• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Експлоатация на дискови спирачки

Започната от loshdancho, Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#15
Цитат на: loshdancho - Сряда, 24 Август, 2011, 10:14:18
Как разбирате("познавате") кога феродото на накладките е износено и те са за смяна. ??? :oВъпрос капан! ::)
Аз ще мъцна.
Та значи га паднат подложките или га блокира некое търкало тогаз гаранция е дошъл моменто за апартаменто  ;)

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#15

loshdancho

#16
Joker:
А защо има канал на всички накладки,който минава през средата на феродото.   За какво е направен и защо не е  изрязан до ламарината.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#16
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#17
Да няма пета симфония мислим е канала,ма кога си е твърдо па свири,мое да не е пета,но шеста симфония с гаранция.

П.П. Ей спамим си ,че ми тъпня ако вредим свиркайте.

loshdancho

Не е за това . До там е предвидено да се износва феродото.  Останалото е резерв .

От Евро 3 нагоре даже и при някои Евро2 има датчик в апарата (казва се потенциометър и е поставен на пластмасовата капачка отзад  и котактува с паразитния механизъм),който мери износването.
Обаче слабия момент е, че този датчик не може да хване износването на диска и даже да има феродо пак  дава сигнал на компютъра. Но дори тогава е препоръчителна смяна на феродото,защото има вероятност да излезат буталата повече от необходимото и да блокира апарата, също има вероятност да изпаднат накладките. компютъра също дава сигнал за авария (износено феродо)при натрупана разлика 10-15% между ляво и дясно колело.

Този датчик има опцията за калибриране (презацепване) но тя се прави в сервиз само с ново феродо и нов диск. При смяна  само на диск или апарат е възможно  вече да не показва верни стойности
При MAN TGA  и по-новите има опция в менюто и може да видите актуалните стойности на износването по колела.

При мерцедес  също има тази опция само че не е описана. Намира се в  меню >/диагностика/ меню>/WS/ меню /измервани стойности/  не помня точно кои страници  бяха вътре обаче . това лесно може да се открие  като при посещение в сервиз запитате колко феродо имате и запишете стойностите ,а после  сверите  показаните стойности с тези в компютъра и  ще  намерите точите страници занапред.

На VOLVOосвен датчика  е измислена и  друга тънкост , има дълъг щифт , който минава през целия апарат и опира в вътершната накладка.  Края видимата част на този щифт е оформен кат кръстата отверка и когато  остане само накрайника да се вижда  феродото е износено 100% а скрие ли се целия сте опрели на желязо.

Ето го и потенциометъра.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

 :D :D :D :D :) :) :) :) :) Няма да мъцкам поече,че само се излагам с мойта компетенция.
Благодарско,че открехнахте Трактористчето с още нещо вече мое се цаним за Полунекадърен. ;)

loshdancho

Никой не се е родил научен . Важното е да е весело. И  аз пъво счупих един апарат при смяна на феродо, после го носих по майстори ,  защото в магазина ми казаха ,че не се продават резервни части а цял стува 2300 лв.!!  Та от там малко от друго място малко и човек се научава.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

admin

Моите предни накладки на леката кола имат и една пластина, която е от специален материал. При износване на накладките, идва момент, в който пластината опира в диска и започва да издава един звук като звънтене. Аз обаче я режа при монтиране на нови накладки, тъй като дисковете са леко износени и вдлъбнати и прекалено рано започва да се чува звука от пластината.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

loshdancho

При ман 4-та серия на предните колела има контактни пластини и когато  се износи феродото опират  и святка на таблото  символа за износени накладки.  На задните колела също има такива датчици нищо ,че са барабани .Въпроса е  дали сте сигурни че системата работи!
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Да спамна малкочка.
Регулиращи механизми освен с верига има и със зъбни колелца .
;)
Тва за инфо да знаете да се недзверите ако у апаратеца нема верижка  ;)


loshdancho

Бравоооооо :D :D :D . Очаквах някой все някога да го открие ......
Повишен  си в началник на бригадирите! ;D
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Бриги Магнито

Както бях споменал,никога не бях достигал до вътрешността на спирачният апарат ,защото не ми се е налагало,но ето че и моя ред дойде.
Все пак съм си готвач по професия бре,ко ми се смеете толкоз си знам,ма те образовам се.


loshdancho

Повечето и толкова не знаят и нямат желание да се образоват.
Това не е моя работа и точка, а после като им сложат глоба вият ръце.
Трябва да знаеш принципното устройство на една машина за да я експлоатираш на 100%.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

jegar

Щом си толкова мераклия да знаеш... бих ти дал съвет да запретнеш ръкавите и да поработиш малко този занат.С течението на времето отговорите ще си доидат сами.Нещата свързани със спирачките само на пръв поглед изглеждат прости.И ако е вярно че човек се учи от грешките си знай, че тука няма място за грешки от които да се учиме. Ако се запънеш нещо... тел 0887397280   Боби Жегарски.

Бриги Магнито

Цитат на: jegar - Неделя, 27 Ноември, 2011, 21:58:30
Щом си толкова мераклия да знаеш... бих ти дал съвет да запретнеш ръкавите и да поработиш малко този занат.С течението на времето отговорите ще си доидат сами.Нещата свързани със спирачките само на пръв поглед изглеждат прости.И ако е вярно че човек се учи от грешките си знай, че тука няма място за грешки от които да се учиме. Ако се запънеш нещо... тел 0887397280   Боби Жегарски.
Баце мерси за предложението моя милост не е чак толкоз мераклия колко от зор.
Но имам питане ако си у тез среди откъде мое си купим спирачен апарат на HALDEX втора ръка може и прецакан,че нешо един съм на минус,а е убаво кат е гарга барлем да е черна ако не е рошава.


jegar


jegar