Здравейте! От известно време имам проблем с клиото. На ниските обороти "тресе" и не е болка за умиране, но е неприятно. Карах го така известно време и заедно с това почна да ми прави проблеми с паленето. Когато завъртя ключа лампата за подгряване на свещите не свети и не мога да запаля. Реших да отида на майстор и веднага ми каза, че е от дюзите и за 2 дни е готова. Добре обаче се оказа, че не е от това и започна да проверя помпата, разни клапи и други разни неща (не разбирам много от коли) и стигна до извода, че е от ЕКУ-то, но не бил на 100% сигурен. Това стана в периода от 2 месеца. Също така преинсталира софтуера и каза, че за известно време се оправило всичко. Работила колата 2 часа без проблем, загасил я и при следващото палене пак същото. Правил е и диагностика и не показва да има проблем. След това отидох при друг и след 1 седмица той също стигна до извода, че е от ЕКУ-то. Някой случайно да е имал такъв проблем или да знае от какво може да е? Също така ако е от ЕКУ, само него ли трябва да купя или ЕКУ заедно с имобилайзера и ключа? След почти 4 месеца съм в безизходица така да се каже.
Колега, така като описваш проблема според мен малко вероятно проблема ти да е в ЕКУ-то(хардуерен), най- малко сам прегледай всички маси по-мотора, тези които отиват към компа,(освен ЕКУ-то, имаш поне още два компа, които с в пряка връзка с мотора, екуто и по-между си) дори и масата на дебитомера може да прави проблем, не съм имал такава кола, просто предполагам(Лагуната, която карам е с Бош горивна с-тема) а Клиото е с Делфи. По принцип дори и проблема да е в самото ЕКУ т.е хардуерен, цената на едно ЕКУ втора ръка по- моргите е 50-100 лв и още някой дребен лев за прекодиране на ЕКУ-то от подходящия човек и нещата пак ще се решат. Но според мен щом твоите "майстори" за 3 месеща не са се решили на това значи работа нещо понамирисва да е в ЕКУ-то проблема. Дерзай и запрятай ръкави(макар че е студено сега
) и поне може да прегледаш и зачистиш всички маси на мотора и комповете с контактен спрей за 5 -6 лева, прегледай датчиците за позиция на колянов вал и датчика за позиция на разпределителен вал(ако този датчик стой срещу ангренажното колело, го прегледай само визуално и укабеляването му,
НЕ ГО ИЗВАЖДАЙ ОТ "гмездото" му защото после ще изисква калибриране спря му разпределителния вал, а това се прави с диагостичен уред или с много точна ръка(на човек с опит, които го вадил и калибрирал многократно) . Ако всичко е наред с масите и няма напредък отиди в добър сервиз където са специализирани към поддръжката на Рено и Делфи компове. Май по- добре отиди в качествен сервиз, че след 3 МЕСЕЦА по "МАЙСТОРИ" и да е имало някакъв лек проблем(я прекъсната маса на дебитомер или някой комп) може нещата вече да са по сериозни(щом са барникали по дозите, рампата и помпата за високо налягане, че и по- електроклапана и по какво ли още не
).