Здравейте колеги.От един месец карам този камион и съм просто очарован от тази машина.То кеф ти вървене кеф ти возия добър разход и засега никакви проблеми.Камиона е на 643000км. реални ХХЛ кабина.Та въпросът ми е какво да очаквам за напред от това камионче. Благодаря предварително. :) :) :)
Пари да носи за теб и чорбаджията, останалото се прави с пари. ;)
Само МАН.
Здравей колега Жорко и аз карам тга 460 ххл много добра машина.
Кои са най често срещаните проблеми при тези камиони,и как да ги избегна ако е възможно? :) :) :)
Със какви скорости е , ръчни с конфортшифт или автоматик.
Ако е с ръчни на хидравлика , по-внимателно ги ръгай да не обърнеш гумичките, маслото е специално за тях, и ако получи теч после е почти невъзможен качественият ремонт.
Като за начало да те питам изпадат ли ти пастмасите по таблото и вратите, че аз от това се оплаквах. :D
Мотора беше по-стар модел. Но патеше като всеки камион с най-голямата кабина от втулки на кабината , амортисьори и възглавници., Но пък каква возия има не съм пускал въздуха на седалката пак вози като рейс.
Засега оплаквания от пласмасите нямам само малко пепелника дранчи ;D единствения проблем който съм имал е един датчик се развали и като взе да писука в тази кабина леко полудях и един колега ми го замаси с тиксо и спря иначе друго няма за сега.Скоростите са автоматик
Автомата е по добре от ръчката,остане ли без масло няма скорости.Ремонт има,смяна на лоста 3 500лв.
здравей колега
ще ти кажа с какво може най-често да имаш проблем;
турбокомпресора - случва се да гръмне. Ако видиш при ускоряване да изпуши повечко черно със сигурност е от него;
AGR/EGR модула - клапата често се случва да блокира, тръбичките на модула с течение на времето се пробиват антифриза започва да изчезва;
съдейки по модела си с двигател D20 Common Rail - ще имаш проблем с горивната система;
ако ти светне на дисплея грешка EDC 03778/03779 ще загубиш мощност и се започва голямо изваждане (като инфо 1 дюза струва 800-900 лева най-малко)
ако имаш още въпроси с радост ще отговоря.
здравей колега,за да нямаш проблем с горивната система най важно е карайте с читави горива от това страдат всички модерни машини,а специално за манчето добара машина аз нямам оплаквания ако имаш утайник там има и филтър до акумолаторите не се щади да пускаш утайките поне по един път на курс сменяйте горивни филтри редовно и няма да имаш никакви ядове,иначе друго няма горе доло нямал сам почти никви ядове с машината,капризна е към скорости но твоя е автомат и проблема е решен,ако не е правен съединител може да го очакваш на автоматичните скорости им дават около 500000км живот на съединитела за всички машини важи,друго няма карай радвай са на машината и тва е ;)
И аз да добавя нещо.Още едно от слабите места е водната помпа.Ако караш с правилния антифриз няма да имаш проблем,обаче ако не е по бързо свършва помпата и клапана за парното не спира топлото и треа го млатиш в клещите за да не се свариш. ;D...Рамента на чистачките се прецакват доста често.Не издържат пластмасите на ябълките.Аз го реших проблема с по къси чистачки(60см,вместо 70).Вентилатора на парното ако не почне да скърца ще почне.Ако спре тотал не го пускай повече че дава на късо.Трябва да се сменя.Аз лично карам Д28 и горе долу са индентични с Д20.Моя има малко повече коне.Гледай си калниците на диференциала,че много обичат да бегат в канафката. ;D.Общо взето тва е с ядовете.И тези дето колегите са писали по нагоре.Много безаварийни километри и ако нещо мога да помогна съм насреща.
Това ТГА има ли адблу? Че сега се сетих за интересен парадокс, карах ТГХ Е4, без адблу, изобщо нямаше резервоар, а не че е изключен. После карах ТГА Е3 с резервар за адблу (не се ползваше), та сега съм малко объркан с това адблу, при кои има...
Колега МАН "Евро 4" е без АдБлу, само Мерцедес и Волво съм виждал Е4 с АдБлу, а за МАН "Евро 3" с АдБлу, сефте чувам няма такъв филм "Евро 5" при МАН е с АдБлу, съгласен съм с колегата Мустанг. Само че, Д28 мотора на МАН, не е идентичен с Д20, Д28 е стария мотор на МАН с отделните глави а Д20 е с цяла глава и куп различия, Д26 и Д20 са подобни. ;D
сам - съм
адблу - АдБлу, търговска марка, изписва се особено, има още една главна буква
В цялата публикацията имаше една главна буква "М".
Дано да работят бутоните "Shift" и "Caps Lock".
Можем да поспорим.Д20 и Д28 са с 6 глави а Д26 с 1 цяла.. ;D.
Д28 са с пов ;Dечко коне.има ги и с евро 3 и с евро 6.Нез :oнам колко е стар.
При МАН, до скоро, успяваха да покриват нормите, само с рециркулация на отработените газове.
Цитат на: kron - Вторник, 26 Март, 1974, 04:45:07"Д20", Д28 е стария мотор на МАН с отделните глави а "Д20" е с цяла глава и куп различия, Д26 и Д20 са подобни
Последно с колко глави викаш,че е Д20?Аз мислим са 6 отделни.
Еееех....Всякакви дискусии за МАН ми навяват спомени !
Най-добре вместо да спорите просто погледнете !
Аз няма да споря повече.... ;D....Имам си 3 броя в гаража и литература. ;D.Всеки си знае.. ;D
Браво колега механик водач за снимката ;)ман д2866,2876 и куп други 28 са с 6 отделни глави това е стария мотор на ман и редова гнп,д2066,2076лф и други д20 са с една цяла глава това е новия мотор на ман той вече остаря че от 2004 го зглобяват,д26 пак е с цяла глава пак се зглобява от 2004г,д20 и д26 са комонрейл горивни системи което ги прави много тихи и икономични,макар че д20 евро4 казват колеги че горят кат луди но не сам сигорен щот това са приказки от колеги,има и д2876 стария мотор с комонрейл горивна система 480 коня сега карам такъв много добър мотор за мен поне до сега карам го от нов вече 650000км никви ядове,имаме един д20 гори малко масло тъка е от нов на курс до Германия 4000км около 2л и тва е,който кара от стария мотор да знае не карайте с вода наливайте антифриз също тъка и ако почне да грее и да се включва по на често перката мийте си радиаторите,защото от вибрациите в предната част на мотора има един капак с желязна гарнитура почва да вкарва антифриз в картера,това приновите мотори д20 и д26 го няма но на стария малко калпаво е направено но не карайте с вода наливайте си антифриз ;D,относно комънрейл системата когато спре да пали камиона върти кат луд но не пали и светва в движение edc3778-10,3779-10 и губи мощност и други едц грешки това от дюзите,ремонтират се сменят се клапанчета и нищо друго ние ги правихме в София в Бош сервиз и още си карат,ако ви се загубят половинките остава или на половинка или на цяла случва се и да изключват в движение,отгоре на скоростната кутия има едно апаратче с 4 елекромагнита е вътре вади се почиства се и готово,ами тва е, бъзикал сам много по тея машини и горе доло ги познавам имат кусури но кои нямат но за мен ман е добра машина и едно да ви кажа няма ги старите камиони които вървяха и не се случваше да те оставят на пътя за нещо дребно лека и безавариина колеги. ;D
Предната публикация, в тази тема, доста се старах да я редактирам. Ефект никакъв!!!
ЦитатКолега МАН "Евро 4" е без АдБлу, само Мерцедес и Волво съм виждал Е4 с АдБлу, а за МАН "Евро 3" с АдБлу, сефте чувам няма такъв филм "Евро 5" при МАН е с АдБлу, съгласен съм с колегата Мустанг. Само че, Д28 мотора на МАН, не е идентичен с Д20, Д28 е стария мотор на МАН с отделните глави а Д20 е с цяла глава и куп различия, Д26 и Д20 са подобни. ;D
сам - съм
адблу - АдБлу, търговска марка, изписва се особено, има още една главна буква
В цялата публикацията имаше една главна буква "М".
Дано да работят бутоните "Shift" и "Caps Lock".
Цитат на: kron - Събота, 21 Април, 2012, 06:31:19
Колега МАН "Евро 4" е без АдБлу, само Мерцедес и Волво съм виждал Е4 с АдБлу, а за МАН "Евро 3" с АдБлу, сефте чувам няма такъв филм "Евро 5" при МАН е с АдБлу, съгласен съм с колегата Мустанг. Само че, Д28 мотора на МАН, не е идентичен с Д20, Д28 е стария мотор на МАН с отделните глави а Д20 е с цяла глава и куп различия, Д26 и Д20 са подобни. ;D
Аз до сега не съм чувал и виждал камион евро 3 със АД БЛУ.
Причина за редакция: Коригиран цитат!
Колеги,
Освен техническите познания ,добре е да се набляга и на правописа !
А по принцип нета е пълен с подготвени хора ,нямащи проблеми с техниката .
Най-добри пари лично аз съм изкарвал след намесата на такива .
Дерзайте и поздрави на всички !
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Да ,дерзаите...да :)
Макар и, че темата е доста стара, сега ми е в полза и на мен.
Като проблем при всички по стари D28 мотори(пък може и при други) е планката, която държи тръбата на маслената помпа.
От постоянните вибрации се къса и тръбата пада в картера... Естествено светва червено на таблото за налягането на маслото.
Ако не се спре веднага ... двигателя затяга....
Понеже само бях слушал за този проблем, а скоро ми се наложи да ми сменяват гарнитурата на картера не останах много изненадан от това, че и планката на Дедо Ламби е скъсана. След разговор с монтьорите разбрах, че това е слабост на всички..... Имало е поне Трима със същият проблем. При мен за късмет го хванахме на време.
Като говорите за мотори ,ето малко снимки на 410 коня :) :
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/jdv1354993570g.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=jdv1354993570g.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/klz1354993652a.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=klz1354993652a.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/arx1354993701n.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=arx1354993701n.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/klz1354993765l.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=klz1354993765l.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/viu1354993860l.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=viu1354993860l.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/rgh1354993930j.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=rgh1354993930j.jpg)
(http://alfa.kachi-snimka.info/thumbs/bwy1354994006u.jpg) (http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.php?id=bwy1354994006u.jpg)
Лош може би са ти правили опорната плоча която е над картера,за нея от опит знам че им е малко слабо място в предния десен ъгъл почва да пуска масло малко са се изложили немците с уплътняването и с силикон.За тръбата съм нямал проблем но както се казва никога не е късно браво че сподели за този проблем ;)
Точно в десетката, и понеже 1-ва ос на камиона е на възглавници има греда в шасито, точно под картера.
За сам човек си е мисия невъзможна. Пък и детето на майстора яде шоколад.
Е няма как то нали знаеш сам човек за никъде не е ;D ;D ;D.В това отношение новите двигатели на МАН Д20,Д26 са премахнали тази плоча абе въобще вложили са малко старание да е по згодно за ремонт.А въпросния Д28 си е зор за всичко което захванеш да правиш по него с изключение смяна на горивен филтър ;D ;D ; ;D
Айде още един проблем да ви напиша. Всички Манчовци страдат от пантите на вретите, особено горната панта на лявата врата.
От голямата тежест на вратите, нескопосаният ограничител и мястото на пантата(от вън на дъжда) се стига до момента, в който пантата блокира, вратата провисва и почва да къса колонката на кабината.
Спасението е течна грес и редовно пръскане. Имаче сваляне раздвижване и заваряване на колонката.
Нищо ново под слънцето Лош ;D,в това отношение на по новите Манчета пантата е променена същата е като на тракторса и не съм имал случай да блокира.Имах проблем с пантата но още кога почна да се движи трудно вратата свалих пантата накиснах в нафта и от тогава тоя камион си кара с тази панта и колонката е здрава.Вратата е тежка и пропада факт,пантата се регулира и си решаваш проблема.