• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Татра 914 проблем стартер

Започната от todorakiggg, Сряда, 24 Април, 2013, 13:41:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

todorakiggg

Здравейте колеги,

един приятел има проблем с една стара машина Татра 914.
Проблема е, че когато се даде на контакт и почне първоначално да върти стартера излиза огромна искра. Направо имам чувството, че ще се запали. След това първоначално искрене ако продължи въртенето на контакт няма никакви проблеми, не искри и си върти нормално стартера. Незнам дали в следствие на това, но много често гори една бобина към стартера.
Четох, че би трябвало да има някакво реле през което да е вързан стартера, но тука няма такова и е директно вързан. Имат ли тези машини въпросното реле и ако да някой знае ли какъв му е номера, че да го потърся.
От друга гледна точка си мисля, че дори и да има реле, едва ли то ще разтовари тока, но моля знаещите да споделят.

todorakiggg


admin

Според мен трябва да се разглоби стартера и да се проверят втулките. Вероятно е много голяма консумацията на стартера по описание за "огромната" искра.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

todorakiggg

Кои точно втулки да се гледат?
Т.е. има голям луфт (разстояние) и по тази причина при първо завъртане излиза голяма искра?
Нещо за реле да знаете?

admin

Цитат на: todorakiggg - Сряда, 24 Април, 2013, 16:11:12
Кои точно втулки да се гледат?
Т.е. има голям луфт (разстояние) и по тази причина при първо завъртане излиза голяма искра?
Нещо за реле да знаете?
Втулките на ротора. Ако са "разбити", стартерът задира и консумира много повече ток.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

dino412

Здравей колега.
Първо искам да уточя че такъв модел на Татра(914) има само трамвай.Явно става въпрос или за серията 100(141 147 148 158 и др) с муцуната или 800(805 810 813 815 и др) с кабина над двигателя.
Няма значение.Стартерите и на двата вида както и на Шкодите са еднакви.Та по въпроса.Това са прости и железни машини и не Ви трябва да Си усложнявате живота с релета и глупости.Тия стартери са от 5.8 до 8.5 Kw мощност.Свалете стартера и прегледайте първо за луфтове в четките на ротора и за износени четки ако има такива подменете с нови.Четири четки са около 16-20лв.След това вижте за хлабави връзки на шините на статора към четкодържателя и някъде да няма оголена шина или кабел да дават на късо под товар.Втулки тия стартери износват много трудно и това е последното нещо което може да прави проблем.Бобината която казваш че прегаряла често е в следствие слаби акомулатори или лоша връзка с тях погледнете и това.По принцеп нагаря котвата и не прави контакт от там не работи и стартера.На скоро имах същия проблем със силно искрене (като от заваряване с електрожен) при стартиране особено при по-ниски температури.Проблема беше в по-тесна четка която заплиташе в четкодържателя при завъртане на ротора и не даваше добър контакт.
Дано Съм бил полезен.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

todorakiggg

Мерси много колега за изчерпателния отговор. Моят приятел ме е подвел за модела на камиона, но иначе си прав по описанието за него.

Mandor

Бобината на стартера има две функции- премества бендикса в работно положение и свързва двата контакта, подаващи ток към намотките. Предвид искренето и изгарянето на бобината предполагам че проблема е точно в тези контакти- има хлабина между тях, прескача искра, отделя се топлина и изгаря бобината.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.