Регламент 561 - въпроси и отговори
Форум на българските шофьори
Петък, 19 Април, 2024, 05:19:02 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Анкета
Въпрос: Чели ли сте регламент 561
Да.
Не, управлявам МПС-та извън, този регламент.
Не, слушал съм и съм "чувал", това е достатъчно!
Да съм чел регл... какво?!

Страници: 1 [2] 3 4 ... 46   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Регламент 561 - въпроси и отговори  (Прочетена 273542 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #15 -: Петък, 01 Юни, 2012, 21:17:10 »
ОтговорОтговор

Преди 2 часа спрях при едни джедай да ги питам  за твоите въпроси, че и на мен ми беше интересно.
Казаха така:
1. Може да тръгнеш и дори и след 1 минута да спреш за 15 минути, но задължително след 4.30ч правиш паузата.
2. 3 пъти в седмицата, но следващата трябва да е в нормите.
3. Допуска се каране по 15 часа.


Мене ми се чини, че по т. 1 тия минути са писани не за да дрънкаме часовниците, а за да сме "кукуряк" за следващата серия от 4,5 часа управление. Нали целта на регламента е именно такава - да управляваме отспани и отпочинали.

А не е едно и също след 4 ч 30 мин. управление да почиваме 45 минути, или след 4 ч и 29 мин. - 30 мин.
Нема начин авторите да са допуснали пропуск. И ако има - друг ще го плаща.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #15 -: Петък, 01 Юни, 2012, 21:17:10 »

 Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #16 -: Понеделник, 04 Юни, 2012, 21:17:33 »
ОтговорОтговор

Изпълнявам обещанието си.


1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

Отговор: Няма ограничение. В примера 2 часа е примерно..

2. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?

Отговор:. Няма условие. Те са следствие от 24 ч. (денонощие) - 9 ч. (намалена дневна почивка). Не се изисква и 3 часа друга работа или цял престой. Не е допустимо само да има управление по-вече от 9 или два пъти в седмицата 10 часа.

3. След управление 10 ч - почивката е 11 ч   / няма намалена дневна почивка /
Отговор: Няма такова изискване.

4. В 15 часов работен ден, не може да има време за управление от 10 часа.

Отговор: Може да има 10 часа управление.


Това са отговорите от най-знаещия човек в България.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #16 -: Понеделник, 04 Юни, 2012, 21:17:33 »

 Активен
Roshko
Гост
« Отговор #17 -: Понеделник, 04 Юни, 2012, 23:58:04 »
ОтговорОтговор

Изпълнявам обещанието си.
1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?
Отговор: Няма ограничение. В примера 2 часа е примерно..
2. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?
Отговор:. Няма условие. Те са следствие от 24 ч. (денонощие) - 9 ч. (намалена дневна почивка). Не се изисква и 3 часа друга работа или цял престой. Не е допустимо само да има управление по-вече от 9 или два пъти в седмицата 10 часа.
3. След управление 10 ч - почивката е 11 ч   / няма намалена дневна почивка /  - ПЪЛНА ЛЪЖА!!! Почивката не зависи от времето каране, а от това колко от нея се вмества в 24-часовия период. Може да си карал само час, но с работен ден 15 часа тогава няма как да е 11-ка. Можеш да направиш 10-ка с две 45-минутни паузи и да си направиш 11-ка пауза. Повече да обяснявам ли с круши и ябълки на най-знаещите хора в Света?!?!?
Отговор: Няма такова изискване.
4. В 15 часов работен ден, не може да има време за управление от 10 часа.

Отговор: Може да има 10 часа управление.


Това са отговорите от най-знаещия човек в България.

Минимум от елементарно уважение и за подкрепа на изявлението си, би следвало да му споменеш името.

Инак, по неразбираемо и лишено от какъвто и да е словоред и смисъл писане, не бях срещал...
Толкова много мастило на ветъра, че ми е жалко.


И това не пада по-долу:

2. 3 пъти в седмицата, но следващата трябва да е в нормите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2244/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #18 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 04:41:26 »
ОтговорОтговор

Изпълнявам обещанието си.


1. Колко трябва  да е най-малкото време на управление преди почивка от 15 минути?

Отговор: Няма ограничение. В примера 2 часа е примерно..

2. Има ли условие за допускане на 15 часа работно време?

Отговор:. Няма условие. Те са следствие от 24 ч. (денонощие) - 9 ч. (намалена дневна почивка). Не се изисква и 3 часа друга работа или цял престой. Не е допустимо само да има управление по-вече от 9 или два пъти в седмицата 10 часа.

3. След управление 10 ч - почивката е 11 ч   / няма намалена дневна почивка /
Отговор: Няма такова изискване.

4. В 15 часов работен ден, не може да има време за управление от 10 часа.

Отговор: Може да има 10 часа управление.


Това са отговорите от най-знаещия човек в България.


     Кое обещание? Вариант "Б", ли? И нали те разочаровахме, какво по различно си написал?

Мене ми се чини, че по т. 1 тия минути са писани не за да дрънкаме часовниците, а за да сме "кукуряк" за следващата серия от 4,5 часа управление. Нали целта на регламента е именно такава - да управляваме отспани и отпочинали.
   
     Ще дам тълкувание за двата камиона тръгващи в 7.00 часа. Двата камиона тръгват заедно. На единия водач му се доспива, след една минута, спира спи 15 и после, ако иска още 30. Казано е първата поне 15 минути, може да е 30 минути, може да е 1 час, може да е 4 часа. Ако караш един час, спреш за 4 часа, пак караш още 3 часа и спреш за 30 минути. Имаме  4 часа (поне 15 минути) + 30 минути. Може да се продължи за нов период от 4,5 часа. Лошото е, че тахографа, ще се нулира след 45 минути почивка, както и няколко спирания над 15 минути. Т.е. ще дава превишаване на управлението. Както и в друг случай, сприраш за три пъти по 15 минути, то се нулира, но не означава, че е взета почивката.

А не е едно и също след 4 ч 30 мин. управление да почиваме 45 минути, или след 4 ч и 29 мин. - 30 мин.
Нема начин авторите да са допуснали пропуск. И ако има - друг ще го плаща.


     Понякога, две еднакви неща изглеждат съвсем различни. Пример с два камиона с дигитален тахограф, във Лятно часово време. Един камион тръгва в 8.00 сутринта с почивка от един час и общо управление 9 часа, спира в 18.00 часа. Прави 9 ч почивка и тръгва в 3.00 часа българско време (или 0.00 по Гринуич).
      Друг камион тръгва в 3.00 след аналогично каране, спира в 13.00 часа. И кога може да тръгне? В 3.00 часа или 14 часа почивка, а също може и в 2.00, стига да може в "стария" ден, да има 10 часа.
     Е, къде е грешката? Регламента е писан, за нормална работа, през деня.


     Между другото, една минута каране, трудно се реализира. В инструкцията на Сименс ВДО, пише, че текущата минута, се допълва, плюс още една. Обичайното малко мръдване е 2 минути. Забелязал съм, ако е в рамките на 10-15 секунди, го отчита за една минута.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Roshko
Гост
« Отговор #19 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 05:19:38 »
ОтговорОтговор

Ако караш един час, спреш за 4 часа, пак караш още 3 часа и спреш за 30 минути. Имаме  4 часа (поне 15 минути) + 30 минути. Може да се продължи за нов период от 4,5 часа. Лошото е, че тахографа, ще се нулира след 45 минути почивка, както и няколко спирания над 15 минути. Т.е. ще дава превишаване на управлението. Както и в друг случай, сприраш за три пъти по 15 минути, то се нулира, но не означава, че е взета почивката.

Тук отново лекинко ще опонирам. Като направиш 4-ри часа или колкото и да е там повече от 44 минути ти се брои за цяла почивка. Не можеш да добавиш 30 мин. и да ти се зачита за почивка ако ще и на пясъчен тахограф да е.
Второ, три, пет или седем пъти по 15 минути не са цяла "почивка по време на работа"!!!  Намигване

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
комбайнер
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +61/-6
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 140
Теми: 11



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #20 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 09:18:20 »
ОтговорОтговор

Колеги, въпросите ми не са случайни. И не става въпрос кой е чел регламента и кой не е. Възможно е да има тълкувания, промени и допълнения за които да не знаем.
Мненията общо взето са противоречиви. Дори разполагам с писмена заповед, чието съдържание е различно от вярното.
А името на човека дал отговорите не пиша, щото не съм му искал разрешение за това, пък и да не цапаме с реклами.
За по-голям интерес - на лични съобщения.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2244/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #21 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 09:43:55 »
ОтговорОтговор

Тук отново лекинко ще опонирам. Като направиш 4-ри часа или колкото и да е там повече от 44 минути ти се брои за цяла почивка. Не можеш да добавиш 30 мин. и да ти се зачита за почивка ако ще и на пясъчен тахограф да е.
Второ, три, пет или седем пъти по 15 минути не са цяла "почивка по време на работа"!!!  Намигване

     За първото, къде е разликата, дали ще са 15 или над 45 минути? Нищо не съм, чел че, след 45 минути, започва задължително, на ново. Обикновено, се аргументираш!!!

     За второто, къде съм казал, че 3х15 са 45!!! Казвам че, тахографа (дигиталния), го смята като взета почивка. Спиране над 15 минути, остават и се натрупват. Както и 30+15, би го отчело, за почивка. Само че, е казано в този ред 15+30.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
belgieca
Начинаещ
*

Рейтинг: +7/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 9
Теми: 2



Активност
0%

Семо Семов


Ел. поща
« Отговор #22 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 13:08:45 »
ОтговорОтговор

1: Чл.7 от регламента точно е казано.По всяко време можеш да да правиш 15 мин.пауза.Изискването е 15мин.+30мин.30мин.+15мин.нямаш право.Изискването е да са в периода на 4.30 часа каране.                                               2:Имаш право на 15 часа работно време само ако имаш 2 часа (тире операции: -товарене,разтоварване,оформяне на документи).Поляците на Бар Винек ми обясниха че 15 часа мога да правя веднъж на седмица и че не е задължително тахографа да се обръща на чукчета или на книга.А унгарците изискват точно това: да се поставя тахографа на чукчета или книга.Но след 6 часа трябва да спреш за пауза от 45 мин.В книгите на (БАСАТ)-(междинародни автомобилни превози на товари и правила на европейския съюз за труд и почивки на шофьорите) издадени от НОДИС е написано подробно.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

shs
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2244/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #23 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 13:52:17 »
ОтговорОтговор

1: Чл.7 от регламента точно е казано.По всяко време можеш да да правиш 15 мин.пауза.Изискването е 15мин.+30мин.30мин.+15мин.нямаш право.Изискването е да са в периода на 4.30 часа каране.                                               2:Имаш право на 15 часа работно време само ако имаш 2 часа (тире операции: -товарене,разтоварване,оформяне на документи).Поляците на Бар Винек ми обясниха че 15 часа мога да правя веднъж на седмица и че не е задължително тахографа да се обръща на чукчета или на книга.А унгарците изискват точно това: да се поставя тахографа на чукчета или книга.Но след 6 часа трябва да спреш за пауза от 45 мин.В книгите на (БАСАТ)-(междинародни автомобилни превози на товари и правила на европейския съюз за труд и почивки на шофьорите) издадени от НОДИС е написано подробно.

     Някой твърди ли, че може 30+15?!?!?! Казах, че тахографа се нулира и започва, да отчита нов период. За какво го коментираш. Не схващам идеята!!! Хем не съм прав, хем същото казваш.

     Както си се позовал на Регламента, за първото. Да ни беше насочил, къде го има и втория казус, за 15 часа! Точно такъв вариант, не съм чувал. Не съм и чувал, някой да е чувал, от някого! Слушали сме приказки, така правя и нямам проблеми. Предполагам, че не съм много ясен. НО ПОСОЧИ МИ В РЕГЛАМЕНТА, КОЯ ТОЧНО ТОЧКА Е!!!


     Това е за всички: Да се чете внимателно, кой какво е написал. Нещо не разбирам какво толкова неясно пиша!!! Почти всяка публикация в тази тема. Казвам: "Не е така, еди какво си". И някой казва: "Не е така, това". Кой казва, че е така. Поне не за мен!!!


     Както и повечето теми, важно е да дрънкаме нещо. Не е важно какво. Не го казвам, към някой, специално. Да не ми се обижда никой. Сега не ми се мисли имам ли някой в предвид или не. Че много докачливи хора, има напоследък, за тях специално, ще стъпвам на пръсти!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Roshko
Гост
« Отговор #24 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 17:01:23 »
ОтговорОтговор

    Някой твърди ли, че може 30+15?!?!?! Казах, че тахографа се нулира и започва, да отчита нов период. За какво го коментираш. Не схващам идеята!!! Хем не съм прав, хем същото казваш.

Считам, че съм се аргументирал прекалено /за общото ниво на аргументация в сайта/ ясно!!!

Аз твърдя, че е НЕВЪЗМОЖНО изправен тахограф да отчете почивка при разделяне на паузата, ако втората част от нея е по-малка от 30 мин. Пример: имаш пауза 37 минути, караш един час. Спираш за да довършиш паузата, слагаш тахото на легло и той започва да отчита на ДОЛНИЯ ред минутите на легло, а горе си седят 37-те на пауза /две вертикални, успоредни, дебели чертички. ЕДВА КОГАТО ДОЛНИЯ РЕД ЧУКНЕ ТРИДЕСЕТАТА МИНУТА СЕ ПРИБАВЯ КЪМ ГОРНИЯ И СЪОТВЕТНО ПОСЛЕДНИЯ СТАВА 1:07
Разликата "дали ще са 15 или над 45 минути?" идва от там, че става дума за разделяне на 45-минутна пауза на две, ако тя е повече от 44 минути какво ще разделяш   Ъ? Шокиран Ъ? но ако е 44 минути или по-малко, но минимум 15, следващата ще трябва да е минимум 30!!!


2:Имаш право на 15 часа работно време само ако имаш 2 часа (тире операции: -товарене,разтоварване,оформяне на документи).Поляците на Бар Винек ми обясниха че 15 часа мога да правя веднъж на седмица и че не е задължително тахографа да се обръща на чукчета или на книга.А унгарците изискват точно това: да се поставя тахографа на чукчета или книга.Но след 6 часа трябва да спреш за пауза от 45 мин.В книгите на (БАСАТ)-(междинародни автомобилни превози на товари и правила на европейския съюз за труд и почивки на шофьорите) издадени от НОДИС е написано подробно.

Би ли ми пояснил с "по-прости" думи последните си две изречения, моля!
Чел съм доста графични ръководства относно Регламент 561 на какви ли не европейски издатели и нито съм срещнал подобни щурутии липсващи в Регламента, нито нещо различно от съдържанието му освен едно.
Единственото нещо което съм виждал непрочетено в регламента и още не съм си потвърдил от къде идва е, че при екипно управление, първия шофор поел дневната смяна има право на 10 часа каране два пъти в седмицата или по друг начин казано. Карането двойка също позволява на всеки един от двамата шофьори, да кара два пъти седмично по 10 часа.
И 15 часовия работен ден се допуска НЕ един, а три пъти седмично или иначе казано след всяка седмична пауза спазвайки 90-те часа за две седмици. Що е то седмица там също е упоменато.

Унгарците могат да те глобят защо си със шапка, стига да им позволиш. Странно защо не съм оставил едно евро в тази смешна държавичка, макар да съм бил без "кучки", без здравна карта и без други подобни глупости като лопати пясък вериги и т.н...

Целта на "твърдия" ми тон е НЕ да обидя някого, а да го накарам да се замисли и потруди следващия път преди да публикува глупости, чути незнайно от къде!!! За съжаление, повечето реагирате първосигнално, вината за което не я търсете в мен!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

« Последна редакция: Вторник, 05 Юни, 2012, 17:12:16 от Росен Димитров - Рошко » Активен
rider777
Потребител герой
*****

Рейтинг: +372/-1881
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2417
Теми: 34



Активност
0%

ЖИВОТА Е ХУБАВ http://www.vbox7.com/play:2404082f


Ел. поща
« Отговор #25 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 18:35:38 »
ОтговорОтговор

Метнах едно оченце на писанията тук,,,аз съм некомпетентен, но абсолютно всеки работен ден ми е по 15 часа и досега даже не са ми правили забележка,,,,не съм и чул на някого да са му казали нещо,,,еле пък глоба,,,,ама тук може да се прочете, че ЕШК, че са го глобили за 3 пъти в седмицата по 15 часа.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,
Roshko
Гост
« Отговор #26 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 18:58:16 »
ОтговорОтговор

Метнах едно оченце на писанията тук,,,аз съм некомпетентен, но абсолютно всеки работен ден ми е по 15 часа и досега даже не са ми правили забележка,,,,не съм и чул на някого да са му казали нещо,,,еле пък глоба,,,,ама тук може да се прочете, че ЕШК, че са го глобили за 3 пъти в седмицата по 15 часа.

Ако трябва да сме коректни това, че не са те глобили за повече от три пъти 15 часа се дължи на субективното решение на проверяващите, което е нормално. Предполагам във всичките случаи ти си почивал повече за да се стигне до увеличаване на работния ден.
В този ред на мисли и като добавка към горния си пост бих искал да вкарам едно непренебрежимо уточненийце.
Нито унгарците, нито който и да било желае от нас да си поставяме чукчета, книги или други атрибути от тахографа, ей така на общо основание. Просто в някои държави, една от които Унгария, държат стриктно на всяка буквичка и всеки препинателен знак в Регламента. С две думи - когато извършваш други дейности, тахото трябва да е на "чукчета", когато почиваш - на "легло". Пример: навсякъде където важи Регламент 561, съвсем основателно могат да ти треснат глоба ако вързваш колани или дори следиш товаро/разтоварните дейности на "легло"!!!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2244/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2122
Теми: 135



Активност
3.8%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #27 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 19:56:55 »
ОтговорОтговор

Считам, че съм се аргументирал прекалено /за общото ниво на аргументация в сайта/ ясно!!!

Аз твърдя, че е НЕВЪЗМОЖНО изправен тахограф да отчете почивка при разделяне на паузата, ако втората част от нея е по-малка от 30 мин. Пример: имаш пауза 37 минути, караш един час. Спираш за да довършиш паузата, слагаш тахото на легло и той започва да отчита на ДОЛНИЯ ред минутите на легло, а горе си седят 37-те на пауза /две вертикални, успоредни, дебели чертички. ЕДВА КОГАТО ДОЛНИЯ РЕД ЧУКНЕ ТРИДЕСЕТАТА МИНУТА СЕ ПРИБАВЯ КЪМ ГОРНИЯ И СЪОТВЕТНО ПОСЛЕДНИЯ СТАВА 1:07
Разликата "дали ще са 15 или над 45 минути?" идва от там, че става дума за разделяне на 45-минутна пауза на две, ако тя е повече от 44 минути какво ще разделяш   Ъ? Шокиран Ъ? но ако е 44 минути или по-малко, но минимум 15, следващата ще трябва да е минимум 30!!!

     Като го твърдиш ти, се замислих сериозно. Понеже нямам подръка дигитатален тахограф и аналогов също. Както казваш, сега съм "свободен агент". Пробвах на симулатор. Там след 15 минута, продължава на реда "почивки над 15 минути". Поне така пише и в инструкцията, почивки над 15 минути, а не само 15+30.
     Пробвах 3х15 и 30+15 и се нулира, времето за управление започва на ново. Доскоро карах, тахограф Сименс ВДО, така съм забелязвал, че няколко спирания по над 15 минути и се нулира. За това, винаги при спиране за почивка, записвах и времето на двете седмици. Така лесно смятах и дневното управление. По-новите, които при изключване на контакт, минават на легло, показват и общо дневното управление.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Roshko
Гост
« Отговор #28 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 20:52:23 »
ОтговорОтговор

     Доскоро карах, тахограф Сименс ВДО, така съм забелязвал, че няколко спирания по над 15 минути и се нулира. За това, винаги при спиране за почивка, записвах и времето на двете седмици. Така лесно смятах и дневното управление. По-новите, които при изключване на контакт, минават на легло, показват и общо дневното управление.


Функцията за автоматично преминаване на легло е добавена във версиите на софтуера от 2008-ма година насам. Лично съм обновявал софтуер в немски сервиз. Досега съм ползвал само един модел тахограф даже не го знам конкретно, само с едно изключение - някакъв с чекмедже за картата. Имаме чистак бърсаци камиони, но още не съм срещнал някой да показва общото дневно време, даже съм изумен въобще, че досега е липсвало най-важното измерение.  Завърти очи
Винаги запомням на какво двуседмично време започвам новия ден, но най-кофтито идва в понеделник когато се занулява по предната седмица, тогава трябва да смяташ...  Смотан

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
admin
Администратор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2367/-787
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 7182
Теми: 538



Активност
0.2%

54851755
georgi.i.katsarski Joro711 +GeorgiKatsarski Joro711
WWW Ел. поща
« Отговор #29 -: Вторник, 05 Юни, 2012, 21:01:35 »
ОтговорОтговор

Функцията за автоматично преминаване на легло е добавена във версиите на софтуера от 2008-ма година насам.

С това твое твърдение въобще не мога да се съглася. Миналата година през януари ходих с DAF XF 105 в сервиз и срещу 80 лева смениха софтуера, за да минава автоматично на легло.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!
Етикети:
Страници: 1 [2] 3 4 ... 46   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!