Renault Clio-1,5dCi
Форум на българските шофьори
Четвъртък, 06 Май, 2021, 22:20:53 *
Добре дошъл/дошла, Гост. Моля, въведи своето потребителско име или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
driver-bg.eu
 
   Начало   Обяви Мрежа Галерия Търси Календар Членове Етикети Вход Регистрация Чат  
mobimax.bg
collapse
Страници: 1 2 3 [4] 5   Надолу
  Изпечатай  
Автор Тема: Renault Clio-1,5dCi  (Прочетена 98643 пъти)
0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #45 -: Събота, 07 Декември, 2013, 10:06:17 »
ОтговорОтговор

   Благодаря admin за линка. Понеже е торент файл, искат регистрация за тегленето. Регистрирах се и очаквам одобрение.
   Към emilpopoff: Емо, акълът идва бавно и мъчително. Понякога въобще не идва, остава само мъката! Ъ?
   А на сериозно-мой познат ползва лицензиран хардуер и софтуер на Рено-с него вижда параметрите в реално време, но има сериозен проблем със свързването-нещо му забива комуникацията по кан шината. И освен това не чете записаната грешка... И си прав, че не е оправдана инвестицията. Все пак искам само да си оправя колата, а не да откривам сервиз. По скоро ме смущава фактът, че на всеки ъгъл има сервизи, вземат пари за диагностика, а не откриват проблема... Стандартният отговор е: Те помпите Делфи правят стружки и запушват инжекторите. Смяна на пома и дюзи (окло 3500 лв) и проблемът се решава (за някакъв период). Но не гарантират, че ще се реши. Освен това колегата от Бургас е отремонтирал дюзите, сменил е 3 ГНП, регулатор, датчик на рейла, филтър. И все тая...
   Няколко месеца нищо не съм правил и предприемал поради заетост. В скоро време пак ще подновя интервенцията, и ще пиша какви съм ги "накъдрил".
   Благодаря ви за съветите и вниманието!  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #45 -: Събота, 07 Декември, 2013, 10:06:17 »

 Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #46 -: Неделя, 08 Декември, 2013, 01:05:51 »
ОтговорОтговор

   Благодаря admin за линка. Понеже е торент файл, искат регистрация за тегленето. Регистрирах се и очаквам одобрение.
   Към emilpopoff: Емо, акълът идва бавно и мъчително. Понякога въобще не идва, остава само мъката! Ъ?
   А на сериозно-мой познат ползва лицензиран хардуер и софтуер на Рено-с него вижда параметрите в реално време, но има сериозен проблем със свързването-нещо му забива комуникацията по кан шината. И освен това не чете записаната грешка... И си прав, че не е оправдана инвестицията. Все пак искам само да си оправя колата, а не да откривам сервиз. По скоро ме смущава фактът, че на всеки ъгъл има сервизи, вземат пари за диагностика, а не откриват проблема... Стандартният отговор е: Те помпите Делфи правят стружки и запушват инжекторите. Смяна на пома и дюзи (окло 3500 лв) и проблемът се решава (за някакъв период). Но не гарантират, че ще се реши. Освен това колегата от Бургас е отремонтирал дюзите, сменил е 3 ГНП, регулатор, датчик на рейла, филтър. И все тая...
   Няколко месеца нищо не съм правил и предприемал поради заетост. В скоро време пак ще подновя интервенцията, и ще пиша какви съм ги "накъдрил".
   Благодаря ви за съветите и вниманието!  Усмивчица

Това със стружките от помпите за високо налягане го правят и Бош, не се хващай на тази въдица, ако ти кажа при нас колко сменени помпи и регулатори на Бош има направо ужас, за почти 5 год от както съм в представителството на марката за която работя не помня да сме сменяли помпа за високо налягане Делфи, регулатори на помпата и рейла(в нашата марка Делфитата са комънрейл 2-ро поколение и имат и регулатори на рейла, и помпата е на гърба на всмукателния разпределителен вал, а на Евро 5 има и Делфита с помпа в "ангренажа") колкото щеш.
Препоръчвам ти ако ще сменяш регулатор или помпа или някоя друга скъпа част по горивната с-тема
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да свалиш и да почистиш резервоара, промивка на горивната с-тема от резервоара до дюзите(т.е като свалиш резервоара ще свържеш "кошничката" на резервоара с една туба с нафта, има и такива добавки специално за тази цел) и накрая но не на последно място горивния филтър, знам че е скъп( при нашата марка Делфитата с най-скъпи филтри спря му Бош  и Сименс(вече Континентал), само Дензото ги бие на един мотор Евро 5) но ако ще се дават пари за скъпа част си струва, пък  и така го дават западняците при такива интервенции, дори задължават да се сменят тръбичките за високо налягане на помпата и дюзите ако се развият и демонтират дори и един път.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Форум на българските шофьори
« Отговор #46 -: Неделя, 08 Декември, 2013, 01:05:51 »

 Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #47 -: Неделя, 08 Декември, 2013, 23:33:38 »
ОтговорОтговор

  Напълно споделям мнението ти, Емо, и ти благодаря за отделеното време.  И за мен това е из
областта фолклора -ако тази помпа беше започнала да прави стружки, за 11000 км едва ли щеше да
остане много от нея... И все някаква промяна щеше да има към по-зле.
   Резервоара го отварях 3 или 4 пъти, но не съм го свалял и мил. Самата кошница 2 пъти я разглобявах основно и мих с бензин и сгъстен въздух. Причина за сваляне-дърпаше въздух от уплътнението на телескопичната сонда при полупразен резервоар. Освен това за проба вързах много як магнит на тръбичката м/у ГНП и рейла. Със сигурност би задържал стоманените стружки за определено време. Друг е въпросът, ако има и алуминиеви, но предполагам, че помпените елементи са само стомана. Също и лагерите. Все пак не съм запознат с устройството на този тип помпи, а и никъде из нета не намерих чертеж или снимка на устройството им.
  Филтъра го смених поради съмнения за запушване или пропуски на въздух. (Преди съм писал, че се оказаха горивни изпарения (парене), а не въздух). За сега не смятам да сменям помпа или да се занимавам с "дюзите", защото на две различни места (по мое мнение добри специалисти) след тест на място на излишното гориво ми казаха, че "дюзите" са перфектни.
   Между другото, в последно време не ми е правила стария проблем (от около 2 седмици, но и рядко я карам сега). Обаче прави друго-при температура около нулата пали трудничко, около 4-5 сек. на стартер и когато запали, поне 10-15 сек.  изобщо не се влияе от педала на газта-като че ли е откачен. След това изведнъж започва да действа. Едва ли това е нормална реакция на студен двигател, но струва ми се, че би могло да даде някаква насока за същността на проблема.
  Дизели карам от поне 20 години. В момента другата ми кола е Nissan X-trail, също система DCI, но с нея няма никакви подобни проблеми.  
  Към admin-препоръчаният торент е  2.93 GB и едва ли е програмата за  този кабел.  И двете, които инсталирах бяха само по няколкостотин KB. Но ще продължа търсенето.  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #48 -: Понеделник, 09 Декември, 2013, 22:25:50 »
ОтговорОтговор

Днес сменях масло и филтри.
 Няма радиатор на тръбата за излишно гориво, няма и никакви видими деформации или побитости по нея.
 Всички подгревни свещи са изправни (пиша го във връзка с трудното палене при температура около нулата).

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #49 -: Сряда, 19 Февруари, 2014, 00:07:06 »
ОтговорОтговор

Днес сменях масло и филтри.
 Няма радиатор на тръбата за излишно гориво, няма и никакви видими деформации или побитости по нея.
 Всички подгревни свещи са изправни (пиша го във връзка с трудното палене при температура около нулата).
Колега как е, има ли напредък с твоя проблем ?
По принцип при читав френски и италиански комънрейл(т.е изправни дюзи, помпа  за високо налягане и датчици и прилична компресия) подгревни (накални) свещи не му трябват при нашите климатични условия, казвам го (пиша го) от личиен опит, до -20 гр по Целзий палят от ,,първя" път без газ, вярно въртиш малко по-дълго и като запали не работи много равномерно първите 10-тина секунди, но се справят. Свещите се управляват от главния комп и той ги "активира" от +5 гр надолу и то само при студен двг, след това дори и да е -10 при стартиране на топъл двг главния комп  не подава сигнал към релето им.При комънрейла подгревните свещи имат друга функция, тяхната е роля при работещ двг да се включват(т.е подгряват) и да спомагат за по-доброто изгаряне в цилиндъра и от там двг-то да е по екологично, франсетата(ПСА-ПЕЖО/СИТРОЕН) са така от Евро 3 нагоре, даже има някой Евро 2-ки са така (първите комънрейли Ситроен Ксантия  RHZ мотор, нямат EGR, но са на този принцип)

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #50 -: Вторник, 11 Март, 2014, 23:52:18 »
ОтговорОтговор

   Привет, колеги!
Отдавна не съм писал, защото нямаше никакво развитие-на моменти добре, на моменти много зле. От няколко дни съм се заял здраво с нея, но да започна с фактите.
-Скапа се акумулатора-при стартиране започна да се зачиства дневният километраж-купих нов  акумулатор и 2 дни се държа перфектно. Даже допуснах, че той е бил причината, ма нейсе...
-В момент, когато не пали я закачихме на диагностика. Показа 60 бара налягане при необходимо около 420... (при работа на празен ход е около 230 бара)
-При голямо натоварване-на пета скорост и с пълна газ, налягането в рейла е под референтното с около 100-200 бара. (примерно)
-Изведох в купето волтметър, на който наблюдавам какво напрежение се подава на регулатора на налягане при различни режими на двигателя. При празен ход е около 4.5V, (при студен двигател-4.3V) при пълно натоварване пада до 3.8V, а при рязко разтоварване скача до малко над 5V. Описвам подробно всичко това, тъй като според мен проблемът е някъде из системата за регулиране. При палене е около 4.8-5V. Скоростта на изменение на това напрежение е доста ниска-от порядъка на скоростта на промяна на оборотите на двигателя примерно. Още нещо-каналът за регулиране (електронната част) не се държи като класически пропорционален регулатор, както очаквах, а се управлява програмно от компютъра-при определени режими му се задава съответното напрежение, каквото се очаква, че е необходимо за получаване на необходимото налягане. (системата е адаптивна, самообучаваща се) Тоест, ако поради някаква причина налягането в рейла е ниско, системата за регулиране няма да мръдне веднага регулатора в положение да го повиши. Логика на регулиране-когато не е подадено напрежение на соленоида на регулатора, той е максимално отворен и налягането е високо.
-В момент, когато не иска да пали закачих тестер (епруветки) на излишното гориво от инжекторите. За около 20 с въртене на стартер всички дюзи пуснаха съвсем еднакво количество гориво-по около 2 см в шлаух с 3мм вътр. диаметър. Тоест, отпада проблем в дюза, а вероятно и в помпа. (в смисъл, че не прави стружки, както 90% от гаражните майстори ми редят...) Напрежението на регулатора беше около 5V-доста затворен, значи. Това ме наведе на мисълта да въведа допълнително съпротивление (1-2 ома, а неговата бобина е 5.3 ома) във веригата му, за да го накарам да е по-отворен. И колата веднага запали! Когато шунтирах (махнах) съпротивлението отново се опита да изгасне.
-Имам едно съмнение дали датчикът за налягане се държи коректно-ако той дава грешна информация, всичко нататък отива в канала. Но е към 200 лв и затова не ми се купува, без да съм сигурен, че е калпав.
-При шофиране понякога се появява чукане (вероятно детонации), придружено със загуба на мощност и светване на три лампи- стоп, чек енжин и спирала на подгревните свещи.
-Разглобих една негодна дюза (като моите), за да и видя устройството, но не ми остана време да я разбера как точно работи.
За днес толкова, утре продължавам с тестовете. Като гледам, май ще се включа и аз във веригата за регулиране на налягането... Ъ?

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #51 -: Петък, 14 Март, 2014, 22:28:13 »
ОтговорОтговор

   Привет, колеги!
Отдавна не съм писал, защото нямаше никакво развитие-на моменти добре, на моменти много зле. От няколко дни съм се заял здраво с нея, но да започна с фактите.
-Скапа се акумулатора-при стартиране започна да се зачиства дневният километраж-купих нов  акумулатор и 2 дни се държа перфектно. Даже допуснах, че той е бил причината, ма нейсе...
-В момент, когато не пали я закачихме на диагностика. Показа 60 бара налягане при необходимо около 420... (при работа на празен ход е около 230 бара)
-При голямо натоварване-на пета скорост и с пълна газ, налягането в рейла е под референтното с около 100-200 бара. (примерно)
-Изведох в купето волтметър, на който наблюдавам какво напрежение се подава на регулатора на налягане при различни режими на двигателя. При празен ход е около 4.5V, (при студен двигател-4.3V) при пълно натоварване пада до 3.8V, а при рязко разтоварване скача до малко над 5V. Описвам подробно всичко това, тъй като според мен проблемът е някъде из системата за регулиране. При палене е около 4.8-5V. Скоростта на изменение на това напрежение е доста ниска-от порядъка на скоростта на промяна на оборотите на двигателя примерно. Още нещо-каналът за регулиране (електронната част) не се държи като класически пропорционален регулатор, както очаквах, а се управлява програмно от компютъра-при определени режими му се задава съответното напрежение, каквото се очаква, че е необходимо за получаване на необходимото налягане. (системата е адаптивна, самообучаваща се) Тоест, ако поради някаква причина налягането в рейла е ниско, системата за регулиране няма да мръдне веднага регулатора в положение да го повиши. Логика на регулиране-когато не е подадено напрежение на соленоида на регулатора, той е максимално отворен и налягането е високо.
-В момент, когато не иска да пали закачих тестер (епруветки) на излишното гориво от инжекторите. За около 20 с въртене на стартер всички дюзи пуснаха съвсем еднакво количество гориво-по около 2 см в шлаух с 3мм вътр. диаметър. Тоест, отпада проблем в дюза, а вероятно и в помпа. (в смисъл, че не прави стружки, както 90% от гаражните майстори ми редят...) Напрежението на регулатора беше около 5V-доста затворен, значи. Това ме наведе на мисълта да въведа допълнително съпротивление (1-2 ома, а неговата бобина е 5.3 ома) във веригата му, за да го накарам да е по-отворен. И колата веднага запали! Когато шунтирах (махнах) съпротивлението отново се опита да изгасне.
-Имам едно съмнение дали датчикът за налягане се държи коректно-ако той дава грешна информация, всичко нататък отива в канала. Но е към 200 лв и затова не ми се купува, без да съм сигурен, че е калпав.
-При шофиране понякога се появява чукане (вероятно детонации), придружено със загуба на мощност и светване на три лампи- стоп, чек енжин и спирала на подгревните свещи.
-Разглобих една негодна дюза (като моите), за да и видя устройството, но не ми остана време да я разбера как точно работи.
За днес толкова, утре продължавам с тестовете. Като гледам, май ще се включа и аз във веригата за регулиране на налягането... Ъ?

  Колега имаш ,,+" за положения труд и вложения "емпиричен метод"(сигурен съм, че знаеш за Кантитския метод ) . Но си мисля, че ,,чукането като на аванс" т.е детонациите са пак признак на ниско налягане или за още нещо друго но за него трябват и други признаци , но това си е мое мнение, за да има някаква насока като правиш диагностиката в реално време виж показанията на корекциите на дюзите и то в момента на детонациите, по тях може да разбереш и много и малко, при комънрейла е нормално границите на корекциите да са големи(спря му помпа-дюзата например) и виж дали корекциите винаги са на един същи цилиндър или се променят. По принцип цената на датчика за свръх налягане в рейла не е  чак толкова висока, за пример на моята печка с горивна с-тема Сименс е към  400 лв и кусур лева, не че трябва да ги даваш тези 200 лв на сляпо. Другото, за което се сещам, е че може да има някакъв проблем по захранването с електричество на регулатора или дюзите или датчика на рейла или от време на време да  се губи някоя маса и проблема да е електрически, а не механичен. Но това пак е само предположение, случвало ми се е подобно нещо, дава грешка с дебитомера и колата влиза в авариен режим, а то се оказа проблем с една от масите.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #52 -: Понеделник, 17 Март, 2014, 19:23:38 »
ОтговорОтговор

Емо, имам още доста нова информация, но просто тези дни нямам или време, или нет за да я споделя. Надявам се утре да го направя. Много си прав в горния си пост, абсолютно съм съгласен с написаното от теб и то в голяма част се потвърждава от любителската ми диагностика.  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #53 -: Вторник, 18 Март, 2014, 19:32:24 »
ОтговорОтговор

Здравейте! Да продължа с фактите:
-Измерих количеството излишно гориво на инжекторите при загрят двигател за време 2 минути.
Резултат по цилиндри: 1-19 ml, 2-20 ml, 3-15 ml и 4-21 ml. Повторих теста и резултатите се
потвърдиха.
 -Според Autodata напрежението на датчика за налягане на горивото в рейла при подаден контакт е 0.5 V, а при празен ход е 1.0 V. И при мен е точно така. При натоварен двигател нараства до 3.5-4.0 V, когато двигателят работи нормално.
-В момент, когато се получават детонации и двигателят работи на празен ход:  Повишава се
напрежението от датчика за налягане на горивото на рейла до 1.5-4.5 V.  (което според мен
съответства на налягане от около 400 до 1500 бара) Двигателят чука здраво и светват лампите за
авариен режим.
-Интересното е, че напрежението на намотката на РЕГУЛАТОРА не се променя изобщо-стои си на 4.5-4.8 V (точно както при нормална работа на двигателя на празен ход и налягане 230 бара). Обаче
напрежението на датчика вече е от 1.5 до 3.5 V (съответстващо на 400-1400 бара според мен)
-Според мен налягането реално не се променя, но ЕКУ получава грешна информация за него и
променя импулсите към инжекторите-продължителност и момент на подаване (аванс), на което се
дължи чукането.
-В неделя разглобих съответния куплонг на ЕКУ (средния) и го обезмаслих и почистих идеално с
бензин, препарати и сгъстен въздух. Резултат-20 км перфектна работа на колата, и на следващият
ден малко по малко отново започна с познатите номера. Видимо куплонгът е много добре-без
окиси, петна и др. Просто към кабелите беше много мазен и мръсен, и когато го размърдах при чукащ двигател променяше звука или направо гаснеше. След почистването при размърдване нямаше
промяна. Измерих и "масата" на датчика-под 0.5 ома. Лично към emilpopoff -този датчик при мен не е
само за свъх налягане, ами е пропорционален и си действа при всички режими на натоварване. В
смисъл, че не е с предпазна функция, ами осигурява информация за налягането при всички
режими на работа. (Или поне така би трябвало да бъде де...)
-Следващата щуротия, която съм замислил е, да подам регулируемо напрежение от външен източник (батерия), което да замести генерираното от датчика. Цел-поне на празен хода да имитирам датчика, и когато започна да повишавам напрежението да следя ще започне ли да чука двигателят. А в същото време ще мога да видя какво напрежение дава датчикът. В смисъл, дали реално ще се повиши налягането или не.
Опитах се да бъда максимално кратък и ясен, дано поне частично съм успял. Освен това за утре имам уговорка с много добър специалист по автомобилна електроника, дано открие нещо...  Усмивчица

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #54 -: Петък, 21 Март, 2014, 12:28:52 »
ОтговорОтговор

Привет! Мисля, че най-после си реших проблема. За да бъда точен-в последно време проблемите бяха два:
1. Трудно палене или гаснене основно по кръстовища при малки обороти.
2. Много честа поява на детонации по време на движение при всякакви режими-ескалиращ проблем.
Причината се оказа смущаване на ЕКУ или на датчика за налягане на рейла.
Решение-поставяне на кондензатор, филтриращ сигнала от датчика. Кондензаторът е 100 мФ (и 470 мФ да е не пречи). Вече трети ден карам по няколко десетки километра градско и всичко си е ОК.
Често се случва да не запали веднага-тогава включвам допълнителното съпротивление от 0.44 ома във веригата на регулатора, и го изключвам малко след това, защото иначе ЕКУ го коригира и следващия път няма да действа. Според мен причината за това са адаптивните настройки на ЕКУ-то-след като толкова време е трупал грешки за свръхналягане, коригира заданието на регулатора на налягане към по-ниска стойност и това е причината за не паленето. Ако този проблем не изчезне сам след време, ще ходя на сервиз да забършат адаптивните настройки, за да може да си направи нови.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
emilpopoff
Пълноправен потребител
***

Рейтинг: +73/-8
Неактивен Неактивен

Bulgaria Bulgaria

Публикации: 232
Теми: 5



Активност
0%


« Отговор #55 -: Петък, 21 Март, 2014, 21:07:29 »
ОтговорОтговор

Привет! Мисля, че най-после си реших проблема. За да бъда точен-в последно време проблемите бяха два:
1. Трудно палене или гаснене основно по кръстовища при малки обороти.
2. Много честа поява на детонации по време на движение при всякакви режими-ескалиращ проблем.
Причината се оказа смущаване на ЕКУ или на датчика за налягане на рейла.
Решение-поставяне на кондензатор, филтриращ сигнала от датчика. Кондензаторът е 100 мФ (и 470 мФ да е не пречи). Вече трети ден карам по няколко десетки километра градско и всичко си е ОК.
Често се случва да не запали веднага-тогава включвам допълнителното съпротивление от 0.44 ома във веригата на регулатора, и го изключвам малко след това, защото иначе ЕКУ го коригира и следващия път няма да действа. Според мен причината за това са адаптивните настройки на ЕКУ-то-след като толкова време е трупал грешки за свръхналягане, коригира заданието на регулатора на налягане към по-ниска стойност и това е причината за не паленето. Ако този проблем не изчезне сам след време, ще ходя на сервиз да забършат адаптивните настройки, за да може да си направи нови.



 Колега радостно, е че си намерил източника на проблема, но си мисля, че може би ако пуснеш ново окабеляване от датчика на рейла до ЕКУ-то при някой френски марки(не Рено) има специфика на оплетката при окабеляването и ако не се спази се получават подобни аномалии и смущения, а аз си мисля, ако си решил да премахнеш адаптивните настройки на софтуера на ЕКУ-то по изгодно ще ти е, пък смятам и по ефективно човека, който бърника из софтуера ти да ти го "ре-мапне" т.е т.н чип тунинг- да съчетаеш полезното с приятното  Намигване Усмивчица
 P.S и при мен датчика на рейла е пропорционален и при засичане на свръх налягане(за моята марка печка е 1600 бара,а марката за която работя в техн. документация го нарича с термина "датчик за свръхналягане в рамапата" и затова по инареция и аз така го назовавам) и не може да го коригира в тези граници влиза в авариен режим. Днес си пробвах колицата, че и аз имам си дертове с горивната с-тема но малко по-различни от твоите, и при диагностика в реално време при всякакви режими на натоварване не можа да направи повече 1520 бара в рейла, а съм виждал двг като моя, да прави пиково в рейла 1700 бара(за комънрейл 1-во поколение са си доста  Ухилен ) , но там имаше проблем с регулаторите за дебит и налягане на помпата за високо налягане.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #56 -: Събота, 22 Март, 2014, 09:55:43 »
ОтговорОтговор

Тъжен Май радостта ми беше кратка... От снощи пак се разчука и светнаха лампите за авариен режим и днес продължава да се е****... Но си остават съмненията ми основно за проблем в датчика за налягане. И в по-малка степен за смущения в ЕКУ, или от пренапрежения в електрическата инсталация. Следващите дни ще търся с осцилоскоп смущения в захранването на ЕКУ и +5 V захранването на датчика и в изходното му ниво. Абсолютно си прав за усуканите кабели на датчика-това се прави, за да се намали площта на контура, затворен между двата проводника, в крайна сметка да се намали индуктирането на външни смущения в двойката. А те в този сноп никак не са малко-ШИМ към регулатора и мощни импулси към инжекторите. Дори алтернаторът при неправилна работа би могъл да внесе доста смущения в захранването. Но всичко това може да се визуализира-това поне ми е специалност.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
levcho1
Начинаещ
*

Рейтинг: +0/-0
Неактивен Неактивен

Публикации: 1
Теми: 0



Активност
0%

Ел. поща
« Отговор #57 -: Понеделник, 31 Март, 2014, 23:03:15 »
ОтговорОтговор

имам същото клио и подобни проблеми и много ми е интересна темата като енциклопедия е и чакам с нетърпение развитието

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #58 -: Понеделник, 14 Април, 2014, 12:04:51 »
ОтговорОтговор

   След като има интерес, да попиша още малко за проблема. Купих датчик втора употреба, заедно с рейла и тръбичките, за 60 лв. Смених датчика-два дни никакви проблеми. После пак стана същото-детонации, (чукане) светване на лампите на таблото-стоп, двигател и подгрев. При работа в такъв режим когато размърдам коплунгите на ЕКУ двигателят започва да работи по-меко и изгасва. Но не констатирах проблем в конкретен "пин". Свързах филтров кондензатор между маса и +5V на датчика-никаква реакция, почти постоянно влизаше а авариен режим. После май преместих кондензатора отново на изхода на датчика, вече не си спомням какво точно правих, но не беше нещо конкретно и спря да "чука". Няколко дни-никакъв проблем (изключая понякога отказа да запали първоначално, но там допълнителното съпротивление във веригата на регулатора действа безотказно, когато се наложи). После завих с 0.5 оборота винта на регулатора (припомням-при разглобяването му не отбелязах точното положение на винта, и после го сложих "по памет", а при последната диагностика в движение по съвет на диагностика го бях развил с 0.5 оборота) Тоест, отново е в първоначалното си положение от след разглобяването. И от тогава около 10 дни и над 1000 км-без проблеми. Но тъй като не съм открил или търсил нещо конкретно, не мога да кажа, че съм решил проблема. Факт е, че естеството на проблема се промени-от повече от месец не ми е гаснала нито веднъж по кръстовищата, както преди. Ако отново се появи проблем, измислил съм как да монтирам и оригиналния датчик за налягане на горивото, който да е захранен отделно и да служи за контролен. За да мога да разбера със сигурност дали наистина има високо налягане в рейла, или само датчикът дава грешна информация и от там всичко тръгна "накриво".
 Още нещо-рейлът е разглобяем-от задната (към двигателя) страна има капаче. Още не съм го разглобил, защото трябва да правя специален ключ, но вероятно вътре има магнит за обиране на евентуални стружки. А ако няма, ще му монтирам. Но определено нямам съмнение, че проблемът е от стружки.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Plameny
Начинаещ
*

Рейтинг: +2/-0
Неактивен Неактивен

Пол: Мъж
Bulgaria Bulgaria

Публикации: 25
Теми: 1



Активност
0%

Пламен Янакиев
Ел. поща
« Отговор #59 -: Вторник, 17 Юни, 2014, 15:28:29 »
ОтговорОтговор

  Отдавана не съм писал, тъй като няма нищо конкретно. Новото е, че пак направи стария номер-изгасна на кръстовище и запали много трудно, въпреки включването на резистора във веригата на соленоида на регулатора. Тогава купих нов (чисто нов) регулатор на налягане за 190 лв., смених го, изчистихме грешките и адаптивните настройки и изкара около седмица без проблеми. След това отново започнаха. Сравнително рядко, но ги има. Или не пали (трудно пали), или гасне на малки обороти и после трудно пали и докато не я покарам 50-100 м, не се оправя. Освен това (доста рядко) ми светват за 2-3 секунди едновременно трите лампи на таблото-чек енжин, стоп и подгревни свещи. Винаги под 2000 об/мин.
   Познат специалист по автомобилна електроника изказа предположение, че гасненето може да е и от клапана за управление на входящия въздух (известен и като клапа за меко гасене). Тоест, възможно е проблемите да са два различни... И наистина, когато ми гасне по кръстовищата гасне съвсем меко-почти не се усеща разтрисане на двигателя. А когато аз я гася-понякога разтриса и малко повече.
   Никъде в схемата обаче не намерих електрическо управление на тази клапа-когато се поосвободя ще я търся физически къде се намира (някъде в смукателния колектор, около EGR клапана) и от къде получава вакуум и ток за управление.

Share this topic on FacebookShare this topic on Twitter

Активен
Етикети:
Страници: 1 2 3 [4] 5   Нагоре
  Изпечатай  
 
Отиди на:  

* Реклама
* Google Plus
* Реклама
driver-bg.eu
Powered by PHP Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal
Валиден XHTML 1.0! Валиден CSS!