• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Навигация за Англия

Започната от bobikat, Неделя, 22 Февруари, 2015, 08:33:56

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

J_L

Цитат на: driver1 - Неделя, 08 Март, 2015, 12:04:33
   Я да ва запитам:

   Разглеждам си сега книжката и гледам, че имам следните категории:  B, BE, C1, C, D1, D, C1E, CE, D1E, DE, btp, (каквото и да означава). Добре, ама навремето съм карал курс три пъти - за В, за С и за D+Е. После промениха класификацията на категориите, а пък аз - книжката и вече ми стана пълна бъркотия коя категория, за к'во е.
Аз ще ти помогна. Мойто С1 не е от България, но е равно на твойто С(7.5т), но имам право да тегля малко ремарке. На мен тъкмо това Е зад него не ми позволи да си придобия тук С без изпит. Още си спомням учудения поглед на началник КАТ, какво е това животно дето му го показвам. Плюс книжката беше европейска общност, пък ние дори нямахме планове да станем член по него време.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

J_L

When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

ivan*borisov

#46
Цитат на: J_L - Неделя, 08 Март, 2015, 12:40:39
. Мойто С1 не е от България, но е равно на твойто С(7.5т),
Това може да предизвика недоразумение.

С Ц1 не може да се кара над 7,5/общо т./ а пък само Ц - може - до лимита тотал тегло /според осите/

http://www.shofior.com/driving-lessons-vehicle-categories

п.с. навремето "на запад" доста се чудеха че у нас може да се вземе категория с+Д и Е  е на 20 год.

Заменен червен цвят!

ivan*borisov

#46

J_L

Цитат на: ivan*borisov - Неделя, 08 Март, 2015, 13:07:39
Това може да предизвика недоразумение.

С Ц1 не може да се кара над 7,5/общо т./ а пък само Ц - може - до лимита тотал тегло /според осите/

http://www.shofior.com/driving-lessons-vehicle-categories
Аз говорих за едни времена от античната изтория от преди 90-та Тогава Българското С си беше точно под или равно на 7.5т, и ако се наложеше да караш жукче, не можеше без С.
Визирах неговата категория, щото на него му се бърка. Иначе за СОМАТаджия или тексимаджия ти трябваше Д+Е
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

ivan*borisov

Цитат на: J_L - Неделя, 08 Март, 2015, 13:16:14
Аз говорих за едни времена от античната изтория от преди 90-та Тогава Българското С си беше точно под или равно на 7.5т, и ако се наложеше да караш жукче, не можеше без С.
Визирах неговата категория, щото на него му се бърка. Иначе за СОМАТаджия или тексимаджия ти трябваше Д+Е
Не е така ,аз изкарах направо Ц на 18 год. 1980 год./ и директно съм назначаван /работил/ на камион над 7,5 /краз/
Имаше изискване 2 год. стаж за специализирани автомобили /цистерни ,автокранове и пр./
А професионално /ц/ се искаше даже и за леките таксита...За "тексимаджия" кат. Д не трябва ..... всеки избягваше да вади ,защото пращаха на задължителни 45 дневни *бригади* в градския транспорт /за Сф. говоря/

Аз Д изкарах чак 1995та... ;D

ahil_73

Да се запиша и аз по темата...миналата година карах една Р-ка оборудвана с гармин чисто нов , голям не се сещам колко инча беше ама малко телевизорче все едно.Шефа даде 1600 лв за нея , че била с джпиес, може да се пишат съобщения и да се получават ,доживотно обновяване безплатно и т .н.
Аз имам моя лична навигация примо 2 , а сега вече и най новото иго.Та тогава де ,миналата година ги тествах една до друга , резултата на Виена гармина се загуби верно само 1 път се случи за 3 месеца вътрешно в Европа, ама игото нито веднъж не ме подведе , тъй че за мен иго си е номеро уно и ги имам 2 броя и на телефона..

driver1

   За мен е новина, че в ТЕКСИМ и СО.МАТ са изисквали Д+Е за да се работи там...

ivan*borisov

Ползвал съм 2 Гармина обикновени /стари модели/.

В шашави държави като Бг. и др. извън главните пътища почва едно "преизчисляване" мани мани....

Втория бях го сложил в колата и сина го изгуби/откраднаха

Сега за наказание ми инсталира ИГО примо на таблет.... ама с тоя 10 инчов топуз.... не знам ,май ще си взема една китайка - само навигация

J_L

Цитат на: ivan*borisov - Неделя, 08 Март, 2015, 13:28:20
Не е така ,аз изкарах направо Ц на 18 год. 1980 год./ и директно съм назначаван /работил/ на камион над 7,5 /краз/
Имаше изискване 2 год. стаж за специализирани автомобили /цистерни ,автокранове и пр./
А професионално /ц/ се искаше даже и за леките таксита...За "тексимаджия" кат. Д не трябва ..... всеки избягваше да вади ,защото пращаха на задължителни 45 дневни *бригади* в градския транспорт /за Сф. говоря/

Аз Д изкарах чак 1995та... ;D
Не знам, но категорията за ремарке не беше ли ДЕ(автобус и ремарке). Иначе С си беше профисионален шофьор, а Б любител. Щом професията ти е шофьор минималното бе С. Автото и механотехникумите спец ДВГ изкарваха такива, плюс школите за предвоенна.
When I say "capitalism," I mean a full, pure, uncontrolled, unregulated laissez-faire capitalism—with a separation of state and economics, in the same way and for the same reasons as the separation of state and church. | The Virtue of Selfishness

ahil_73

Цитат на: ivan*borisov - Неделя, 08 Март, 2015, 13:48:14
Ползвал съм 2 Гармина обикновени /стари модели/.

В шашави държави като Бг. и др. извън главните пътища почва едно "преизчисляване" мани мани....

Втория бях го сложил в колата и сина го изгуби/откраднаха

Сега за наказание ми инсталира ИГО примо на таблет.... ама с тоя 10 инчов топуз.... не знам ,май ще си взема една китайка - само навигация
Колега таблета си го имай но си вземи един тел моя е нокия хл с 2 карти , сина ти накарай да вкара игото там и ще си перфектен

ivan*borisov

Цитат на: ahil_73 - Неделя, 08 Март, 2015, 14:14:50
Колега таблета си го имай но си вземи един тел моя е нокия хл с 2 карти , сина ти накарай да вкара игото там и ще си перфектен
Не си падам по хай тек играчките колега ,не участвам в соц. мрежи.....пък и от известно време съм спрял да работя международен транспорт в класическия вариант....Пак пътувам но.....аз си избирам...

Иначе машинки всякакви  дал бог.....http://gpstabletstore.free.bg/index.html

Поздрави и безаварийно !

driver1

Цитат на: J_L - Неделя, 08 Март, 2015, 14:02:00
Не знам, но категорията за ремарке не беше ли ДЕ(автобус и ремарке). Иначе С си беше профисионален шофьор, а Б любител. Щом професията ти е шофьор минималното бе С. Автото и механотехникумите спец ДВГ изкарваха такива, плюс школите за предвоенна.



    Не знам, но ТЕКСИМ и СО.МАТ не бяха ли фирми за международен ТОВАРЕН транспорт?  ;) Поне в онази им част, която коментираме тук? Та, в този смисъл - за какво са изисквали Д+Е, което не им е нужно? Освен, ако не са имали някакви вътрешни правила и критерии.

ahil_73

Цитат на: ivan*borisov - Неделя, 08 Март, 2015, 14:25:25
Не си падам по хай тек играчките колега ,не участвам в соц. мрежи.....пък и от известно време съм спрял да работя международен транспорт в класическия вариант....Пак пътувам но.....аз си избирам...

Иначе машинки всякакви  дал бог.....http://gpstabletstore.free.bg/index.html

Поздрави и безаварийно !
И на тебе лека и безаварийна  и първо умната нали  ;)

ivan*borisov

Цитат на: driver1 - Неделя, 08 Март, 2015, 14:31:17

     ТЕКСИМ и СО.МАТ не бяха ли фирми за международен ТОВАРЕН транспорт?  - за какво са изисквали Д+Е, което не им е нужно? .
Аааа, изискваха - за служебните рейсове дето возеха работници те на сервиза и канцелариите... :D

ahil_73

Цитат на: driver1 - Неделя, 08 Март, 2015, 14:31:17

    Не знам, но ТЕКСИМ и СО.МАТ не бяха ли фирми за международен ТОВАРЕН транспорт?  ;) Поне в онази им част, която коментираме тук? Та, в този смисъл - за какво са изисквали Д+Е, което не им е нужно? Освен, ако не са имали някакви вътрешни правила и критерии.

Ххахах остай го тоз че съвсем се опетла завалията...

driver1

Цитат на: ahil_73 - Неделя, 08 Март, 2015, 14:41:26
Ххахах остай го тоз че съвсем се опетла завалията...


  Едно му признавам на ДиДжея - абсолютен гьонсурат е!
  Колко много колеги, къде по-деликатно, къде по-остро му намекнаха, че дрънчи глупости по всички теми, но човека е упорит и държи да изглежда така...
  Пич, една препоръка от мен - дай си малко почивка, че да се позабрави колко не си в час по шофьорски, а и по други теми, па после опитай пак.

driver1