• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Тахошайба

Започната от insalud, Петък, 02 Март, 2012, 23:07:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

driver1

  "...Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде...."

  Няма такова нещо. Първата почивка може да бъде не по-малко от 15мин., но втората не може да бъде по-кратка от 30 минути.

driver1


LKW

Цитат на: kkkvd - Събота, 03 Март, 2012, 11:00:18Ето нещо, което съм правил за мой колеги, понеже и ние патим особенно на митница Надлаг:

○ – управление на автомобила – кръгче    
Стандартния лимит на управление на автомобил за един работен ден е 9 часа.  Стандартното време за управление може да бъде удължено на 10 часа в произволни (т.е. може и последователни, липсва забрана) 2 дни от работната седмица.
Периодите на управление могат да бъдат с различна дължина, но не повече от 4 часа и 30 минути. (Например 3 периода по 3 часа)
○ – управление на автомобила – кръгче    
Времето за управление не може да надвишава  56 часа за една работна седмица и не може да надвишава 90 часа за две последователни седмици.
h - почивка от управление на автомобила – креватче  - Абсолютна почивка    
Почива се  не по-малко от 45 минути след  4 часа и 30 минути непрекъснато  управление.  Ако се прави пауза преди да изтече периода за непрекъснато управление, то паузата трябва да е минимум 15 минути. Три почивки от минимум 15 минути заместват една цяла почивка от 45 минути за едно непрекъснато каране, но не е ясно дали го признават навсякъде.  Прекъсване на управлението за по малко от 15 минути не се счита за управление, но не се счита и за пауза (задръстване, светофар, тоалетна, винетка...). След малка  поне 15 минутна пауза е допустимо паузата между периодите на управление да бъде намалена до не по-малко от 30 минути. Всички видове почивки не се прекъсват от друга дейност!
h – дневна почивка в края на работния ден – креватче -  - Абсолютна почивка   
През 24 часовия тахографски период се прави задължителна дневна почивка:
-   Минимална продължителност 11 часа
-   Може да бъде намалена до минимум 9 часа три пъти седмично (между две седмични почивки)
-   Дневната почивка може да се раздели на два периода, като първия период е не по-малко от 3 часа, а втория не по-малко от 9 часа, като общата почивка е не по-малко от 12 часа. (когато се дели почивката)
h – седмична почивка -Абсолютна почивка   
След шест 24-часови тахографски периода (шайби) се прави седмична почивка от минимум 45 часа. Тя може да бъде намалена до минимум 24 часа (независимо дали автомобила се намира в базата или извън нея) веднъж на всеки две седмици. Всяко намаление се компенсира с 9 часа добавени към седмичната 45 часова почивка в края на третата седмица.
Период на разположение – квадратче

Най-важен, поради необходимостта да се влиза ръчно в този тежим при  доста чести ситуации
   
При соло или екипажно каране се използва за регистриране на период на разположение.
Период на разположение е времеви период за изчакване, дължината на който е предварително известна.
Примери:
-   Очаквано време за товарене/разтоварване, а водачът е свободен да разполага с времето си както в кабината на автомобила, така и в обособени места за почивка (столова, чакалня, стая за почивка)
-   Чакане в/извън повреден автомобил
-   Придружаване на автомобила, докато се транспортира с влак/кораб
-   Предвидено за изчакване време на митница (граница)
-   Очаквано закъснение (в добавка към т.1) на територията на клиента
-   Пътуване в кабината като втори шофьор (не като пътник
-   Водача е на работа, но не извършва никаква дейност, освен да стои на работа за предвиден период от време (нормално работно време)
-   Предвиденото за изчакване и разположение време е приключило, но водачът остава в кабината (или в столова, стая за почивка) поради други причини (безопасност, лошо време, здравословен проблем)
-   Времето прекарано на мястото за спане, по време на движение на автомобила (тоест може да се спи на кревата при разположение, но не е желателно)
Друга работа – чукчета
   Този режим се използва за да регистрира периоди от време различни от чакане, изчакване, разположение и регламентирани почивки, когато:
-   се извършва товаро-разтоварна дейност
-   ремонт/обслужване на автомобила
-   работа за настоящия или друг работодател,  различна от управление на автомобила
-   движение по пътища извън републиканската мрежа (напр. офроуд, селски път, индустриални зони)
-   почивка (Разликата е, че тази почивка може да бъде прекъсната с друга работа, но не и управление)
Важно! Автоматичните аналогови техографи ще чертаят ,,управление" по тахо-шайбата дори когато се движите в режим "Друга работа"  , тоест когато се използват ,,чукчета", автомобилът трябва да е в покой. (което е в противоречие с т.4)
,,Друга работа" се доказва и с бележка от работодателя
Как се попълва тахографски лист, смяна и вписване на обстоятелства   
Четливо, без задраскване, повтаряне и триене, като:
1.   Изписват се име и фамилия (или обратно), така както са в свидетелството за правоуправление (не е задължително да се изписват трите имена). Имената не се съкращават. Годината от датата може да е само с две цифри (10/2010)
2.   Изписва се града за начало и край, ако не се знае точния град – най-близък по-голям град или район (при дигиталните тахокарти това не е възможно да се напише, само в някои страни се указва областта) Ако името е дълго, не се съкращава, а се изписва на гърба на тахо-шайбата. Не се изисква по наредба  да се изчисли километража за деня, но всичко останало се записва!
3.   Смяна на тахо-шайбите - Преди започване на всеки превоз водачът е длъжен да постави тахографски лист в тахографа в случай на монтиран аналогов тахограф. Тахографският лист не се сваля преди края на работния период. При продължителност на превоза над 24 часа водачът е длъжен да заменя тахографския лист с нов не по-късно от 24 часа от поставянето на предишния. (Това означава, че няма значение, кога се сменява шайбата, но обикновено става преди началото на работния ден. Може и по време на смяна за каране.  При пауза без тахо-шайба – бележка от работодателя. Ако дневната пауза се начертае на две шайби се счита за непълноценна почивка, но не е грешно)
4.   Ако в случай на извънредни обстоятелства се налага управление на повече от 4:30 или да се намали периода на почивка , то обстоятелството се вписва на гърба на тахошайбата и не се прекалява (природно бедствие, катастрофа, повреда)

Примери за управление   
Соло: 4:30(45') 4:30 или 1:00(15') 3:00(30') или 3:00(45') 3:00(45') 3:00(45') 1:00  (мин. 11 ч. дневна пауза)
Екипаж: I - 4:30II - 4:30(45') I - 4:30II - 4:30( мин. 9 ч.  дневна пауза) В някои държви държат да има 15 минути при първото сменяване на водачите, но това е реално технологичното време за смяна на дигиталните карти)

При преминаване на граничен пункт – движението се осъществява в режим управление на автомобила, не се движим нито на чукчета, нито на квадратче, аз преди време мислех, че опашки по границите трябва да съм на "Разположение", но е грешно, движиш ли камиона - режима е "управление" т.е. работа. Което ни остава единствената опция - копче или магнит.. това е



При попълване на шайба се пише , дата ,месец ,година(04.03.2012).Дневната почивка не може да се пренася на друга шайба преди изтичането на 9те или 11те часа дневна почивка.Ако ни се наложи това пренасяне(поради това ,че едната шайба свършва , минали са 24часа от поставяне то и) значи сме надвишили 15 часа работен ден.Периоди на оправление+паузи+дневна почивка за преиод от 24 часа траябва да се събира на една шайба.Може да се допусне малко ,пауза (почивка) върху карано.
Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

LKW

Шлафен цузамен в майне бунгало до сабале рано.Клайне дупен.
Много обичам млади и арни спедиторки.
http://www.youtube.com/watch?v=jwVu3crtQuY
http://www.youtube.com/watch?v=lwbyMYfLv_I
WWW.elmaz.com

zlatoto_zd

Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.

kkkvd

Чул съм го тоя вариант, обаче нещо ме е страх. Иначе не ми изглежда грешно, обаче нямаш нарисувана почивка и верно си е повод за заяждане

Boroman21

Колеги да питам и аз за тия шайби нещо.
Вода се на работа в една фирмичка от 16.07 на работа а реално ще изляза на курс неделя вечер(22.07) през тези дни нищо не съм правил а само съм се шматкал из сервиза на фирмата.Трябва ли  бележка да ми се издаде че не съм шофирал  до 22ри а съм правил нещо друго и как да процедирам  като тръгна на курс?Тоест преди да тръгна си слагам шайбата и започва да ми тече работния ден!?

ПП.Съжалявам ако въпроса ви се стори глупав или неправилно зададен  , но и аз съм се оплел много с тези шайби защото свикнах на дигитала и сега кофти.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 00:27:55
Колеги да питам и аз за тия шайби нещо.
Вода се на работа в една фирмичка от 16.07 на работа а реално ще изляза на курс неделя вечер(22.07) ...

ПП.Съжалявам ако въпроса ви се стори глупав или неправилно зададен  , но и аз съм се оплел много с тези шайби защото свикнах на дигитала и сега кофти.


     Ако картата не е в тахограф, не е ли същото. Да, за този период, си вземи бележка. Въпроса е дали преди назначаването, няма да търсят какво си правил.
      Има доста разлики между двата вида тахографи, точно тук, май няма. Като: Невъзможност да смениш шайбата или чести спирания (по-малки от 15 минути), могат да имат широко тълкуване.
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

Boroman21

И аз това се чудих , айде за бележката ми стана ясно но как да докажа за назад че нямам управление?

bo4a

#22
Цитат на: Boroman21 - Петък, 20 Юли, 2012, 07:36:47
И аз това се чудих , айде за бележката ми стана ясно но как да докажа за назад че нямам управление?
Взимаш си договора за назначаване, за да се види от коя дата си назначен и бележка за дните през които си се шматкал.



Цитат на: zlatoto_zd - Понеделник, 09 Април, 2012, 11:57:49
Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.
Аз пък когато нямам възможност да сменям шайбите си чертая на задната страна на квадратчетата и досега не съм имал проблем при проверка. Става въпрос за в БГ, по Европата не знам дали няма да се заяждат.

bo4a

#23
     Поредни публикации!!!

Tihomir78

Цитат на: zlatoto_zd - Понеделник, 09 Април, 2012, 11:57:49
Да споделя личен опит:
В края  на работния ден вадя шайбата. Новата я слагам на сутринта. И двете шайби си имат начален и краен километраж, което е доказателство, че камионът не се е движил. Спал ли съм - на никого не обяснявам! Така ме научиха колеги холандци в холандска фирма, в която работих преди. С така попълнени шайби съм проверяван в няколко европейски страни без забележки. Специално питах проверяващ ме в България. Отговорът беше, че не е неправилно, но някой в България можел да се "заяде"???? Да се опитва да ме изнудва ли???
Полезно:
Пристигнал съм на адрес за товарене (разтоварване), но ще товаря на сутринта. Вечерта си вадя шайбата, а новата я слагам след като съм приключил с товаренето. Разбира се, ако разстоянието, което ще измина на сутринта е в рамките на 1 километър. Така избягвам излишното драскане по шайбата заради местенето по рампите и порталите на заводите или складовите бази. При по-внимателно разглеждане би могло да бъде засечено несъответствието, но е малко вероятно.
Спокойно могат да се заядат в БГ, защото за това време нямаш нито бележка нито шайба че си почивал. За събота и неделя същата работа, нищо че километража от понеделник сутринта е както съм оставил камиона в петък вечерта. Отговора им е че през това време може да съм карал друг камион. Също вариант за заяждане е ако имаш дигитална карта, но камиона който управляваш е с аналогов тахограф и трябва да си носиш и картата щото докато си почивал на този може да си карал друг с картата. И за писмата също има начини да те хванат, ама зависи колко им се заяжда....

gretcki

Един приятел го спрели на Враца джедйте и се заяли че на една от шайбите има застъпване пауза върху пауза и му направили акт за това.Казал им че ще се видят в съда,ходил на дело,но го загубил.Глобата му била 200 лева факт ???

kron

В България срещу държавна институция да спечелиш дело тва си е чист късмет,така че нищо ново под слънцето.Простичко плащаш и продължаваш,но и в други държави са глобявали за това.

МИНКО ИЛЧЕВ

Цитат на: Tihomir78 - Неделя, 29 Юли, 2012, 23:04:35
     ...
Също вариант за заяждане е ако имаш дигитална карта, но камиона който управляваш е с аналогов тахограф и трябва да си носиш и картата щото докато си почивал на този може да си карал друг с картата...

     Този вариант е добре. Ако е всичко наред даваш им картата и това е. По-сложно е, ако караш камион с карта и ти каже: "Докажи ми, че не си карал камион с шайба."
      И подобно, че не си карал на магнит, че не си карал с друга карта...
Благословени да са тези, които нямат какво да кажат и въпреки това мълчат /не пишат/.
Принцип на Рудницки за нобеловите открития: Само онзи, който има абсолютни познания по изучавания проблем, може да го обясни, така че никой друг да не е в състояние да го проумее.
Наместо GPS, кажете ТАКОВАТА!!!

kron

 "Докажи ми, че не си карал камион с шайба."
      И колега как ще стане това след като камиона ми е в София фирмата е от Бургас аз съм някъде си но не в камиона.Чувал съм от колеги че им е задаван този въпрос от някой власти и ми е интересно какво следва в този случай.

комбайнер

Цитат на: gretcki - Събота, 02 Февруари, 2013, 08:08:45
Един приятел го спрели на Враца джедйте и се заяли че на една от шайбите има застъпване пауза върху пауза и му направили акт за това.Казал им че ще се видят в съда,ходил на дело,но го загубил.Глобата му била 200 лева факт ???


По тази логика всяка събото-неделна шайба ще ви връща назад с 200 лв. Затова препоръчително е да си правите почивката в камиона съзерцавайки часовника. ;D ;D ;D
Ако може колегата да покаже шайбата и решението на съда, за да видим плата и аршина. ;)

комбайнер