Форум на българските шофьори

Дискусии и проблеми => Общ раздел => Темата е започната от: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:07:44

Заглавие: Тахошайба
Публикувано от: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:07:44
Колеги колко време по рано може да се смени шайбата.И местенето по рампите брои ли се за каране.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 02 Март, 2012, 23:17:25
Баце има тема нейде де се бистреше туй явление смяна на тахошайба и мненията варираха яко ,разтърси се и ще си останеш пак без отговор.
Иначе местенето по рампите си е каране баце само тогава ,когато е драснало шайбата  ;) инак си е паузица баце,но ако си с карта си е каране баце ,та каране.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: bizzart - Петък, 02 Март, 2012, 23:22:03
Всички шайбички и шайбенца на вън само дигиталите вече да остават.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:23:45
Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: driver1 - Петък, 02 Март, 2012, 23:28:19
Цитат на: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:23:45
Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.

   Ще отчете и още как! Има един лек тарикатлък, ако си с шайба - ако наближава времето за смяна изваждаш шайбата и с отворен тахограф местиш на кратко разстояние, след което поставяш новата шайба. Но всичко това трябва да стане много бързо.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: loshdancho - Петък, 02 Март, 2012, 23:30:12
Цитат на: insalud - Петък, 02 Март, 2012, 23:23:45
Мисля че ако местим по леко няма да отчете.Какво мислите.
Нема какво да мислиме  на тахографа се появява  друг символ.... Става ако се спира през 50см. и се кара много бавно.
Ама не си е работа,  има вероятност да не успееш ....
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Mystang - Петък, 02 Март, 2012, 23:32:35
Всичко под 15 мин. ти се брой за каране и работно време.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Бриги Магнито - Петък, 02 Март, 2012, 23:36:40
 :D :D :D Баце скива ли ,питаш за неща де става мани ,мани.
Аз си местим и освен на микроскоп нема жив джадай де да познае ,че съм местил  ;) са вече тва си го права аз,но всеки ще ти мъцне друго .
;) Успех ти желая ако намериш отговор на твоя въпрос .

П.П. Сичкото ми писание се отнася за автора на темата.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: insalud - Събота, 03 Март, 2012, 00:20:33
А колко по рано може да се смени.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 03 Март, 2012, 08:30:02
Цитат на: insalud - Събота, 03 Март, 2012, 00:20:33
А колко по рано може да се смени.
Баце мерни и четни тук http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=722.0 (http://www.driver-bg.eu/index.php?topic=722.0) . Моя милост си я сменя кога му кефне,дори и със до час презастъпване,чичко джадай кат види застъпена вади актове да пише,но кат му кажа,че съм закъснел оти е имало задръстване на градскио транспорт и омеква.
Също така веднъж направих 6 часа каране ,поради стачка на трактористите ,прибирах се и на Богров стачка трактори пъплат с 5км/ч към Големо село ,а аз имах тамън 30 мин. се довлечем до гаража,но дедов ,въпреки тва си се завлекох у гаража и просто на другия ден врътнах шайбата и написах ,,СТАЧКА ТРАКТОРИСТИ,, ;)  :D :D :D :D у БГ сме европейци на глоби и регламенти ,ма на паркинги и организация на движението забрави.
Пример прост ти бъцнем спазвал си шайба и забуксуваш на некоя магистралка на бат ти Бойко висиш 3-4 часа и хоп требва те измъкват кво,че направиш,че им кажеш не стаа требва ми дневна пауза ли?

Убаво нещо са регламентите,че свинщина беше станала голема по едно време,но и не им се впрегай бре они са за пари измислени,би ги у регламентите.
Не съм чувал да има професия по света де 28 дена ти дират сметка къв си го дървил по дарогите,ма те набедиха ни за касапницата по пъто и ко да чиниш.


Баце от мен пример и акъл не взимай,за първото не стаам от съм бичкия,за второто си немам па съм ръгнал ти давам. ;)
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: LKW - Събота, 03 Март, 2012, 08:53:07
Бриги кажи каква е тая бичкия?
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: admin - Събота, 03 Март, 2012, 09:32:00
Цитат на: insalud - Събота, 03 Март, 2012, 00:20:33
А колко по рано може да се смени.

Ти колко пъти и в колко теми ще задаваш един и същи въпрос? Казаха ти няколко пъти вече да прочетеш темата за шайбите, както и Регламент 561 и ще разбереш отговора.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Бриги Магнито - Събота, 03 Март, 2012, 09:34:48
Цитат на: LKW - Събота, 03 Март, 2012, 08:53:07
Бриги кажи каква е тая бичкия?
Бичкия баце е трион де реже дърва ,реже ги дорде е остър изтъпи ли се става тежко,та моя милост си е баш ,, тъпа бичкия,, требва да реже ма тц,греда само мъка с мене. ;)
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: LKW - Събота, 03 Март, 2012, 09:49:14
Цитат на: Бригадира - Събота, 03 Март, 2012, 09:34:48Бичкия баце е трион де реже дърва ,реже ги дорде е остър изтъпи ли се става тежко,та моя милост си е баш ,, тъпа бичкия,, требва да реже ма тц,греда само мъка с мене. ;)

Ама на бичкията като й наостриш листа и й натегнеш канапа продължава да бичи ;D
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: kkkvd - Събота, 03 Март, 2012, 11:00:18
Ето нещо, което съм правил за мой колеги, понеже и ние патим особенно на митница Надлаг:

○ – управление на автомобила – кръгче    
Стандартния лимит на управление на автомобил за един работен ден е 9 часа.  Стандартното време за управление може да бъде удължено на 10 часа в произволни (т.е. може и последователни, липсва забрана) 2 дни от работната седмица.
Периодите на управление могат да бъдат с различна дължина, но не повече от 4 часа и 30 минути. (Например 3 периода по 3 часа)
○ – управление на автомобила – кръгче    
Времето за управление не може да надвишава  56 часа за една работна седмица и не може да надвишава 90 часа за две последователни седмици.
h - почивка от управление на автомобила – креватче  - Абсолютна почивка    
Почива се  не по-малко от 45 минути след  4 часа и 30 минути непрекъснато  управление.  Ако се прави пауза преди да изтече периода за непрекъснато управление, то паузата трябва да е минимум 15 минути. Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде.  Прекъсване на управлението за по малко от 15 минути не се счита за управление, но не се счита и за пауза (задръстване, светофар, тоалетна, винетка...). След малка  поне 15 минутна пауза е допустимо паузата между периодите на управление да бъде намалена до не по-малко от 30 минути. Всички видове почивки не се прекъсват от друга дейност!
h – дневна почивка в края на работния ден – креватче -  - Абсолютна почивка   
През 24 часовия тахографски период се прави задължителна дневна почивка:
-   Минимална продължителност 11 часа
-   Може да бъде намалена до минимум 9 часа три пъти седмично (между две седмични почивки)
-   Дневната почивка може да се раздели на два периода, като първия период е не по-малко от 3 часа, а втория не по-малко от 9 часа, като общата почивка е не по-малко от 12 часа. (когато се дели почивката)
h – седмична почивка -Абсолютна почивка   
След шест 24-часови тахографски периода (шайби) се прави седмична почивка от минимум 45 часа. Тя може да бъде намалена до минимум 24 часа (независимо дали автомобила се намира в базата или извън нея) веднъж на всеки две седмици. Всяко намаление се компенсира с 9 часа добавени към седмичната 45 часова почивка в края на третата седмица.
Период на разположение – квадратче

Най-важен, поради необходимостта да се влиза ръчно в този тежим при  доста чести ситуации
   
При соло или екипажно каране се използва за регистриране на период на разположение.
Период на разположение е времеви период за изчакване, дължината на който е предварително известна.
Примери:
-   Очаквано време за товарене/разтоварване, а водачът е свободен да разполага с времето си както в кабината на автомобила, така и в обособени места за почивка (столова, чакалня, стая за почивка)
-   Чакане в/извън повреден автомобил
-   Придружаване на автомобила, докато се транспортира с влак/кораб
-   Предвидено за изчакване време на митница (граница)
-   Очаквано закъснение (в добавка към т.1) на територията на клиента
-   Пътуване в кабината като втори шофьор (не като пътник
-   Водача е на работа, но не извършва никаква дейност, освен да стои на работа за предвиден период от време (нормално работно време)
-   Предвиденото за изчакване и разположение време е приключило, но водачът остава в кабината (или в столова, стая за почивка) поради други причини (безопасност, лошо време, здравословен проблем)
-   Времето прекарано на мястото за спане, по време на движение на автомобила (тоест може да се спи на кревата при разположение, но не е желателно)
Друга работа – чукчета
   Този режим се използва за да регистрира периоди от време различни от чакане, изчакване, разположение и регламентирани почивки, когато:
-   се извършва товаро-разтоварна дейност
-   ремонт/обслужване на автомобила
-   работа за настоящия или друг работодател,  различна от управление на автомобила
-   движение по пътища извън републиканската мрежа (напр. офроуд, селски път, индустриални зони)
-   почивка (Разликата е, че тази почивка може да бъде прекъсната с друга работа, но не и управление)
Важно! Автоматичните аналогови техографи ще чертаят ,,управление" по тахо-шайбата дори когато се движите в режим "Друга работа"  , тоест когато се използват ,,чукчета", автомобилът трябва да е в покой. (което е в противоречие с т.4)
,,Друга работа" се доказва и с бележка от работодателя
Как се попълва тахографски лист, смяна и вписване на обстоятелства   
Четливо, без задраскване, повтаряне и триене, като:
1.   Изписват се име и фамилия (или обратно), така както са в свидетелството за правоуправление (не е задължително да се изписват трите имена). Имената не се съкращават. Годината от датата може да е само с две цифри (10/2010)
2.   Изписва се града за начало и край, ако не се знае точния град – най-близък по-голям град или район (при дигиталните тахокарти това не е възможно да се напише, само в някои страни се указва областта) Ако името е дълго, не се съкращава, а се изписва на гърба на тахо-шайбата. Не се изисква по наредба  да се изчисли километража за деня, но всичко останало се записва!
3.   Смяна на тахо-шайбите - Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф. Тахографският лист не се сваля преди края на работния период. При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния. (Това означава, че няма значение, кога се сменява шайбата, но обикновено става преди началото на работния ден. Може и по време на смяна за каране.  При пауза без тахо-шайба – бележка от работодателя. Ако дневната пауза се начертае на две шайби се счита за непълноценна почивка, но не е грешно)
4.   Ако в случай на извънредни обстоятелства се налага управление на повече от 4:30 или да се намали периода на почивка , то обстоятелството се вписва на гърба на тахошайбата и не се прекалява (природно бедствие, катастрофа, повреда)

Примери за управление   
Соло: 4:30(45') 4:30 или 1:00(15') 3:00(30') или 3:00(45') 3:00(45') 3:00(45') 1:00  (мин. 11 ч. дневна пауза)
Екипаж: I - 4:30II - 4:30(45') I - 4:30II - 4:30( мин. 9 ч.  дневна пауза) В някои държви държат да има 15 минути при първото сменяване на водачите, но това е реално технологичното време за смяна на дигиталните карти)

При преминаване на граничен пункт – движението се осъществява в режим управление на автомобила, не се движим нито на чукчета, нито на квадратче, аз преди време мислех, че опашки по границите трябва да съм на "Разположение", но е грешно, движиш ли камиона - режима е "управление" т.е. работа. Което ни остава единствената опция - копче или магнит.. това е
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: driver1 - Събота, 03 Март, 2012, 11:06:54
  "...Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде...."

  Няма такова нещо. Първата почивка може да бъде не по-малко от 15мин., но втората не може да бъде по-кратка от 30 минути.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: LKW - Неделя, 04 Март, 2012, 21:24:16
Цитат на: kkkvd - Събота, 03 Март, 2012, 11:00:18Ето нещо, което съм правил за мой колеги, понеже и ние патим особенно на митница Надлаг:

○ – управление на автомобила – кръгче    
Стандартния лимит на управление на автомобил за един работен ден е 9 часа.  Стандартното време за управление може да бъде удължено на 10 часа в произволни (т.е. може и последователни, липсва забрана) 2 дни от работната седмица.
Периодите на управление могат да бъдат с различна дължина, но не повече от 4 часа и 30 минути. (Например 3 периода по 3 часа)
○ – управление на автомобила – кръгче    
Времето за управление не може да надвишава  56 часа за една работна седмица и не може да надвишава 90 часа за две последователни седмици.
h - почивка от управление на автомобила – креватче  - Абсолютна почивка    
Почива се  не по-малко от 45 минути след  4 часа и 30 минути непрекъснато  управление.  Ако се прави пауза преди да изтече периода за непрекъснато управление, то паузата трябва да е минимум 15 минути. Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде.  Прекъсване на управлението за по малко от 15 минути не се счита за управление, но не се счита и за пауза (задръстване, светофар, тоалетна, винетка...). След малка  поне 15 минутна пауза е допустимо паузата между периодите на управление да бъде намалена до не по-малко от 30 минути. Всички видове почивки не се прекъсват от друга дейност!
h – дневна почивка в края на работния ден – креватче -  - Абсолютна почивка   
През 24 часовия тахографски период се прави задължителна дневна почивка:
-   Минимална продължителност 11 часа
-   Може да бъде намалена до минимум 9 часа три пъти седмично (между две седмични почивки)
-   Дневната почивка може да се раздели на два периода, като първия период е не по-малко от 3 часа, а втория не по-малко от 9 часа, като общата почивка е не по-малко от 12 часа. (когато се дели почивката)
h – седмична почивка -Абсолютна почивка   
След шест 24-часови тахографски периода (шайби) се прави седмична почивка от минимум 45 часа. Тя може да бъде намалена до минимум 24 часа (независимо дали автомобила се намира в базата или извън нея) веднъж на всеки две седмици. Всяко намаление се компенсира с 9 часа добавени към седмичната 45 часова почивка в края на третата седмица.
Период на разположение – квадратче

Най-важен, поради необходимостта да се влиза ръчно в този тежим при  доста чести ситуации
   
При соло или екипажно каране се използва за регистриране на период на разположение.
Период на разположение е времеви период за изчакване, дължината на който е предварително известна.
Примери:
-   Очаквано време за товарене/разтоварване, а водачът е свободен да разполага с времето си както в кабината на автомобила, така и в обособени места за почивка (столова, чакалня, стая за почивка)
-   Чакане в/извън повреден автомобил
-   Придружаване на автомобила, докато се транспортира с влак/кораб
-   Предвидено за изчакване време на митница (граница)
-   Очаквано закъснение (в добавка към т.1) на територията на клиента
-   Пътуване в кабината като втори шофьор (не като пътник
-   Водача е на работа, но не извършва никаква дейност, освен да стои на работа за предвиден период от време (нормално работно време)
-   Предвиденото за изчакване и разположение време е приключило, но водачът остава в кабината (или в столова, стая за почивка) поради други причини (безопасност, лошо време, здравословен проблем)
-   Времето прекарано на мястото за спане, по време на движение на автомобила (тоест може да се спи на кревата при разположение, но не е желателно)
Друга работа – чукчета
   Този режим се използва за да регистрира периоди от време различни от чакане, изчакване, разположение и регламентирани почивки, когато:
-   се извършва товаро-разтоварна дейност
-   ремонт/обслужване на автомобила
-   работа за настоящия или друг работодател,  различна от управление на автомобила
-   движение по пътища извън републиканската мрежа (напр. офроуд, селски път, индустриални зони)
-   почивка (Разликата е, че тази почивка може да бъде прекъсната с друга работа, но не и управление)
Важно! Автоматичните аналогови техографи ще чертаят ,,управление" по тахо-шайбата дори когато се движите в режим "Друга работа"  , тоест когато се използват ,,чукчета", автомобилът трябва да е в покой. (което е в противоречие с т.4)
,,Друга работа" се доказва и с бележка от работодателя
Как се попълва тахографски лист, смяна и вписване на обстоятелства   
Четливо, без задраскване, повтаряне и триене, като:
1.   Изписват се име и фамилия (или обратно), така както са в свидетелството за правоуправление (не е задължително да се изписват трите имена). Имената не се съкращават. Годината от датата може да е само с две цифри (10/2010)
2.   Изписва се града за начало и край, ако не се знае точния град – най-близък по-голям град или район (при дигиталните тахокарти това не е възможно да се напише, само в някои страни се указва областта) Ако името е дълго, не се съкращава, а се изписва на гърба на тахо-шайбата. Не се изисква по наредба  да се изчисли километража за деня, но всичко останало се записва!
3.   Смяна на тахо-шайбите - Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф. Тахографският лист не се сваля преди края на работния период. При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния. (Това означава, че няма значение, кога се сменява шайбата, но обикновено става преди началото на работния ден. Може и по време на смяна за каране.  При пауза без тахо-шайба – бележка от работодателя. Ако дневната пауза се начертае на две шайби се счита за непълноценна почивка, но не е грешно)
4.   Ако в случай на извънредни обстоятелства се налага управление на повече от 4:30 или да се намали периода на почивка , то обстоятелството се вписва на гърба на тахошайбата и не се прекалява (природно бедствие, катастрофа, повреда)

Примери за управление   
Соло: 4:30(45') 4:30 или 1:00(15') 3:00(30') или 3:00(45') 3:00(45') 3:00(45') 1:00  (мин. 11 ч. дневна пауза)
Екипаж: I - 4:30II - 4:30(45') I - 4:30II - 4:30( мин. 9 ч.  дневна пауза) В някои държви държат да има 15 минути при първото сменяване на водачите, но това е реално технологичното време за смяна на дигиталните карти)

При преминаване на граничен пункт – движението се осъществява в режим управление на автомобила, не се движим нито на чукчета, нито на квадратче, аз преди време мислех, че опашки по границите трябва да съм на "Разположение", но е грешно, движиш ли камиона - режима е "управление" т.е. работа. Което ни остава единствената опция - копче или магнит.. това е



При попълване на шайба се пише , дата ,месец ,година(04.03.2012).Дневната почивка не може да се пренася на друга шайба преди изтичането на 9те или 11те часа дневна почивка.Ако ни се наложи това пренасяне(поради това ,че едната шайба свършва , минали са 24часа от поставяне то и) значи сме надвишили 15 часа работен ден.Периоди на оправление+паузи+дневна почивка за преиод от 24 часа траябва да се събира на една шайба.Може да се допусне малко ,пауза (почивка) върху карано.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: zlatoto_zd - Понеделник, 09 Април, 2012, 11:57:49
Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: kkkvd - Понеделник, 09 Април, 2012, 18:15:51
Чул съм го тоя вариант, обаче нещо ме е страх. Иначе не ми изглежда грешно, обаче нямаш нарисувана почивка и верно си е повод за заяждане
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 00:27:55
Колеги да питам и аз за тия шайби нещо.
Вода се на работа в една фирмичка от 16.07 на работа а реално ще изляза на курс неделя вечер(22.07) през тези дни нищо не съм правил а само съм се шматкал из сервиза на фирмата.Трябва ли  бележка да ми се издаде че не съм шофирал  до 22ри а съм правил нещо друго и как да процедирам  като тръгна на курс?Тоест преди да тръгна си слагам шайбата и започва да ми тече работния ден!?

ПП.Съжалявам ако въпроса ви се стори глупав или неправилно зададен  , но и аз съм се оплел много с тези шайби защото свикнах на дигитала и сега кофти.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 20 Юли, 2012, 01:13:26
Цитат на: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 00:27:55
Колеги да питам и аз за тия шайби нещо.
Вода се на работа в една фирмичка от 16.07 на работа а реално ще изляза на курс неделя вечер(22.07) ...

ПП.Съжалявам ако въпроса ви се стори глупав или неправилно зададен  , но и аз съм се оплел много с тези шайби защото свикнах на дигитала и сега кофти.


     Ако картата не е в тахограф, не е ли същото. Да, за този период, си вземи бележка. Въпроса е дали преди назначаването, няма да търсят какво си правил.
      Има доста разлики между двата вида тахографи, точно тук, май няма. Като: Невъзможност да смениш шайбата или чести спирания (по-малки от 15 минути), могат да имат широко тълкуване.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 07:36:47
И аз това се чудих , айде за бележката ми стана ясно но как да докажа за назад че нямам управление?
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: bo4a - Петък, 20 Юли, 2012, 09:42:09
Цитат на: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 07:36:47
И аз това се чудих , айде за бележката ми стана ясно но как да докажа за назад че нямам управление?
Взимаш си договора за назначаване, за да се види от коя дата си назначен и бележка за дните през които си се шматкал.



Цитат на: zlatoto_zd - Понеделник, 09 Април, 2012, 11:57:49
Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.
Аз пък когато нямам възможност да сменям шайбите си чертая на задната страна на квадратчетата и досега не съм имал проблем при проверка. Става въпрос за в БГ, по Европата не знам дали няма да се заяждат.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: bo4a - Петък, 20 Юли, 2012, 09:47:59
     Поредни публикации!!!
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: Tihomir78 - Неделя, 29 Юли, 2012, 23:04:35
Цитат на: zlatoto_zd - Понеделник, 09 Април, 2012, 11:57:49
Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.
Спокойно могат да се заядат в БГ, защото за това време нямаш нито бележка нито шайба че си почивал. За събота и неделя същата работа, нищо че километража от понеделник сутринта е както съм оставил камиона в петък вечерта. Отговора им е че през това време може да съм карал друг камион. Също вариант за заяждане е ако имаш дигитална карта, но камиона който управляваш е с аналогов тахограф и трябва да си носиш и картата щото докато си почивал на този може да си карал друг с картата. И за писмата също има начини да те хванат, ама зависи колко им се заяжда....
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: gretcki - Събота, 02 Февруари, 2013, 08:08:45
Един приятел го спрели на Враца джедйте и се заяли че на една от шайбите има застъпване пауза върху пауза и му направили акт за това.Казал им че ще се видят в съда,ходил на дело,но го загубил.Глобата му била 200 лева факт ???
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: kron - Събота, 02 Февруари, 2013, 08:57:23
В България срещу държавна институция да спечелиш дело тва си е чист късмет,така че нищо ново под слънцето.Простичко плащаш и продължаваш,но и в други държави са глобявали за това.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Неделя, 03 Февруари, 2013, 01:01:33
Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 29 Юли, 2012, 23:04:35
     ...
Също вариант за заяждане е ако имаш дигитална карта, но камиона който управляваш е с аналогов тахограф и трябва да си носиш и картата щото докато си почивал на този може да си карал друг с картата...

     Този вариант е добре. Ако е всичко наред даваш им картата и това е. По-сложно е, ако караш камион с карта и ти каже: "Докажи ми, че не си карал камион с шайба."
      И подобно, че не си карал на магнит, че не си карал с друга карта...
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: kron - Неделя, 03 Февруари, 2013, 06:43:29
 "Докажи ми, че не си карал камион с шайба."
      И колега как ще стане това след като камиона ми е в София фирмата е от Бургас аз съм някъде си но не в камиона.Чувал съм от колеги че им е задаван този въпрос от някой власти и ми е интересно какво следва в този случай.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: комбайнер - Неделя, 03 Февруари, 2013, 09:37:13
Цитат на: gretcki - Събота, 02 Февруари, 2013, 08:08:45
Един приятел го спрели на Враца джедйте и се заяли че на една от шайбите има застъпване пауза върху пауза и му направили акт за това.Казал им че ще се видят в съда,ходил на дело,но го загубил.Глобата му била 200 лева факт ???


По тази логика всяка събото-неделна шайба ще ви връща назад с 200 лв. Затова препоръчително е да си правите почивката в камиона съзерцавайки часовника. ;D ;D ;D
Ако може колегата да покаже шайбата и решението на съда, за да видим плата и аршина. ;)
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: LKW - Неделя, 03 Февруари, 2013, 10:49:55
Щом имаш редовни 28 плътни дни назад (работни седмици , дневни почивки , седмични почивки) на карта  или 28 плътни дни на карта и шайба или 28 плътни дни на шайба , никой не може да ти каже "Докажи ,че не си карал през останалото време на шайба или на карта или на чужда карта".Има ли "дупка" през тия 28 дни (не си карал на нищо или си карал нещо без тахо) бележка.Принципно  даяджий , аререджий , маджароджий(тия унгарчетата незнам как се викат) са хора които държат на точноста ;D.
Спиран съм от VOSA и BAG с 16 и 23 часово работно време без да ми правят проблем.
Заглавие: Re:Тахошайба
Публикувано от: kron - Неделя, 03 Февруари, 2013, 11:17:06
И аз така мисля,не съм срещал някъде черно на бяло да се доказва времето в което картата е била в тахографа  да трябва бележка.По принцип когато камиона е в гаража или вадя картата и вземам бележка,и когато не я извадя пак си вземам но това когато съм в гаража и никой не ми е правил проблем.