Привет, колеги!
Отдавна не съм писал, защото нямаше никакво развитие-на моменти добре, на моменти много зле. От няколко дни съм се заял здраво с нея, но да започна с фактите.
-Скапа се акумулатора-при стартиране започна да се зачиства дневният километраж-купих нов акумулатор и 2 дни се държа перфектно. Даже допуснах, че той е бил причината, ма нейсе...
-В момент, когато не пали я закачихме на диагностика. Показа 60 бара налягане при необходимо около 420... (при работа на празен ход е около 230 бара)
-При голямо натоварване-на пета скорост и с пълна газ, налягането в рейла е под референтното с около 100-200 бара. (примерно)
-Изведох в купето волтметър, на който наблюдавам какво напрежение се подава на регулатора на налягане при различни режими на двигателя. При празен ход е около 4.5V, (при студен двигател-4.3V) при пълно натоварване пада до 3.8V, а при рязко разтоварване скача до малко над 5V. Описвам подробно всичко това, тъй като според мен проблемът е някъде из системата за регулиране. При палене е около 4.8-5V. Скоростта на изменение на това напрежение е доста ниска-от порядъка на скоростта на промяна на оборотите на двигателя примерно. Още нещо-каналът за регулиране (електронната част) не се държи като класически пропорционален регулатор, както очаквах, а се управлява програмно от компютъра-при определени режими му се задава съответното напрежение, каквото се очаква, че е необходимо за получаване на необходимото налягане. (системата е адаптивна, самообучаваща се) Тоест, ако поради някаква причина налягането в рейла е ниско, системата за регулиране няма да мръдне веднага регулатора в положение да го повиши. Логика на регулиране-когато не е подадено напрежение на соленоида на регулатора, той е максимално отворен и налягането е високо.
-В момент, когато не иска да пали закачих тестер (епруветки) на излишното гориво от инжекторите. За около 20 с въртене на стартер всички дюзи пуснаха съвсем еднакво количество гориво-по около 2 см в шлаух с 3мм вътр. диаметър. Тоест, отпада проблем в дюза, а вероятно и в помпа. (в смисъл, че не прави стружки, както 90% от гаражните майстори ми редят...) Напрежението на регулатора беше около 5V-доста затворен, значи. Това ме наведе на мисълта да въведа допълнително съпротивление (1-2 ома, а неговата бобина е 5.3 ома) във веригата му, за да го накарам да е по-отворен. И колата веднага запали! Когато шунтирах (махнах) съпротивлението отново се опита да изгасне.
-Имам едно съмнение дали датчикът за налягане се държи коректно-ако той дава грешна информация, всичко нататък отива в канала. Но е към 200 лв и затова не ми се купува, без да съм сигурен, че е калпав.
-При шофиране понякога се появява чукане (вероятно детонации), придружено със загуба на мощност и светване на три лампи- стоп, чек енжин и спирала на подгревните свещи.
-Разглобих една негодна дюза (като моите), за да и видя устройството, но не ми остана време да я разбера как точно работи.
За днес толкова, утре продължавам с тестовете. Като гледам, май ще се включа и аз във веригата за регулиране на налягането...
Колега имаш ,,+" за положения труд и вложения "емпиричен метод"(сигурен съм, че знаеш за Кантитския метод ) . Но си мисля, че ,,чукането като на аванс" т.е детонациите са пак признак на ниско налягане или за още нещо друго но за него трябват и други признаци , но това си е мое мнение, за да има някаква насока като правиш диагностиката в реално време виж показанията на корекциите на дюзите и то в момента на детонациите, по тях може да разбереш и много и малко, при комънрейла е нормално границите на корекциите да са големи(спря му помпа-дюзата например) и виж дали корекциите винаги са на един същи цилиндър или се променят. По принцип цената на датчика за свръх налягане в рейла не е чак толкова висока, за пример на моята печка с горивна с-тема Сименс е към 400 лв и кусур лева, не че трябва да ги даваш тези 200 лв на сляпо. Другото, за което се сещам, е че може да има някакъв проблем по захранването с електричество на регулатора или дюзите или датчика на рейла или от време на време да се губи някоя маса и проблема да е електрически, а не механичен. Но това пак е само предположение, случвало ми се е подобно нещо, дава грешка с дебитомера и колата влиза в авариен режим, а то се оказа проблем с една от масите.