Намерих същото, което ми беше пратено от Мая(noemia), но на български.
http://www.avtobusi.com/cgi-bin/e-cms/vis/vis.pl?s=001&p=0086&n=000060&g=Както периодично пишем още от брой 22, 2007, от 11 април 2007 г. на територията на ЕС влизнаха в сила нови, по-строги правила за работата на екипажите на превозни средства, извършващи международни автобусни превози. Списание „Автобуси&микробуси” е единственото специализирано издание, което в интерес на своите читатели първо публикува сравнителна таблица между старите и новите правила и периодично отпечатва практически приложения за работното време на екипажите, почивките и боравене с дигиталните тахографи. Като продължение на вече утвърдената традиция си позволяваме да споделим с вас още практически приложения на Регламент 561/2006 с единствената цел да улесним усилията на работодатели и шофьори.
ДНЕВНО КОРМУВАНЕ
Максималното дневно кормуване е 9 часа. Например
Или
Максималното дневно кормуване може да се увеличи до 10 часа два пъти седмично.
Например:
или
Дневното кормуване е:
- общото акумулирано време на кормуване от края на един дневен период на почивка и началото на следващия дневен период на почивка
или
- общото акумулирано време на кормуване между един дневен период на почивка и седмичен период на почивка
Забележка: всяко време използвано извън пътя, например паркиране, закарване до паркинг или място за почивка, качване на багаж и пътници и пр. преди излизане на главния път също е част от работното време
СЕДМИЧНО КОРМУВАНЕ
Максималният лимит на седмичното кормуване е 56 часа за фиксирана седмица.
Фиксираната седмица започва в 00.00 в понеделник и завършва в 24.00 на следващата неделя.
Следната диаграма показва нагледно как може да стане това
Седмични часове общо = (4x9) + (2x10) = 56
ДВУСЕДМИЧЕН ЛИМИТ НА КОРМУВАНЕ
Максимално разрешено кормуване за период от 2 седмици е 90 часа, например:
Следната диаграма онагледява как един шофьор може да организира кормуването за период от 1 седмица и за период от 2 седмици: