Бацета Бриги спинка ,та язека Бичкията реших да завоювам разделче Празни приказки с мойте шашави писания.
Та са ви измислих една игрица,цъка се картинка/снимка и всеки мъца кое е правилно и кое не според него.
Държа да отбележа ,че у таз игрица победител няма ,а са важни коментарите.
Силно се надам игрицата да се ареса на младите пичове у бранша.
Та мъцайте ,според вас правилно или неправилно е натоварено ремаркето от снимката?
(http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/577617_10150830755701520_8613746519_10025791_1471177247_n.jpg)
П.П. Знам,че ме апът гугутките и без да ми казвате. ;) ;) ;)
Баш правилно си е натоварен. Тежестта е разпределена само по мостовете, което помага за максимално сцепление. Ако беше по цялата дължина на ремаркето или само в средата, ще действа, като листов ресьор. На всяка неравност силите на натиск ще се опитват да повдигнат опорните точки. :)
Правилно.
Добре де а самотното бегче?
А най-задните две бегчета ако са пред приятелчетата им,не за друго ,а поради това че съм чувал,че след последният мост на ремаркенцето поечко люлеело. ??? ??? ??? ???
Само си мъцам,ко ,че кажете?
Самотното са го лепнали така, щото явно ги е домързяло да е от страната на влекача, или по- близо до предния мост на ремаркето. Последните две бег- чета, не мисля, че са кой- знае колко пречещи, че са там. Все пак, пред тех има кажи- речи 6 тона, а те двете са само около 2, демек- силите се неутрализират. ???
Аз бих сложил зуките две преди другите шест,да не са наи-отзад,а самото зад тия наи-отпреде :P
А са да видим ,на снимката има дръгелче в зимна обстановка,кое гоним повече натиск върху влекача за по-добро сцепление или натиск върху ремаркето за по-голям натиск и от там сцепление при спиране?
Ако гоним баланс аз бих оставил предните както са си ,а задните две бегчета бих преместил отпред и бих лепнал самотното за тях.Но баланса си е баланс ,трябва ни сцепление кво да правим .мъцай те.
А какво има в бегчетата
Броя ги че са 15
По колко кила има вътре - ако има по 200 е едно, ако са по тон и кусур е друго ....
Баце бройм ги 15 и предполагаме ,че са по тон бройката.
8-9 отпред и 7-6 отзад
Цитат на: Slav_305 - Вторник, 08 Май, 2012, 11:51:26
Баш правилно си е натоварен. Тежестта е разпределена само по мостовете, което помага за максимално сцепление. Ако беше по цялата дължина на ремаркето или само в средата, ще действа, като листов ресьор. На всяка неравност силите на натиск ще се опитват да повдигнат опорните точки. :)
Въобще не схванах? Толкова ли е еластичен материала, че чак като листов ресор? Ако кажеш, че и цялото (тотал) натоварване се променя?
Ако така, например е двигателен 11 тона, ремарке (общо трите оси) 22 тона. И е разпределено върху платформата, по друг начин. Но пак съотношение 11/22. То едните 11/22, не са другите 11/22?
;) бацета ясна работата тъпа ми е играта,то си беше ясно от самото начало.
Са да Ви мъцнем ремаркето е правилно натоварено ,но и супер неправилно ако преместите задните бегчета напред да опрът в самотното получавате супер балансирано ремарке плюс една екстра последния мост ще ви предупреждава при спиране кога идва момента на губене на сцепление нещо като ефекта на ватманката почти,но по-различно.
;)
Тва разбира се е мойто тъпо мнение ,което не се базира на никакви ясни изчисления.
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Сряда, 09 Май, 2012, 01:20:44
Въобще не схванах? Толкова ли е еластичен материала, че чак като листов ресор?
Верно, написал съм го така, че само аз си го разбирам. :D
Не казвам, че материала в чувалите ще действа, като ресор, а ремаркето, ако е натоварено, не както е сега, а ако всички чували са по средата. :)
Баце по твойта логика всички ремаркета превозващи извънгабаритен товар ще са едни малки батутчета бре,за да имаш ресор ти трябват опорни неподвижни точки ,ремаркето има вече едни ресори и няма как да е като ресьор ,може да е като мост(като пътно съоражение),но не и като ресьор ,моста подава , пружинира ,гъне се ,усуква се ,разширява се и се стеснява ,но няма нищо общо с ресора хем при него ги има неподвижните точки,но не е,а защо ще ти мъцнем друг път. ;)
Баце, гледам съпромата ти е силна страна, че да задам и аз загадка
Винаги съм се чудел на нещо.
Представи си полуремарке, двуосно, с шпригли и канати
Некои умни глави в ДАП-о, понеже едно време се появи много работа за контейнери, изрязоха гредите за канатите и ги направиха платформи за контейнери.
Ясно е, че тая платформа си е бая слабичка, обаче мен ми е много чудно нещо
При условие че мъкнеха предимно 40 футови контейнери, и много много рядко 20 футови, защо аджеба полуремаркетата тръгваха да се късат през средата ;)
И това не едно или две, а почти всички изрязани и пригодени за контейнеровози.
Ако мъкнеха само 20тки - всичко е ясно, ама на 40 футовия, който си ляга на осите идеално,защо тръгва да къса в средата ?
Баце тука нещо ми намекваш ми се чини,че ти мъцнем първо от теб чувам за такъв проблем ,второ най-вероятно материало им слаб баце,само да те питам и аз язека ти късал ли си ресьор или само си ги трошил,у двата глагола има Уекинка разлика,смисли се и мъцни.
;) Бриги е мноо философе ,са че Ви дръпнем една лекцийка (не техническа) на тема що е ресор и има ли почва у нас.
Бичкията обаче мъца баце оти мъкнат 20 футовите и днеска у средата е верно каруците мноо фешън вече с три мостета са,ма все пак. ;)
Баце и оти има коловози мое ти мъцнем ,оти некогиш имахме две мостета ,а са са три,ма не казвай на Бойко. ;)
Как да си чул, като ти говоря за варненския ДАП, и работи отпреди повече 15 годинки.
Бяха се накъсали в гаража да ги заварят и да ги усилват.
Иначе ясно че материало е слаб, че и дърт.
Волвата, барабар с прикачния инвентар по него време бяха на по милион и половина - два. Минимум ;D
Обаче пак няма логика да става, освен ако не се вземе предвид подскачането по дупките на пътя.
Защото моста, както и да го погледнеш, си е запъната двустранно греда - седи си на място и само можеш го товариш отгоре. Тоест има само статика. Вярно че мостовете имат "лагери", ама мърдат колкото да поемат линейните разширения, а не правят по хиляда километра на ден ;)
Моста не е статика,моста е постоянно напрегнат точно като ресьора,но за разлика от него точно тез лагери го правят да не е ресьор.
А ремаркето не е ресьор по ред причини
-то е без предварително напрежение и му действат сили само на натиск на които няма с кво да отговори,тъй като няма предварително създадено напрежение в него.
Тоест ако при дупки подскача не създава засилване на подскачането,както е при ресьора ,където за да се успокои тва движение се монтира амортесьор.
Аналогия с моста (като съоръжение,пътно и т.н.)там има випрации ,но те са хоризонтални (заради лагерите) ,а не вертикални като при ресьора .
С две думи ремаркето на снимката ако е ресьор Багера трябва да е изстрелян от него на първата дупка.
(http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=183319479511&v=1&size=z&cksum=abe053d24962bd61553a2f23e1621195&src=http%3A%2F%2Ffarm8.staticflickr.com%2F7072%2F7161218500_7baa7205c8_z.jpg)
Доста глупости изписахте.
Казва се греда на две опори! Всеки еди материал има степен на якост, гъвкавост, което определя здравината.
Ресьора няма напрежение докато върху него не се приложи сила.
В ремаркето също. Разликата е в еластичността.
В ресьора тя е по голяма.
В ремаркето има двойно Т-образен профил, който му пречи да пружинира-до някаква степен.
Ремаркето е направено да противостои на вертикалното напрежение(сила), въпреки това, ако сте товарили концентриран товар сте видели "корема", който прави.
Новите тежкотоварни платформи ги правят даже с обратен "корем" за да могат при натоварване да приемат изправено положение.
Въпроса е малко по-различен.
Паднала ли е или не фадромата от ремаркето?
Не е паднала фадромата. Така са решили да я превозват.
В първият момент като видях... Леле как е паднала.
Ама на снимката се вижда много добре.
Интересно как я разтоварват.
С кофата се надига и се избутва назад,два пъти го прави и е на земята.
П.П.Предполагам разбира се. ;)