• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Рено Мастър (Нов) - отзиви

Започната от Emcho_K, Сряда, 05 Април, 2017, 23:44:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

SEMPER

А добре де, не ти ли е минало през акъла да го поръчаш само на гола рама, и сам да си потърсиш варианти за каросерия.

Например тези http://www.bmd-dobrich.com/ поне преди време се справяха доста добре с такива задачи.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

SEMPER

Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

Kaspian

Предполагам,че ще го използваш за курсове в Европа. Ако е така от съществено значение и собствената маса на буса,тъй като всеки килограм е от значение.

Kaspian


Emcho_K

Принципно по оферта Иваго дават на тяхната конструкция около 500 кг (+/-)

В интерес на истината искам да взема готов бус, не ми се занимава да го размотавам насам натам (съгласете се,че времето ни е най-скъпо)

SEMPER

Цитат на: Kaspian - Събота, 08 Април, 2017, 23:52:56
Предполагам,че ще го използваш за курсове в Европа. Ако е така от съществено значение и собствената маса на буса,тъй като всеки килограм е от значение.

Шансът в Европата да те качат на кантара с 3,5 тонен бус, освен ако не се влачи по корем от претоварване е долу горе колкото е шанса догодина в Шампионската лига да участват отборите на Вихър - Вълчи дол и Устрем - Караманите.

И да - времето е ценно, но примерно аз винаги си съпоставям нещата - доколко е разумно да се спести нещо при възможност.
Естествено всеки доставчик те убеждава колко неговият вариант е най добър и изгоден, но аз предпочитам да си правя поръчките на 3-4 различни фирми, вместо да разчитам, че ще получа всичко "най изгодно" от един доставчик.  Може да съм малко като чичо Скруч, но държа каквото купувам да е на възможно най изгодната за мен цена.

За мен остава неудобството да напиша 3-4 мейла вместо само един, но някак си съм претръпнал към това неудобство.
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

down_shiftеr

Цитат на: Emcho_K - Неделя, 09 Април, 2017, 00:34:50Принципно по оферта Иваго дават на тяхната конструкция около 500 кг (+/-)В интерес на истината искам да взема готов бус, не ми се занимава да го размотавам насам натам (съгласете се,че времето ни е най-скъпо)
Колега ,а ти проверил ли си че рено,ивеко,спринтер имат НАЛИЧНО това което ти трябва.?
Практиката е следната - разбирате се с продавача какво точно ти трябва,после той праща шасикабината на кароцеристка фирма . И   трябва да имате уточнен срок за изпълнение (предаване) на готовото возило.

По мое мнение добричките надстройки са по добри от ямболските.

Emcho_K

Най-дълъг срок на доставка имат Мерцедес (или вече Силвър Стар).
Реното е в рамките на месец :) Понеже ме сърбят пръстите да обикалям по Европата, май Рендака ще бъде.

Друг въпрос относно документалното (бюрократичното) пътуване : като ходите да товарите, освен ЧМР нещо друго като документи ? Идеята ми е фактурата за транспорта от мойта фирма кога и на кой се представя? Договори за превоз правят ли се?
Как стоят нещата с транспорта в страни извън евро зоната (Сърбия например)

Благодарен съм предварително :)

down_shiftеr

Цитат на: Emcho_K - Понеделник, 10 Април, 2017, 12:32:21Понеже ме сърбят пръстите да обикалям по Европата, май Рендака ще бъде.
Друг въпрос относно документалното (бюрократичното) пътуване : като ходите да товарите, освен ЧМР нещо друго като документи ?
За да товариш трябва да представиш номер на заявка (референция) И не си мисли че като караш бус може да въртиш нонстоп - трябва да се попълва тахо дневник.
Начините на плащане трябва да си уточниш със спедицията която ще ти осигурява товари.

Emcho_K

За Германия разбрах, че за всеки ден(час) прекаран там за транспорт или товаро-разтоварна дейност, искали документи за това че се дава заплата не по-малко от 8.5 евро на час.
Такива работи има ли наистина?
И ако да има ли източник на информация за изискванията в различните страни ?

Благодаря и Христос Воскресе! Здраве и щастие от мен :)

mexks

Това за референцията и тахото как го разбра че ми е чудно!?  Може би визираш само Германия?  Лично аз съм товарил и продължавам да товаря само с изпратен номер на буса.  Като цяло където и да товариш или разтоварваш  из Европа, важното е да знаеш фирмата получател и да си гледаш размерите на товара дали съвпада с заявката.  Другите работи са ги свършили спедициите, дали са номер на МПС, име на фирма и т. Н.  В редки случаи са ми искали лична карта и талон на бус.  ...а за тахото, никъде в Европа освен Германия не могат да ти държат сметка колко си карал и кога си почивал.  То ако можеше как според теб се правят експреси, Торино - Смолян за 30 часа? 

mexks

Колега Emcho_k, относно товаро- разтоварната дейност из Европа  са ти нужни освен ЧМР-та и чмр застраховка, печат на латиница на фирмата ти, адр обувки, жилетка, някъде и каска искат.. Ама тези последните предимно по Германия, Австрия и големи фирми и заводи.. В Южна и централна Италия може и по джапанки и гол до кръста да товариш >:( не правят проблем.  Като цяло е забавна работата, винаги има нещо дето не е както в описано в заявките.  Затова е важно да ги следиш нещата, килограмите и размврите на товарите, спедициите имат навика ако може да минат метър.. Примерно в заявка дават едно евро пале с размери Х н Х и тежащо 200кг, отиваш на адреса гледаш размерите така ама кг са 260..ако не се обадиш и си го вземеш така е супер за тях,  ама тези кг са важни за теб доста защото от 2 -3 разминавания такива ще качиш едни 150-200 кг повече а те за бус за много, може да ти струва няколко стотинин евра и главоболия.  Задължително слагай обезопасителни колани когато е възможно(ако те напълнят с 12-13м3 кашони е ясно че няма как) словенците, немците, австрийци гледат стриктно за тях. Винетки купувай винаги на излизане от дадена държава преди да влезеш в друга че понякога може да попаднеш на номер в който просто плащаш дебела глоба(давам ти пример ,влизаш от Унария в Румъния след границата в дясно от където се купуват винетки ти казват че няма интернет и да си вземеш от някоя бензиностанция.. Ама по пътя натам бензиностанция има след 120км като слезнеш.. Няколко км след като си тръгнал от въпросната будка полицията спира за винетки.. И познай, глоба и пожелания за лек път)  има доста неща с които  мисля че може да съм ти полезен относно работата с бус по Европа ,така че питай ако се сетиш нещо което те интересува.  Весели празници и леки и без аварийни пътища!

mexks

Цитат на: SEMPER - Неделя, 09 Април, 2017, 00:42:06Шансът в Европата да те качат на кантара с 3,5 тонен бус, освен ако не се влачи по корем от претоварване е долу горе колкото е шанса догодина в Шампионската лига да участват отборите на Вихър - Вълчи дол и Устрем - Караманите.

Колега значи догодина ще ги гледаме тия отбори в шампионската лига ;D..последните 5-6 месеца из Европата ни разбраха че ние балканските субекти с бусовете си караме редовно с 200-300 кг претоварени и все по често ни спират за кантар.. Словения, Италия, Унгария.. Да не говорим че ако излизаш към Гърция още на границата си на кантара.. Иначе за преди си прав, ама всичко е до време..

micyri

Цитат на: mexks - Неделя, 16 Април, 2017, 16:27:45
Това за референцията и тахото как го разбра че ми е чудно!?  Може би визираш само Германия?  Лично аз съм товарил и продължавам да товаря само с изпратен номер на буса.  Като цяло където и да товариш или разтоварваш  из Европа, важното е да знаеш фирмата получател и да си гледаш размерите на товара дали съвпада с заявката.  Другите работи са ги свършили спедициите, дали са номер на МПС, име на фирма и т. Н.  В редки случаи са ми искали лична карта и талон на бус.  ...а за тахото, никъде в Европа освен Германия не могат да ти държат сметка колко си карал и кога си почивал.  То ако можеше как според теб се правят експреси, Торино - Смолян за 30 часа? 
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?

mexks

Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 20:41:02
Торино-Смолян -30 ч. сигурно и бързичко си карал?

Ми може да се каже.. Все пак е експрес.. Има един завод в Смолян който правят дръжките на различни  марки автомобили (опел, vw, и други немски май) заготовките ги правят в 2 фирми в Италия в района на Торино.  Като се обадят за заявката ти казва товариш 3 палета в 8 часа от Торино и след 30 часа ги искам в Смолян ,плащат навлото за целият бус но  в заявките неустойката за закъснение при доставка не е дни а в часове и е 100€ на час!!!  Ако искаш ги взимай!  Много  пъти се е случвало в Италия отиваш  на адреса в часа за товарене вместо 3 палета само 1 е готово.  Звъниш и ти казват, взимай го и тръгвай цената е същата за целият бус.Явно гонят някви срокове хората незнам... В повечето случаи като пристигна на адреса в в Смолян ме чакат на обороти да ме разтоварят.
Иначе си е тегава работа... Натискаш здраво, спиш по 30-40 мин на пресекулки и пак газ.. После два дни съм като пребит... Ама кво да се прави, такава ми е работата  :)

micyri

Добре ,че стигаш!
Карал съм 3 г. бус някой колеги нямаха този шанс да стигнат!
Казваш плащат за цял бус......хахаха.
Късмет ти желая.


п.п   ...да не спамим темата ,ама знаеш ли какво става когато няма кой да закара стоката?

mexks

Цитат на: micyri - Неделя, 16 Април, 2017, 21:13:00
Добре ,че стигаш!
Карал съм 3 г. бус някой колеги нямаха този шанс да стигнат!
Казваш плащат за цял бус......хахаха.
Късмет ти желая

Ами колега това ми е работата!  Експреси е имало и винаги ще има.. Сам преценяваш дали ще успееш или не( поне това което зависи от теб). Съжалявам за колегите  :'( 
И да плащат за цял бус.. Все пак не съм отишъл там на екскурзия а да изкарам.. Пари.. Ако не се бъркам всички работим за ПАРИ!!  Не са най важното но без тях нестава... При бусовете както явно знаеш почти винаги има срок доставка.  Така че рядко не се бърза.  А и предпочитам експрес (макар че са на изчезване)  пред нормален курс!  Бусовете са предимно групажни както знаеш.. И като се почне днес едно пале от Болония, утре 2 от Милано, после кашончета от Падова и т. Н.  Става така че това дето си качил от Болония трябва го доставиш до 2 дни в София... Само дето ти си спал 3 дни на седалките в буса, схванат си целият, навъртял си 500-600 км и се чувстваш скапан.. И пак трябва натискаш към бг.. Експреса го взимаш и газ.. Преценяваш си силите и почивките.. И така.. Млад съм още и затова ги вземам без тези курсове.. Като усетя че почва ми тежи толко карането.. Ще откажа разбира се, няма се пребия или да затрия някой около мен за някви пари.  Пак казвам всеки сам си преценява! 

mexks