Здравейте!
Харесал съм си едно Vento-93 година, 75к.с., 1.6. Искам да си изкажете мнението за тези коли-евтина ли е поддръжката и всичко свързано с колата. Подходяща ли е за първи автомобил и т.н.?
Цената, която и търсят, е 1900лв, но смятам, че ще мога да смъкна още малко...
Благодаря Ви предварително за отделеното време.
Като модел е О.К. Сравнително безгрижен модел е, и е абсолютно подходяща за начинаещи.
Обаче предвид абитуриентската и възраст ;D поддръжката и харчовете по нея зависят най вече от конкретното състояние на колата, а не от модела.
Сега очаквам да се пови Росен в темата и да почне да обяснява че само мерцедесите са коли ;D ;D ;D
P.S. Струва ми се че цената е поне двойно по висока от нормалното за такава кола, с уговорката че не съм наясно много много с пазара.
Цитат на: SEMPER - Вторник, 27 Март, 2012, 15:00:46
Като модел е О.К. Сравнително безгрижен модел е, и е абсолютно подходяща за начинаещи.
Обаче предвид абитуриентската и възраст ;D поддръжката и харчовете по нея зависят най вече от конкретното състояние на колата, а не от модела.
Сега очаквам да се пови Росен в темата и да почне да обяснява че само мерцедесите са коли ;D ;D ;D
P.S. Струва ми се че цената е поне двойно по висока от нормалното за такава кола, с уговорката че не съм наясно много много с пазара.
Прав си, че зависи в какво състояние е колата. Аз утре ще ходя да я гледам.
Само да спомена, че с платен данък, гражданска, винетка и преглед. Сменени са маслата и филтрите. Също така е с газово.
Преди няколко месеца баща ми си купи VW Polo Комби 1999-та за 1800 лв. Нов внос с работещ климатик, 4 перфектни зимни гуми и много добро общо състояние. Двигателят е 1.6 - 75 к.с. Просто го давам като пример за сравнение.
1900лв. за кола на 19г. ми се струва твърде много. Колко време ще я караш - 2-3 г. и става вечно твоя, никога няма да можеш да я реализираш на пазара отново. Като прибавиш и неминуемите разходи, които няма как да избегнеш, заради скрити повреди и износване, сам си направи сметката колко са средните ти разходи по тази кола на месец и дали няма да ти е по-изгодно да ползваш такси.
А да ви питам според Вас, ако колата е запазена и няма проблеми по двигател и ходова част, каква би била цената и?
//Питам, за да знам колко да се мъча да свалям.
В mobile.bg ги има и по 1400-1500лв.,но зависи от състоянието.Моето мнение е да се вслушаш в съвета на driver1,това все пак е доста стар автомобил и търсенето им на пазара,е доста слабо,дори и сега.
Благодаря Ви за коментарите.
Утре ще ходя да я видя и тогава ще пиша.
Цитат на: Красимир Иванов - Вторник, 27 Март, 2012, 17:29:33
Благодаря Ви за коментарите.
Утре ще ходя да я видя и тогава ще пиша.
Според мен не си струва да си купуваш 18-19 годишна кола, пък била тя и VW Vento. Просто е безнадеждно остаряла и като модел, и като ламарини.
Цитат на: admin - Вторник, 27 Март, 2012, 17:59:06
Според мен не си струва да си купуваш 18-19 годишна кола, пък била тя и VW Vento. Просто е безнадеждно остаряла и като модел, и като ламарини.
Препоръчай нещо друго за тези пари.
Цитат на: Красимир Иванов - Вторник, 27 Март, 2012, 18:05:07
Препоръчай нещо друго за тези пари.
Истината е, че за 2000 лв. трудно ще си намериш читава кола. Пък и с газова уредба ситуацията става още по-трудна. Дай някакви насоки все пак каква кола търсиш.
Цитат на: admin - Вторник, 27 Март, 2012, 18:34:21
Истината е, че за 2000 лв. трудно ще си намериш читава кола. Пък и с газова уредба ситуацията става още по-трудна. Дай някакви насоки все пак каква кола търсиш.
Както казах това ще ми е първата кола и за това не мога да отделя повече пари—след 3-4 години може би ще си взема по-хубава.
Предпочитам да е VW-Golf, Polo—задължително условие е да е 4 врати...
Моето мнение - зависи за какво ти трябва колата
Форд Ка - 1999-2000 са по 1500-1800 лв , тези коли по принцип правят малък пробег в чужбина, а двигателя им е железен - 1,3 с верига от един стар модел ескорт. Ресурса му е много голям, а кола на тези години обикновено е малко над 100 000 км реални
За градско са повече от перфектни, може да отместиш кофа за боклук и да паркираш ( има риск обаче да я качат на на боклукчийския камион вместо контейнера ;D ;D )
За каране - трипчета - 300 км не са никакъв проблем, има достатъчно място отпред и за двуметрови шофьори,
Разхода е поносим и без газово - ако я жалиш - 5-6 градско. Предницата е относително държелива, няма някакви принципно проблемни възли
Това ти го казвам от личен опит, жената имаше такава и след като се светнах, за градско съм ползвал единствено Ка-то.
Ако успееш да си подтиснеш его-то че караш "женска" кола ще си много доволен.
Всички май имат хидравлика, повечето имат и климатик.
Колега ,пробвай Сеат Ибиза и по-специално двигателят 1,4 ,60 к.с,намират се на добри цени и са железни автомобили.
Ако ти трябват 4те врати - послушай imter
Писах за К-то докато ти си писал за 4те врати
Според мен твоята кола е VW Polo. За около 2000 лв. има доста добри оферти. После й слагаш една метанова уредба на изплащане и се возиш все едно с градския транспорт.
Красимир Иванов, след закупуването на какъвто и да е автомобил е необходимо да се извърши нужната профилактика, а именно подмяната на зъбния (ангренажен ремък), съпътстващите го обтегачи и лагери, смяна на двигателното масло и това в скоростната кутия, смяна на хидравличното масло в кормилната рейка, подмяна на спирачната течност. Съвсем вероятно е да се наложи корекция и при спирачните дискове и спирачни накладки.
Конкретно за Volkswagen Vento, и двигателите 1.6 (55 kW) - "ABU", "AEA", "AEE", са с опростено ангренажно задвижване, но е необходимо и подмяната на водната помпа (за охлаждане на двигателя). Съветвам Ви при закупуването и огледа на автомобила да прегледата водните маркучи в двигателния отсек, както и пластмасовите фланци, с които завършват, тъй като с течение на времето търпят пробиви. Смяната им е евтина, но усещането от загуба на охлаждаща течност е неприятна.
И от какъв зор,като сменяваш ангренажа,трябва да смениш и водната помпа?
Така ги правят напоследък ..........
Водната помпа се върти от ангренажа, тя се явява и като ролка, и се препоръва да се сменя с всичките анджаклами,които се сменят с ангренажа.
Причина за редакция: Нецензурна дума!
Да се смени само ролката,горе-долу е приемливо,ама цялата водна помпа е ненормална работа.То направо основен ремонт да направиш,така и така си захванал да разглобяваш,карай наред.Няма смисъл да се купува толкова стар автомобил,на който трябва да се извършват такива ремонти след покупката.Аз нали досега не съм имал мой автомобил с ангренажен ремък и не съм много запознат какви операции се извършват като го купиш. ;D
Смяна на ремък с ролките и водната помпа ще струва 37,40 лв помпа на GRAF, обтяжна ролка INA 27 лв,но има и по 15 лв,ремък 17 лв, смяна около 25-50лв според сервиза. Това за двигател с 1 разпределителен вал на VW. При Опел цените са същите. Масло 10w40 с маслен и въдушен филтър до 70лв. Цените са за краен потребител, но има и онлайн поръчки от магазини с отстъпка в цената до 10-24 %. Аз така си ги поръчвам и спестявам до 50 лв на обслужване.
Цитат на: pumix - Сряда, 28 Март, 2012, 00:13:05
Да се смени само ролката,горе-долу е приемливо,ама цялата водна помпа е ненормална работа.То направо основен ремонт да направиш,така и така си захванал да разглобяваш,карай наред.Няма смисъл да се купува толкова стар автомобил,на който трябва да се извършват такива ремонти след покупката.Аз нали досега не съм имал мой автомобил с ангренажен ремък и не съм много запознат какви операции се извършват като го купиш. ;D
И аз съм фен на синджирите,че и на механичните подвигачи даже ама то вече никой не ги прави така....
Иначе в началото ангренажите ги правеха да въртят само разпределителния вал, ама се изхитриха гадовете, и вече всички тикат и водната помпа на тази линия ...
То и пистовите ремъци едно време можеше да ги замениш насред пътя с на жената чорапогащника, ама сега му е бедна фантазията на човек от де минават.
Съвсем скоро реших (самонадеяно) да си сменя сам пистовия ремък. В процеса на работа установих че трябват задължително :
1 Колонен повдигач
2 Висше образование и / или разпечатана картинка от интернет
Първа точка я пропуснах на цената на много загубено време и още повече попържни по адрес на конструкторите, по втора точка - добре че съм учил, и че имам интернет. А кога беше онова романтично време кога можеше да поправиш всичко насред пътя само по логика.
Иначе за цени - още псувам, когато се сетя преди време как бях решил си обслужа в БГ колата в петък - всякакви ремъци, масла, накладки и директно да тръгвам за чужбина след това.
Всичко точно, разхвърляме всичко в сервиза и се оказва че артикула "ролка обтегач с амортисьор" са ми го пратили за друг модел двигател. И единственият вариант беше да си го поръчам на момента супер-дупер оригинален от още по супер-дупер оторизирания за марката сервиз за скромната сума 310 лв. Другите опции бяха с доставка в понеделник :'( Че си и бях направил бюджета вече .... колкото да мога се прибера
PS admin, сори ама съм свикнал да си псувам неопределено по лошите ;D ;D ;D ;D
А за пистовия ремък знам.На Москвича му тепаш чорапогащник(не че съм го правил де),ама там има 3 ремъчни шайби-на коляновия вал,водната помпа и алтернатора.Сега задвижва какво ли не и прави едни завои,заобикаляния,завъртулки,минава през трудно проходими места и кво ли още не.Еми все пак и тия в сервизите трябва да имат работа.
Днес ще ида да го видя в какво състояние е и тогава ще пиша пак.
Няма да е това Vento.
Като цяло двигателя и ходовата част бяха добре—няма хлопане, няма тропане, обаче... Започнало е да гние—двете предни врати и задния калник, което ме отказа от покупката.
Цитат на: Красимир Иванов - Сряда, 28 Март, 2012, 13:21:04
Няма да е това Vento.
Като цяло двигателя и ходовата част бяха добре—няма хлопане, няма тропане, обаче... Започнало е да гние—двете предни врати и задния калник, което ме отказа от покупката.
Би било странно, ако си очаквал кола на тези години да е без изброените козметични дефекти. Мисля, че ако я качиш на канал и погледнеш отдолу, ще откриеш много по-страшни неща.
А за това (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11330170896209503&f1=details) какво ще кажете?
Цитат на: Красимир Иванов - Сряда, 28 Март, 2012, 13:37:52
А за това (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11330170896209503&f1=details) какво ще кажете?
Търси нещо по-ново. Тези Аудита принципно имат 12-годишна гаранция срещу ръжда, но това все пак е на 20 години.
Цитат на: Красимир Иванов - Сряда, 28 Март, 2012, 13:37:52
А за това (http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11330170896209503&f1=details) какво ще кажете?
Същия таралясник е,че може и по изгнил и разхлопал се.Иначе правилно си се ориентирал към немските производители,търси нещо 98-2000г.
Колега Красимир Иванов, ако искаш пускай линкове към обявите с колите , които си си избрал и мога да ти казвам, дали нещо си заслужава и колко пари ще ти струва след като я платиш. Има програми с които като се върже лаптоп към компа на колата и да се разчете , колко собствениака е имала, на колко км какво е обслужвано по колата, колко ключа има обучени за тази кола, дори през кои сервизи е минала, но това е само за страните Италия, Франция, Германия, Белгия, Холандия, Австрия, Полша и Швеция. В България може само да е върнат километража, а с тази програма да ти покаже, че колата преди година преди да влезе в BG е била на повече км от когато я гледаш . Преди 4 месеца си поръчах една част от Германия , от онлайн магазин. За марката Рувиле, цената с доставката от там е с 122 лв по-малко от колкото у нас . От Турция са частите за окачване, много здрави и с цени за българи. Марката е AS Metal.
И това Венто, което си гледал, ако мине през някои хайдутин, дупките да ги запълни с монтажна пяна и кит боя отгоре, никой неможа да разбере, че е ръждясала.
Здравейте!
Скоро не бях влизал във форума, но нямах никакво време от изпити и работа. Е време е да се похваля с новата си придобивка, а именно VW Golf III Rabbit, 97 година, 1.4, 60 коня.
Ето и снимки... (http://www.album.bg/ivanovbg/albums/186465/)
Като цяло състоянието на колата е добро, разбира се има какво да се прави по нея, а именно.
От едната страна на едно-две места е китосвана и трябва да се боядисат тези места, но това ще стане другия месец, защото сега времето не е много хубаво... Трябва да се смени едното огледало, защото пластмасата му е счупена и разни други дребни неща, като:
- Да намеря кора за багажника;
- Да си оправя жабката, че ръчката е счупена;
Какво ще кажете?
Със здраве да си я караш.
Добра ми се вижда, дано е и икономична.
Цитат на: loshdancho - Понеделник, 21 Май, 2012, 16:23:33
Със здраве да си я караш.
Добра ми се вижда, дано е и икономична.
Със здраве да я караш.
На мен също ми хареса изглежда запазена, само черните стъкла малко са кофти според мен, но всеки си има вкус.
Благодаря Ви, колеги.
Фолиото не е слагано при мен, а при стария собственик, сложено некадърно, но ще го оставя да постои лятото, а зимата може и да го махна.
Цитат на: Красимир Иванов - Понеделник, 21 Май, 2012, 16:59:18
Благодаря Ви, колеги.
Фолиото не е слагано при мен, а при стария собственик, сложено некадърно, но ще го оставя да постои лятото, а зимата може и да го махна.
Колега като за първа кола е направо пИрфектна. Много да те слуша и с здраве да си я караш. Пък по нататък се хвърляй вече на по нови. По принцип Вагените държат цена тъй че смятам след време ще можеш да я продадеш.
Хубава е количката пожелавам ти да си я караш със здраве :)