Представителства има, това добре. Но как се заменя или сменя двигател по фабричен дефект , който е само на 159680км, а камиона е на 2 г ?
Представете си , че сте си купили камион на изплащане и на втората година двигателя се счупи. Карате гаранционният камион в представителството и там откриват, че проблема е фабричен. Следва да се замени мотора с нов. Но минават 2 или 3 месеца . Трябва да плащате кредита , а не работите с машината и не вадите пари. Минава и четвътрият месец и пак нищо. Проблем, още не са пратили двг от Германия, а камиона май е правен в Турция.
В такъв случай как бихте действали?
Обади се на институцията която те е финансирала за камиона и поискай да ти спрът плащанията докато не се оправи камиона, бъди нервиран и нахален, но не и груб. По този начин те самите може да "натиснат" сервиза да го оправи по-бързо.
Те нямат интерес да го вземат от теб този камион защото в това състояние няма да намерят друг на когото да го дадат.
Benz-а V6 ли е?
Въпросния камион да не се намира в сервиза в Бургас база Сомат ако е той вчера трябва да е престигнал
Сега да видим за колко време ще сменят мотора .
Ми мисля да го сменя за два и половина ако не ми мине котка път ;)
Цитат на: Rammbon - Сряда, 11 Септември, 2013, 11:45:52
Представителства има, това добре. Но как се заменя или сменя двигател по фабричен дефект , който е само на 159680км, а камиона е на 2 г ?
Представете си , че сте си купили камион на изплащане и на втората година двигателя се счупи. Карате гаранционният камион в представителството и там откриват, че проблема е фабричен. Следва да се замени мотора с нов. Но минават 2 или 3 месеца . Трябва да плащате кредита , а не работите с машината и не вадите пари. Минава и четвътрият месец и пак нищо. Проблем, още не са пратили двг от Германия, а камиона май е правен в Турция.
В такъв случай как бихте действали?
По принцип щом е гаранционно мпс-то и констатиран дефект по гаранция(в твоя случай смяна на двг) ако до определен срок( за марката която аз работя са 24 дни) не се отстрани проблема се дава оборотен автомобил, а по принцип ако си прочетеш внимателно гаранционните условия ще трябва да видиш тази ,,клауза'', пък и с Комисията за защита на потребителите пак може да се посъветваш, но все пак си прочети ВНИМАТЕЛНО гаранционните условия защото там може и да е упоменат по-голям срок, от този който съм ти написал който е валиден само за марката, за която аз работя.
p.s Колега ако си подписал бланката с гаранционните условия като "селски кмет" не КЗП ами президента няма да може да помогне, за съжаления тези условия са така направени,че са в полза на конструктора, дистрибутора и т.н по-веригата, а за клиента остава .... . Това е бг действителността.
Ами не си купуваш Актрос.Скъса вал или излезе биелата през блока.
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече ;)
Новият двигател работи много по-добре от стария , а и усеща се по-голяма тяга. Дори турбото е чисто ново :)
Лошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.
;)
ЦитатЛошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.
Кризата в фирмата е голяма а и продължава за жалост.Безаварийно каране ;)
Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече ;)
Само незнам , защо като влекача минава гаранционно техническо обслужване не регулираха клапаните ??? Вероятно клапана на 5-и цилиндър е бил по-натегнат, за да се случи белята . И от сервиза не са обяснили на водачът, кога да мине на следващо обслужване , за смяна на маслото 5W40 и др.
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 23 Септември, 2013, 18:32:26
Новият двигател работи много по-добре от стария , а и усеща се по-голяма тяга. Дори турбото е чисто ново :)
Лошото е само, че 4 месеца стоя в сервиза, но това вече е минало.
Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече ;)
Колега, радостно е че сагата е приключила с щастлив край. Но имам съмнения дали турбото е фабрично ново или според мен е рециклирано от конструктора(сигурен съм, че знаеш за двата вида части и възли предлагани от производителите, който според тях(производителите) имат еднакви качества и съответно еднаква гаранция, но различна цена, няма да обяснявам кой от двата вида части са по-евтини като себестойност за производителя на съответната марка) . Дано моето "Тома Неверническо" мислене да е грешно.Истинския отговор го знаят само хората направили поръчката на гаранционните части и възли.
И другото ми съмнение как са прекарали по гаранция и турбото при положение, че проблема констатиран от оторизирания сервиз извършващ ремонта е дал становище за извършване на гаранционен ремонт и подмяна на съответния възелЗадрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече ;) и не било констатирано, че турбото е било засегнато от съответния дефект.
[/quote] Явно немците са развързали кесията защото имат някаква сервизна кампания свързана при подмяната на двг с този проблем да се прави в комплект и турбокомпресора или някой в БГ на "своя" глава е направил подарък и е прекарал по гаранция и "турбалан".Това е моето мнение защото си имам някакво скромно понятие от гаранционни ремонти на няколко марки макар, че са представители на леките и лекотоварни автомобили, но принципите на работа са сходни.
Цитат на: doco78 - Четвъртък, 19 Септември, 2013, 21:36:08
Задрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече ;)
Невярвам някой да смени двигател заради какъвто и да било чарк в главата ;D
ЦитатСамо незнам , защо като влекача минава гаранционно техническо обслужване не регулираха клапаните Ъ? Вероятно клапана на 5-и цилиндър е бил по-натегнат, за да се случи белята . И от сервиза не са обяснили на водачът, кога да мине на следващо обслужване , за смяна на маслото 5W40 и др.
Първо проблема не е в регулирането на клапаните, а в това че ролката на повдигача е блокирала по незнайна причина в леглото на повдигача ако си виждал ролков повдигач и е блокирал и задрал в леглото и износил разпределителния вал.(Евентуалната причина е паднала циментация на материала на самата ролка или производствен дефект на самия ролков повдигач) При гаранционно техническо обслужване и при първата смяна на масло се регулират клапаните.И да е натегнат това не може да се случи поради простата причина че имат голям толеранс 60/40 +/-10 хлабина.Второ не може да не са обяснили на шофьора кога да смени маслото.Елементарно е да отвори сервизната книжка и да види кога се прави смяна на масло при нов автомобил,защото двигателя е ЧИСТО НОВ ЗА ВГРАЖДАНЕ В НОВ АВТОМОБИЛ а не е тауш ремонт ако знаеш какво е това(върнат двигател по някаква причина и рециклиран и са монтирани рециклрани части).И накрая по спомени първата смяната на това масло е около 120 000 км.Но всичко зависи от терена по който се кара автомобила или по зададеното във WS-системата за техническо обслужване.
Цитат
Колега, радостно е че сагата е приключила с щастлив край. Но имам съмнения дали турбото е фабрично ново или според мен е рециклирано от конструктора(сигурен съм, че знаеш за двата вида части и възли предлагани от производителите, който според тях(производителите) имат еднакви качества и съответно еднаква гаранция, но различна цена, няма да обяснявам кой от двата вида части са по-евтини като себестойност за производителя на съответната марка) . Дано моето "Тома Неверническо" мислене да е грешно.Истинския отговор го знаят само хората направили поръчката на гаранционните части и възли.
И другото ми съмнение как са прекарали по гаранция и турбото при положение, че проблема констатиран от оторизирания сервиз извършващ ремонта е дал становище за извършване на гаранционен ремонт и подмяна на съответния възелЗадрал ролков повдигач на всмукателен клапан на 5 цилиндър мотора е сменен вече Намигване и не било констатирано, че турбото е било засегнато от съответния дефект.
Явно немците са развързали кесията защото имат някаква сервизна кампания свързана при подмяната на двг с този проблем да се прави в комплект и турбокомпресора или някой в БГ на "своя" глава е направил подарък и е прекарал по гаранция и "турбалан".Това е моето мнение защото си имам някакво скромно понятие от гаранционни ремонти на няколко марки макар, че са представители на леките и лекотоварни автомобили, но принципите на работа са сходни.
ПРочети какво съм писал по горе мотора е ЧИСТО НОВ а не е тауш.НЯМА РЕЦИКЛИРАНИ ЧАСТИ единственото което се прехвърли от стария мотор е съединителя комплект,тръбите за хидравлика на кормилната система ,генератор,два фланеца за водно охлаждане понеже двигателя е оборудван с ретардер и кабелния сноб за(високо напрежение) за динамо и стартер и който отива към електрония блок на двигателя MR(PLD).Затова комплектовката на мотора е по този начин .Можеше да бъде поръчан без глави и всякъкви периферни агрегати.Но аз си мисля че по този начин това е плюс за конкретния клиен няма да назовавам името.
ЦитатНевярвам някой да смени двигател заради какъвто и да било чарк в главата Ухилен
В случая проблема не е в главата ако си запознат с устройството на двигател мерцедес бенц модел MP3.Проблема е в леглото на повдигача и разпределителния вал.
И накрая ще продължите ли да си чешете езиците, защото края на сагата приключи с добър край за клиента. А относно това че,автомобила не е работил през това време и е бил в сервиз в опциите на лизингодателя ако има такъв имаше някакви клаузи че може да бъде спрян лизинга(защото съм я ползвал тази опция в предната Фирма), и както и един друг колега по горе беше казал в темата.
Дано съм бил изчерпателен и пийте по бира и със здраве ;)
Да, не съм запознат, и не предполагах че разпределителния вал на лизингов камион може да бъде в блока. Искам да кажа че това е технология от миналия век.
Последно при нас е двигател N14 на Cummins по тази технология вграждан в камиони до към 1994 година.
Мир ;D
ЦитатДа, не съм запознат, и не предполагах че разпределителния вал на лизингов камион може да бъде в блока. Искам да кажа че това е технология от миналия век.
Последно при нас е двигател N14 на Cummins по тази технология вграждан в камиони до към 1994 година.
Мир Ухилен
Съгласен съм с теб колега ;) Американските камиони са точно по тази схема както и последните модели на Петербилд с двигатели Пакард.Последния модел Актрос края на 2012 е направен точно по тази технология с два разпределителни вала единия едновременно за клапани и моторна спирачка на изпускателни клапани с обща глава за 6 цилиндъра в самата глава, докато при стария модел е главите са отделни колкото са цилиндрите и разпределителния вал е един и е разположен в блока на мотора и предава движение на клапаните посредством прътове към кобилички и тъка-(това е старата система както казваш ти).Точно тази нова последна система на Актрос е взета от американското инжинерство и тествана в американски сурови и всякакви условия 2 000 000 км. :)Приет е мира НАЗДРАВЕ С ЕДНА ХУБАВА АМЕРИКАНСКА БИРА. :)
Цитат на: doco78 - Сряда, 25 Септември, 2013, 21:34:34
Първо проблема не е в регулирането на клапаните, а в това че ролката на повдигача е блокирала по незнайна причина в леглото на повдигача ако си виждал ролков повдигач и е блокирал и задрал в леглото и износил разпределителния вал.(Евентуалната причина е паднала циментация на материала на самата ролка или производствен дефект на самия ролков повдигач) При гаранционно техническо обслужване и при първата смяна на масло се регулират клапаните.И да е натегнат това не може да се случи поради простата причина че имат голям толеранс 60/40 +/-10 хлабина.Второ не може да не са обяснили на шофьора кога да смени маслото.Елементарно е да отвори сервизната книжка и да види кога се прави смяна на масло при нов автомобил,защото двигателя е ЧИСТО НОВ ЗА ВГРАЖДАНЕ В НОВ АВТОМОБИЛ а не е тауш ремонт ако знаеш какво е това(върнат двигател по някаква причина и рециклиран и са монтирани рециклрани части).И накрая по спомени първата смяната на това масло е около 120 000 км.Но всичко зависи от терена по който се кара автомобила или по зададеното във WS-системата за техническо обслужване.ПРочети какво съм писал по горе мотора е ЧИСТО НОВ а не е тауш.НЯМА РЕЦИКЛИРАНИ ЧАСТИ единственото което се прехвърли от стария мотор е съединителя комплект,тръбите за хидравлика на кормилната система ,генератор,два фланеца за водно охлаждане понеже двигателя е оборудван с ретардер и кабелния сноб за(високо напрежение) за динамо и стартер и който отива към електрония блок на двигателя MR(PLD).Затова комплектовката на мотора е по този начин .Можеше да бъде поръчан без глави и всякъкви периферни агрегати.Но аз си мисля че по този начин това е плюс за конкретния клиен няма да назовавам името.В случая проблема не е в главата ако си запознат с устройството на двигател мерцедес бенц модел MP3.Проблема е в леглото на повдигача и разпределителния вал.
И накрая ще продължите ли да си чешете езиците, защото края на сагата приключи с добър край за клиента. А относно това че,автомобила не е работил през това време и е бил в сервиз в опциите на лизингодателя ако има такъв имаше някакви клаузи че може да бъде спрян лизинга(защото съм я ползвал тази опция в предната Фирма), и както и един друг колега по горе беше казал в темата.
Дано съм бил изчерпателен и пийте по бира и със здраве ;)
Колега прочел съм внимателно и не съм спорил с теб, че двигателя е нов , а не рециклиран. Единствено проявих съмнение за турбото. Относно дали няма рециклирани части сигурно е така както казваш(пишеш), но както написах и в горния си пост този отговор може да бъде без апелационен само ако я има поръчката и фактурата за гаранционни части към западняците.Но това си сложна работа и не вярвам някой да покаже копие на тази фактура и поръчка, а също не бих го направил от уважение и респект към шефовете ми и марката за която работя. Както написах и в предни си пост явно сте направили реверанс към клиента и явно си знаете защо каквото и да е причината е похвално.
Относно едностранното прекратяването на договор за финансов лизинг тази клауза, която перифразираш си е една монета с две лица. От една страна лизингополучателя(ползвателя) прекратява едностранно договора за финансов лизинг и вече е "свободен" няма непосилни вноски и т.н, няма го лизингодателят "изедник". Но идва и "турата" на монетата при това едностранно прекратяване клиентът(лизингополучателят)вече няма никакви(губи) права в/у лизинговия продукт(т.е влекача) и губи всички вноски до момента(които до колкото прочетох са някъде към 24) + първоначалната вноска, която си е минимум 10% самоучастие, а може и повече и така кеф ти прекратяване на доворгор за финасов лизинг, кеф ти "свобода" . Но това пак зависи от конкретния лизингов договор. Не пиша с цел да се заяждам, просто според мен искам да напиша за другата страна на нещата.
Цитат на: doco78 - Четвъртък, 26 Септември, 2013, 22:06:16
Съгласен съм с теб колега ;) Американските камиони са точно по тази схема както и последните модели на Петербилд с двигатели Пакард.Последния модел Актрос края на 2012 е направен точно по тази технология с два разпределителни вала единия едновременно за клапани и моторна спирачка на изпускателни клапани с обща глава за 6 цилиндъра в самата глава, докато при стария модел е главите са отделни колкото са цилиндрите и разпределителния вал е един и е разположен в блока на мотора и предава движение на клапаните посредством прътове към кобилички и тъка-(това е старата система както казваш ти).Точно тази нова последна система на Актрос е взета от американското инжинерство и тествана в американски сурови и всякакви условия 2 000 000 км. :)Приет е мира НАЗДРАВЕ С ЕДНА ХУБАВА АМЕРИКАНСКА БИРА. :)
Малко инфо за моторната на новия Актрос - http://www.jacobsvehiclesystems.com/products/model-720-721-daimler-detroit-diesel-and-jacobs/ - и от мен една бира ;D
ЦитатОтносно едностранното прекратяването на договор за финансов лизинг тази клауза, която перифразираш си е една монета с две лица. От една страна лизингополучателя(ползвателя) прекратява едностранно договора за финансов лизинг и вече е "свободен" няма непосилни вноски и т.н, няма го лизингодателят "изедник". Но идва и "турата" на монетата при това едностранно прекратяване клиентът(лизингополучателят)вече няма никакви(губи) права в/у лизинговия продукт(т.е влекача) и губи всички вноски до момента(които до колкото прочетох са някъде към 24) + първоначалната вноска, която си е минимум 10% самоучастие, а може и повече и така кеф ти прекратяване на доворгор за финасов лизинг, кеф ти "свобода" . Но това пак зависи от конкретния лизингов договор. Не пиша с цел да се заяждам, просто според мен искам да напиша за другата страна на нещата.
Възможно е колега,сигурно си прав не съм запознат в днешни дни с общите условия на лизинговите компании може да са претърпели промени от моя случай преди 9-10 години