Здрвейте тъй като съм нов тук и търсех из всичките теми за микробуси нещо за скоростите им но не намерих та реших да ви попитам има ли някаква разлика от скоростите на автомобила и на микробуса или са еднакви?
Във въпросa Ви липсвa конкретикa зa съответния модел микробус и лек aвтомобил. Вaриaнтите сa много и рaзлични и нямa кaк дa бъде нaпрaвено цялостно обобщение.
Добре дошли във форумa!
Толкова ли не можа да научиш листовките като си я изкарал тая книжка ;D. Ако буса е до 3,5 тона са като за лека кола.
Да бе, да. А един шоколад завива станиола в мармот.
Въпроса на ИванТ е съвсем на място. Като уточни за какъв бус става въпрос, може да се каже дали за него става и някоя друга скоростна кутия.
Освен ако не става дума за максимално разрешените скорости за движение- въпроса може и така да се тълкува.
Аз лично се отнесох за скоростната кутия на микробусите. Но явно колегата пита за максимално допустимите скорости за движение.
Имам предвид за всички видове микробуси независимо от тонажите и другите работи интересуваме какви им са скоростите, а и да се уточня че като решавах листовките и като съм чел учебника нямаше нищо написано за скоростите иначе ако имаше щях ли да питам? И дали се сменят лесно както при леките автомобили или има други чалъми.
Цитат на: Scania Power - Понеделник, 28 Май, 2012, 00:40:06
Имам предвид за всички видове микробуси независимо от тонажите и другите работи интересуваме какви им са скоростите, а и да се уточня че като решавах листовките и като съм чел учебника нямаше нищо написано за скоростите иначе ако имаше щях ли да питам? И дали се сменят лесно както при леките автомобили или има други чалъми.
Искаш да кажеш "предавките". Леле Боже слез си прибери вересиите.
Абе ще се разберем ама на 2-ра страница!!!!!
;D
Цитат на: dinko_ferrari - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:14:44
Абе ще се разберем ама на 2-ра страница!!!!!
;D
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:09:54
Искаш да кажеш "предавките". Леле Боже слез си прибери вересиите.
Точно (Y)
Цитат на: Scania Power - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:26:15
Точно (Y)
Божичко, направо не знам да плача или да се смея като чета някои теми у тоя форум. Абе чак не ми се вярва, че има толко кухи лейки у нашио бранш. Понякога ми идва да скоча от 8-мия етаж като ви чета глупостите. :)
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 28 Май, 2012, 01:38:18
Божичко, направо не знам да плача или да се смея като чета някои теми у тоя форум. Абе чак не ми се вярва, че има толко кухи лейки у нашио бранш. Понякога ми идва да скоча от 8-мия етаж като ви чета глупостите. :)
Е сега аз все още съм начинаещ,затова реших да питам пък докато се сетя за правилната дума как беше сигурно и след 3тата страница пак нямаше да се разберем ;D е че сега някой ще ми обясни ли как стоят нещата с предавките на микробусите независимо от модела и тонажа.
Нещата стоят така,както конструктора е преценил за най-добре.Това какви са предавките зависи от много неща и пак тоя същия конструктор,като ги вземе на впредвид тия неща и хоп,проектирал скоростна кутия с някакви си предавки в нея.
Баце предавките тамън на всички коли ,бусове и камиони които са ръчни са едни и същи като принцип на действие,разлики имат в предавателни числа,размер,брой предавки,начин на подреждане на предавките,но принципно са си едни и същи в експлоатационно отношение.Тоест всичките марки и модели скорости(както им викаш)можеш си ги ръчкаш по един и същ начин без притеснения.Всичките можеш да ги ръчкаш и със съединител и без съединител.
Разлика същественна има при по-големшките дръгели,че там са у поечко и имат ,тъй наречената муфа,но и те се ръчкат по същия метод.
Тъй че ръчкай от пета ,трета и газ му е майката. ;)
Тази муфа при камионите и викат мултипликатор. Понеже на едни и същи предавки им дава различни честити на въртене, от там и цялото предавателно отношение на скоросттната кутия се променя.
Колега като карах Iveco и Mercedes (бусове) си ги карах като лека кола и си превключвах почти еднакво.
Като че ли зависи колко си натоварен и оттам внимаваш повече със скороста и оттам идва разликата в работата с предавките.
Много си зависи и от изправноста на дръгела ,изобщо много неща могат да влиаят пак казвам на самата работа с предавките.
Иначе да ти обясняваме как се изреждат нагоре и надолу едва ли това си имал предвид.
Цитат на: dinko_ferrari - Понеделник, 28 Май, 2012, 13:02:16
Колега като карах Iveco и Mercedes (бусове) си ги карах като лека кола и си превключвах почти еднакво.
Като че ли зависи колко си натоварен и оттам внимаваш повече със скороста и оттам идва разликата в работата с предавките.
Много си зависи и от изправноста на дръгела ,изобщо много неща могат да влиаят пак казвам на самата работа с предавките.
Иначе да ти обясняваме как се изреждат нагоре и надолу едва ли това си имал предвид.
Мерси за отговора не нямах предвид как се местят ами какви са и все пак мерси за отговора. ;)
На Жук-а скоростите бяха
първа - за потегляне
втора - за наемане
трета - за каране
И сега не са се променили много, само скорстите за набиране са станали повечко.
Иначе предавките на повечето бусове се вкарват като на лека кола
Има обаче една съществена разлика с колите
Когато качваш дълъг баир натоварен (претоварен)
Тогава, ако не знаеш какво правиш, има голяма вероятност една от стрелките на приборите да застане на крайно положение ;D ;D
Пежото дърпа и от 1000 оборота.Фиата от 1600 оборота.Иначе и двата буса пълнят километража.Мерцедесите имат ограничение.
Аз по начина по който е зададен въпроса по скоро смятам, че питащия има шанс някъде да напълни не километража, ами датчика за температурата.
Аз мисля, че за ограниченията ни лафи момчагата, а то какво било ;D. Еми пак ти казвам същото на повечето бусове са си като на лека кола, на по-стари дръгели като Ивеко 3510 Турбо Дейли и Мерцедес 608 примерно има първа балканска, която се води и тя е към тебе и назад.
Бацета половината от нещата които сте написали са пълна щуротия аз пък да Ви светнем.
Баце както казах от пета ,трета и газ ако пък не си толкова мераклия може да пробваш и с четвърта,желая успех в професията или в хобито или в начина на живот(не разбрах за какво ставаш шофер)
Цитат на: Бриги Бичкията - Понеделник, 28 Май, 2012, 20:00:37
Бацета половината от нещата които сте написали са пълна щуротия аз пък да Ви светнем.
Баце както казах от пета ,трета и газ ако пък не си толкова мераклия може да пробваш и с четвърта,желая успех в професията или в хобито или в начина на живот(не разбрах за какво ставаш шофер)
Аз мисля с шоферлък да се занимавам и заради това исках малко да се поинформирам за тея микробуси.
Цитат на: Scania Power - Понеделник, 28 Май, 2012, 21:20:04
Аз мисля с шоферлък да се занимавам и заради това исках малко да се поинформирам за тея микробуси.
Леле божке, да ни пази господ от такива колеги като теб. Това да не ти е шиене нс гоблени бре та ше се "позанимаваш". Земи се скрий некъде, и стига писа глупости че ме нервиш. А и тея дето ти се връзват немат грам мозък. Тоя форум стана деттска градина вече. Нека админа да ви пусне Картун-Нетуърк и да лягате по креватчетата.
Цитат на: DeDo Vi - Вторник, 29 Май, 2012, 20:42:12
Леле божке, да ни пази господ от такива колеги като теб. Това да не ти е шиене нс гоблени бре та ше се "позанимаваш". Земи се скрий некъде, и стига писа глупости че ме нервиш. А и тея дето ти се връзват немат грам мозък. Тоя форум стана деттска градина вече. Нека админа да ви пусне Картун-Нетуърк и да лягате по креватчетата.
Да пази Господ от такива любезни учители като теб.Да не би да си се родил в кормило в ръцете,или се учеше още в корема на майка си?Всеки започва от нулата и се учи цял живот и умира ненаучен,така че не се прави на всезнаещ а бъди малко по любезен във форума.Въпросът е че имам амбиция и аз да се науча за мен това е най-важното.Айде лек и безавариен път. :) ;) ;)
Зa известно време съм упрaвлявaл микробус Opel Vivaro, с много удобнa трaнсмисия с 6 степени. Нa прaктикa е невъзможно дa се открие същественa рaзликa с упрaвлението нa лек aвтомобил.
Цитат на: ИванТ - Събота, 02 Юни, 2012, 22:04:06
Зa известно време съм упрaвлявaл микробус Opel Vivaro, с много удобнa трaнсмисия с 6 степени. Нa прaктикa е невъзможно дa се открие същественa рaзликa с упрaвлението нa лек aвтомобил.
Ами това си е лек автомобил на практика. Не напразно в талона на буса пише "лекотоварен".
Цитат на: DeDo Vi - Понеделник, 18 Юни, 2012, 11:13:34
Ами това си е лек автомобил на практика. Не напразно в талона на буса пише "лекотоварен".
Дедо, в грешка си, отдавна не съществува тази категория - лекотоварен.
Дори и баничарките се водят по талон - товарен автомобил, ако са товарен отсек и 1+1 или 2+1 по талон
Което доведе една година до необходимост да си купуват винетки за товарни автомобили, следващата година се светнаха що за дивотия са сътворили и го оправиха.
Но все още си остава дивотията, където вместо ограничение до определен тонаж някоя умна глава е пльоснала знак забранено за товарни автомобили. И на тези ограничения водачите са оставени единствено на благоразположението и интелекта на куките ;D
Цитат на: SEMPER - Понеделник, 18 Юни, 2012, 11:54:46
Дедо, в грешка си, отдавна не съществува тази категория - лекотоварен.
Дори и баничарките се водят по талон - товарен автомобил, ако са товарен отсек и 1+1 или 2+1 по талон
Което доведе една година до необходимост да си купуват винетки за товарни автомобили, следващата година се светнаха що за дивотия са сътворили и го оправиха.
Но все още си остава дивотията, където вместо ограничение до определен тонаж някоя умна глава е пльоснала знак забранено за товарни автомобили. И на тези ограничения водачите са оставени единствено на благоразположението и интелекта на куките ;D
Може и да ги водят товарни, но пак са си леки. След като двигателя е като на лека кола и е на четири малки гумета значи не е камион, нали. Който кара бус не може да има претенции че е водач на камион. За мен бусовете са в категория леки коли, след като не мога да го натоваря с 20 тона. Имам бус и си го карам като лека кола, много рядко да го натоваря с некъв товар срещу заплащане, в повечето случай върша услуга на приятел. Никой не може да ме убеди че буса е за професионални шофьори, независимо какво пише в талона и в книжката на тоя дето го кара.
Писнало ми е такива с бусове по границите и пътищата да ми се правят на отворковци.
Причина за редакция: Нецензурна дума!!!
Микробусите 8+1 и баничарките със седалки и остъклени 4+1 или 6+1 по талон са леки автомобили, категория М1. Категорията я пише в десния горен ъгъл.
Баничарката 1+1 и товарните бусове до 3.5 общо тегло са категория Н1. Дори бус с 3 оси е с категория Н1. Товаромосимост 2т
Абе бусаджията няма нищо общо с шофьор, съгласен съм с дядо, аз самият съм само с "C" и не се наричам професионален шофьор, защото карам 18 тонно волво и 15 тонно атего (соло камиони), като взема Е и покарам 10 - ина години вече може и да се ъпгрейдна до профи, до тогава съм си аматьор, а бусаджиите ги сравнявам с каруцари. Не може човек, който цял ден ми настъпва педала до метала и не може да направи 2 маневри да се има за шофьор, смешно е, за това и бусовете се карат с В, защото това са си леки коли.
Няма как да се игнорира микробусът от една завършена логистична система, след като заема върха в нея. Това е най-мобилният товарен автомобил и има своето място в транспорта. Освен това е напълно подходящо за бъдещи шофьори да се упражняват първоначално на микробус.
Олелеееее,тук май има няколко човека дето са хванали господ за шлифера.....Като няма какво друго да си мерите,тонажа на управляваните машини ли взехте за еталон кой може и кой не може да кара.Аман от комплексари........
Цитат на: exon - Вторник, 19 Юни, 2012, 21:48:28
Олелеееее,тук май има няколко човека дето са хванали господ за шлифера.....Като няма какво друго да си мерите,тонажа на управляваните машини ли взехте за еталон кой може и кой не може да кара.Аман от комплексари........
Абсолютно съгласен !
Някои хора обичат да слагат много леко категории.
С какво е по малко шофьор някой който кара бус с 5 метра канати и закачено 6 метрово ремарке ?
Цитат на: SEMPER - Вторник, 19 Юни, 2012, 22:26:44
Абсолютно съгласен !
Някои хора обичат да слагат много леко категории.
С какво е по малко шофьор някой който кара бус с 5 метра канати и закачено 6 метрово ремарке ?
;D ;D ;D ;D ;D Сигурно го имат за по-малък заради че тва че положението на шофьора е по-ниско в сравнение с тва на колегата му в камиона.
Дайте определение за човек каращ бусче ,та да се самоопределим,тъй като търкалям едно.
Бусаджия не става оти пълзим кат охлюв.
Цитат на: Бриги Бичкията - Събота, 23 Юни, 2012, 08:54:38
Дайте определение за човек каращ бусче ,та да се самоопределим,тъй като търкалям едно.
Бусаджия не става оти пълзим кат охлюв.
Ми подавай му повече газ и ставаш бусаджия ;).