Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Законодателство => Темата е започната от: godji - Неделя, 02 Януари, 2011, 19:12:05

Заглавие: Време за управление при "двойка?
Публикувано от: godji - Неделя, 02 Януари, 2011, 19:12:05
Привет ,колеги и честита нова година ! Утре ми се налага да пътувам тандем с един колега . Може ли едно жокерче за времето за управление и почивките когато камиона се управлява от двама шофьори  ???
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Неделя, 02 Януари, 2011, 19:35:42
Благодаря. Честита Нова Година и на теб. Колкото човека попиташ за часовете за шофиране, толкова мнения ще получиш. Прикрепям основния регламент за работа, разгледай го и много неща ще ти станат ясни. Обаче ще се радвам, ако и останалите колеги дадат своето мнение по въпроса.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: Franko Arezzo - Неделя, 02 Януари, 2011, 19:50:24
Само Регламент-561,това го прочети,спазваш ли го,няма да имаш проблеми.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: Niko60 - Понеделник, 03 Януари, 2011, 10:42:57
Здравей,колега.Месец април 2008г има изменение на ргламент 561и в ЕС се кара според него.Работното време на 2шоф.е 21ч.като в каране не може да баде повече от 18ч.като между смяните се прави пауза от 15м.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Понеделник, 03 Януари, 2011, 18:46:17
Дай линк към променения регламент.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: Niko60 - Понеделник, 03 Януари, 2011, 20:48:47
Не мога да дам линка,понеже не го знам.В Испания фирмите ни даваха разпечатки на регламента за работното ни време.Може би знаете,че И-я и Ф-я,са най-строги в това отношение и глобите са най-големи.В разпечатките,които получавахме,беше ясно,че това е френска поправка,нали те са иницияторите на регламента
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: Димитър Гебшеменов - Понеделник, 03 Януари, 2011, 21:17:09
Последните 8 месеца работих 2-ка. Работен ден 21 часа, време за каране 18 часа, пауза при смените - само технологичното време което отнема самото завъртане на шайбата или картата. На 7-ма шайба пауза-24 ч. Правени са ни контроли в Румъния, Унгария, Австрия, Белгия и Англия - нямаме проблеми. А, 45 часа в БГ не сме правили никога пауза по време на въртене на шайбите. Регламент 561 се намира лесно в Гугъл...
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: SOLAR - Вторник, 04 Януари, 2011, 01:02:45
До 2009 г. работих във френска фирма. Там ни караха при смяна м/у първи и втори водач да правим пауза 15 мин. (това го няма в регламента, но е възможно да е прието във Франция). А след смяната на втори с първи е задължително 45 мин.
( справка ЧЛЕН 7 от РЕГЛАМЕНТА публикуван по-горе от admin)

През 2009 г. работих в датска фирма. Там ни казваха, че има изменение на РЕГЛАМЕНТА и паузи не се правят когато сме на двойка. Да обаче в германия глобиха колеги за неспазване ( след 4.30 часа каране, пауза 45 мин. или 15+30 мин.) около 1000 евро и се оказа, че липсва такова изменение.

В ЧЛЕН 8 е описана седмичната почивка, а тя важи както за един, така и за екип.

В ГЛАВА IV ИЗКЛЮЧЕНИЯ ЧЛЕН 11 е записано:
"Всяка страна може да увеличи времето за почивка... и да намали времето за каране..."
Не и обратното, както искат от фирмите.

Мой приятел работи в испанска фирма, там са ги карали да правят седмични паузи 36-45-36-45 часа, според техен "регламент". При контрол във Франция е глобен 110 евро, възстановени от фирмата. Всяка седмица 50-100 камиона карат с 10 ч. повече. 1-2 глобени, пак са на кяр.

"Око да види, ръка да пипне" - поговорка

До сега в GOOGLE, не съм видял никакво изменение по този въпрос. Ако някой намери нещо, да пусне линк. Но приказки.. "този казал", "тъй съм чул" - тцъ не вярвам. С глобите не се шегуват.
БЛАГОДАРЯ

п.п. За актуална тема на godji +1
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Вторник, 04 Януари, 2011, 08:33:23
Значи в крайна сметка как точно трябва да се кара при двойка, защото всеки си тълкува нещата както ги възприема?
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: SOLAR - Вторник, 04 Януари, 2011, 08:54:19
Според РЕГЛАМЕНТА:
първи  водач - 4.30 ч.
втори  водач - 4.30 ч.
пауза  0.45 ч.
първи  водач - 4.30 ч.
втори  водач - 4.30 ч.

нощна пауза 9 ч.
седмична пауза 45 ч. ( или 24 ч. +компенсация след това)
.................................
има продължение, но няма да я коментирам тук, тъй като някои недобросъвестни работодатели биха се възползвали, а не съм сигурен.
.................................
С горенаписаното не ангажирам ничие мнение. Надявам се, че и други ще вземат участие в тоз важен дебат.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Вторник, 04 Януари, 2011, 08:59:23
Дебатът наистина е важен. Аз също зная, че трябва след 2 пъти по 4.5 часа да се прави 45 минути пауза.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: godji - Сряда, 05 Януари, 2011, 22:15:21
Наистина трябва да се направи пауза от 45 мин. след като кара втория водач, защото реално първия водач не е почивал по време на управление на втория , а е бил на разположение  ;) поне така чертае тахографа! и на двете шайби няма начертана почивка!
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: op - Петък, 18 Март, 2011, 18:07:49
Колеги,интересувам се спазвайки всички закони как да извърша превоз с автобус от Б-я до Германия без да престоява автобуса по пътя.Благодаря!
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Петък, 18 Март, 2011, 19:48:31
С трима водачи и място за спане в автобуса.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: op - Петък, 18 Март, 2011, 22:48:18
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Събота, 19 Март, 2011, 12:10:01
Сигурен съм, че повечето автобуси от България до останалите европейски страни се движат по този начин. Спират само за смяна на шофьорите. Докато единия кара, втория е до него, а третия спи. Колко спи в онзи килер обаче нямам идея.  :)
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: imter - Събота, 19 Март, 2011, 17:14:06
До колкото знам при екипаж от 3-ма шофьори се прави пауза от 4 часа,но до колко се спазва е друг въпрос :).
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: НЕКАДЪРЕН ТРАКТОРИСТ - Събота, 19 Март, 2011, 21:58:47
Автобусите на БГ маат из Европата с 2 шофьори и картата на стюарда  ;) ;) 
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: BoBy_BoY - Събота, 19 Март, 2011, 22:24:38
   Нема начин да не мъцна тука:
Сега, за сефте видях Европа у една от водещите фирми на БГ в пътническия транспорт за чужбина. Бяхме от начало трима(само за Германия споделям), но на няколко пъти се получаваха едни много спесифични фала, сиреч- водача на превозното средство след извършване на пълния си работен цикъл се отлъчва на почивка извън това место към подходящо-квартира или хотел! Кво следва-имаш едино каране от две смени и напускаш автобуса и бегаш да нанкаш!
За Испания задължително се сменяше екипажа в Падова кога се минава през Италия!
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: op - Петък, 15 Април, 2011, 22:02:51
Колеги, къде в Германия се заплащат пътни такси при извършване на превоз с автобус?Благодаря.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Петък, 15 Април, 2011, 22:05:54
Цитат на: op - Петък, 15 Април, 2011, 22:02:51
Колеги, къде в Германия се заплащат пътни такси при извършване на превоз с автобус?Благодаря.

В Германия пътни такси се заплащат само за камиони с общо тегло над 12 тона.

Ето цитат от страницата на Toll Collect (http://www.toll-collect.de).

Разположението й в средата на Европа прави от Германия кръстовище на международния тежкотоварен транспорт. Непрекъснато нарастващият обем на транспортираните стоки води до значително натоварване на германските автомагистрали и налага високи капиталовложения за поддръжка и доизграждане. Федералното правителство взе решение да преразпредели нарастващите разходи по нов начин върху всички национални и международни потребители чрез въвеждане на пътна такса за товарни автомобили от 12 тона нагоре в зависимост от изминатата отсечка.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 10 Май, 2011, 14:27:10
Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 22:48:18
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?
Признава се за почивка, ако е снабдено с място за почивка. И превозното средство е в покой.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: godji - Събота, 21 Май, 2011, 20:21:33
"превозното средство е в покой"  трябваше да го напишеш в червено  :)
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: комбайнер - Четвъртък, 21 Юли, 2011, 22:23:15
При екипно управление, втория водач "разположението" все на седалката ли трябва да го прави? Не може ли така, малко по-отзад хем да е на разположение, хем и да си изправя кокилите? ;)
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Четвъртък, 21 Юли, 2011, 22:33:10
Цитат на: комбайнер - Четвъртък, 21 Юли, 2011, 22:23:15
При екипно управление, втория водач "разположението" все на седалката ли трябва да го прави? Не може ли така, малко по-отзад хем да е на разположение, хем и да си изправя кокилите? ;)

А чичо Ханс от Мюнхен ако те види с бинокъла че си малко по-отзад, знаеш ли как ще ти се зарадва? Направо ще ти се изкривят кокилите. Да не ти разправям пък какво ще стане с теб, ако колегата ти се наложи да използва спирачната система в екстремна ситуация. Възможно е да изпаднеш направо през челното стъкло. Този филм със спането по време на движение се опита да ми прожектира бившия ми работодател, но не можа да се получи.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: abator - Четвъртък, 21 Юли, 2011, 23:40:36
До колкото знам няма текст, който да забранява на втория водач да се намира на леглото. За сметка на това има текст за не използване на обезопасителни колани.   :(
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: комбайнер - Петък, 22 Юли, 2011, 08:32:38
Май има някакво огромно недомислие. Нямам против да съм забит за разположение върху дясната седалка, стига тя да е на въздух.  При кои марки камиони това го има? Иначе друсането "преди..." и "след...", за масаж ли да го броим? :o
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: admin - Петък, 22 Юли, 2011, 08:53:02
В нормалните държави, когато някой си купува нов камион, избира модел съобразно своите нужди. И съответно може да избере и двете седалки да са на въздух. В България това е последна грижа на собственика на камиона. Обикновено се набляга на ниската цена, за да излязат сметките.
Заглавие: Re:Време за управление при "двойка?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Понеделник, 27 Юни, 2022, 00:41:32
     При екипно управление нещата са: максимално непрекъснато управление 4,5 часа, дневно 9 (10 два пъти седмично), периодът е 30 часа - 21 за работа и 9 почивка, седмицата отново е с продължителност 144 часа. Периодът на разположение, обичайно когато картата е във второто гнездо се признава за почивка по време на работа. След разположение от 45 или 15 и 30 минути може да поеме управлението за до 4,5 часа. Не се изискват никакви почивки, при смяната. Но не са и забранени. Преди години в една държава която по принцип "мисли" за източноевропейските шофьори глобяваха и не признаваха разположението. Но тя е една загрижена както тези дни за Северна Македония. С "хубави" чувства ги правят нещата. Но в тази част с "грижата" при двама водачи, отпадна вероятно от много съдебни дела!



Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 18:07:49
Колеги,интересувам се спазвайки всички закони как да извърша превоз с автобус от Б-я до Германия без да престоява автобуса по пътя.Благодаря!

    От много години се кара по правилата. Екипажът си изкарва времето на управлението и слиза да почива в квартира, качва друг екипаж и продължава. Днес почивка единствено може да се признае при МПС в покой, квартира или ферибот/влак и в случай че има възможност за почивка. Седмичната, същото без ферибот/влак.


Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 22:48:18
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?

    Поне по този регламент 561/2006 не се признава и това е от 16 години. Екипаж, на практика във всички случаи са двама.


Цитат на: imter - Събота, 19 Март, 2011, 17:14:06
До колкото знам при екипаж от 3-ма шофьори се прави пауза от 4 часа,но до колко се спазва е друг въпрос :).

   И да е било е било отдавна, 16 години не е така. Споменава се само екипаж - дали са двама, трима, четирима няма разлика 21 часа общо управление, ако се вместят в тези 21 часа работен ден, иначе по-малко. При двама може да се кара два пъти по 10 часа всеки водач, в седмицата 00.00 часа в понеделник до 24.00 часа в неделя време по Гринуич. При трима ще карат по средно 7 часа. Между 20 часа при двама в половината случаи и 18 в останалото време от седмицата. Което е на практика същото, а разход пари за шофьори е точно 50% повече.