• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Нов цолаж?

Започната от SOLAR, Събота, 07 Май, 2011, 21:30:37

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SOLAR

Преди време срещнах колега сменил цолажа на гумите с по-малък. За съжаление разговора ни продължи минути.
Някой от вас правил ли е това? Какъв е икономическия ефект? Какви настройки се правят на компа и тахографа? Разбрах, че е необходимо да се повишават и оборотите на двигателя. Намаля или се повишава разхода на горивото? Как се движи по пътя, на равно и по нагорнища? С колко намаля височината на автомобила? Ако съм пропуснал нещо, моля допълнете.
Благодаря за информацията.


ЛЕКИ ПЪТИщА !

SOLAR


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Колега не съм запознат много с тази тематика,но според мен чисто икономически ще намалиш може би Cx ,но не много за това ,че икономически ефекта ти равен на нула.
Това според мен.
Естественно ще се промени въртящия момент  ;),ма имам съмнения на 40 тончета тотал да постигнеш чудеса,късмет в начинанието.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ


admin

Според мен по-малкия цолаж води до намаляване като цяло на обиколката на гумите. От там ще постигнеш две неща. Първото е повишени обороти на двигателя и съответно по-висок разход на гориво. Второто е повишена теглителна сила при изкачване на наклони.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#3
Първото не може да го постигне  ;) моторетката има лимит да кажем макс 3000 оборота квито и гуметки да слага моторетката пак ще е с лимит от 3000 оборота,единственно въртящия момент се променя,но си прав с голям цолаж ако реално се движи с да кажем 60км/ч то с намален ще е с да кажем 58км/ч предполага се ,че по лесно ще набира или както ти казваш там за баира,но не вярвам(това заради променения въртящ момент към съответната фиксирана мощност на моторетката )
Баце  ;) ,както казах и преди блаженни да са вярващите,но  нищо не пречи да ни опровергаеш ,начина е само един и той е:
Проба му е майката  :) :) :)
КОРЕКЦИЯ:С обикновенни думи ако дръгела ти има да кажем примерно 300квт при 1350 оборота,след тунинг цолажната история ще имаш 300квт при да кажем 1290 оборота или на прост български,ще постигаш максимума ти на мощност на по-ниски обороти баце и до там,но......................
КОРЕКЦИЯ 2: Това естественно мнение на бичкия(тоест мое) иначе ако има инженери може да имат друго мнение по въпроса

antoniyu

В старата ми фирма пробваха това да направят камиона мега от нормален без да ходи на сервиз за тахограф и какво се получи:
1.Стоеше като скакалец.
2.Караш с 90км/ч по километраж,а реално се движиш с 75км/ч поне така беше в случая.
3.Разхода беше доста висок,а мощноста си беше същата или поне не се усещаше.

Това от мен.   
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

SOLAR

Логично е, че с повишаване на оборотите  /с около 150-200/ се вдига разхода на гориво, а с намаляване на теглителната сила, то намаля - т.е. нама разлика или завишението е малко. Карам "MAGNUM", а при тях седлото е по-високо. Видимо прицепа в предната част е по-висок. Целта е да се намали тази височина. А тахографа трябва да се корегира, защото в лиценза му пише с какви гуми е правено замерването. antoniyu, в тази фирма очевидно е направено половинчато, за да не се охарчат. Корегирали са се и настройки на компа.  Затова търся някой правил това така, както трябва да бъде.
Благодаря за изразените мнения.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Колега не можах да ти вдена идеята с по-високото седло,може би имаш предвид едно ПРМ 22т закачено на Мадарка и същото закачено на Европа или бем ли го ,според мен седлото на Магнума си е ,където трябва откъм височина,пробвайте с покупка на по-точното ремарке и ще ви е права композицийката.Ако не съм ти разбрал проблема ме прости,но да вметна с гуми и цолаж на джанти е малко безумно решение да кореагираш височина ,така мисля пак аз бичкията и да ти кажа моята гледна точка.
Безопасно може да спечелите не повече от 10-15 см,над това влекача ви ще застърже по асфалта,така мисля ,но пробвайте както казах пробата му е майката .

admin

Чак ремарке да купуват ми се струва малко пресилено. Но може да се коригира височината с добавяне или премахване на планка под лафета.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Неделя, 08 Май, 2011, 11:16:53
Чак ремарке да купуват ми се струва малко пресилено. Но може да се коригира височината с добавяне или премахване на планка под лафета.
В едната посока важи ма ако няма планка ,какво ще махат?

admin

Тези планки са точно затова. За да се прави корекция на височината и позволяват преместване на лафета и в двете посоки.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Сряда, 01 Юни, 2011, 21:11:34
Тези планки са точно затова. За да се прави корекция на височината и позволяват преместване на лафета и в двете посоки.
Шеф може и да е така,не споря не съм изразил сигурно правилно въпроса си в горния пост ,но здраве да е .

SOLAR

Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Сряда, 01 Юни, 2011, 21:00:10
Цитат на: admin - Неделя, 08 Май, 2011, 11:16:53
Чак ремарке да купуват ми се струва малко пресилено. Но може да се коригира височината с добавяне или премахване на планка под лафета.
В едната посока важи ма ако няма планка ,какво ще махат?

Планки няма, затова търся решение чрез намаляне на цолажа. Ако е възможно де.

ЛЕКИ ПЪТИщА !

admin

На почти всички влекачи лафета не е директно на рамата, а е на една или две допълнителни планки. Което позволява да се махне едната или и двете планки и ремаркето да слезе надолу. А при нужда да се повдигне е ясно, слагат се още планки и се вдига.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Цитат на: admin - Сряда, 01 Юни, 2011, 21:16:37
На почти всички влекачи лафета не е директно на рамата, а е на една или две допълнителни планки. Което позволява да се махне едната или и двете планки и ремаркето да слезе надолу. А при нужда да се повдигне е ясно, слагат се още планки и се вдига.
Може ,но да те питам колко дебели са тез планки 5см, или па 10см. ;) на ,,,,,,,,му требват поне 30-40 сантиметра корекция ако съм си представил картинката правилно  :) :) :) :) :) но аз се съм у грешка тъй че,както съм мъцнал и по -нагоре проба му е майката ,не се плашете ако не стане вашето ремарке че си е все още у некоя автокъща и ви чака. :) :) :) :)

dino412

До колкото разбирам колегата има на предвид минаване на гуми с по-нисък профил а не на по-малка джанта.На по-малка джанта поне за Мен е не възможна операция заради размера на спирачните апарати който не могат да се вместят в по-малко пространство от нужното им.За това използването на ниско профилни гуми на стандартните за влекача джанти може да доведе до снижаване на висоничата на лафета но не повече от 15 до 20см при най-нископрофилните.Не трябва да се забравя, че нископрофилните гуми освен завишаване на разхода дават и отклонение в показанието на километража и скоростомера и всичко това трябва да се претарира или да се смени предавателното отношение на диферинциала с така наречения по-бърз/с по-малко предавателно число/.Също така индекса за товароносимост е по-малък което води до риск при евентуално претоварване а и се износват по-интензивно.Плюсовете са по-стабилна на пътя композиция от по-ниския център на тежеста и по-голям товарен обем.
Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.

dino412

Шофьор не се става шофьор се ражда. Колкото и да имаш желание не идва ли Ти отвътре не става...
Най-слабото място в софтуера на всички системи за безопасност на МПС-тата си остава софтуера на задкормилното устройство.