Колкото и да са различни отделните пътувания и камиони, какво е според Вас нормалното и справедливо заплащане за един шофьор? Какво заплащане предпочитате, твърдо възнаграждение или на базата на пропътувани километри? Или пък някаква комбинация?
До колкото знам в Европа е прието твърдото заплащане на ден,а то е около 50-60 евро ,според работата и вида на товарите,а може и повече.Така,че би трябвало и тук да стане подобно заплащането,но за сега само се надяваме :)
Надеждата крепи човека и умира последна. :)
Мен ме устройва и : ;D ;D ;D ;D ;D ;D
И аз ще стана тракторист щом плащат толкова :o ;D
А като се замислиш, че има трактори, дето са по-хубави от някои камиони, и направо си е за предпочитане да си тракторист... :)
Ще се преориентирате вие ма твърде късно ;) :D :D :D :D :D
Тия 50-60 евра са командировки само,заплатата отделно взима.Минимална базисна заплата за шофьор в Европа е минимум 1300 евра.50 евра взимат наши черноработници на ден.
Аз точно това имах в предвид,основна заплата или номина ,както казват в Испания от порядъка на 1000-1100 евро+посочените командировки в размер 50-60 евро.
И в допълнение,че осигорителния минимум е въз основа на тази номина от 1000-1100 евро.
Съгласен,не съм те разбрал явно!
Колега, до преди 4 мес. работих в Испания, и мога да ти кажа какво е законното и другото заплащане. Мин. номина е 1090е. и стига в някои фирми до 1300е. Командировката на ден е 42е. в Испания и 57е. навън. За събота и неделя, се полагат общо 115е. Повечето ф-ми, обаче, плащат на км. което е незаконно в ЕС.
Но за съжаление много от фирмите там намалиха заплащането или някъде въобще спря.
Спряха да плащат, защото фалираха много фирми-от 25000 регистрирани композиции са останали около 9500 по данни на синдикатите. До 1990г. испанците почти нямаха интернационал, а след това, куцо, кьораво и сакато отвори транспортни фирми, защото банките им даваха кредити на поразия,както и в всички други сектори. Сега Испания, е по зле, дори и от Гърция, отрязаха им всички привилегии и помощи. Аз работих на фриго, но сектора умираше бавно, ЕС не искат (фрута и вердура), плодове и зеленчуци, всичко там е ГМО и без никакъв вкус, 40%от стоката я връщах обратно в алмацените. Прехвърлих се на лона, работих 1год.и пол. и там почти умря. Колко индустрия има Испания. Затова не се плаща, колега. Взимали сме по 3000-3200е. Беше добре. Може би и в БГ. някой ден ще бъде така...
Ер малко "Ь" и Ер голямо "Ъ", са различни букви. На фонетика x=ь, y=ъ.
Колега, относно индустрията на Испания си в много голяма грешка. Страната е на девето място в света по размер на БВП и той е малко над 1.6 трилиона долара по данни за 2008-а година.
Колега, ти, познаваш ли Испания, знаеш ли къде има индустрия? Или си чел някъде за този брутен вътрешен продукт, реализиран 2008г. Последната преди започването на Световната криза. Знаеш ли сега, каква е икономическата ситуация, защо не потърсиш да прочетеш нещичко, преди да се впускаш да спориш.
Колега, ето ти пълна и изчерпателна информация за Испания.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spain (http://en.wikipedia.org/wiki/Spain)
??? Mомци,че спамна :
1 Темичката беше за кихане на стинки ,къде все още ги дават
2 БВП не е мноо точен анализатор на икономиката на дадена държава,са ще ми се смеете ма да ви светнем
фиктивен внос и износ също определят БВП никой не е седнал да брой аз колко овце съм произвел,те им хващат бройката по документи на финала или с други думи,дадена стока озовала се в дадена страна по не мноо законен начин,но после изнесена по надлежния ред минава за произведнно в дадената страна
3 Дори да не сте съгласни с 2 точка,ако може да ме светнете какво общо има между БВП и мойта заплатка,че не мое да вденем,държавата мое да си дреме,ма я си орем и днеска и нощеска кво ми дреме колко е зле държавата ,мен ме тресе че аз съм гърбил и требва ми се кихне
Тва го спамнах оти мислим,че мноо навързахте нещата,но мислим понекогиш не е баш такава логиката
Апропо ви светнем Агроному вдигна с 10% мойта заплатка ;) ;) или съм мноо кадър или излизаме от ,,кризата,, трее да черпим,ма айде да е утре.......
браво ;D ;D ;D ;D
Според мен на твърда заплата + престоите,при спазване на работното време....
А ви светнем,на мен ми плащат твърда заплатка + командировки ,за сега е малка,но по-хубаво от това няма за в момента .А да видите,че по ТКЗС-тата не е чак толкоз зле ;)
В Италия срещнах колега - работа към словенска фирма само в Италия за 100 евро на работен ден.
Според мен, заплащане на час + някакъв бонус, за добре свършена работа. Заплащане на километър, необвързващо за шефа. От една точка до друга, разхода по шофьора е точно определен. Случва се да чакаш, обратен товар, няма проблем! Няма пробег, няма заплата за шофьора. На камиона не се полага нафта, понеже не се движи, дори и да е зима (печка, припалване).
Дори когато се движи, разликата според това къде се движи е голяма. Движение по магистрала, едно е в Германия, Италия и Унгария, през деня. Забрани за изпреварване, движиш се по най-бавните. По някой платени френски, магистрали, никой не ти пречи, на никой не пречиш, а правиш голям пробег и най-вече без напрежение. И трето и четвърто, в задръствания, градско, някой много тесни пътища. Следователно, е правилно от базата, да има коефициент на завишение. При контейнерите, товарят го или сам си го товариш (саморазтоварващи или с крака). Стягат се винтовете и готово. Хладилника прекарваш, има понякога групаж (особено), ако не кара на температура, но рядко има укрепване. Брезент, групажи, укрепване. Според мен, след първия адрес при групаж, около 20 лв. Когато се чака, обратен товар поне 50%, от обичайната заработка. Когато се пада седмична почивка (24, 45 часа), но не си си във вкъщи 30%, от обичайната заработка. Почти не се споменава, а и от работещите, социалните придобивки, които са били извоювани, преди много десетки години. Това са, редовен годишен отпуск (20 работни дни, минимално), има други, смъртен случай на близък 2 дена, при раждане на дете 15 календарни. Право на неплатена отпуска. Времена нетрудоспособност (болничен). Осигуровка за пенсия, ако не бъркам, минималната за шофьори, е 385 лв (в повечето случай е точно толкова). Колкото за общ работник, а това е от значение, не само за пенсия, а обезщетения при безработица или времена нетрудоспособност.
Може и да не съм видял, но стотинки за ADR правоспособност плащат ли в БГ фирма? По отношение размера на основната заплата - има минимален осигурителен доход по основни икономически дейности и квалификационни групи професии. Тези прагове се актуализират ежегодно, като за сега нарастват. Длъжни ли са работодателите да ги спазват при нови назначения и как се отразяват върху назначения от предишни години?
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Неделя, 03 Април, 2011, 17:29:29
А ви светнем,на мен ми плащат твърда заплатка + командировки ,за сега е малка,но по-хубаво от това няма за в момента .А да видите,че по ТКЗС-тата не е чак толкоз зле ;)
Момци четем си постчето и мислим требва го кореагирам,особенно частта с малката заплатка,стигам до този извод четейки,че фирми като ,,Фреш лоджик,, , ,,Биомет,, и др. давали по 800-900 левчета ,момци това е цирк бре казвате некадърници като мен Ви подбиват стинките е че Ви мъцнем у дълбока грешка сте ,Вие подбивате стинките на некадърници кат мен.Баси излиза,че мойто ТКЗС е номер едно бре.
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Понеделник, 11 Юли, 2011, 22:08:07
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Неделя, 03 Април, 2011, 17:29:29
А ви светнем,на мен ми плащат твърда заплатка + командировки ,за сега е малка,но по-хубаво от това няма за в момента .А да видите,че по ТКЗС-тата не е чак толкоз зле ;)
Момци четем си постчето и мислим требва го кореагирам,особенно частта с малката заплатка,стигам до този извод четейки,че фирми като ,,Фреш лоджик,, , ,,Биомет,, и др. давали по 800-900 левчета ,момци това е цирк бре казвате некадърници като мен Ви подбиват стинките е че Ви мъцнем у дълбока грешка сте ,Вие подбивате стинките на некадърници кат мен.Баси излиза,че мойто ТКЗС е номер едно бре.
Много си прав,нашата професия се превърна в цирк >:(.
Цитат на: imter - Понеделник, 11 Юли, 2011, 22:33:08
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Понеделник, 11 Юли, 2011, 22:08:07
Цитат на: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Неделя, 03 Април, 2011, 17:29:29
А ви светнем,на мен ми плащат твърда заплатка + командировки ,за сега е малка,но по-хубаво от това няма за в момента .А да видите,че по ТКЗС-тата не е чак толкоз зле ;)
Момци четем си постчето и мислим требва го кореагирам,особенно частта с малката заплатка,стигам до този извод четейки,че фирми като ,,Фреш лоджик,, , ,,Биомет,, и др. давали по 800-900 левчета ,момци това е цирк бре казвате некадърници като мен Ви подбиват стинките е че Ви мъцнем у дълбока грешка сте ,Вие подбивате стинките на некадърници кат мен.Баси излиза,че мойто ТКЗС е номер едно бре.
Много си прав,нашата професия се превърна в цирк >:(.
:D :D :D Аз какво ви мрънках на преди? Че големите фирмички не кихат кинти, а малките държат на на кадрите си! Дали са кадърни или не, това го решава само и единствено оня де киха кинтата, мислим! ;) ;) ;)
И сега какъв е извода? ??? ??? ???