• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Бензин, Газ, Дизел и Метан - митове и реалности

Започната от admin, Събота, 20 Август, 2011, 18:40:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Какво гориво най-често използвате?

Бензин
19 (23.2%)
Дизел
39 (47.6%)
Пропан-бутан
20 (24.4%)
Метан
3 (3.7%)
Друго
1 (1.2%)
Нямам мнение
0 (0%)

Общ брой гласове: 81

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

!na

My truck runs on diesel, I run on 100% passion

velizar

Цитат на: Механик-водач - Сряда, 21 Декември, 2011, 20:32:39

Олиото го вземам по 80 стотинки и минимизирам експлоатационните разходи .

80 ст за отработено олио от фритюрник или ново?  И аз изпробвах MB 100 D с олио от близката кръчма. Работи дори малко по-меко от дизела , но и пропушва. Аромата е на пържени картофи  ;) Разхода е 9 л на 100км  само с олиото . Цена на литър  40 ст  ;D

velizar


Дамян Йончев

Цитат на: velizar - Сряда, 21 Декември, 2011, 22:22:08
Цитат на: Механик-водач - Сряда, 21 Декември, 2011, 20:32:39Олиото го вземам по 80 стотинки и минимизирам експлоатационните разходи .

80 ст за отработено олио от фритюрник или ново?  И аз изпробвах MB 100 D с олио от близката кръчма. Работи дори малко по-меко от дизела , но и пропушва. Аромата е на пържени картофи  ;) Разхода е 9 л на 100км  само с олиото . Цена на литър  40 ст  ;D


Не го карай на чисто олио ще съсипеш разпръсквачите. Един приятел така го съсипа на сила. поне на 20 литра олио 5-6 литра дизелче :)

admin

Познавам един майстор от Благоевград, който има дизелова Тойота Корола 2.0 D. Та той ми е казвал, че я има от над 10 години и през цялото време си я кара със смес от 50% нафта и 50% нерафинирано чисто олио, което си купува от фирма за преработка на олио.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Механик-водач

Отработило ,разбира се . Ако е от магазина мисля ,че няма нужда и от филтър.А по принцип олиото смазва по-добре от нафтата ,да не говорим за качествата и в България.
Беден е не този, който има малко, а този, който иска да има повече.
Никога не спори с глупак. Хората може да не разберат кой е умният!

morskia86

Имал съм коли на бензин, дизел и пропан-бутан.За мен по-добро от газта няма.Зимата доста често дърпам дизелчета.

Trucker_Boy

Цитат на: morskia86 - Четвъртък, 16 Февруари, 2012, 15:43:06
Имал съм коли на бензин, дизел и пропан-бутан.За мен по-добро от газта няма.Зимата доста често дърпам дизелчета.


Добре, колите на газ палят най-добре в зимни условия.  ;D
В Русия има ли коли на газ ?
www.sbps.eu
Сдружение на Българските Професионални Шофьори

georgi87


ИванТ

Ако горивоподкачващата помпа в резервоара не работи, то двугоривният автомобил има възможността да използва, изцяло самостоятелно, инсталацията за пропан-бутан. Но и на която при неблагоприятни климатични условия не може да се разчита.
И понеже темата е формулирана с ясна конкретика, аз използвам само бензин А95 в личния си автомобил.
Цитат на: начинаещ - Четвъртък, 14 Януари, 2016, 07:17:13
Извода според мен е никой шеф нема интерес от по голема заплата и командировъчни не защото ще е на загуба,както твърди HORNET,а защото си оставя опцията да може да те обладае във всеки един момент!!

morskia86

Цитат на: Trucker_Boy - Четвъртък, 16 Февруари, 2012, 22:18:30

Добре, колите на газ палят най-добре в зимни условия.  ;D
В Русия има ли коли на газ ?

В момента карам Рено Лагуна и пътувам всеки ден . Работи само на газ и нямам проблеми с паленето.

dimich87

Пропан-бутана работи в зимата, но за паленето не във всички условия е подходящ. Пропана стой течен при -42градуса, а бутана при -2 градуса. Съотношението е 60:40 през зимата, но ако караш дълго време и бутилката е извън купето, след като свърши пропана и е под -2, няма да върви. Следващо зареждане може да има, но пак само пропана ще се консумира. Така бутилката може да стане пълна само с бутан и да не иска да върви. Това съм го виждал на един познат с едно пикапче, миналата година. И се чудим какво става. Не иска да напълни никак газ, а не иска и да работи на газ. Какво чудене беше. Като отидохме в сервиз да ги питаме какво става. Тоя тва ни обясни. А бутилката беше постоянно на студено. Като се стопли, започна да работи на газ.

admin

Аз пък от съвсем скоро карам на метан. Няма почти никаква разлика при вървенето спрямо бензина. А цената е просто невероятно ниска - 10 лева на 100 км. Иначе преди капах дизел, но с тази цена на нафтата просто няма смисъл.
Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира!

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

loshdancho

Всичко зависи от настройките.
То в днешно време с промяна на софта може да се използва един двигател в бус и  лек автомобил ,очаква се в бъдеще да може и на мотор, а малко след това и на камион. :D
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Mandor

В линка, който съм дал става въпрос за фабрично пригодена за пропан-бутан автомобил. Ако променяме настройки могат да се постигнат много неща, въпроса вече опира и до ресурс на този двигател. А в заводе това е смятано и проверявано многократно. И би трябвало да са оптималните настройки.
Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.

Mandor

Да пишеш на български с латински букви е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно.
Продавам 405,бензин,на части
На шестия ден Господ видя, че не може да направи всичко и създаде инженерите.