Привет ,колеги и честита нова година ! Утре ми се налага да пътувам тандем с един колега . Може ли едно жокерче за времето за управление и почивките когато камиона се управлява от двама шофьори ???
Благодаря. Честита Нова Година и на теб. Колкото човека попиташ за часовете за шофиране, толкова мнения ще получиш. Прикрепям основния регламент за работа, разгледай го и много неща ще ти станат ясни. Обаче ще се радвам, ако и останалите колеги дадат своето мнение по въпроса.
Само Регламент-561,това го прочети,спазваш ли го,няма да имаш проблеми.
Здравей,колега.Месец април 2008г има изменение на ргламент 561и в ЕС се кара според него.Работното време на 2шоф.е 21ч.като в каране не може да баде повече от 18ч.като между смяните се прави пауза от 15м.
Дай линк към променения регламент.
Не мога да дам линка,понеже не го знам.В Испания фирмите ни даваха разпечатки на регламента за работното ни време.Може би знаете,че И-я и Ф-я,са най-строги в това отношение и глобите са най-големи.В разпечатките,които получавахме,беше ясно,че това е френска поправка,нали те са иницияторите на регламента
Последните 8 месеца работих 2-ка. Работен ден 21 часа, време за каране 18 часа, пауза при смените - само технологичното време което отнема самото завъртане на шайбата или картата. На 7-ма шайба пауза-24 ч. Правени са ни контроли в Румъния, Унгария, Австрия, Белгия и Англия - нямаме проблеми. А, 45 часа в БГ не сме правили никога пауза по време на въртене на шайбите. Регламент 561 се намира лесно в Гугъл...
До 2009 г. работих във френска фирма. Там ни караха при смяна м/у първи и втори водач да правим пауза 15 мин. (това го няма в регламента, но е възможно да е прието във Франция). А след смяната на втори с първи е задължително 45 мин.
( справка ЧЛЕН 7 от РЕГЛАМЕНТА публикуван по-горе от admin)
През 2009 г. работих в датска фирма. Там ни казваха, че има изменение на РЕГЛАМЕНТА и паузи не се правят когато сме на двойка. Да обаче в германия глобиха колеги за неспазване ( след 4.30 часа каране, пауза 45 мин. или 15+30 мин.) около 1000 евро и се оказа, че липсва такова изменение.
В ЧЛЕН 8 е описана седмичната почивка, а тя важи както за един, така и за екип.
В ГЛАВА IV ИЗКЛЮЧЕНИЯ ЧЛЕН 11 е записано:
"Всяка страна може да увеличи времето за почивка... и да намали времето за каране..."
Не и обратното, както искат от фирмите.
Мой приятел работи в испанска фирма, там са ги карали да правят седмични паузи 36-45-36-45 часа, според техен "регламент". При контрол във Франция е глобен 110 евро, възстановени от фирмата. Всяка седмица 50-100 камиона карат с 10 ч. повече. 1-2 глобени, пак са на кяр.
"Око да види, ръка да пипне" - поговорка
До сега в GOOGLE, не съм видял никакво изменение по този въпрос. Ако някой намери нещо, да пусне линк. Но приказки.. "този казал", "тъй съм чул" - тцъ не вярвам. С глобите не се шегуват.
БЛАГОДАРЯ
п.п. За актуална тема на godji +1
Значи в крайна сметка как точно трябва да се кара при двойка, защото всеки си тълкува нещата както ги възприема?
Според РЕГЛАМЕНТА:
първи водач - 4.30 ч.
втори водач - 4.30 ч.
пауза 0.45 ч.
първи водач - 4.30 ч.
втори водач - 4.30 ч.
нощна пауза 9 ч.
седмична пауза 45 ч. ( или 24 ч. +компенсация след това)
.................................
има продължение, но няма да я коментирам тук, тъй като някои недобросъвестни работодатели биха се възползвали, а не съм сигурен.
.................................
С горенаписаното не ангажирам ничие мнение. Надявам се, че и други ще вземат участие в тоз важен дебат.
Дебатът наистина е важен. Аз също зная, че трябва след 2 пъти по 4.5 часа да се прави 45 минути пауза.
Наистина трябва да се направи пауза от 45 мин. след като кара втория водач, защото реално първия водач не е почивал по време на управление на втория , а е бил на разположение ;) поне така чертае тахографа! и на двете шайби няма начертана почивка!
Колеги,интересувам се спазвайки всички закони как да извърша превоз с автобус от Б-я до Германия без да престоява автобуса по пътя.Благодаря!
С трима водачи и място за спане в автобуса.
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?
Сигурен съм, че повечето автобуси от България до останалите европейски страни се движат по този начин. Спират само за смяна на шофьорите. Докато единия кара, втория е до него, а третия спи. Колко спи в онзи килер обаче нямам идея. :)
До колкото знам при екипаж от 3-ма шофьори се прави пауза от 4 часа,но до колко се спазва е друг въпрос :).
Автобусите на БГ маат из Европата с 2 шофьори и картата на стюарда ;) ;)
Нема начин да не мъцна тука:
Сега, за сефте видях Европа у една от водещите фирми на БГ в пътническия транспорт за чужбина. Бяхме от начало трима(само за Германия споделям), но на няколко пъти се получаваха едни много спесифични фала, сиреч- водача на превозното средство след извършване на пълния си работен цикъл се отлъчва на почивка извън това место към подходящо-квартира или хотел! Кво следва-имаш едино каране от две смени и напускаш автобуса и бегаш да нанкаш!
За Испания задължително се сменяше екипажа в Падова кога се минава през Италия!
Колеги, къде в Германия се заплащат пътни такси при извършване на превоз с автобус?Благодаря.
Цитат на: op - Петък, 15 Април, 2011, 22:02:51
Колеги, къде в Германия се заплащат пътни такси при извършване на превоз с автобус?Благодаря.
В Германия пътни такси се заплащат само за камиони с общо тегло над 12 тона.
Ето цитат от страницата на Toll Collect (http://www.toll-collect.de).
Разположението й в средата на Европа прави от Германия кръстовище на международния тежкотоварен транспорт. Непрекъснато нарастващият обем на транспортираните стоки води до значително натоварване на германските автомагистрали и налага високи капиталовложения за поддръжка и доизграждане. Федералното правителство взе решение да преразпредели нарастващите разходи по нов начин върху всички национални и международни потребители чрез въвеждане на пътна такса за товарни автомобили от 12 тона нагоре в зависимост от изминатата отсечка.
Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 22:48:18
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?
Признава се за почивка, ако е снабдено с място за почивка. И превозното средство е в покой.
"превозното средство е в покой" трябваше да го напишеш в червено :)
При екипно управление, втория водач "разположението" все на седалката ли трябва да го прави? Не може ли така, малко по-отзад хем да е на разположение, хем и да си изправя кокилите? ;)
Цитат на: комбайнер - Четвъртък, 21 Юли, 2011, 22:23:15
При екипно управление, втория водач "разположението" все на седалката ли трябва да го прави? Не може ли така, малко по-отзад хем да е на разположение, хем и да си изправя кокилите? ;)
А чичо Ханс от Мюнхен ако те види с бинокъла че си малко по-отзад, знаеш ли как ще ти се зарадва? Направо ще ти се изкривят кокилите. Да не ти разправям пък какво ще стане с теб, ако колегата ти се наложи да използва спирачната система в екстремна ситуация. Възможно е да изпаднеш направо през челното стъкло. Този филм със спането по време на движение се опита да ми прожектира бившия ми работодател, но не можа да се получи.
До колкото знам няма текст, който да забранява на втория водач да се намира на леглото. За сметка на това има текст за не използване на обезопасителни колани. :(
Май има някакво огромно недомислие. Нямам против да съм забит за разположение върху дясната седалка, стига тя да е на въздух. При кои марки камиони това го има? Иначе друсането "преди..." и "след...", за масаж ли да го броим? :o
В нормалните държави, когато някой си купува нов камион, избира модел съобразно своите нужди. И съответно може да избере и двете седалки да са на въздух. В България това е последна грижа на собственика на камиона. Обикновено се набляга на ниската цена, за да излязат сметките.
При екипно управление нещата са: максимално непрекъснато управление 4,5 часа, дневно 9 (10 два пъти седмично), периодът е 30 часа - 21 за работа и 9 почивка, седмицата отново е с продължителност 144 часа. Периодът на разположение, обичайно когато картата е във второто гнездо се признава за почивка по време на работа. След разположение от 45 или 15 и 30 минути може да поеме управлението за до 4,5 часа. Не се изискват никакви почивки, при смяната. Но не са и забранени. Преди години в една държава която по принцип "мисли" за източноевропейските шофьори глобяваха и не признаваха разположението. Но тя е една загрижена както тези дни за Северна Македония. С "хубави" чувства ги правят нещата. Но в тази част с "грижата" при двама водачи, отпадна вероятно от много съдебни дела!
Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 18:07:49
Колеги,интересувам се спазвайки всички закони как да извърша превоз с автобус от Б-я до Германия без да престоява автобуса по пътя.Благодаря!
От много години се кара по правилата. Екипажът си изкарва времето на управлението и слиза да почива в квартира, качва друг екипаж и продължава. Днес почивка единствено може да се признае при МПС в покой, квартира или ферибот/влак и в случай че има възможност за почивка. Седмичната, същото без ферибот/влак.
Цитат на: op - Петък, 18 Март, 2011, 22:48:18
...а при положение че автобуса е постоянно в движение ще се признае ли за почивка времето на останалите двама които не управляват през това време?
Поне по този регламент 561/2006 не се признава и това е от 16 години. Екипаж, на практика във всички случаи са двама.
Цитат на: imter - Събота, 19 Март, 2011, 17:14:06
До колкото знам при екипаж от 3-ма шофьори се прави пауза от 4 часа,но до колко се спазва е друг въпрос :).
И да е било е било отдавна, 16 години не е така. Споменава се само екипаж - дали са двама, трима, четирима няма разлика 21 часа общо управление, ако се вместят в тези 21 часа работен ден, иначе по-малко. При двама може да се кара два пъти по 10 часа всеки водач, в седмицата 00.00 часа в понеделник до 24.00 часа в неделя време по Гринуич. При трима ще карат по средно 7 часа. Между 20 часа при двама в половината случаи и 18 в останалото време от седмицата. Което е на практика същото, а разход пари за шофьори е точно 50% повече.