• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Бензин, Газ, Дизел и Метан - митове и реалности

Започната от admin, Събота, 20 Август, 2011, 18:40:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Какво гориво най-често използвате?

Бензин
19 (23.2%)
Дизел
39 (47.6%)
Пропан-бутан
20 (24.4%)
Метан
3 (3.7%)
Друго
1 (1.2%)
Нямам мнение
0 (0%)

Общ брой гласове: 81

admin

Да съживя малко темата и да попитам дали някой използва метан като гориво за придвижване?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

admin

Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

kkkvd

Изчетох темата с любопитство, незнаех за разликата на пропан и бутан за температурата...

Аз съм имал коли от всичките горива без метан, почвам отзад напред. Админче, ти викаш, че твойта на метан харчи 10 лв/100 км. Аз в момента на ЛПГ съм със почти същата цена на 100 км. Градско астрата ми харчи около 12-14 според колко е студено, лятото пада на 9-10/100. Извън градско не повече от 8, най-често като се кроткам с до 100 няма и 7/100./ Това е средногодишно най-много 10/100 х 1.3 лв/л = 13 лв/100 км. Мисля, че при евтините газови уредби в сравнение с метановите, добре ми е разхода.

Дизел добре - обаче ремонтите са много скъпи, нафтата колко и малко да харчи 5л х 2,70 = 13,50 лв , пак повече пари отколкото на газ, без да смятаме периодичните разходи по поддръжката му.

Бензин - най-добре върви, ама моята на бензин харчи средно 8 л.* 2,70 = 21,60 лв, което е самоубииствено.

На газ какво може да се счупи... свещи и кабели -35 лв на 5 години (7 лв/година)... ремонт на изпарител (мембрани и други) 35-40 лв на същия период, нов изпарител ако пък се наложи 80 лв... което прави годишно 14-15 лв за поддръжка на газова уредба. Срещу 1/10 от цената на една подгряваща свещ на дизела, примерно

Един бивш колега и шефа му си докараха едновременно две лични коли от германия началника мерцедес, пича пасат, другите колеги го питат:
- колко нафта харчи пасата?
- средно 5...
- аааа, шефа ще е много доволен тогава, добре че не е повече ;D ;D ;D




kkkvd


Rammbon

Аз карам само на бензин 95. Вектрата ми е 1.6 16 v и с климатика лятото харчеше по 6.5 л , но като карам до 100км/ч. Или като цена 20 лв за 100км. Скоро и сложих чип и стана по мощна при ниски обороти и вероятно ще е по-икономична, но с тази подобрена мощност се увличам по "самолетните " скорости и немога да я засека как и е разхода. На пета скорост върви и с 50км/ч и с 200км/ч .

europeandj

Противник съм на LPG-то. Смятал съм подробно допълнителните разходи към газовата уредба, самата газова уредба, повишаването на разхода на автомобила и накрая като цена излиза горе/долу на нивото на бензина и същевременно по-скъпо гориво от дизела. Ако добавим неудобството от миризмата на газ, опасността, забраната да се ползват подземни паркинги, по-слабото ускорение не на последно място това, че газта е враг на двигателя, то газта лично за мен е неразумен вариант. Пък и факт: ако газта беше добро гориво щяха да правят газови двигатели.

За мен лично извода е следния:
Който може да си позволи да кара истинска кола, нека си купи бензинова. Който иска да кара икономична кола - дизела е супер избор.

dimich87

Аз карам на дизел. Подгревни свещи съм сменил за 6 години само 3. Цената им е около 10лв. Багажника ми е на разположение във всеки един момент и нямам проблеми с пренасяне на големи предмето. Разхода в града ми е около 6,5л/100км, лятото пада и до 6л/100км, а извънграда ми е под 5л/100км. Рядко карам извън градско и то предимно на дълги разстояния. Баща ми има кола на метан. Разхода на метан му е 4-4,5кг 100км в града и около 3,5кг извън града.Цената на метана е 1,82лв/кг. На бензин извън градско му геше 6л/100км, а в града 7,5-8л/100км. Икономията при метана е много голяма, но си има големи неудобства. Когато му трябва да преводи голям предмет ме вика да го направя аз. Карах едни ПВЦ тръби, който заради бутилката не можеха да се съберат повече от две в неговат кола, а при мене се събраха цели 8 тръби.

morskia86

#50
Цитат на: dimich87 - Вторник, 01 Май, 2012, 20:57:04
Аз карам на дизел. Подгревни свещи съм сменил за 6 години само 3. Цената им е около 10лв. Багажника ми е на разположение във всеки един момент и нямам проблеми с пренасяне на големи предмето. Разхода в града ми е около 6,5л/100км, лятото пада и до 6л/100км, а извънграда ми е под 5л/100км. Рядко карам извън градско и то предимно на дълги разстояния. Баща ми има кола на метан. Разхода на метан му е 4-4,5кг 100км в града и около 3,5кг извън града.Цената на метана е 1,82лв/кг. На бензин извън градско му геше 6л/100км, а в града 7,5-8л/100км. Икономията при метана е много голяма, но си има големи неудобства. Когато му трябва да преводи голям предмет ме вика да го направя аз. Карах едни ПВЦ тръби, който заради бутилката не можеха да се съберат повече от две в неговат кола, а при мене се събраха цели 8 тръби.
Той баща ти си му е евтино, пък когато му трябва голям багажник си те ползва теб.А сега кой е прецакан? ;)

admin

Цитат на: dimich87 - Вторник, 01 Май, 2012, 20:57:04
Баща ми има кола на метан. Разхода на метан му е 4-4,5кг 100км в града и около 3,5кг извън града.Цената на метана е 1,82лв/кг. На бензин извън градско му геше 6л/100км, а в града 7,5-8л/100км.

И в крайна сметка каква кола кара баща ти?
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

SEMPER

Сиромах човек - жив дявол.

Тези дето смятат разходите на метана и ЛПГ-то, да си сложат и цената на уредбата в сметката, че да видим на колко хиляди километра тръгва печалбата.



Според мен имат смисъл само за таксита алтернативните горива. То и за тях е тъпо, ама като не могат да взимат свястно навло .....
Не бих могъл да ви дам пълна гаранция, че няма да има някакъв инцидентен случай на престъпност в страната

dimich87


ET VIT-93

#54
Да мъцнем ,и Аз ;).Газ, ползвам, за парно, готвене,зимата да се опърли прасето,и за кафе ;).Като ,по-глупав карам на дизел ;) :D,и не се оплаквам пък, и пусто несъм толкова богат за да експерементирам с други течности ;) ;D,и като установя ,че съм се прекарал да пусна тема тук ;) ;D,и да броя колко сме Будалите :D, де създаваме вносителя, сервиза, и всички, де преживяват от такива еспериментатори ;) ;D ;D ;D ;D.Циганите имат дума определяща тези тарикати ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D,и тя е:"ТАРИКАТЕС НА КОКОШКИ" ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ivann

Привет колеги,
Аз карам на газ от поне 15 години и не съм съгласен с това, че няма смисъл да се правят гимнастики за това да ти излезне по-евтино шофирането.
Сметката към днешна дата 11.11.2012г. сочи, че ако карам бензинов автомобил който харчи 10л. на 100км. инвестицията от поставчнето на АГУ се избива за 4000км. при днешните цени на бензин 95- 2.54лв. за 1л. и газ 1.39лв за 1л. Повечето колеги съм сигурен, че ако си ползват колите редовно въртят дори 10000-15000 на година(всеки да си смята сам).
Ето и сметката, да не говоря празни приказки: Цена на АГУ комплект+монтаж+преглед 400-450лв. Автомобил който харчи 10л. на 100км. при бензина е 25.4лв., при газ е 13.9лв., разликата е 11.5лв на 100км., 115лв. на 1000км. 460лв. за 4000км. :)
Поздрави и без аварийно шофиране.

driver1

  ДА, ама - НЕ! Разхода на бензин и на газ далече не е еднакъв. На газ ресурсът на двигателя намалява и времето за ремонт настъпва по-скоро. За другите негативи е излишно да споменавам, всеки ги знае - загуба на пъргавина, мощност и т.н. Моето мнение е, че при сегашните цени е оправдано за такси, но не и за личен автомобил.

loshdancho

Цитат на: driver1 - Неделя, 11 Ноември, 2012, 14:23:13
 ДА, ама - НЕ! Разхода на бензин и на газ далече не е еднакъв. На газ ресурсът на двигателя намалява и времето за ремонт настъпва по-скоро. За другите негативи е излишно да споменавам, всеки ги знае - загуба на пъргавина, мощност и т.н. Моето мнение е, че при сегашните цени е оправдано за такси, но не и за личен автомобил.
Стана ми интересно, кое  на газта износва бързо двигателя????
Щото на времето съм учил:
Газта няма детонация, при нея горенето е плавно.
Газта  е по-малко калорична и за това при еднакво количество има по малка мощност, това може да се отрегулира, но тогава скача разхода.
Газта не отделя сажди и кокс.
В газта няма сяра и фосфор, които да влошат качествата на маслото и скъсят живота му.
Мита , че от газта не се мажат клапаните....
От отдавна няма тетраетилолово като добавка в бензина за да маже клапаните, макар и че това също е мит..
А и съвременните коли са проектирани за бензин без тетраетилолово.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Ivann

Цитат на: loshdancho - Неделя, 11 Ноември, 2012, 15:26:19
Стана ми интересно, кое  на газта износва бързо двигателя????
Щото на времето съм учил:
Газта няма детонация, при нея горенето е плавно.
Газта  е по-малко калорична и за това при еднакво количество има по малка мощност, това може да се отрегулира, но тогава скача разхода.
Газта не отделя сажди и кокс.
В газта няма сяра и фосфор, които да влошат качествата на маслото и скъсят живота му.
Мита , че от газта не се мажат клапаните....
От отдавна няма тетраетилолово като добавка в бензина за да маже клапаните, макар и че това също е мит..
А и съвременните коли са проектирани за бензин без тетраетилолово.
Колега loshdancho, много хубаво си го обяснил стига да има кой да вникне в тези факти, иначе този чул, онзи не дочул и ето ти митове и легенди ;).
А за колегата "driver1"... Аз говоря от първо лице! Както съм написал - карам на газ повече от 15 години и знам за какво говоря, така, че нито за разход, нито за износване или каквото друго се сетиш като проблеми можеш да ме обориш! Друг е въпросът, ако ти или твои познати са случвали на "майстори" и после само проблеми и ядове, защото от доста време много хора се наричат "майстор", а са много, много далеч от това и се учат на хората по колите (знаеш приказката: "на крива ракета - космоса и пречи")...  :) Никога не съм имал сериозни проблеми, дреболийки и на нова кола се случват. Имах едно Рено 1.7, 90 коня преди години, беше на около 380 000км. това аз знам, а на колко е била преди да дойде при мен ...??? та тази кола я взех с монтирана Агу, навъртях и 200 000км. от тези 380 000км. САМО на газ, защото дюзите на инжекциона с времето спряха да работят тъй като не се караше на бензин. Зимата съм палил изключително на газ до -15С никакъв проблем, а на дълго ми даваше 8.3л което го даваха по книжка за извънградско на бензин...
... После ми разправяй врели не кипели...
Тук сме да си помагаме все пак, хайде поздрави и безаварийни  ;D

МИНКО ИЛЧЕВ

     Някой дигат лозунги: "Газта за готвене, нафтата за топлене, бензина за вървене". Само че, доста скъпо плащат за да робуват на такива принципи.
     Другия, ако беше много добре, щяха да ги правят заводски така. А, в Дядо Коледа вярва те ли? А, в Дядо Мраз? А, че големите компании мислят единствено и само за доброто на хората!!!

    Мисля че, почти всеки който е карал съвременен нов дизел, ще предпочете него. Като цена с бензина на километър е една и съща. Но дизела е много по приятна за каране, за скорости до 140-150 км/ч. Оттам на горе е по-подходящ бензина, но тези скорости мисля, че са обичайни за млади момчета или на които книжките са им без стойност. И аз обичам да карам над 200 км/ч, ама са ми ценни точките.

    За старите коли, съм категорично за газ, не вярвам за износване на двигателя. При студено, ако се пали на газ той не може да кондензира и да измива маслото. А, както loshdancho, писа газта най-малко уврежда маслото. Един приятел ми показва такива проби на маслото и подреждането е, най-много пази маслото: Метан, пропан-бутан, бензин, дизел.
    Мен метана, не ме устройва, а цената на другата се изплаща за 5-6 хиляди, най-много 10 хиляди километра. Аз смятам, че карам малко 10-20 хиляди на година, понеже я карам 1-2 в месеца. Но има хора които гордо заявяват, че карат всеки ден и правят близо 7-8 хиляди на година. И за тях е оправдана инвестицията.
    От месеци си търся втора кола, която да ползвам Плевен - София. Я има един път в месеца, я няма. Търся бензинова с газова уредба. Скоро пак питам за една. А, газова уредба има ли? - Не за какво ми е гори 6,5 бензин извънградско. Как не съм се сетил, че 20 лв на 100 км е много добре. Отиване и връщане до София близо 80 лв, може и някое такси да се навие за тези пари.

    За нови коли, както писах е по-удачно дизел. Един приятел си взе нова бензинова Форд Фокус. Направи и 100 хиляди на бензин. Ако беше сложил газ по-рано щеше да я изплати за това време. Но има оплаквания с газта, свещи сменя често и май някакъв клапан. Но цената е наполовина.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

МИНКО ИЛЧЕВ

Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!