• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Ограничител на скоростта

Започната от mischon, Сряда, 16 Януари, 2013, 21:59:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

loshdancho

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 18 Януари, 2013, 04:10:13
И какво като го настъпваш в баира? Нали това е целта за икономия!?
Максимално бързо ускорение до желаната скорост и след това поддържане. Аз нека си излетим през баиро за минутка с 90л/100км разход, па кой ще да си пъпли по баирчето с повече от 150л/100км и да икономисва...  :D :D :D
Има ли все още някой да си мисли, че на темпомат камиона харчи повече от колкото на педал?  :o
Колега шепне за разход срещу ветъра, ма ми е чудно от де е взел такава информация, че и в литри... Жалко, че нямам вертопоказател на камиона да засечем и язе...  ::)
Що се правиш на левак?
Или това е целта?
  Ето ти един клип, а Ти ми кажи дали  набира максимално икономично.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 14:45:41
Що се правиш на левак?
Или това е целта?
 Ето ти един клип, а Ти ми кажи дали  набира максимално икономично.

ОК, аз съм левак! Леж на таа кълка. Аз не се уча от клипчета...
А ти не е зле да се научиш да четеш какво ти пишат, а не да подскачаш кът джинка, без да си разбрал нищо...

Другите важни фактори зависещи от задкормилното, освен този който съм споменал, са редуциране на употребата на спирачка до минимум и скоростта/оборотите.
Много, ама много малко колеги го могат, вервай ми! Аз с това се занимавам от ученик и мнооо отдавна ми е рефлекс, който и да искам не мога да променя...

Roshko


loshdancho

Даже тръгвай с превъртане на гуми, така е най-най-икономично.
  Аз не се уча от клипчета, а от практиката.
Това да караш камиона оптимално не е настъпване.
Настъпване е да го държиш постоянно в обороти на 1500....
И ако го караш на баира с 1800-2000об/м разхода няма да е 90/100....
Та за такова настъпване ти говоря, ама ти се опитваш да оправдаеш някой ми се струва.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Roshko

Цитат на: loshdancho - Петък, 18 Януари, 2013, 15:24:54
Даже тръгвай с превъртане на гуми, така е най-най-икономично.
 Аз не се уча от клипчета, а от практиката.
Това да караш камиона оптимално не е настъпване.
Настъпване е да го държиш постоянно в обороти на 1500....
И ако го караш на баира с 1800-2000об/м разхода няма да е 90/100....
Та за такова настъпване ти говоря, ама ти се опитваш да оправдаеш някой ми се струва.

За мен настъпване е педала до дупка, което в никакъв случай не е = на преразход, ама в никакъв, ако скоростта и оборотите са в разумни граници... Галене е да връщаш газта и да си трепеш инерцията, дека даже бех дал и пример, както винаги правя.
Явно трябва да поработим над начина си на изразяване и тълкуване...

loshdancho

#34
Това исках да кажа:
Дори да ти скопят камиона на 70 ако искаш пак можеш да го накараш да харчи повече.
Ама ти нали си държиш за точното изказване..... се получи че спорим за едно и също.

П.С. Явно доста време караш икономично,  вече си забравил какво е да свалиш една надолу и натиснеш газта. ;)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

Цитат на: Росен Димитров - Рошко - Петък, 18 Януари, 2013, 16:53:48
За мен настъпване е педала до дупка, което в никакъв случай не е = на преразход, ама в никакъв, ако скоростта и оборотите са в разумни граници... Галене е да връщаш газта и да си трепеш инерцията, дека даже бех дал и пример, както винаги правя.
Явно трябва да поработим над начина си на изразяване и тълкуване...

Зависи какъв е регулатора на помпата. ако се ползва всережимен регулатор е добре да се ускори бързо и след това да се поддържа скоростта. Това е най-икономичния начин на управление на този тип помпи. Ако е двурежимен е добре плавно да се ускорява и да се кара на интервали с усорение и връщане на газта. Имитира се начина на рагота на всережимния регулатор. За електронните помпи е малко по-различно. Те работят като еднорежимен (поддържа само празен ход) в началото и след това като всережимен

loshdancho

От камионите в днешни време с двурежимен регулатор е само....Краз ЯМЗ 238 и Маз ЯМЗ236
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

dimich87

Ифата също е с двурежимен регулатор. Някой модели мерцедеси също са с такъв, ивеко фолцваген. Но това са от леко товарните модели.

loshdancho

Я това за ифата не го знаех... Мкар,че имам  Два курса обиколка на България с Ифа.
Ама тогава бях млад  и зелен,  сигурно други неща са ми правили впечатление.
Единственият спомен е от голямото люлеене по завоите и  ковещите спирачки.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

МИНКО ИЛЧЕВ

     Имаше предложения да си купи камион и да си го кара както иска. Предполагам повечето не са карали камион ограничен на 85 км/ч или даже на 80. Когато при мен се случи, го разбрах след около 300 км. Избягвам да карам на ограничител!
     Разбираемо е, ако шефа каже: "Искам да ти давам повече пари и за това ще правим икономии."
     Да, ама това е едностранно променяне на условията на работа. Към влошаване. По-ниска средна скорост - по малко идва надницата на час. Повече време за извършване на курса за същите пари. При забрана за изпреварване, а и изобщо, става много по-бавно. В единия случай, вероятност от глоби, в другия излишно затрудняване на околните. Показване на "средни" пръсти, дано на някой да му е хубаво - на шефа, например!
      За мен безспорно, от 90 км/ч, като караш с по-ниска скорост е по-икономичен. Би могло да се иска да се поддържа някаква по-ниска скорост, когато не "спъваш" потока. Но само така, увеличаване на ядовете, без увеличение на заплатата, не е добре!

     Колега, по-горе спомена, за Гърция. Можели да го направят да върви на 94 км/ч, а вероятно да показва 90 км/ч. Първо лесно може да се разбере от шефа му, второ не е добре да показва, по-малко разстояние от действителното. Например: Реално разстояние 94 км, показания на километраж 90 км. Около 4,5 % по-малко пари ще вземе (на 1'000 лв, са 45 лв). И, ако реалния разход е 30 л/100 км. Ще бъде изгорено 0,94х30=28,2 литра. А, тези 28,2 литра ще бъдат по километраж 90 км. И 28,2/90=31,3 или с 1,3 литра, на 100 км по-голям разход!!!
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Красимир Тодоров

Аз се колебая кой да подкрепя, но това което видях от клипчето е вадене на душата на камиона. Предполагам е по-слабичка скания, съдейки от оборотомера. Аз карам 16 литров осмак и за да влизам в нормата, тоест икономично - карам с около 83-86(1250-70 об.) в равното, там ми се струва, че на мотора му е най-леко, баира катеря на по-ниски обороти, не повече от 1370-80 до 1400. нагоре вече има мощност, но е лакома. Гледам мотора леко да се товари, но да не гъгне и да не затъва. Също така гледам колкото може повече да задържа на по-високата предавка, дори и с по-натиснат педал, тоест изчаквам до около 1000 оборота и дори по-ниски, и чуквам директно цяла предавка. Стигнах до извода, че колкото по-бързо се измъкна от баира толкоз по-добре. И сега нещо важно: Разход се смята в литри върху киловат/час. От тук - повече обороти - повече мощност в киловати и повече нафта през аспуха. Номера е да уцелиш най-добрия въртящ момент на мотора, а не да извадиш най-голямата мощност, които са в различни обороти.
А надолу - ох, на батко - пускам я да тичка по инерция колкото и душа иска, има едно място на новата магистрала - изпълвам километража. Където може де, друг път пускам бавно, както дойде...
Понеже темата е за ограничителя - аз съм твърдо против ако се прави за икономия. Друго е да почнеш да катериш с 90, друго е с 80 и още преди баира да си свалил половинка.

mischon

дай координати ако обичаш,къде точно се тамира този сервиз,как се казва?

R560


anatolii.v

TSAKIRI ΑFI & SΙΑ Ο.Ε.
9th km THESSALONIKIS-KILKIS
57008 THESSALONIKI
Tel: 2310 783403
Fax: 2310 783568

mischon

Благодаря много,ще се възползвам

mischon