Форум на българските шофьори

Разни => Майстори => Темата е започната от: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14

Заглавие: Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14
Здравейте !

Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер. От София съм и се отблагодарявам с бира !  :)

Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: SOLAR - Вторник, 21 Май, 2013, 12:17:16
Цитат на: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14
Здравейте !
Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер. От София съм и се отблагодарявам с бира !  :)

За какво е анкетата. Напиши въпроси на които може да се отговори.


ЛЕКИ ПЪТИЩА !
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 12:40:42
Анкетата е добавена погрешно от мен. Извинявам се !  :-\

Изгледах толкова много клипове, но ми трябва да видя процеса на живо. Затова е молбата... 
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: morskia86 - Вторник, 21 Май, 2013, 21:13:13
Палиш колата, отиваш на първия паркинг и молиш някой колега да ти покаже.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: МИНКО ИЛЧЕВ - Вторник, 21 Май, 2013, 22:39:16
Цитат на: mony124 - Вторник, 21 Май, 2013, 11:42:14
Търся добронамерен колега, който има възможност да ми покаже как се закача/разкача полуремарке, защото се учих на хенгер.

     Каква точно е идеята? Има фирми в които не се разкача по няколко месеца. Ако всичко друго е ясно, в "движение" можеш да се усъвършенстваш. Ако е за изпит, за да започнеш, много е важно. Оставя се впечатление, че си "навътре" в професията и често е част от изпита при големите фирми.
     Колегата morskia86, дава добра идея. Със сигурност ще се навие някой да ти покаже.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Сряда, 22 Май, 2013, 10:49:49
Опитах, но ме изгониха !!! Сякаш те никога не са били "новобранци" ! :(



Така е... предстои ми изпит преди постъпване и не ми се иска да гледам като теле в железница...
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Сряда, 22 Май, 2013, 10:51:06
Поредни публикации!!!
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: LKW - Сряда, 22 Май, 2013, 19:54:13
Колега щом си се учил на хенгер да закачаш и откачаш и въобще да работиш с хенгер значи с прицеп ще ти е песен.
Пускаш си краката(преди това ако ти е кеф си вдигаш задницата на влекача) , махаш кабелите , отключваш лафета(отстрани на седлото на лафета има ръчка със зъбче ,тя служи за отключване).Дърпаш я докато не захапе зъбчето.Ако не иска да отключи освобождаваш паркинг спирачката на влекача.Така тя остава под по малко напрежение и по лесно отключва.И даваш напред.Има един тънак момент , понякога след като олекне задницата(вече лафета е минал ремаркето) се изправа нагоре и може да удари борда на ремаркето.Затова що усетиш ,че ключалката на лафета е минала царския болт може леко да свалиш задницата на влекача и газ.При закачане винаги проверчвай ръчката за отключваане на ключалката дали е издърпана(дали е захапало зъбчето) и щом закачиш тя штраква и влиза навътре(пак я провери).И един съвет при тия операций винаги слизай по няколко пъти , няма срамно.Закачал съм хенгер без мида на теглича , слезнах 5 пъти ,а виждах ,че ухото идва точно към штивта.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Сряда, 22 Май, 2013, 20:33:34
      mony124, реших да ти споделя и своите препоръки след като забелязах някои нелепици в "съветите" отгоре. Още повече, че съм бил на подобен изпит и знам какво не се толерира.
     Преди всичко блокираш ремаркето от бутона, който обикновено е в задната му част. След това заобикаляш и отключваш лафета от ръчката му, целта на занятието е да направиш това в момент, когато механизма е в най-малко напрежение и най-лесно ще се отключи, както се каза и по-горе. Ръчките, според марката и модела на лафета могат да са два вида - едните просто изтегляш наляво и към себе си и после надясно, докато остане в отворено положение. Другия вид са тези с корда която изтегля предпазен палец. Тегли се кордата, едновременно с ръкохватката до застопоряване в отворено положение. Отиваш в кабината и повдигаш чрез възглавниците на диференциала частично (не докрай!) ремаркето. Минаваш отново отстрани и сваляш краката. Отначало на "бавните" обороти, а след това - на "бързите". При това трябва да обърнеш внимание каква е настилката - при мека земя, или недобре дрениран асфалт има опасност от потъване на краката при напълно натоварено ремарке. Ако имаш такива съмнения подложи подходящи гредички или нещо което ще увеличи площта на стъпване.
    Сега се връщаш в кабината и изтегляш влекача 50 до 80см. напред, като в момента на отключване на механизма на лафета спускаш възглавниците (но не докрай!). Едва сега слизаш и влизаш между кабината и борда на ремаркето (отляво!) като внимаваш да не стъпваш върху кутия за акумулатори, или на друго оборудване, ако не са съоръжени със специални протектори за стъпване. Разкачаш токовите кабели, кабела на АБС-а  и лулите за въздух като го поставяш в транспортните им гнезда. И...си готов!
    Закачването става в обратен ред, като се опитваш да запаметиш характерния звук при заключването на механизма. Но обезателно опитай леко, на скорост, да потеглиш напред. А най-добре е да погледнеш положението на ръкохватката. Ппри втория тип, който описах, освен, че трябва да е "потънала" в посока на лафета, трябва да е "паднал" и застопоряващия палец. Излишно е да напомням, че подхода на влекача към ремаркето и царския болт не бива да става силово, с прекален удар.
   Предложения от мен метод има и някои вариации, но твърдя, че е правилен от гледна точка на педанта, който би те оценявал като кандидат. А и да го прилагаш в практиката, мисля, че ще го оцениш.
  Дано съм бил полезен. Лек път!
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: loshdancho - Сряда, 22 Май, 2013, 21:30:27
Явно не Мехмед ще дойде при планината, а планината ако има интерес ще дойде при Мехмед...
Можеш да ми пишеш на лични съобщения да  се разберем и да ти покажа... а Аз ще снимам клип да го турнем да се види.
Ще ти покажа тънкости , които и Драйвъра не ги спазва.....
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Сряда, 22 Май, 2013, 22:09:54
Цитат на: loshdancho - Сряда, 22 Май, 2013, 21:30:27
Явно не Мехмед ще дойде при планината, а планината ако има интерес ще дойде при Мехмед...
Можеш да ми пишеш на лични съобщения да  се разберем и да ти покажа... а Аз ще снимам клип да го турнем да се види.
Ще ти покажа тънкости , които и Драйвъра не ги спазва.....


   Кажи и на мен за тънкостите? Винаги съм готов да науча нещо ново. Освен ако съм го знаел, но съм пропуснал да го напиша в препоръките си. Но ако чуя нещо непознато, честно ще си призная.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: veselin233 - Сряда, 22 Май, 2013, 22:35:39
Колега тия две клипчета дано са ти от полза ;)
http://vbox7.com/play:m11ed1c7e8
http://vbox7.com/play:mca494f3b4
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: redboy - Сряда, 22 Май, 2013, 22:50:39
Клипчетата не се отварят... поне при мен. >:(
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: veselin233 - Сряда, 22 Май, 2013, 23:05:54
При мен се отварят ;)
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Сряда, 22 Май, 2013, 23:34:17
Цитат на: redboy - Сряда, 22 Май, 2013, 22:50:39
Клипчетата не се отварят... поне при мен. >:(

    redboy, ако си в чужбина Ви.БОКСА ще ти се зареди след Второ пришествие!
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Сряда, 22 Май, 2013, 23:42:16
Цитат на: veselin233 - Сряда, 22 Май, 2013, 22:35:39
Колега тия две клипчета дано са ти от полза ;)
http://vbox7.com/play:m11ed1c7e8
http://vbox7.com/play:mca494f3b4


Благодаря !
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: loshdancho - Четвъртък, 23 Май, 2013, 21:27:12
Драйвър- аз действам по обратният начин:
Първо откачам кабелите и маркучите(винаги първо червеният маркуч), с това  действие на модерните ремаркета се блокират  цилиндрите и не е нужно да дърпам червеният бутон( а и на гондолите е голямо разстоянието между кабината и ремаркето) после откачам лафета (защото ако повдигна краката  царският болт е под напрежение   и трудно  отключва лафета ), след което  пускам краката  само на бързите  колкото да  опрат в земята и чак тогава спускам влекача надолу за да не го  мъча да помпа и въртя безсмислено  на краката.
Така откаченото ремарке е на  нормално транспортно  ниво и после не е нужно да целя нивото с диференциала при закачане, просто си давам назад на транспортно ниво спокойно и закачам.  След това повдигам малко  диференциала за да увиснат краката във въздуха и да ги вдигна  по-лесно.
  Обаче при пълно бордово ремарке номера не става, защото ремаркето ще провисне много и няма да мога да изляза напред, тогава за да не вдигам на бавните на краката(или ако не мога да вдигна на диференциала повече) спускам възглавниците на ремаркето за да се повдигне отпред и отвори процеп между лафета и плочата на ремаркето.
Най важното е при момента на излизането от под ремаркето да има луфт между плочата на ремаркето и лафета иначе може да остане влекача без калници.
Не знам да ли е правилен начина  и на работа, но  съм го доизкусурявал с времето и  до това съм достигнал.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: godji - Петък, 24 Май, 2013, 13:08:43
Аз не мога да разбера каква е идеята да се напомпва влекача за да се откачи ремаркето , така че начина на Данчо според мен е по-практичен от гледна точка на това че после е по-лесно закачането !
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Петък, 24 Май, 2013, 14:05:56
Цитат на: godji - Петък, 24 Май, 2013, 13:08:43
Аз не мога да разбера каква е идеята да се напомпва влекача за да се откачи ремаркето , така че начина на Данчо според мен е по-практичен от гледна точка на това че после е по-лесно закачането !

    Идеята е, че при разкачване на натоварено бордово ремарке то, в зависимост от марката, по-малко, или повече "провисва" отпред. Предварителното повдигане е именно за да компенсира това провисване. Защото при много натоварено отпред ремарке, то може да провисне толкова много, че хода надолу на изпуснатите възглавници на диференциала да не е достатъчен за да се подпъхне лафета под ремаркето и дори да се счупят калниците.
    Методът на Лошданчо е приемлив за ремарке тип "гондола" - там конструкцията е друга и няма провисване, той сам си го е написал това. Чети по-внимателно!
    А бе, хора! Тук уж сме все шофьори, но някои изказвания и въпроси изглежда са на хора, които гледат камиони само по телевизията!
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: godji - Петък, 24 Май, 2013, 21:45:35
Какво значение има колко е провиснало ремаркето ! Транспортното ниво на влекача си е едно и също ! Ако успееш да отлепиш лафета при спадане на влекача после със сигурност ще влезеш под него , а и гаранция няма да счупиш калниците ,защото влекача няма да отскочи нагоре !

Ако ме слагаш в последното си изречение да знаеш че прицеп никога не съм карал и затова питам , а ако разкачиш хенгера в напомпено положение на влекача доста пъти ще се поразходиш до кабината докато улучиш мидата! Аз винаги разкачвам на транспорт , а краката на ремаркето ми изобщо не са с латерни ,а на щифтове !
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Петък, 24 Май, 2013, 22:02:26
Цитат на: godji - Петък, 24 Май, 2013, 21:45:35
"...да знаеш че прицеп никога не съм карал..."


   А защо спориш тогава?
   Ще обясня още веднъж: сваляйки надолу възглавниците, заедно с рамата на влекача провисва и ремаркето. В последна сметка се отлепя лфета от плочата на ремаркето и влекача излиза безпроблемно напред. Ако подходиш назад при закачването в транспортно състояние на диференциала, ако не си бил повдигнал преди разкачането ремаркето, неизбежно ще удариш калниците, или лафета. Как да го обясня по-ясно?
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: ahil_73 - Петък, 24 Май, 2013, 22:24:25
Данчо е прав ..говоря от опит и гондола влачих и ремарке .Безспорно е най удачния начин за разскачане както за гондола така и за ремарке.Влекача има достатъчно ход във вертикално положение за да избегне провисването на ремаркето. Лека и здрави гуми ... ;) и да не ви дава господ алчен маджарин на Надлаг  ;)
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: driver1 - Петък, 24 Май, 2013, 22:34:50
Цитат на: ahil_73 - Петък, 24 Май, 2013, 22:24:25
Данчо е прав ..говоря от опит и гондола влачих и ремарке .Безспорно е най удачния начин за разскачане както за гондола така и за ремарке.Влекача има достатъчно ход във вертикално положение за да избегне провисването на ремаркето. Лека и здрави гуми ... ;) и да не ви дава господ алчен маджарин на Надлаг  ;)

        Ох, не'ам нерви вече!
     А бре, нали спора е затова - при закачването да подходиш в транспортно положение на влекача, БЕЗ ДА СВАЛЯШ ВЪЗГЛАВНИЦИТЕ! Това е, защото преди това, при разкачването си повдигнал ПРЕДВАРИТЕЛНО, ремаркето и си компенсирал провисването.
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: godji - Петък, 24 Май, 2013, 23:01:03
Ми те някои влекачи затова си имат един бутон на таблото , дето ги вдига или сваля по няколко см .   ;)

Цитат на: driver1 - Петък, 24 Май, 2013, 22:02:26

   А защо спориш тогава?
   Ще обясня още веднъж: сваляйки надолу възглавниците, заедно с рамата на влекача провисва и ремаркето. В последна сметка се отлепя лфета от плочата на ремаркето и влекача излиза безпроблемно напред. Ако подходиш назад при закачването в транспортно състояние на диференциала, ако не си бил повдигнал преди разкачането ремаркето, неизбежно ще удариш калниците, или лафета. Как да го обясня по-ясно?
Пробвам те  8)
Заглавие: Re:Малко помощ за полуремарке ?
Публикувано от: mony124 - Понеделник, 27 Май, 2013, 07:08:53
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 23 Май, 2013, 21:27:12
Драйвър- аз действам по обратният начин:
Първо откачам кабелите и маркучите(винаги първо червеният маркуч), с това  действие на модерните ремаркета се блокират  цилиндрите и не е нужно да дърпам червеният бутон( а и на гондолите е голямо разстоянието между кабината и ремаркето) после откачам лафета (защото ако повдигна краката  царският болт е под напрежение   и трудно  отключва лафета ), след което  пускам краката  само на бързите  колкото да  опрат в земята и чак тогава спускам влекача надолу за да не го  мъча да помпа и въртя безсмислено  на краката.
Така откаченото ремарке е на  нормално транспортно  ниво и после не е нужно да целя нивото с диференциала при закачане, просто си давам назад на транспортно ниво спокойно и закачам.  След това повдигам малко  диференциала за да увиснат краката във въздуха и да ги вдигна  по-лесно.
  Обаче при пълно бордово ремарке номера не става, защото ремаркето ще провисне много и няма да мога да изляза напред, тогава за да не вдигам на бавните на краката(или ако не мога да вдигна на диференциала повече) спускам възглавниците на ремаркето за да се повдигне отпред и отвори процеп между лафета и плочата на ремаркето.
Най важното е при момента на излизането от под ремаркето да има луфт между плочата на ремаркето и лафета иначе може да остане влекача без калници.
Не знам да ли е правилен начина  и на работа, но  съм го доизкусурявал с времето и  до това съм достигнал.


Искам да кажа едно голямо БЛАГОДАРЯ на loshdancho !!! Затова, че отдели от времето си, откликна на молбата ми и показа тънкости, за които си нямах и на идея !