• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Експлоатация на дискови спирачки

Започната от loshdancho, Събота, 06 Август, 2011, 19:50:13

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

loshdancho

Много от нас(и вас) знаят съвсем малко за  устройството, начина на работа и особености на дисковите спирачки.
И понеже  се зараждат спорове Млад шофьор майсторско управление, тираджии, дападжии, и тем подобни  ...ии.
Ще ви дам примерни аварии ,а вие кажете причините,признаците ,начините за отстраняване и евентуално избягване на бъдещи такива.
1. Блокирал апарат
2. Счупен диск
3. Напукан диск
4. Не работещ апарат(разрегулира се)
5. Шум(тропане) в спирачния апарат
6. Изпадане на накладките
7. Посинял диск
8. Износване  само на едната накладка
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

FH16

#1
и за да се избегне всичко изброено - моторна спирачка ;)

FH16

#1

loshdancho

#2
Това е тема за дискови спирачки и се разглеждат само такива . По времето на експлотация неизбежно възникват такива  и това до някаква степен е свързано или не с ретардер  мот.спирачка  но  за тях на друго място
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.

loshdancho

#4
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 06 Август, 2011, 20:54:04
Хе баце за някой неща имам по 7 отговора,ма за други съм индианец та за тва мислим да не дръпвам едно романче по въпроса.
Е аре престраши се де Темата е малко или много изпит с оценка от колеги . На някой от  въпросите има по няколко отговора. Но основната причина се крие в ....е няма да кажа  няма да е интересно. Чакаме  наистина добрите  шофьори да си кажат думата.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#5
 Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 5 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия. ;)

abator

#6
Да онагледя казаното от Тракториста


НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#7
Хе хе баш баце то и посиняването оттам иде мислим .Аз имах предвид локвичка или нещо от сорта ма и твоя вариант мноо важи .
Тва е за температурните разлики кой не се е светнал.Резки как ги обичам. :) ;)

antoniyu

Наистина отговорите са много.
За голямата разлика и рязката промяна в температурата съм съгласен,но има и други причини например защо се нагрява толкова много диска.
1.Много често използване на спирачките което и е най-честата причина.
2.Не качествени материали на феродо и диск.Както се знае дискът е направен от чогун,който поема огромни разлики в температурата,но се знае,че чогунът трябва да старее за да стане достатъчно здрав и да не се променя неговата форма от разликата в температурите.Старееното на чугуна се прави когато изделието се нагрява и охлажда бавно,при не спазване на необходимите нагрявания и охлаждания чугунът не е остарял.За феродото се знае много твърдо(Първомайското е такова).
6. Изпадане на накладките-когато се износят достатъчно.   
8. Износване  само на едната накладка-когато отсрещният механизъм или по-точно шейната на която е закрепена неподвижната накладка(не тази която е на цилиндъра) е клеясала
5. Шум(тропане) в спирачния апарат-може пружината да се чупила.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#9
Шейна било  ;) е учим се бре баце .

loshdancho

#10
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 06 Август, 2011, 21:22:15
Е хубаво да мъцнем:
крив диск се получава при резки температурни промени взависимост от изкривяването следваща та стъпка е счупен диск,но може да се счупи и от прекомерно изтъняване тъй че...
блокирал апаратец най-често мислим се получава вследствие на износени до ента степен накладки или поне така мислим,може да блокира и от кофти изнасяне на накладките вследствие на крив диск или неравномерно износване на диска или кофти накладки.
За другите ще допълня,че забравих кви беха само сек.
Ще допълня за 4 точка може и кривият диск да е причина иначе има и други причини.
За другите съм пас,че ше се изложа ептен не им знам техническите наименувания,но едното е че една джаджа не се движи свободно и тинтири минтири.
Бе толкоз ми компетенцията бре аз за тва мислех да паснем,а и трее да черпите,че Ви спущих кратката версия. ;)
За старанието  получаваш 4- близо си до  си от истинската причина и следствията от нея . Наистина може да се изкриви диска от висока температура но да приемем ,че това не е по вина на водача остава да е механична повреда .Високата температура се развива  поради триенето дори когато педала на спирачката  пуснат тоест апарата е блокирал.  А за да блокира апарата и  износи феродото  има други причини като основна е счупване на механизма  за саомрегулиране на  спирачния апарат .
За да се счупи регулиращия механизъм(представлява тресчотка развиваща посредством резба буталото с верига ,която задвижва  второ паразитно бутало) има друга причина  блокиране на  буталата в резбите им.
За да блокират буталата в резбите   са Скъсани маншоните на буталата или  в следствие на прекомерното износване на феродото и диска  ,буталата остават  в резбите се само 3-4 оборота  и се получават луфтове в резбата.
при натискане на спирачка и излизане на буталата те се усукват  и замазват резбата и апарата блокира. При опит за реглаж или охлабване се чупи главата на накрайника за регулиране това е показател за счупен  или блокирал апарат.
Шумове тропане изпадане на накладки блокиране на колело износване на едната накладка - основна причина има Скъсани  маншони на  направляващите втулки на супорта на апарата след което  луфта на втулките се запълва с ръжда и боклуци и апарата  блокира  износва феродото и диска .  Ако не се вземат мерки  предварително това може да доведе до счупване и на регулиращия механизъм.
Така че  стига се до извода . При всяко сваляне на джантата   се прави  контрол на феродото диска и маншоните ,апаратите са  може би вечни ако знаеш как да ги експлотираш.

ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ

#11
А баце още не съм се завирал толкоз навътре та вериги,тресчотки па бутала па други бутала молим я мъцам доде съм се завирал.
Оно де викат ората довчера си маах на барабанки па ко ми е,те ме пич та дрънкам  ;) или пък не..........
;)

antoniyu

#12
Браво на отговора както писах по горе отговорите са много,а аз съм любител монтьор не съм запознат с термините.
Това ми е едно от хобитата да ремонтирам коли,мотори,камиони и тежки пътно строителни машини(баща ми е монтьор и от 10 годишен съм с него).
Много си запознат с техническите термини което ме води на мисълта,че си се занимавал с тази професия професионално получавал+ от мен.
цигарените кутии?
А защо няма снимки на гладуващи деца върху опаковките на McDonald's?
Защо няма снимки на измъчвани животни върху опаковките на козметични продукти?Защо не поставят снимки на жертви на пияни шофьори,върху бутилките с алкохол ?Защо да няма снимки на нечестни и крадливи политици.

loshdancho

#13
Вярно е , бил съм  монтьор  в Булавтотранс (ДАП-7) и в един друг сервиз(не искам да му споменавам името). Все попадам на фирми в ,които сам си подържам камиона и опита ме е научил.
 Снимка 1 фиг. 1 и 2 са  са водачите  на супорта
                      3 и 4 са болтовете които  стягат  водачите
                        5 - водещите втулки
                        6 маншони на вдещите втулки
                      7 главите с маншоните на буталата на апарата
                      8 ,9 и 10 - тапи на направляващите водачи
  снимка 2-тресчотка
     снимка 3- бутала с резби , на които се слагат главите с маншоните от от снимка 1  фиг. 7 и  в едното бутало влиза тресчотката а в другото паразитния механизъм
          снимка 4-лагерите върху,които лагерува тялото с буталата.
     снимка 5-може да се види целия комплект с тялото в което се навиват буталата(най-отгоре в средата) и лоста ,по който натиска буталото на спирачния цилиндър (под него),   тресчотката и паразитния механизъм, веригата и лагерите.
          .
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#14
Как разбирате("познавате") кога феродото на накладките е износено и те са за смяна. ??? :oВъпрос капан! ::)
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

loshdancho

#14
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.