Колеги, темата "нема такава държава" е доста дълбока и позната.
Споделяме, споделяме...... и дека е файдата?
Предлагам да споделяме мнения, опит и идеи за положителни резултати.
Как лично сме отстояли правилна позиция, спечелили "битка", и т.н.
Накратко - какво сме направили, правим или мислим, че може да се направи, та да има "такава държава"
"Файдата" е точно такава,че на фона на всичко негативно което се случва , трябва всеки да се замисли какво НЕ ТРЯБВА да прави за да "Има такава държава Може да НЕ гласуваме , може да искаме президентска република , може да искаме и ние да извършваме проверки на ДАИ и т.н. Та боже , ние толкова сме потънали в сивото ежедневие , че за една група не можем да се съберем ( та кажи го "Синдикат" или "Профсъюз" или както искате ). Тези които правят прически на шефовете си , дали знаят какво е битка , какво е да отстояваш интересите на семейството си ?"!
Отговарям на въпроса за де не прозвуча като песимист.
Аз например оборих шефа си за малко по висока заплата и дата на изплащане , която мен ме устройва! Също така да смени дисковете и накладките на задната ос на камиона ( предната седмица е сторено). Сега се боря за климатика (изби маркуч и спря да работи , надявам се до следващата седмица). Но не мога да го убедя да ме натовари за БГ?
Ще споделя за себе си. Значи например не крада и не убивам. Старая се да спазвам до голяма степен конституцията, законите и останалите нормативни документи на тази държава. В работата си се държа учтиво и възпитано с колеги и клиенти. Спазвам, доколкото е възможно да бъдат спазени закона и правилника за движение по пътищата. Сигнализирам на компетентните органи за забелязани нередности. Сигурно има и още много неща, които правя или не правя, но като цяло считам себе си за един добър гражданин на своята държава. Интересна дискусия ще се получи, ако всеки от вас сподели с какво допринася живота около нас да стане по-добър.
И аз да се включа. Не пия, не пуша, а с чужди жени само ходя.
Не съм хищник - овен съм. Арабия и инат.
Кефя се, когато съм бил полезен за околните, когато ме хвалят и са ми благодарни.
Морал и принципи - много важни неща. Готов съм да ги защитавам, и го правя. Това са моите малки и големи, и ежедневни битки. Време и място - неограничени в БГ.
Хахаха.....голям смях,ама е трагично!
Е аз пък не се сдържах и емигрирах.
Омръзна ми да се боря с простаци......
п.п. бай Крас е постигнал голяма победа......хахаха.Смени ли му накладките на камиона!!!
п.п. бай Крас е постигнал голяма победа......хахаха.Смени ли му накладките на камиона!!!
При някои шефове си е постижение резервоар да напълниш.Аз съм работил за такъв,сменяше си колите като носни кърпи,докато му се причуе нещо-веднага в сервиз,а аз ако сложа повече от 100 лв. нафта се прибирах виновен ,че съм го направил.
бай ви красйо уцели шестицата от шестиците,,,, хиляда балъчета да му снесат по 120 кинта ще има да си живурка като бей,,,,, няма опасност някой да тръгне да му търси сметка къде са кинтите,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Цитат на: rider777 - Сряда, 03 Май, 2017, 22:31:52
бай ви красйо уцели шестицата от шестиците,,,, хиляда балъчета да му снесат по 120 кинта ще има да си живурка като бей,,,,, няма опасност някой да тръгне да му търси сметка къде са кинтите,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Патриот :)
Първо една птица пролет не прави и второ, които сме ние и какво можем....
Всъщност, това не е песимизъм, всичко е възможно, но не всеки може да го направи - това не помня кой го е казал, но мисля, че е Шекспир. Освен това, един човек е казал:
(http://status4e.com/wp-content/uploads/2012/05/levski.jpg)
Друг е казал:
(http://opozicia.com/wp-content/uploads/2014/12/16.jpg)
(https://www.bulgarianhistory.org/wp-content/uploads/2016/03/12747241_1179427108749010_2580330411665578577_o.jpg)
Друг:
(http://luxor-complex.com/cms/core/get_img.php?f=../user/gallery_news/12/christo-botev.jpg)
Тежко, брате, се живее между глупци неразбрани;
душата ми в огън тлее, сърцето ми в люти рани.
А сега малко превода за какво говоря. Хората ми казват песимист, защото не си изкривявам душата за да изтъквам хубавите неща и да скривам лошите - та в това аз виждам нищо песимистично. "Как да оправим България" има един лесен отговор, но труден за изпълнение. Преди него искам да кажа, че България това сме ние, като говорим за това, кой е виновен, че някой неща не ни харесват, трябва да знаем, че това сме ние самите. Най-общо казано, тук няма тежка епидемия, няма война, няма природни бедствия, дори си имаме перфектна почна за земеделие. Това, което пречи са хората в тази държава. Отговора е еднозначен:
Ако искаш да промениш света, първо промени себе си
Всички победи започват с победа над самият себе си.
И не на последно място:Бъди промяната, която искаш да види в света!!!
Започнах с "една птица пролет не прави", защото не може да накарате хората насила да бъдат по-хубави, по-малко да пият, а повече да четат, по-малко да мислят за забавления, а повече да бъдат полезни, по-малко да мислят за себе си, а повече да другите и да се отнасят към другите така, както очакват, те да се отнасят към тях. Дори и да ги накарате, насила хубост не става, пък и да става не струва
Това е всичко.
Проблема, е че тук никой не го е*е за другия, защото е голям газар. Хората се гордеят не с какво са постигнели, а как са придобили, без да се трудят, как са излъгали, как са откраднали. Ако искаш да вземеш, кажи първи какво си дал.
Знаете ли в какво се превръщат хората, които им дават, без да се трудят: в цигани. Така е защото те нямат никакво желание за развитие, в нищо, освен в деградация. Преди българите се отвращаваха от тяхната музика, сега тя стана и българска. А музика, пълна с вулгарна сексуалност, не може да говори хубаво, за човек, който я слуша. Вижда се, че нещата вървят на по-зле, защото хората вместо да се променят, за по-лесно са решили да се потопят в чалга утопията и алкохола, за да понасят БГ по-лесно. Да, но докога?
Често казвам за наука, знания и цели, а за тях за говорели преди 1000 години
Напред! Науката е слънце,
което във душите грей!
Напред! Народността не пада
там, дето знаньето живей!
Няма нужда много да говоря, аз минах до 8-ми клас със 6.00 не защото исках, а защото някои хора и го настояваха и сложих 2 диоптъра, и стоя на един стол 5-8 часа на ден, и сега един куп хора, включително и майка ми казват, колкото съм тъп, защото с много четене мозъка се развива, но от същото и затъпява. Аз съм правил, каквото се е налагало и сега се случва, от време да време да ми се привиждат неща, които ги няма и да не виждам неща, които ги има и не искам да шофирам, а хората ми казват "да не ти пука бе, карай и всичко ще се оправи, намери си една жена, тя ще те оправи, изпий една ракия, ако не се оправиш повтори...". Не искам да съм учител, защото виждам на какво учат и не искам да съм лекар, защото не лекуват. По-добре ми е да съм компютърджия, там няма на кой да навредя. Но хората не са на същото мнение, както "синия на гладния не вярва"
Не оставяй да изстине
буйно сърце на чужбина,
и гласът ми да премине
тихо като през пустиня!.. - За жалост много гласове ще преминат тихо, като няма воля.
Те жив са отклик на духа народни,
а той не мре, и дор сърца туптят
от скръб и радост в наший край свободни,
и мойте песни все ще се четат. - и все още има сърца, все още има надежа :)
Уау.....
А с мен стана нещо колкото интересно, толкова и трагично.
Януари започнах работа в една софийска фирма като шофьор, страхотна, и колегите и началниците.
С една дума "Кеф" ама за малко >:(
Всичко беше наред докато не ми подшушнаха нежно, че не е лошо да нарушавам времето за шофиране.
На въпросите ми, "ДАЙ", "УБИЙСТВО", "ЗАТВОР" ми бе казано, няма проблем фирмата ще се погрижи ако стане нещо.
С което няма как да се съглася.
Но видях как колегите ми пред мен твърдяха, че и те са съгласни с мен, и не искат да го правят, а на дела бе точно обратното, шофират по 12-18 часа, и се оправдават колко много им трябвали ПАРИ.
Като ги попитам ако стане белята и отнемат човешки живот какво ще правят, сконфузено навеждаха глави и казваха, да бе прав си...
Предложих им да се съберем, да говорим с началниците, за по добро заплащане, нормално работно време както е по закон, говорих и с прекия ни началник да организира среща с големия "бял ВОЖД".
И както всички бяха съгласни, изведнъж се оказа, че съм безработен :o :o :o
Много боли, да си вършиш работата съвестно, да не се скатаваш, и да ти платят по този гадничък начин.
Цитат на: Stoyanpol - Неделя, 25 Юни, 2017, 12:46:36
А с мен стана нещо колкото интересно, толкова и трагично.
Януари започнах работа в една софийска фирма като шофьор, страхотна, и колегите и началниците.
С една дума "Кеф" ама за малко >:(
Всичко беше наред докато не ми подшушнаха нежно, че не е лошо да нарушавам времето за шофиране.
На въпросите ми, "ДАЙ", "УБИЙСТВО", "ЗАТВОР" ми бе казано, няма проблем фирмата ще се погрижи ако стане нещо.
С което няма как да се съглася.
Но видях как колегите ми пред мен твърдяха, че и те са съгласни с мен, и не искат да го правят, а на дела бе точно обратното, шофират по 12-18 часа, и се оправдават колко много им трябвали ПАРИ.
Като ги попитам ако стане белята и отнемат човешки живот какво ще правят, сконфузено навеждаха глави и казваха, да бе прав си...
Предложих им да се съберем, да говорим с началниците, за по добро заплащане, нормално работно време както е по закон, говорих и с прекия ни началник да организира среща с големия "бял ВОЖД".
И както всички бяха съгласни, изведнъж се оказа, че съм безработен :o :o :o
Много боли, да си вършиш работата съвестно, да не се скатаваш, и да ти платят по този гадничък начин.
http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=5813.0
Обърни се към тях за помощ !
Колега, в Бг ли те караха да нарушаваш регламента?
Никой не ми е казвал в прав текст да го правя.
"Всички го правят, и нищо не е станало..."
Повода за освобождаване беше съвсем друг, а причината е описана вече.
Това се случва в България, все още нашите чорбаджий са по големи душмани от тези в западните държави.
Ще има ли светлина в тунела някога???
Не, няма да се оправим! Причината е проста, нямаме синдикат. Българските шофьори сме тъпи, обаче с преливащо фалшиво самочуствие и за това не можем да се съюзим . Та ще продължават да ни любят сериозно.
Брико,,, ако последните ти две изречения ги бях написал аз пак щехте да кажете, че съм тъпанар щом го твърдя,,,,,,,,,,, А това със Синдиката нема да стане никога,,, с големи букви НИКОГА ,,,,,
:)Никой няма право да те обвинява. Чисто и просто има огромен интерес ситуацията с българските шофьори да не се промени. Определени хора печелят милиони всеки месец.Днес гледах един наш евродепутат, който не можеше да разбере ограниченията наложени от ЕС.
Въпросният евродепутат случайно го гледах днес и аз. И понеже по една или друга причина мога да го нарека добър познат от недалечното минало - гарантирам ти, че е достатъчно интелигентен за да разбира добре проблема от всички страни, а позицията която поддържаше му е вменена в интерес на "българския бизнес" Дали е надъхан само принципно, или е приел някаква допълнителна "мотивация" от заинтересовани чорбаджии - няма как да знам.
Цитат на: briko - Неделя, 25 Юни, 2017, 18:43:10
Не, няма да се оправим! Причината е проста, нямаме синдикат. Българските шофьори сме тъпи, обаче с преливащо фалшиво самочуствие и за това не можем да се съюзим . Та ще продължават да ни любят сериозно.
Абсолютно си прав.
Относно синдикатите,аз бях песимистично настроен към тях.
Не за друго,а защото законите ни в държавата са объркани.Всичко е кръговрат,ама не като този в природата. :)
И друго. Я да питам кой ще отдели по 20лв. от заплатата си за синдикален членски внос?
Абе при краско е евтинийка бре,,,,, само 10 кинта и ти обещава чудеса,,,,,,,
:) Аз бих отделял по 20 кинта. Обаче към момента няма как да се защити българския шофьор, защото всички закони и наредби са написани в полза на работодателя. На 90% се работи на трудов договор 2категория труд / което няма значение / и на 460 брутно възнаграждение и нищо повече, всичко останало е устна договорка и забележете не е незаконно.
Цитат на: briko - Понеделник, 26 Юни, 2017, 15:54:10
защото всички закони и наредби са написани в полза на работодателя.
Ако попиташ работодателя той ще каже точно обратното.
В съда по-често печели работникът
Който не иска да виси по граници кара вътрешно,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
А който не иска да виси по граници и иска гарантирано да върти най много километри от всички - кара при наш Райдър. Хахахаха :D :D ;D
Не съм казал, че са най-много ,,,,, 2000€ са ама мога да се хвана на бас, че в много фирми особено западни се взимат по-малко пари ,,,,,,,,,,,,,
Печели работника, но печели само върху това което е написано.
За приказките за пари на юнашко доверие - пие една студена вода.
И служебните пари, де се превеждат на личната карта на шофьора в съда минават за изплатени заплати и командировки :) Но затова не е виновен нито съда, нито закона, а е виновен бай шофьор, щото толко му е акъла.
Да разсъждаваме малко защо се взимат по малко пари ... Да речем съм леко песимист дали се взимат по малко от 2000, но когато някой е ПРОСТ и не си знае интереса, всеки работодател ще го прецаква, тва е ясно като бял ден.. Ако такъв и на Луната или на Марс да стане шофьор, пак ще е прецакан с парите.
1. Защото в "западните фирми" ( не тези на румънски или словашки договор ) се внасят ЗДРАВНИ ОСИГУРОВКИ. В Германия са 14% от брутната заплата, в другите държави не знам, но ще са нещо подобно.Брой ги грубо едни 300€
2. Защото се внасят пенсионни осигуровки. Брой ги и тях едни 250€
3. Защото има платен отпуск 23-25 дни годишно. Брой ги 5 седмици и като ги пръснеш и тях по месеци са още едни 200€ на месец
4. Защото се плащат ДАНЪЦИ върху реалните доходи - сложи ги и тях едни 200€.
И ако ти трябва да осигуриш чисти 2000€ НЕТО и платиш още 1000 € отстрани освен заплатата - си фалирал още на първия месец и половина.
Цитат на: rider777 - Понеделник, 26 Юни, 2017, 19:12:45
Който не иска да виси по граници кара вътрешно,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ивайло, всички разбрахме, че даваш по 2000 евро на месец и че работата е лека и спокойна, обаче питането ми в онази тема беше за "липса на система". Ще те помоля да спреш да наводняваш всяка тема с офертите си.
Admin, да я съединим тази тема с темата Строго секретно, че както се развиха темите - приляга да е там, а и във връзка с последните ми постове и в двете теми - имам и какво да обобщя.
Добре, двете теми са съединени.
Цитат на: SEMPER - Понеделник, 26 Юни, 2017, 20:13:51
Но затова не е виновен нито съда, нито закона, а е виновен бай шофьор, щото толко му е акъла.
Това казвам и аз. На нас все някой друг ни е виновен но е не и ние
;D Благодаря на разумно мислещите колеги! Взех да се чуствам като трол, а фактите са, че българския шофьор е ПРОСТ! Аз лично няма да работя за МРЗ.
п.с. мога да работя и друго въпреки, че .....а никой не кълве на 2000е устна уговорка.
Цитат на: rider777 - Понеделник, 26 Юни, 2017, 20:10:08
Не съм казал, че са най-много ,,,,, 2000€ са ама мога да се хвана на бас, че в много фирми особено западни се взимат по-малко пари ,,,,,,,,,,,,,
Tака е,но не всичко е пари!
Аз в старата фирма като взимах много пари ,а не можех да си ги харча.....
Админе,,,, не правя оферти а коментирам,,,,,,,,,,,, що имало "Липса на система" ,,, ами щото има и винаги ще има, независимо кво си пишем по форумите,,,,,,
??? Системата е в съседната тема.
Цитат на: briko - Понеделник, 26 Юни, 2017, 22:05:01
??? Системата е в съседната тема.
хахаххаа.....аре наздраве Иво!
На мен идеята ми е да порасъждаваме малко върху дебата, който ще върви тази седмица в Европарламента - да имат, или да нямат право български, румънски, словашки, полски и прочее шофьори да карат "вътрешно" на минимални заплати на собствената си страна.
Позицията на българските евродепутати я видяхме вече - че в това няма нищо лошо и е напълно в реда на нещата.
Въпроса ми е кой има изгода от тази позиция ?
-Българската държава
-Българският шофьор
-Българският бизнес
-Някой друг
Аз имам мнение по въпроса, но ще поизчакам малко за други мнения, и тогава ще го изложа ...
Богата тема, утре като мина през инд. зони на Пловдив ще напиша моето мнение.
А поляци да карат вътрешно......няма такова нещо!
В неделя вечер тръгва от Полша и в петък вечер си е пак в къщи.
Склонен съм да се съглася с теб за поляците, въпреки че далеч не всички поляци се прибират всяка седмица в къщи. Това, което ние разбираме като вътрешно важи за нас и румънците, защото останалите все намират начин да се поприберат и да не чергарстват пълни три или четири месеца.
Поляците ги включих, защото според статистиката над 50% от шпорещите из Европа източноевропейски камиони са с полска регистрация. И освен всичко те все пак карат "вътрешно", защото не поддържат линии, или както ние му казваме "прави курсове", а обикалят като цветарки по спедиции и групажи.
Оф темата стана каша,но само ти отговарям.
Поляците са може би най-добре от цяла Европа в момента.
Повече от 50% от камионите са с полски регистрации защото много холандски,белгийски фирми си направиха смесени дружества и си регистрираха камионите в Полша.Както знаеш в Холандия данъците са много високи.Точно тези фирми държат линии (NL-POL)
Повечето чехи и словаци също започнаха да работят на този принцип.Никой не иска да стой в камиона уйкенда.Само нашите шофьори поради много причини се принуждават да мизерстват.Спирам ,щото пак ще ме обвинят в гледане на нещата от едната му страна. ;)
Дай ми линк за предложението на Европарламента ,че ми стана интересно.Моля!
Ще стане интересно,но както си разбрал вече ние(българите) и европейците не можем да мислим по един и същи начин.
За това и тука ме обвиняват в какъв ли не,просто защото вече мисля по друг начин.
Не, не става каша, напротив . Точно това исках да се замислят хората - на кого са всъщност тези камиони, които правят вътрешно с полски унгарски румънски, словашки и други такива регистрации ?
Явно по голямата част са на "западни" фирми, които използват такива регистрации.
Аз нямам данни колко биха могли да са чисто българските камиони работещи вътрешно. Мисля си, че всички които в един и същ момент са в Европа са между 1000 и 2000 максимум. Имам предвид камиони на фирми собственост на българи - Пимк, Дискордия, пловдивските фирми, други по малки, и копърките от сорта на нашите Райдър и Невега. Ако бъркам генерално, нека който знае ме поправи.
Но така или иначе тези камиони са капка в морето, и практически не влияят почти никак на пазара на транспортните услуги.
А линк не мога да ти дам, защото слушах по телевизията. Смисълът е следния - европейските институции искат да задължат собствениците на източноевропейските фирми работещи вътрешно да плащат на шофьорите си заплати, такива каквито са в държавите в които карат.
Нашите евродепутати са против това ....
Да се върнем към изказването на българския евродепутат по една телевизия, цитирам по памет:
" Те идват и работят в нашата страна, а ние не можем в техните"
Това може да го каже прост човек или много умен искайки да манипулира простите хора. Въпросните инвеститори, които работят на територията на България спазват нашите закони и работят по правилата, които са поставени от нашата държава. В Пловдив и областта безработицата е на -%, не работят хора които не могат или не искат да работят.
Каква е разликата между българския шофьор изпратен да работи в ЕС за 3-6 месеца и работника, който е нает в фирма собственост на българин регистрирана в ЕС и извършва строителни услуги на територията на ЕС ? Питам и си отговарям сам :)
Огромна, работейки в Европа работодателя и работника ползват благата на ЕС, но и се съобразяват със законите и изискванията на въпросните държави т.е. плащат реални данъци, осигуровки, почасови ставки и куп други тъй наречени разходи и за това имат право да бъркат в медеца, а нашите шофьорски работодатели искат само да бъркат в кацата с мед, без да подпомагат пълненето и.
Та според мен от ЕС са в правото си, да поискат да прекратят тази порочна практика.