• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Двигателно масло

Започната от admin, Понеделник, 14 Май, 2012, 17:09:05

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Предпочитано масло?

Синтетично
5 (25%)
Полусинтетично
10 (50%)
Минерално
5 (25%)
Нямам мнение
0 (0%)

Общ брой гласове: 19

admin

Какво масло използвате в автомобила си?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Бриги Магнито

Moя милост сеца ко е по джоба ми гледам само цифретата да отговарят ,но по принцип гледкам да е по-гъстичко.
А и да си призная не съм мноо по-смяна на масла,тъй че ако му дават по-големшък пробег ,чудно е.
Или с други думи маам минерално ,тия синтетиките не ги чувам много,арни били ,ма мойта мецка не е претенция. ;)


Бриги Магнито



!na

Цитат на: admin - Понеделник, 14 Май, 2012, 17:09:05
Какво масло използвате в автомобила си?

В момента синтетично, по-нататък полусинтетично и още по-нататък ще мина на минерално.
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Цитат на: !na - Понеделник, 14 Май, 2012, 20:14:22
В момента синтетично, по-нататък полусинтетично и още по-нататък ще мина на минерално.

Ееееееееее така не е интересно,прескочи некое,как ги изреди са и по-каталога на производитела .Я мислим некогиш след минералното да турнем краве само се чудим как да го втечним.


!na

Може и от синтетика директно на минерално, или да си карам на полусинтетика до дупка.
Но предпочитам да се доверявам на профитата.  ;)

А за кравето масло - само ще се вкараш в разходи...като знам колко вода има в него  :D
My truck runs on diesel, I run on 100% passion

Бриги Магнито

Цитат на: !na - Понеделник, 14 Май, 2012, 20:22:20
Може и от синтетика директно на минерално, или да си карам на полусинтетика до дупка.
Но предпочитам да се доверявам на профитата.  ;)

А за кравето масло - само ще се вкараш в разходи...като знам колко вода има в него  :D
Е току що ми даде идея ко че ми е следващото двигателно масло,ще е с название ,,сапунена вода,, мисла да заложа на Палмолив ма розов.

П.П. Спирам се,че ше ни бият .
П.П.П. От М10Д по-арно нема да знаете. ;)


morskia86

Колкото по-стар мотор, толкова по-гъсто масло.

ИванТ

Нaй-подходящото двигaтелно мaсло е товa, което е препоръчaно от производителя. Aз не съм съглaсен с твърдението, че зa по-стaрите aвтомобили подходящото двигaтелно мaсло е от клaс "15w40", тъй кaто нaчaлният индекс покaзвa подвижносттa при по-ниски темперaтури и е добре, дa е възможно нaй-нисък. Моят личен aвтомобил Ford Mondeo от 1998 годинa, използвa двигaтелно мaсло "5w40", изцяло синтетично.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

loshdancho

ЧЕРНИЯ Шел никой ли не ползва?
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Цитат на: !na - Понеделник, 14 Май, 2012, 20:14:22
В момента синтетично, по-нататък полусинтетично и още по-нататък ще мина на минерално.


А като марка какво масло ползваш? Аз в момента карам с полусинтетично масло I.G.A.T, но попаднах на интересна оферта на Total и се чудя дали да е полусинтетика или пълна синтетика? А и да попитам останалите колеги на какъв пробег на маслото залагате? Аз го сменям на 10000 км.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Цитат на: admin - Вторник, 15 Май, 2012, 02:08:24
А и да попитам останалите колеги на какъв пробег на маслото залагате? Аз го сменям на 10000 км.
Всяко масло си има спецификации поред марката кола на която се слага.
Завода производител  на автомобила си казва колко да се кара маслото според спецификацията.
Обикновено и  фирмите дистрибутори на маслата знаят , но не казват-пробутват по-евтиното масло.
А иначе спецификацията отговаряше за  натрупването на сяра в маслото.в зависимост дали има в него още при производството и колко може да поеме без да се променят значително качествата му.
По същата причина зависи със какво гориво се кара.
Евро категорията на горивото отговаря на процентите сяра в горивото.След изгарянето на сместа малка час от нея попада в маслото и след време променя качествата му.
За това не е само важно какво е маслото, но и какво е горивото.


http://autobox.bg/?p=374

ЕКСПЛОАТАЦИОННОТО НИВО на моторните масла се
определя съгласно няколко класификационни системи.
IV.2.1 АРІ (Американски петролен институт)
Най-разпространената е тази на АРІ (Американски петролен
институт). В системата на АРІ експлоатационните нива са
разделени за бензинови и дизелови двигатели и се бележат с две
букви:
Ѕ – за бензинови двигатели;
С – за дизелови двигатели;
За бензинови двигатвли експлоатационните нива по АРІ се
означават: ЅА, ЅВ, ЅС, ЅD, ЅЕ, ЅG, ЅН, ЅЈ, ЅL, ЅМ.
ЅА-Масла без присадки. Не са подходящи за бензинови
двигатели, построени след 1930 г.
ЅВ -Масла с антикорозионни и противоизносни добавки. Не
са подходящи за бензинови двигатели, построени след 1963 г.
ЅС-Масла с миещи, антикорозионни и противоизносни
добавки.

Не са подходящи за бензинови двигатели, построени след
1967 г.

ЅD-Масла с подобрени миещи, антикорозионни и
противоизносни добавки. Не са подходящи за бензинови
двигатели, построени след 1971 г.
ЅЕ -Масла с подобрени миещи, антикорозионни и
противоизносни добавки. Не са подходящи за бензинови
двигатели, построени след 1979 г.
ЅР – Масла с подобрени миещи, антиокислителни,
антикорозионни и противоизносни добавки осигуряващи
повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни
характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват
минималните изисквания на категория ЅЕ. Маслата осигуряват
добър контрол срещу нискотемпературни и високотемпературни
отложения, ръжда и корозия. Те могат да се използват там където
се препоръчват категориите ЅЕ или ЅС. Не са подходящи за
бензинови двигатели, построени след 1988 г.
ЅG – Масла с подобрени миещи, антиокислителни,
антикорозионни и противоизносни добавки осигуряващи
повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни
характеристики в сравнение с маслата, в сравнение с маслата от
категории ЅР, ЅЕ и ЅС. Маслата осигуряват добър контрол срещу
нискотемпературни и високотемпературни отложения, ръжда и
корозия. Не са подходящи за бензинови двигатели, построени
след 1993 г. Маслата от тази категория включват
експлоатационните характеристики на категория СС.
ЅН – Масла с подобрени миещи, антиокислителни,
антикорозионни и противоизносни добавки осигуряващи
повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни
характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват
минималните изисквания на категория Ѕ6. Маслата осигуряват
добър контрол срещу нискотемпературни и високотемпературни
отложения, ръжда и корозия. Те могат да се използват там където
се препоръчват категориите ЅG или ЅF. Не са подходящи за
бензинови двигатели, построени след 1996 г.
ЅЈ – Масла с подобрени миещи, антиокислителни,
антикорозионни и противоизносни добавки осигуряващи
повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни
характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват
минималните изисквания на категория ЅН. Маслата осигуряват
много добър контрол срещу нискотемпературни и
високотемпературни отложения, ръжда и корозия. Те могат да се
използват там където се препоръчват категориите ЅН или ЅG. Не
са подходящи за бензинови двигатели, построени след 2001 г.
ЅL – Масла с много добрени миещи, антиокислителни,
антикорозионни и противоизносни добавки осигуряващи
повишена окислителна стабилност и подобрени противоизносни
характеристики в сравнение с маслата, които задоволяват
минималните изисквания на категория ЅЈ. Маслата осигуряват
много добър контрол срещу нискотемпературни и
високотемпературни отложения, ръжда и корозия. Те могат да се
използват там където се препоръчват категориите ЅЈ или ЅН. Не
са подходящи за бензинови двигатели, построени след 2004 г.
ЅМ-Тази спецификация бе въведена на 30 ноември 2004г.
Маслата по тази спецификация се отнасят за двигатели ,
произведени през 2005 г. и след 2005 г. Предназначени са за
двигатели, снабдени с катализатори за обработка на отработените
газове.
За дизеловите двигатели експлоатационните нива по IPA се
означават СА, CB, CC, CD, CD-II, CE, CF-4, CF, CF-2, CG-4, CH-4, CI-4

СА-Маслата са предназначени за дизелови двигатели,
работещи с висококачествени горива в условия на леко до
умерено натоварване. Те осигуряват защита на лагерите от
корозия и отложения по междините на буталото при някои
дизелови двигатели без турбонагнетяване. Не са подходящи за
дизелови двигатели, построени след 1959 г.
СВ-Маслата са предназначени за дизелови двигатели,
работещи в условия на леко до умерено натоварване, но с по-
нискокачествени горива, които изискват по-добра защита от
износване и отложения. Включва и бензинови двигатели,
работещи при лек режим на натоварване. Те осигуряват
необходимата защита на лагерите от корозия и отложения в някои
дизелови двигатели без турбонагнетяване, работещи с горива с
по-високо съдържание на сяра. Не са подходящи за дизелови
двигатели, произведени след 1961 г.
СС - Маслата са предназначени за някои дизелови двигатели с
или без принудително пълнене, работещи в условия на умерено
до тежко натоварване и за някои бензинови двигатели с тежък
режим на работа. Те осигуряват защита от високотемпературни
отложения и корозия на лагерите и нискотемпературни отложения
в бензиновите двигатели. Тези масла са въведени през 1961 г. Те
са подходящи за дизелови двигатели, построени след 1990 г.
СD – Маслата са предназначени за някои дизелови двигатели
с или без принудително пълнене, където ефикасния контрол на
износването и отложенията е от особено важно значение или
където се използват горива с различно качество, включително
горива с високо съдържание на сяра. Тези маслата са въведени
през 1955г.
СD-II-Маслата са предназначени за двутактови двигатели,
изискващи особено ефикасен контрол върху отложенията и
износването. Маслата, предназначени за такова обслужване,
задоволяват също така и експлоатационните изисквания на
категория АРІ СD. Тези масла са въведени през 1985 г.
СЕ – Маслата са предназначени за много дизелови двигатели
с принудително пълнене, работещи както при ниски скорости и
високи натоварвания. Тези масла се произвеждат от 1983 г. и
осигуряват по-добър контрол върху разхода на масло,
нарастването на вискозитета, износването и отложенията върху
буталата в сравнение с потенциалните възможности на маслата от
категория АРІ СD.
СF-4 -Превъзхожда маслата от категория СЕ по разхода на
масло и отложенията върху буталото. Могат да се използват в
двигатели, за които е предписано да работят с масло от категория
СЕ. Тези масла са въведени през 1990 г.
СF-Маслата са предназначени за обслужване на дизелови
двигатели с индиректно впръскване на горивото. Тази категория
масло е въведена през 1994 г. Горивото може да бъде с високо
съдържание на сяра, напр. над 0,5%. Маслото осигурява
ефективен контрол върху отложенията по буталото, износването и
корозията на лагерите при работа в двигатели с естествена
вентилация и свръх налягане, създавано както от турбокомпресор,
така и от компресор, задвижван от коляновия вал.
СF-2 – Тези масла са предназначени за двутактови дизелови
двигатели, изискващи ефективен контрол върху износването на
цилиндъра, цилиндровите пръстени (сегменти) и отложенията.
Въведено е от 1994 г. и може да се използва в съоръжения за
които е предписана категория СD-ІІ.
СG-4 – Маслата са предназначени за високоскоростни
чстиритактови дизелови двигатели, работещи с дизелово гориво

със съдържание на сяра от 0,05 % до 0,5 %т. Въведени са през
1995 г. и осигуряват ефективен контрол въриу
високотемпературните отложения по буталото, износването,
корозията, пенообразуването, окислителната стабилност и
натрупването на сажди. Тези масла са особено ефективни в
двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за емисиите
от 1994 г. Те могат да се използват и в двигатели, за които е
предписано да работат с масла от категория СD, СЕ, и СF-4.
СН-4 – Маслата са предназначени за високоскоростни
дизелови двигатели, проектирани да отговарят на стандартите за
емисиите от 1998 г. и работещи с дизелови горива със съдържание
на сяра до 0,5 %т. Въведени са през 1998 п Може да се използва в
двигатели, за които са препоръчвани масла от категории СF-4 и
СG-4.
СІ-4 – Маслата са предназначени за високоскоростни,
четритактови дизелови двигатели, снабдени с ЕСЕ (системи за
рециркулация на изгорелите газове), проектирани да покриват
изискванията на стандартите за опазване на околната среда от
2004 г., при работа с дизелово гориво със съдържание на сяра до
0.5 %. Могат да се използват вместо СD, СЕ, СF-4, СG-4 и СН-4.
Моторните масла, които могат да се използват за бензинови и
за дизелови двигатели имат двойно означение: АРІ СС/SD),
СD/ЅЕ, ЅG/СС и т. н.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Дане, не съм с евро-категория на горивото. Само за припалване ползвам бензин и после си карам по стандарта ГОСТ. Каквото са пратили Путин и Медведев, с това карам. А и доколкото знам, газта и в частност метана "цапат" по-малко двигателя и маслото.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

Разрових се  малко при професор гогол, и ето какво каза той.
И аз съм го учил някога, ама  такава информация не се помни, ако не се използва.
Ще поставя пак линка има много информация за всичко свързано с маслата.
http://autobox.bg/?p=374
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

MB Actros

Аз карам с  AC Delko 5w40 на 8000 км. или на една година го сменям.

morskia86

Цитат на: admin - Вторник, 15 Май, 2012, 02:08:24
А като марка какво масло ползваш? Аз в момента карам с полусинтетично масло I.G.A.T, но попаднах на интересна оферта на Total и се чудя дали да е полусинтетика или пълна синтетика? А и да попитам останалите колеги на какъв пробег на маслото залагате? Аз го сменям на 10000 км.
По-добре си карай с I.G.A.T,по-добър е от Total.

morskia86