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Смяна на гуми на път

Започната от Rammbon, Събота, 05 Май, 2012, 18:27:16

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Rammbon

Има нещо , което не съм правил вече над 10 г. Не съм сменял пукната гума, нито на мое МПС , нито на товарен автомобил, защото винаги са били с чисто нови гуми или  е късмет.
Интересувам се , как се сменя пукната гума на ремаркето примерно, ако е натоварено и моста е  на по-ниско от крика ? Или пукната гума под кабината, която почти е опряла на пътя?

Rammbon


ivopifeca

За ремаркето-ако е на първи,или втори мост-не последен,пусни въздуха от крана на ремаркето,така пукнатата гума остава във въздуха,можеш полека лека да стигнеш до гумаджииното,това разбира се ,ако не можеш по ред причини да си я подмениш сам... ;)

ivopifeca


bad_kras

Цитат на: Rammbon - Събота, 05 Май, 2012, 18:27:16
Има нещо , което не съм правил вече над 10 г. Не съм сменял пукната гума, нито на мое МПС , нито на товарен автомобил, защото винаги са били с чисто нови гуми или  е късмет.
Интересувам се , как се сменя пукната гума на ремаркето примерно, ако е натоварено и моста е  на по-ниско от крика ? Или пукната гума под кабината, която почти е опряла на пътя?
Това е едно запомнящо се преживяване (особенно когато за един курс изплющят 3 бр гуми).  Имал съм моменти и когато на една спукана гума , чупиш 2 ключа за гуми. Преживяването на емоцията е изключителна >:(Но така или иначе (поне из Европата) , да дойде сервиз е най добре.  Иначе без подходящ крик ( има известни вариянти чрез които можеш да си помогнеш със въздушните възглавници) е почти невъзможно за подмяна на пострадалата гума.  Карах едно Ивеко Еуростар преди доста години и имаше много интересен нисък крик , който се помпеше странично и беше висок 20-25 см . Вдигаше се на 4 части. такъв не бях виждал преди , а този си беше оригинален на Ивекото. Много удобен (карах хенгер дрехарка тогава) и ми се е налагало да го ползвам. Без него просто не вярвам че щях да се оправя на пътя!
>>>www.sbps.eu<<<  *** СБПШ ***             

abator

Хубаво е, наред с крика и инструмента, да има и поне едно трупче с подходяща дебелина. Ако не ти стига височината за да сложиш крика, слагаш трупчето и се качваш върху него. Ако нямаш трупче търсиш подходящ камък. В краен случай мачкаш камите за подпиране и се качваш върху тях.

ivopifeca


mylord56

#5
Аз по принцип ползвам два крика-единият с много малка височина, с него вдигам отначало, после с другия. За ремаркето - подлагам отдолу трупчета, скосени в единия край, качвам здравата гума на него, като предварително съм "придърпал" с колан моста със спукана гума. Така спуканата гума е във въздуха, и крикът влиза под моста. А съм гърмял една зад друга на втори и трети мост на ремаркето. Качих със страх предната на трупче/бях с 23 тона/, изолирах двете възглавници над спуканите гуми, с още по-голям страх напомпих предната възглавница, да вдигне ремаркето, и една по една ги смених. Еее, подпрях и шасито за всеки случай.
Когато правя крачка назад, това не е повод да се радваш, човече - просто се засилвам !

МИНКО ИЛЧЕВ

     Да попитам, редукторен ключ, от къде може да се вземе и цена? Руски или български, китайски има много до към 70лв.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

milenj

Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Събота, 05 Май, 2012, 20:31:19
     Да попитам, редукторен ключ, от къде може да се вземе и цена? Руски или български, китайски има много до към 70лв.
Велико Търново над КАТ има склад на едро за инструменти.Цена на редуктора 76лв(руски).

Rammbon

А с какъв крик би трябвало и да е ефективно да се повдигне последния трети мост на полуремарке, натоварено с 38 т товар ?

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

mylord56

Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 20:44:38
С крик за 38 тона. :D :D :D
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Когато правя крачка назад, това не е повод да се радваш, човече - просто се засилвам !

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: milenj - Събота, 05 Май, 2012, 20:36:11
Велико Търново над КАТ има склад на едро за инструменти.Цена на редуктора 76лв(руски).

     Благодаря!

Цитат на: loshdancho - Събота, 05 Май, 2012, 20:44:38
С крик за 38 тона. :D :D :D

      За слоновете имаше, разни такива. То и един така се чудел, като кара над 200 км/ч, му горяла повече масло. С тези 38 тона е добре само гума да прави.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Бриги Магнито

Цитат на: mylord56 - Събота, 05 Май, 2012, 21:07:07
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Това може и да е вярно ,но пробвай с тва крикче нямаш никъв шанс за успех.
Такъв товар се вдига по възможност с два крика иначе минимум 18т някъв западен или 25т китайски или български.


loshdancho

Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 05 Май, 2012, 21:11:05
Това може и да е вярно ,но пробвай с тва крикче нямаш никъв шанс за успех.
Такъв товар се вдига по възможност с два крика иначе минимум 18т някъв западен или 25т китайски или български.
Е аз с 10 тонен крик , как вдигам гондола с 35-38т.?

Цитат на: mylord56 - Събота, 05 Май, 2012, 21:07:07
И с 12 тонен крик става, че и с по-слаб/игнорирам майтапите на loshdancho /, товарът не лежи на една ос, още по-малко на едната половина от него. Макар че най-голямата тежест пада на последния мост. Но част от тежестта поемат останалите мостове.
Глупост!!
Всички оси поемат еднакво!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Rammbon

Лошото е , че се случва  гумата да  се пукне когато вали дъжд, на някой планински тесен път с много завои...
А как се повдига предния мост под кабината, ако  е толкова ниско, че не можеш да се навреш под камиона?

Rammbon