Голяма или малка фирма да избера?
Форум на българските шофьори
Петък, 29 Март, 2024, 10:38:59 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
collapse
Страници: [1]   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Голяма или малка фирма да избера?  (Прочетена 1199 пъти)
0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« -: Петък, 02 Юли, 2021, 22:12:38 »
ОтговорОтговор

     Съвсем не е невъзможно десетина големи фирми да те "дърпат" за работа и поне още толкова малки. Значи въпросът е на кой да кажеш - ДА. Или по-обичайното и реалистично за къде да "натиснеш" и да се помолиш. Обикновено изказванията са, че е най-добре да се работи в малка фирма до 5 камиона. Значи фирма с 6 камиона е голяма? Или има малки фирми до 50 камиона и други малки с 300 камиона. Да приемем, че онази с 300 не е толкова малка. Най-много транспортни фирми има в Пловдив: "ПИМК", "Петко Ангелов", "АиТ". Вероятно вторият по големина транспортен град е София, има една със сигурност голяма фирма Дискордиа и донякъде Дриймс Транс. Има още един вариант хем да е малка, хем да не е. Европейска фирма с стотици или хиляди камиони, открива клон и в България с 20 камиона. Тази от кои е?
     Така да се каже много важно "предимство" в големите фирми е, че много често са с неясен капитал, тоест парите не са проблем, което не значи, че даването не е проблем. Ама няма да ги дадат защото не искат, а не че нямат. И дали е достатъчно успокоението, когато имат желание (в малка фирма), но нямало възможност - разбираш ли, най-добре бъди съпричастен!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
Форум на българските шофьори
« -: Петък, 02 Юли, 2021, 22:12:38 »

 Активен
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +190/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 831
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #1 -: Сряда, 21 Юли, 2021, 03:20:48 »
ОтговорОтговор

Минко, кажи ми моля те, какъв процент от целия транспорт са фирми с един камион ?
Пояснявам, шофьора е собственик на ремаркето и влекача, както и на лиценза.
Благодаря

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Форум на българските шофьори
« Отговор #1 -: Сряда, 21 Юли, 2021, 03:20:48 »

 Активен
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #2 -: Сряда, 21 Юли, 2021, 22:36:32 »
ОтговорОтговор

Минко, кажи ми моля те, какъв процент от целия транспорт са фирми с един камион ?
Пояснявам, шофьора е собственик на ремаркето и влекача, както и на лиценза.
Благодаря

     Тъкмо щях да се изсиля да кажа някоя, ама и лиценз - много, много трудно. Вероятно под 1% са камионите които са сами във фирмата (само един). Ако пък фирма с един камион и е с нает шофьор, то тогава собственикът е голям "баровец". Има не само теоретична възможност, ако фирмата си превозва собствена продукция. Да бъде транспортна - само е възможно при неясно финансиране (най-малко леко извънзаконови).

     Ясно е, че големите транспортни имат силно лоби при законотворците, десетки години шофьорите са на минималната работна заплата. Само са "пропуснали", та има немалко са втора категория труд. Естествено са взети "мерки" малките фирми в частност с един камион, да им е близо до невъзможно съществуването!

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +190/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 831
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #3 -: Четвъртък, 22 Юли, 2021, 04:38:57 »
ОтговорОтговор

Чул съм че тука в Америка сме 80% точно такиви. Наричат ни онер-оператори.
Интересно защо тази схема не е популярна в България ?

Преди 2-3 години търсехме товарите само на един сайт, подобно на спедитор. Но сега всички големи брокери имат апове за мобилните телефони и там даже докато карам гледам за следващ товар.  Ще изброя няколко: Uber Freight, Convoy, JBHunt 360, Navisphere Carrier. Та там на тези апове има бутон book now, за да може да се букнеш на товара без да се обаждаш по телефона.

На разтоварването като ти подпишат документа го снимаш с апа и ъплоудваш, два дена след това парите са ти в банката.

Не съм обвързан към нито една спедиция/брокер. Като такси съм, всеки курс на различна спедиция/брокер.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
МИНКО ИЛЧЕВ
Непоносимост към отрепки, боклуци, непорасли и с комплекс за размера на... стажа!!! И затова БЕЗДЕЙСТВАЩ:
Глобален модератор
Потребител герой
*****

Рейтинг: +2216/-323
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 2108
Теми: 135



Активност
3.2%

Пасе патки всякакви! Образование - начално вечерно


« Отговор #4 -: Петък, 23 Юли, 2021, 21:49:31 »
ОтговорОтговор

Чул съм че тука в Америка сме 80% точно такиви. Наричат ни онер-оператори.
Интересно защо тази схема не е популярна в България ?

     И тук така се чува. Споменах в предната публикация: имат силно лоби големите превозвачи. Не че не искат хората, направени са много бюрократични спънки и спедициите прибират голяма част от парите. Пуснали са обява: камион Бургас - София с 24 тона, за 350 лв.

     Може сега да няма много превозвачи с един камион или няколко, ама много са опитвали.  Имаше един оператор Райбер777, преди повече от 10 години призоваше: не работете за по-малко от 3 500 евро и още половината да се открадне. Явно в краденето е ключът?! При шофьори и собственици.


На разтоварването като ти подпишат документа го снимаш с апа и ъплоудваш, два дена след това парите са ти в банката.

Не съм обвързан към нито една спедиция/брокер. Като такси съм, всеки курс на различна спедиция/брокер.


     Обикновено спедициите плащат до 45 дни, може и по-рано, но дават по-малко. Може да няма друг начин, но може и превозвачите както продавачите и купуващи товари, да имат желание да дават не малка част от парите на спедиция. Така е например с брокерите на недвижими имоти, много често не вършат никаква роля, ама има много желаещи да им дават пари, при наличие на толкова сайтовете за продажби.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter



* FB_IMG_1627068877401.jpg (120.43 KB, 720x1280 - видяно 82 пъти.)
Активен

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!
American
Потребител герой
*****

Рейтинг: +190/-111
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
United States United States

Публикации: 831
Теми: 40



Активност
0.4%

General Lee


« Отговор #5 -: Събота, 24 Юли, 2021, 15:25:42 »
ОтговорОтговор

А другите Европейски страни има ли онер-оператори или също като в България ?

Да, и при нас има такива евтини курсове (колкото да покриеш нафтата), но отиването вероятно е било по-скъпо.

Значи нито една Европейска спедиция няма мобилен апликейшън, където шофьора с кликане да се букне на товара и да го вози ? Странно !!

Благодаря за отговорите

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен

smoking gun
Етикети:
Страници: [1]   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!