Може да е от охладителя на мотора,може да е от охладителя на интардера ако имаш такъв,може да е от гарнитура на някоя глава,не е изключено и от компресора да е скрита работа,увеличават ли се тези отлагания в антифриза,според теб какви са тези отлагания ако е масло то плува отгоре в казанчето и като бръкнеш го разбираш. От колко време си го забелязал това с отлаганията,за губенето на антифриз пак варианти много този мотор има едно слабо място капака на ангренажа в предния край на мотора,там е с метална гарнитура и с времето започва да вкарва антифриз в маслото и го изпарява не вдига нивото на маслото има отлагания(бяла пехтия ако мога така да го кажа) по тръбата за наливане на масло където влиза в картера не на капачката,ако е от капака като свали картера виждаш къде има теч на първи цилиндър от страната на компресора прави бяла следа.Ако е започнал да губи антифриз от както застудя прегледай си съединенията,уплътненията на водната помпа където е хваната за блока имал съм случай О-пръстените да изтърват.Може да губи антифриз през компресора пукат се главите,развиваш дехидратора и виждаш има ли антифриз там.Надува ли системата защото имам случай с пукната риза пак губи антифриз но надува в антифриза.Аз се отнесох май ама да не бързаме със сериозните ремонти почвай от съединенията ако трябва надуй системата няма как да не си покаже.