Предложение за обсъждане относно граничните митнически власти
Форум на българските шофьори
Събота, 20 Април, 2024, 11:31:22 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Предложение за обсъждане относно граничните митнически власти  (Прочетена 8581 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« -: Петък, 24 Юни, 2016, 13:29:57 »
ОтговорОтговор

Публикувам го тук за да не е като новина, че видях реакцията. Целите на предложението са ясно описани по-надолу.

Уважаеми Дами и Господа,
Отправяме на вашето внимание следните предложения за улесняване преминаването на граничният митнически контрол и своевременно намаляване на корупционните практики.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 1
Предлагаме да бъдат поставени светлинни табла свързани с кантарните устройства с цел видимост от водача на товарното превозно средство и останалите служители на граничните служби. Тези светлинни табла трябва да може да изобразяват стойностите на изведените от кантарните устройства показания и да бъдат добре видими от горепосочените участници в граничният контрол и водачите. Това е мярка която би довела до намаляване на корупционните практики, а също така би обуславяла и по-нормалният и спокоен начин на работа на митническите служители.
Също така мислим, че ще бъде ползотворна и полезна една актуализация на системата за контрол на теглото с автокантари, която е инсталирана на вход и изход на ГКПП на страната. Актуализацията трябва представлява ограничаване на достъпа на служителите да данните, с които работи системата. Нашето предложение е при преминаване на товарен автомобил през кантарното устройство, при спирането му служителя да трябва да използва само и единствено скенерите за документи предоставени му на работното място и всяка друга работа на системата да става автоматично. Това не е невъзможно предвид опита на страните членки на ЕС с подобни проблеми, които опит може да се взаимства. Така след обработка ще се сведе до минимум възможността от страна на служителите за въвеждане на неверни данни и облагодетелстване на определени кръгове, също така ще бъде избегната и възможността от манипулация на устройствата с цел корупционни схеми. Актуализацията за автоматизиране на системата трябва да може също и да издава веднага документ за извършено нарушение (претоварване), което да бъде платимо само по банка в едномесечен срок. При натрупване на три неплатени нарушения предлагаме да бъде въведено налагането на административно наказание с АКТ и недопускането на превозното средство да напусне пределите на страната до заплащането на всички издадени административни наказания.
Това е една от мерките, които според нас ще доведат до значително намаляване на корупцията и значително увеличаване на събираемостта на наложените наказания от страна на държавата. Също така това ще доведе до ръст в заетостта в сферата на транспорта, поради намаляването на възможните количества за износ и внос или прекратяване на досегашната практика „плащаш на един камион, а внасяш стока за два” използвана и към момента от страна търговците, което не обуславя нито външно-търговските ни отношения, нито води до ръст на печалбите на търговците.
ПРЕДЛОЖЕНИЕ 2
В момента на определени ГКПП на страната може да се премине само със заплащане на такса. Тези такси на различни места са регламентирани по различен начин. Пример: Русе - моста се заплаща само с карта, а Видин – моста може да се заплати и в кеш. Наложеното плащане на определени услуги само на ПОС терминал довежда до налагането на допълнителни такси от страна на учрежденията предлагащи услугите за електронно разплащане и разплащане с карти. Също така довежда до невъзможността всеки водач на товарно МПС свободно да преминава през ГКПП на страната поради липсата на карта за разплащане. Това обуславя и образуването на колони от чакащи автомобили по границите на страната.
Нашето предложение е да се отмени задължителното плащане на ПОС терминал и да се въведе смесено плащане с цел улеснение на водачите придвижващи се през граничните пунктове. По този начин всеки, които не притежава карта за разплащане на терминал ще може безпроблемно да премине пункта за събиране на пътни такси като заплати в кеш и продължи по своето направление без да създава допълнително препятствие.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« -: Петък, 24 Юни, 2016, 13:29:57 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #1 -: Петък, 24 Юни, 2016, 23:07:13 »
ОтговорОтговор

Точно така трябва да се действа, дори по-упорито и настоятелно. С натиск ще се случат нещата. Ако мога с нещо да помогна ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Петък, 24 Юни, 2016, 23:07:13 »

 Активен
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #2 -: Събота, 25 Юни, 2016, 14:04:08 »
ОтговорОтговор

Относно предложение 1 преди малко ми предадоха писмото с отговор и всичко е ОК за прословутите дисплей, които да показват на водача и на представителите на ГП какво е теглото. Да обаче Агенция Митници е бедна и иска ние да си заплатим оборудването. На всичко отгоре тези дисплей ще показват само тегло тотал без осовото натоварване, което е предпоставка пак да се търсят пари на общо основание.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #3 -: Събота, 25 Юни, 2016, 16:45:51 »
ОтговорОтговор

Мисля че меренето на теглото не е въобще работа на Агенция Митници.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #4 -: Събота, 25 Юни, 2016, 17:12:14 »
ОтговорОтговор

Ами не е но те го правят защото пък ГКПП са собственост и юрисдикция на агенция митници. И все пак няма да се откажем.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
цецодебел
Потребител герой
*****

Рейтинг: +497/-57
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 861
Теми: 17



Активност
0%


« Отговор #5 -: Събота, 25 Юни, 2016, 17:13:47 »
ОтговорОтговор

Мисля че меренето на теглото не е въобще работа на Агенция Митници.
Не е ! На Пътни такси и разрешителни е ! А те са " бедни"  Шокиран

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Карам си нормално , вече съм ПЕНСИЯ
Ал.Стамболийски
Младши потребител
**

Рейтинг: +11/-1
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 72
Теми: 14



Активност
0%

СБТР


WWW Ел. поща
« Отговор #6 -: Събота, 25 Юни, 2016, 17:25:45 »
ОтговорОтговор

Не е ! На Пътни такси и разрешителни е ! А те са " бедни"  Шокиран

Не е на Пътни такси и разрешителни. Тази служба важи само за издаване на разрешителни за страни извън ЕС. Кантарите по границата са на Агенция Митници - дирекция "Пътни такси и разрешителни режими" те са отговорни и за събираемоста на парите за винетките на излизане и влизане в страната.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
hgv_driver
Старши потребител
****

Рейтинг: +82/-105
Неактивен Неактивен

Luxembourg Luxembourg

Публикации: 363
Теми: 8



Активност
0%

« Отговор #7 -: Събота, 25 Юни, 2016, 18:50:24 »
ОтговорОтговор

Агенция "Пътна инфраструктура" - АПИ
В правомощията и влиза да проучва интензивността на движението и да контролира теглото, осовото натоварване и габаритните размери на ППС като разполага на определени места устройства за отчитането им.
Имат право да проверяват и да глобяват.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Бриги Магнито
Потребител герой
*****

Рейтинг: +1818/-3244
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 4813
Теми: 304



Активност
0%

Старши некадърник


WWW Ел. поща
« Отговор #8 -: Сряда, 29 Юни, 2016, 09:47:08 »
ОтговорОтговор

Бацета язека съм малко глъм и трудно вдевам,според мойто бръмбар главнийо проблем по границата излиза,че са кантарите,а некой мое ли ме светна оти на северната ни граница има ГКПП-та ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен


SOLAR
Потребител герой
*****

Рейтинг: +234/-16
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Belgium Belgium

Публикации: 530
Теми: 53



Активност
0%

ЛЕТИМ ПО ПЪТИЩАТА БЕЛИ


encho.ganev
« Отговор #9 -: Събота, 06 Август, 2016, 00:15:20 »
ОтговорОтговор

Бацета язека съм малко глъм и трудно вдевам,според мойто бръмбар главнийо проблем по границата излиза,че са кантарите,а некой мое ли ме светна оти на северната ни граница има ГКПП-та ?

България е в ЕС, но още не сме приети в Шенгенското споразумение, Румъния също. Ама те може да влезат, ние...?...?...  Ъ?

Цитат
Шенгенско споразумение
от Уикипедия, свободната енциклопедия
  Пълноправни членове   Асоциирани членове   Държави, които не са изпълнили процедурите за пълно прилагане на Шенгенското споразумение   Държави, които частично прилагат Шенгенското споразумение

Шенгенското споразумение е договор между държави от Европа за премахване на граничния контрол на вътрешните граници и за единна визова система.

Подписано е на 14 юни 1985 г. на борда на кораба „Принцеса Мария-Астрид”, в Шенген, Люксембург (град край границата с Франция и Германия) между 5 от тогавашните 10 страни-членки на Европейската общност: Белгия, Западна Германия, Люксембург, Нидерландия, Франция.

Пълното прилагане на шенгенското споразумение започва от юли 1995 г. с премахване на контрола по границите между 6 от подписалите споразумението страни. Целта на споразумението е да премахне граничните контролно-пропускателни пунктове в шенгенското пространство и да съгласува контрола по външните граници.



ЛЕКИ ПЪТИЩА !

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

k
Младши потребител
**

Рейтинг: +19/-7
Неактивен Неактивен

Публикации: 90
Теми: 1



Активност
0%

« Отговор #10 -: Неделя, 07 Август, 2016, 13:57:49 »
ОтговорОтговор

E това се нарича арогантност , ние да плащаме за тези дисплеи . Защо? Да не би малко пари се събират под и над масата? На румънските и унгарските кантари кои е платил дисплеите? Сигурно са шофьорите ! Тиа са недосегаеми докато ББ е на власт. Цялата ни държава е сбъркана.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Zaron
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +15/-12
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 215
Теми: 7



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #11 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2016, 02:10:21 »
ОтговорОтговор

Имах един такъв случай на Калотина преди няколко години:
 -на влизане в БГ се качвам на кантара с цистерна и служителят на съоражението какво ли не направи,на зад ме връща,пак ме качва на кантара и накрая ме изкара претоварен на ос само и само да изкара някой лев симпатягата.
Та мойто мнение е да се борим да ги махнем а не да им копуваме ел. табла, че сигурно сме ги купили хиляди пъти,не ги ли е срам.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +192/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 832
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #12 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2016, 02:34:41 »
ОтговорОтговор

Колеги, в Америка също много строго се държи на теглото, но това не се прави на митниците.

Има изградени weight-station на възлови места, които немогат да бъдат заобиколени, като например в БГ подходящо е Витиня и Кресненско дефиле (няма начин да бъде заобиколено)

На магистралата има табела която задължава камионите да бъдат в дясната лента, съответно там е поставен вграден в настилката кантар за грубо мерене (weight in motion), преминава се без да се намалява скоростта.. След една миля има светофар и отбивка, така че по-тежките камиони им светва сигнал за ислизане на еккзита.
На екзита има кантар финно мерене и сграда както и паркинг за няколко композиций. На финното мерене се спира, и служителя отвътре подава сигнал на светофара, дали теглото е ОК и камиона да продължи или дава сигнал да паркира за проверка.

Ако камиона е претоварен, се налага фирмата да прати друг празен камион с палет-джак да се преместят палета от претоварения на празния, иначе мърдане няма.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IJGNCoyfdec" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=IJGNCoyfdec</a>

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Boroman21
Потребител герой
*****

Рейтинг: +144/-32
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 1088
Теми: 13



Активност
0%

for Life


borqn_bogdanov
Ел. поща
Re:
« Отговор #13 -: Четвъртък, 24 Ноември, 2016, 06:39:41 »
ОтговорОтговор

Аз на тия отбивки им викам секс паркинги  Намигване

Sent from my Lenovo Z2 using Tapatalk

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!