• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Палене сутрин - дали дърпа въздух?

Започната от ivopifeca, Събота, 09 Ноември, 2013, 12:57:28

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivopifeca

Онзи ден смених,масла филтри,два горивни маркуча на Фиата,мотора е дизел.Сутрин като врътна пали веднага и секунда след това падат оборотите за много малко,притриса и после се оправя.Това само след като не съм я карал повече време-цяла нощ,12-15 часа.Дали засмуква въздух от някъде ???

ivopifeca


emilpopoff

Цитат на: ivopifeca - Събота, 09 Ноември, 2013, 12:57:28
Онзи ден смених,масла филтри,два горивни маркуча на Фиата,мотора е дизел.Сутрин като врътна пали веднага и секунда след това падат оборотите за много малко,притриса и после се оправя.Това само след като не съм я карал повече време-цяла нощ,12-15 часа.Дали засмуква въздух от някъде ???
Колега малко вероятно да е въздух, ако е въздух щеше да пали трудно(т.е да въртиш дълго на стартер преди да запали).Ако горивната ти с-тема работи с вакуум(т.е нямаш ел.помпа в резервоара, а си с ръчна подкачваща помпа в двигателния отсек) пробвай да подкачиш гориво ръчно преди да запалиш и пиша дали има промяна.Имали разлика дали времето е топло или студено когато прави "притрисането" и падането на обороти ?

emilpopoff


ivopifeca

Ами палене при температура от няколко дни насам,не е толко студено,а и това стана след смяната на филтри-маслен ,горивен,въздушен...оттогава ???

admin

Провери уплътнението на горивния филтър и горивните маркучи. Нали каза, че си ги подменил.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

emilpopoff

Цитат на: ivopifeca - Събота, 09 Ноември, 2013, 12:57:28
Онзи ден смених,масла филтри,два горивни маркуча на Фиата,мотора е дизел.Сутрин като врътна пали веднага и секунда след това падат оборотите за много малко,притриса и после се оправя.Това само след като не съм я карал повече време-цяла нощ,12-15 часа.Дали засмуква въздух от някъде ???
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 10 Ноември, 2013, 09:37:37
Ами палене при температура от няколко дни насам,не е толко студено,а и това стана след смяната на филтри-маслен ,горивен,въздушен...оттогава ???

Колега, щом имаш съмнения, че след последната ти намеса е станала промяната прегледай всички горивни съединения, ,,бързи" връзки и т.н.,всичко което си пипал последно. Както са казвали едно време шведите от Волво-,,ако имате някакъв проблем по автомобила, спомнете си последно какво сте пипали". Какъв тип ти е горивния филтър( елемент или цяло тяло) ? На една Вектра ,,В" 2.0 DTI 101 к.с преди години като ,,новобранка" ми се случи нещо подобно след смяната на масла и филтри( и най-вече горивен) спря да пали и дори да запалеше пак след известно време гаснеше, обезвъздушавах/ме (опитаха и колеги) и никакъв резултат, накрая на другия ден като се върна пак автомобила със същия проблем, махнах новия филтър(някаква измислена марка не помня вече каква) и ,,набих" един MANN и колата дойде отново чак след 10 000 км но за ново обслужване.
Съвсем целенасочено те питах за външната температура миналата седмица в София и региона(бях в командировка там няколко дни от основната ми работа не с камиона) сутрин към 5-6 часа темп. бяха към 4-5 градуса.

ivopifeca

Проверих всичко,няма хлабини,тази сутрин веднага запали,след което последва притрисане и после веднага изравни,както каза колегата,и мене ме съмнява горивния филтър,а дали не е и някоя свещ?Иначе колата не я бях палил от петък на обяд.

emilpopoff

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 10 Ноември, 2013, 12:45:21
Проверих всичко,няма хлабини,тази сутрин веднага запали,след което последва притрисане и после веднага изравни,както каза колегата,и мене ме съмнява горивния филтър,а дали не е и някоя свещ?Иначе колата не я бях палил от петък на обяд.

ААААААААА ще дойдеш и на моето съмнение, защо мислиш че те питах за външната температура?  ;)

Yordan

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 10 Ноември, 2013, 12:45:21
Проверих всичко,няма хлабини,тази сутрин веднага запали,след което последва притрисане и после веднага изравни,както каза колегата,и мене ме съмнява горивния филтър,а дали не е и някоя свещ?Иначе колата не я бях палил от петък на обяд.

То малко е трудно така да се налучква без да се види, но ще пиша защото имам същият проблем. Става въпрос за едно сеатче чист дизел (пали притриса малко и след това изчиства). При мен проблема идва от обогатителя, понеже той се управлява от вакум и при първоначално палене в системата все още няма съсдаден вакум и обогатителя не се задейства. Явно от някаде влиза въздух във вакум системата но е малко и не ми прави други проблеми затова си карам така.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

emilpopoff

Цитат на: Yordan - Неделя, 10 Ноември, 2013, 13:49:52
То малко е трудно така да се налучква без да се види, но ще пиша защото имам същият проблем. Става въпрос за едно сеатче чист дизел (пали притриса малко и след това изчиства). При мен проблема идва от обогатителя, понеже той се управлява от вакум и при първоначално палене в системата все още няма съсдаден вакум и обогатителя не се задейства. Явно от някаде влиза въздух във вакум системата но е малко и не ми прави други проблеми затова си карам така.

Има голяма логика и в твоите доводи колега, след свещите бих погледнал и обогатителя и не защото е по-малко възможно да е той, а защото е по пипкав като проверка( това бяха първите ми два възможни проблема след като колегата Иво описа симптомите). Но наистина така е много трудно от разстояние и то за непознат за мен двг и горивна с-тема. За свещите също си има лек "пиниз" при проверката. Ама като дойде време за проверка ще пишем и затова.

ivopifeca

Или е филтъра,или пък в момента след смяната да е заминала някоя свещ,а и друго,на моменти ,като дам контакт не ми свети реотанчето за подгряване.Понякога свети,понякога не,дали не сме поляли нещо...Преди пак ми го правеше на моменти,кога свети кога не,после се оправи за дълго ???

Бриги Магнито

Са аз не ги разбирам техниките,но имам едно питане и то е защо ликвидирахте ,,дърпането на въздух" ?
Какво имам впредвид ,Иво е сменил горивен филтър ,които има някакво уплътнение ,да предположим следното във филтъра на Иво влиза нафтица от резервоара посредством ел.помпа,а оттам излиза за към мотора,но там на този филтър на изхода тъпите жъбари слагат ел.клапан ,които гаси колата(при Алфа 146 съм го виждал) да приемем обаче,че там няма ел.клапан а има най-обикновен клапан и се поучава следното.
Филтъра не е херметизиран и дърпа малко въздух,но клапана държи налягане след филтъра и колата пали с горивото по системата след филтъра,в момента в който запали тя започва и да компенсира загубите във филтъра и се получава моментно прекъсване в работата поради наличие на въздух ......
Тва разбира се е мой филм ,който може и да не се прожектира,но реших да споделя ,ъф корс ако не сте го гледали не се смейте на Бацко Бриги оти си е Бичкия


Yordan

Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 10 Ноември, 2013, 19:32:18
Са аз не ги разбирам техниките,но имам едно питане и то е защо ликвидирахте ,,дърпането на въздух" ?

Защото колегата има проблем с оборотите при първоначално запалване, а дърпането на въздух е предположение.

Цитат на: ivopifeca - Неделя, 10 Ноември, 2013, 19:24:50
на моменти ,като дам контакт не ми свети реотанчето за подгряване.Понякога свети,понякога не,дали не сме поляли нещо...Преди пак ми го правеше на моменти,кога свети кога не,после се оправи за дълго ???

Като дадеш контакт и не ти свети реотанчето пробвал ли си преди да завъртиш на стартер да поразместиш ключа малко и да видиш дали няма да светне?
Я по-добре напиши тази кола коя година е и какъв е мотора.
Като погледнеш трезво на някои неща и разбираш, че трябва да пийнеш...

ivopifeca

#12
Цитат на: Yordan - Неделя, 10 Ноември, 2013, 21:27:36
Защото колегата има проблем с оборотите при първоначално запалване, а дърпането на въздух е предположение.

Като дадеш контакт и не ти свети реотанчето пробвал ли си преди да завъртиш на стартер да поразместиш ключа малко и да видиш дали няма да светне?
Я по-добре напиши тази кола коя година е и какъв е мотора.
ФИАТ КРОМА-91 година,1.9tdid.


Горивния филтър е като на ИВЕКО-ЕВРОСТАР-тоя където седи отвън зад десния калник...

ivopifeca

#13
Поредни публикации!!! Имаш бутон "Промени", използвай го за допълване в първия час!!!

emilpopoff

 Колега, щом не ти свети индикацията за ,,подгрев", виж(провери) да ли има захранване към свещите, захранване към релето за ,,подгрев" или след него, ако има захранване така и така се захванал провери и свещите дали няма изгоряла. Така със сигурност ще изключиш накалните (подгревните) свещи.
  Малко вероятно е да сте направили някакъв гаф при смяната на горивните маркучи, не вярвам да сте "окъпали" релето или проводниците на някоя от свещите пък и да е станало това реле на повечето "печки" не е чак толкова скрито и на моята печка(комънрейл) много често е леко влажно есенно/зимно време и до сега не съм имал проблем, пък имам наблюдение в/у няколко марки и при тях не съм имал подобен проблем.


Цитат на: ivopifeca - Неделя, 10 Ноември, 2013, 19:24:50
Или е филтъра,или пък в момента след смяната да е заминала някоя свещ,а и друго,на моменти ,като дам контакт не ми свети реотанчето за подгряване.Понякога свети,понякога не,дали не сме поляли нещо...Преди пак ми го правеше на моменти,кога свети кога не,после се оправи за дълго ???
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 10 Ноември, 2013, 19:32:18
Са аз не ги разбирам техниките,но имам едно питане и то е защо ликвидирахте ,,дърпането на въздух" ?
Какво имам впредвид ,Иво е сменил горивен филтър ,които има някакво уплътнение ,да предположим следното във филтъра на Иво влиза нафтица от резервоара посредством ел.помпа,а оттам излиза за към мотора,но там на този филтър на изхода тъпите жъбари слагат ел.клапан ,които гаси колата(при Алфа 146 съм го виждал) да приемем обаче,че там няма ел.клапан а има най-обикновен клапан и се поучава следното.
Филтъра не е херметизиран и дърпа малко въздух,но клапана държи налягане след филтъра и колата пали с горивото по системата след филтъра,в момента в който запали тя започва и да компенсира загубите във филтъра и се получава моментно прекъсване в работата поради наличие на въздух ......
Тва разбира се е мой филм ,който може и да не се прожектира,но реших да споделя ,ъф корс ако не сте го гледали не се смейте на Бацко Бриги оти си е Бичкия

Ами това за което пишеш колега е възможно и се случвало(както и на теб) и на мен ми се случвало с един Ситроен 1.4 hdi  и с една Вектра 2.0 ДТИ(описал съм по-горе), но след 48 часа без да се пали автомобила(както е описал Иво) колата щеше да пали доста трудно и пък и да запали лесно щеше да има следи от нафта около, ,мястото където дърпа въздух(това е при горивните с-теми които имат подкачваща помпа в резервоара, работят с налягане), а при с-темите, които ,,смучат"(т.е с вакуум, нямат помпа в резервоара) след 48 часа щеше да се налага да се подкачва ръчно с помпичката, за да може да се избута въздуха и да запали лесно, аз затова и го питах Иво какъв тип му с-темата с помпа в резервоара или с ръчна подкачваща, за да може да ни даде още един жокер и да не пишем наизуст.
По принцип не сън много на "ТИ" с роторните гнп, но това леко притреперване понякога се дължи при промяна на аванса(прекалено предварение), а аванса при тези помпи до колкото съм чул при студен старт се контролира от обогатителя.

emilpopoff