Говорих с един колега румънец, който кара Румъния-Германия. Показа ми пътен лист, в който имаше напечатани часовете от началото на деня до края и срещу тях символи за шофиране, почивка, престой.......Каза ми че в Германия глобявали бусчета до 3.5т. ако нямат такъв пътен лист. Ужас, обърнах нета да търся такива бланки но няма. А ми предстои курс натам.......Някой има ли повече инфо .....?
Цитат на: tiktak - Петък, 29 Март, 2013, 10:24:31
Говорих с един колега румънец, който кара Румъния-Германия. Показа ми пътен лист, в който имаше напечатани часовете от началото на деня до края и срещу тях символи за шофиране, почивка, престой.......Каза ми че в Германия глобявали бусчета до 3.5т. ако нямат такъв пътен лист. Ужас, обърнах нета да търся такива бланки но няма. А ми предстои курс натам.......Някой има ли повече инфо .....?
Мисля че се казва пътна книжка. Нещо подобно е като при такситата. И там горе-долу си ги "нагаждаш", не помня колко може да се работи.
В специализираните книжарници не се ли продават?
Цитат на: МИНКО ИЛЧЕВ - Петък, 29 Март, 2013, 10:41:01
Мисля че се казва пътна книжка. Нещо подобно е като при такситата. И там горе-долу си ги "нагаждаш", не помня колко може да се работи.
В специализираните книжарници не се ли продават?
Няма такива символи за работа и почивка...........в пътната книжка.
Цитат на: tiktak - Петък, 29 Март, 2013, 10:24:31
Говорих с един колега румънец, който кара Румъния-Германия. Показа ми пътен лист, в който имаше напечатани часовете от началото на деня до края и срещу тях символи за шофиране, почивка, престой.......Каза ми че в Германия глобявали бусчета до 3.5т. ако нямат такъв пътен лист. Ужас, обърнах нета да търся такива бланки но няма. А ми предстои курс натам.......Някой има ли повече инфо .....?
Намерих ги най-после тези пътни листи!
Оказа се че задължително трябва да се попълват ако се движиш в Германия с микробус от 2.8т. до 3.5т
Ето тук може да се видят: http://www.bfs-kaelte-klima.de/download/merkblaetter/Tageskontrollblatt.pdf
и тук има един попълнен:
Има ги в Германия по Аутохофите.В БГ не съм виждал.
Цитат на: ruskov - Неделя, 31 Март, 2013, 12:34:24
Има ги в Германия по Аутохофите.В БГ не съм виждал.
Мерси колега! А знаеш ли дали наистина са задължителни за бусове с българска регистрация? И дали на първо време мога да ползвам такива принтирани пътни листи докато си купя?
Не зная дали са задължителни.С фото копие не би трябвало да имаш проблеми,без Унгария,там е непредвидимо.На рафтовете до шайбите и тахо лентите са,но не навсякаде ги има
Още веднъж благодаря!!!
Някой, който пътува до Германия да сподели нещо за тези пътни листа за микробуси? Проверявали ли са Ви? Какви са глобите? ... и подобни други
Поздрави!
Ами ако всички графи се преведат на български, все пак е официален за евро-съюза език, тогава какво става? Дали ще има проблеми?
Цитат на: vencov - Четвъртък, 09 Май, 2013, 17:48:36
Някой, който пътува до Германия да сподели нещо за тези пътни листа за микробуси? Проверявали ли са Ви? Какви са глобите? ... и подобни други
Поздрави!
Като пътните книжки на българските таксита са тези пътни листа. Пише се в колко часа си тръгнал, показанията на километража и някои други неща. Така ми каза един приятел, който караше преди време в Германия. Целта е да има някакъв документ при проверка, че иначе карат по 24 часа в денонощието и са станали доста катастрофи с тези бусове. Иначе там във фирмата са им ги донесли тези книжки от BAG.
Цитат на: morskia86 - Вторник, 21 Май, 2013, 21:13:13
Палиш колата, отиваш на първия паркинг и молиш някой колега да ти покаже.
Колега, това са книжки които се продават в Германия, по книжарници, аутохофи и др. Пътувал съм доста до Германия с микробус и са ме спирали за проверка, но понеже нямам книжка си ги принтирам от компютъра. Моите са по-различни, в смисъл по-опростени. Германците ги изискват за микробуси и доколкото знам за коли с ремарке над 750 кг., но това е само за Германия. Аз си ги пиша преди да влезна. Пишат се на принципа на тахографите и по принцип трябва да носиш за 28 дни назад.
Клега
германия
Патувал
сам
гемания
Колега, колко пътни листи пишеш преди да влезеш? Само за Германия ли пишеш или и за други страни през които си минавал за тези 28 дни?
Преди да влезнеш в Германия пресмяташ и ги пишеш от Видин.Не съм носил за 28 дни и нищо не са ми казали,но ги пиша така,че да влезна с начално време в Германия.
(http://www.heinrich-vogel-shop.de/img/asset/22456_0_watermarkimage.jpg)
С такава пътна книжка карам в Германия от няколко години.
Нея както и тези листи е истински късмет да се намерят по аутохофите.
Правят ми забележка само за почивките, че не ги пишех преди.
Задължителна е за товарни МПС с допустима максимална маса от 2,8 до 3,5 т.
Трябва да се спазват часовете като при тахограф.
Глобата за липса на такава книжка беше последно 70 евро, сега не знам каква е.
Отделно може да ви глобят:
- не представяте касова бележка от хотел, къде сте почивали в случай, че нямата легло което може и да не е фабрично. Не приемат спането в кабината на седалките за почивка. Рядко, но има такива разговори.
- касова бележка за гориво като доказателство, къде сте били
Важно при микробусите е, когато са регистрирани като LKW/ Truck не могат да теглят ремарке по аутобаните в неделя и официалните почивни дни! Глобите започват от 1200-1500 Евро.
Преминете ли допустима максимална обща маса 3,5 т включвате тахографа, например бус с ремарке.
Влизате в обсега на BAG, там глобите стартират от 1500 евро за управление без тахограф. Рядко спират бусове, но спрат ли хич не е приятно.
Има и джипове по 3т, и те ли трябва да пътуват из Германия с пътен лист?
Aко няма шайба бусът, не виждам как ще хванат някой , стига да има легло.
Може и 48ч. да върти по Германия без да спира.
Цитат на: apetreliyski - Неделя, 02 Февруари, 2014, 19:52:04
ако няма шайба буса не виждам как ще хванат някой , стига да има легло
може и 48ч да върти по Германия без да спира.
Баце принципно баш у швабско не са решили не са те изловили,май забрави,че мое ти прожектират документален филм с твое участие.
Бе с други думи ,мноо Биг Брадър по швабските аутобани,некой само да им шушне и не ги бърка да ти направат документален филм за твоето творчество по немското аутобани,друг е въпроса зор ли им е да го прават
Цитат на: apetreliyski - Неделя, 02 Февруари, 2014, 19:52:04
Има и джипове по 3т, и те ли трябва да пътуват из Германия с пътен лист?
Aко няма шайба бусът, не виждам как ще хванат някой , стига да има легло.
Може и 48ч. да върти по Германия без да спира.
Ако са регистрирани като LKW и пътуват по работа тия джипове, да и те трябва да пишат.
Идеята им не е да хванат някого, а работодателите да не злоупотребяват с шофьорите с прекалено много работа. А решат ли да те глобят стигат до срока на марлите в аптечката...
А понякога човек трябва и да почива или греша? За сметка на това германците карат като луди по аутобаните.
Относно хващането няма невъзможни неща. Би било трудно, ако возиш само твои неща без документи. По-важното е да си свеж, а не кое колко спазваш. С тия бусове всичко се случва, гуми гърмят, излизат глигани и т.н. Трябва да с в топ кондиция. Това е моето мнение.
Приятна гледка е да видиш германеца с 319-ка, най-дългия вариант, спира на аутохофа и директно с куфарчето в хотела. Но кой както я нареди.
Разбира се че трябва да се почива примерно аз карам 4 часа 1 почивам след това
карам още 4-ри и спирам да спя , и преди когато имах шефове си карах по този начин
сега имам фирма и имам 3 работника и съм им казал да не бързат за никаде и да си
почиват единствено ако има някой спешен товар правим двойка и не се спира.
Ще имам няколко пътувания от България през Словения за Германия с товарен бус , по талон N1. Отиване празен , а навръщане с по 1 голяма 2-осна каравана. Общо 7 курса. Имам нужните категории и документи за шофьор на МПС над 12 и повече тона. В началото на темата прочетох, че се искат пътни книжки и листи за Германия. Дали ще имам проблеми с полицаите там, защото празен ще съм максимум 2 т, но с караваната общо ще съм над 4 т. Буса е на частно лице и ще го карам с пълномощно.
еб%^м ти транспорт, да сложат и на леките коли дигитали и да пропада всичко...
Цитат на: Rammbon - Вторник, 01 Април, 2014, 10:57:25
Ще имам няколко пътувания от България през Словения за Германия с товарен бус , по талон N1. Отиване празен , а навръщане с по 1 голяма 2-осна каравана. Общо 7 курса. Имам нужните категории и документи за шофьор на МПС над 12 и повече тона. В началото на темата прочетох, че се искат пътни книжки и листи за Германия. Дали ще имам проблеми с полицаите там, защото празен ще съм максимум 2 т, но с караваната общо ще съм над 4 т. Буса е на частно лице и ще го карам с пълномощно.
Много късно я виждам темата.
Принципно, караваната е съвсем друга бира.Не я лови нищо.Ни дигитали, ни регламенти.
Все пак си турист, нали ;D ;D (нищо че всъщност ги транспортираш) ;D ;D
Единствено за общо тегло на композицията може да си в издънка, но щом се тегли с бус - надали.
В Германия могат да те отбият за проверка на техническото състояние, общо тегло на композицията, теглич, ръжди, гуми и т.н. Ще те попита също от къде си тръгнал, къде си спал, добре ли се чувстваш, т.е. дали си свеж да контролираш тежестта на композицията. Спират на случаен принцип всякакви регистрации. Имай готови отговори на тези въпроси.
Ако видимо не извършваш някаква транспортна дейност няма да те занимават с пътни листи и други. А и да нямаш глобата не е страшна.
Понеже си регистриран като товарен те лови забраната, когато теглиш, без значение дали си по работа или не. Ако си соло няма проблем караш.
Става въпрос за Германия и то не за всички аутобани.
Мнението е късно, но може да е полезно и на други.