Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по-малък пробег,мерси за отговорите.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по малък пробег,мерси за отговорите.
Принципно на 60000 км е препоръчително да става смяната. Изцяло зависи обаче от начина на експлоатация, вида на самия ремък и количеството обтяжни ролки. Виждал съм двигатели с голяма кубатура и тесни като ширина ремъци и малки двигатели с много широки ремъци. По отношение на повечето обтяжни ролки идеята е, че ремъкът е подложен на повече огъвания и според мен е предпоставка за евентуална повреда или скъсване.
Добре де да го поизчакам до 50000 хиляди км.?Или да си го сменя по добре?
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 12:19:12
Добре де да го поизчакам до 50000 хиляди км.?Или да си го сменя по добре?
Зависи. От доста неща. Голяма част от ремъците се сменят заедно с обтяжните ролки. Има и двигатели където се сменя(според "дебелите книги") и водната помпа когато тя се задвижва от ангренажния ремък.
В общи линии, ако си сменил с качествен ремък (и ролки) и нямаш друга работа да ги сваляш нещо, без проблеми ще си изкарат до 50 хиляди. За да си сигурен отвори капака на ремъка и го погледни, понякога може да видиш видими признаци че трябва да се смени, примерно ако е напукан, зъбите наранени, евентуално омаслен. Има случаи, когато поради неизправност в ролка или друго, ремъка може да се "избутва" аксиално и да трие в капака на ангренажа в резултат на което се износва неправилно и намалява неговата работна широчина - това също се вижда без никаква специална техническа подготовка. В зависимост от конкретния двигател, повечето препоръки от заводите са за смяна на доста по-голям пробег - примерно от 70 до 120 хиляди километра(че и повече), но там се има предвид експлоатация в по-"бели" страни и смяната с оригинални консумативи в оторизираните сервизи(на съответните пресолени цени). Практиката е показала, че за нашите условия в зависимост от конкретната марка/модел/двигател на 50 до 70 хиляди километра е нормално и оправдано.
Сега, ако ще разглобяваш за друг ремонт, и цената на ангренажния комплект не те притеснява, може да е оправдано да го смениш и на по-малък пробег.
Все пак е важно, кажи каква е колата?
Хм, тука говорите за някакви километри с които ме стряскате.
Личната ми кола е Peugeot 207 HDI. Купена е от магазин. В момента е на около 100 000км. Косултирах се в сервиза където я обслужват и от там ми казаха, че вече трябва да помисля за смяна - нормалния период бил между 100 000 - 120 000км. Операцията щяла да ми струва около 450 евро. (става дума за Испания). А тук говорите за смени на 50 000км! Че то къде ще му излезе края с такива разходи?
Мисля, че всичко е много относително по отношение смяната на ангренажен ремък. Никой до момента не каза, че е важно за пробега и какъв е ремъка като марка. Както и при другите части, така и при ремъците има скъпи и евтини, съответно качествени и некачествени. Никога не ми се е случвало да скъсам ремък, но и не го пожелавам на никого. Особено на път и при движение с висока скорост.
Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
Не му знам на колко му се сменява ремъка на тоз' Фиат, но съм сигурен че знаеш къде и кой да питаш(там техния си форум, има човек фен баш на тези). И сменявай всичко което е предписано, че после труден ремонта и мотора екзотичен малко. В тази връзка нищо не пречи поне да си погледнеш ремъка и ако е наред си карай до 50 хиляди. Мое мнение без да им разбирам на Фиат(еле па баш с тоя мотор).
За крома 1.9тд 1993-97г. аутодатата ми дава, че се сменя ангренажният ремък на 120000км.
Другото което не видях да го пише в аутодатата но го знам е, че ремъка ако е минал 5 год. пак се сменява независимо, че няма километрите.
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 16:10:39
Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
Цитат на: Rammbon - Неделя, 15 Септември, 2013, 20:14:23
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
Ще го направя,защото колата си заслужава,без рискове ;)
Това дето съм го написал в горния пост е как го дава производителя. След това всеки сам си преценява ако се смени по-рано разбира се, че ще е по-сигурно но пък излиза и по-скъпо. Аз също си смених по-рано ремъка преди време когато си купих колата поради обясними причини, но при свалянето на старият ремък видях, че е било безсмислено. Сега просто на около 30000км свалям горният капак и го преглеждам (не че много може да се разбере как е ама :) ) така пише в книгата да се проверява на тези км. В Испания по принцип като сменяват ремъка сменят и водната помпа дори и да не е необходимо да се сменя. По този начин си спестяват пари за допълнително отваряне на мотора ако се прецака помпата, но тук сервизите са скъпи за разлика от бг. Има я и другата крайност веднъж един колега от Еквадор ми каза, че ангренажен ремък не се сменя :o. Неговата логика е такава - Взима кола на изплащане и я кара без да влага повече пари в нея (дори и масло не сменяват) горе долу гледа да му издържи докато я изплати и си взима друга.
И тука само разбирачи. Защо не станете монтьори, бе момчета?
Цитат на: simo - Понеделник, 16 Септември, 2013, 01:11:04
И тука само разбирачи. Защо не станете монтьори, бе момчета?
Човекът пита,търси помощ и информация, и няма нужда от подобни безсмислени мнения,коѝто в случая са спам.За да ползвате форума като говорилня-използвайте чата.Успех!
Колега напиши- марка, модел, година на производство и кубатура на двг и ще ти върна сервзния интервал, през които дават проверка или директно смяна. ;)
Цитат на: ivopifeca - Събота, 14 Септември, 2013, 20:42:14
Колата ми е дизел и е на 35000км от както съм сменил ремъка на ангренажа,трябва ли вече да го сменя,защото съм чувал че на дизела трябвало да се сменя на по-малък пробег,мерси за отговорите.
Цитат на: driver1 - Неделя, 15 Септември, 2013, 15:15:03
Хм, тука говорите за някакви километри с които ме стряскате.
Личната ми кола е Peugeot 207 HDI. Купена е от магазин. В момента е на около 100 000км. Косултирах се в сервиза където я обслужват и от там ми казаха, че вече трябва да помисля за смяна - нормалния период бил между 100 000 - 120 000км. Операцията щяла да ми струва около 450 евро. (става дума за Испания). А тук говорите за смени на 50 000км! Че то къде ще му излезе края с такива разходи?
Колега ПСА(Пежо-Ситроен) дават даже доста по-големи интервали за смяна на ангренажната група- по принцип при HDI двг-тата от 2-ро поколение(каквото е и твоето 207) смяната става при "нормални условия Европа" на 240 000 км или 10 години, което от двете събития настъпи първо(Испания влиза в региона "нормални"), а при "тежки условия Европа"(това е източна Европа, сиреч и нашата мила Татковина) 180 000 км или 10 години, което от двете събития настъпи първо. По принцип в AUTODATA дават малко по къси интервали, от тези които препоръчва конструктура, поне за няколко марки съм сигурен, защото съм виждал сервизната документация на няколко марки(бил съм в техните представителства) и мога да го твърдя от първо лице.
По принцип при комънрейлите от първо поколение пробега от конструктура е някъде около 160 000 км. , а при роторните вече нещата са доста по занижени маркаче съм виждал сервизна документация на 1.9 D(DW8 мотор, не го бъркайте с 1.9 XUD9, XUD8, на ПСА) на ПСА където дават 90 000 км.
Цитат на: ivopifeca - Неделя, 15 Септември, 2013, 16:10:39
Колата е ФИАТ КРОМА 1.9тдид
Цитат на: Yordan - Неделя, 15 Септември, 2013, 17:53:07
За крома 1.9тд 1993-97г. аутодатата ми дава, че се сменя ангренажният ремък на 120000км.
Другото което не видях да го пише в аутодатата но го знам е, че ремъка ако е минал 5 год. пак се сменява независимо, че няма километрите.
Може и моята AUTODATA да е "ментак", ама дава за всички 1.9-ки на Крома на всеки 32000 мили(около 51500 км) проверка или ако се налага смяна, а на всеки 60000 мили(около 96 500 км) директна смяна.
Цитат на: Rammbon - Неделя, 15 Септември, 2013, 20:14:23
Иво , откриваш ремъка и гледаш в какво състояние е. Ако е дрипав, веднага е за нов. Ако го хванеш с ръка и се опиташ да го завъртиш на 90 градуса и успееш, пак е за смяна. Иначе според качеството на ремъците продавани в BG , трябва още на 50000км и да го замениш. Има ремъци се сменят и на 120000км.
По принцип колега за качеството на ремъците в Бг си прав, но ако говорим за качествени марки като GATES( особено усилената XS-серия). DAICO, CONTITECH и т.н .интервала на смяна на ремъците зависи от предписанията на конструктора и устройството на газоразпределителния механизъм и у-вото на горивната с-тема (имам предвид за дизелите най-вече). Затова и съвременните дизели(комънрейл) имат такиваа големи интервали на смяна по 240 000 км или 10 год. не толкова заради повишенто качеството на ремъците колкото до устройството на газорапредилителния механизъм защото при повечето съвремнни дизели ремъка задвижва само в единия вал(най-често изпускателния вал) а той предава движението на всмукателния чрез верига и пиньони или само чрез запчатки- това намалява опъна и натоварването в/у ремъка, при комънрейлите при една голяма част помпата за високо налягане не зацепена или е в/у "гърба" на разпределителния вал-това също намалява натоварването в/у ремъка, ролковите повдигачи на клапаните са с иглени лагери, което индиректно също намалява натоварването.
Преди имах Темпра 1.9 TDS, мисля че мотора е като на Кромата и по спомени смяната на ангренажа го даваха на 40000км. За бензиновите интервала беше по-голям. Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км.
Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата
Аз преди няколко месеца сменявах ролки и ремъци за дизелак и майстора,който ми ги сменява каза,че ремъците,които съм взел са много добри и го попитах на колко хиляди да ги сменям и каза,че амбреажа спокойно ще изкара 70-80 000км,а пистовият поне 50 000 км,ама аз тръгна ли да сменям пистовия,като ми разкачат всичко отпред ще сменя и амбреажа,а не след 10 000 да я карам пак. И така средно на 60-70 000км ще сменям всичко.
Цитат на: harpiata - Понеделник, 05 Декември, 2016, 21:09:59
Двата мотора нямат нищо общо,освен че са на Фиат.По тази логика и на дедрата ми мотора 1.9 тдс е като на кромата.Въпросния 1.9тдид май беше първия дизел с директно впръскване ако не се бъркам.
За смяната питай колегата VET от фиат форума,той има същата
Точно така,мотора 1.9 тдид се слага единствено на Крома,докато мотора на Темпрата 1,9 тд е идентичен като на,Типо,Дедра,делта,Алфа 146-145,155...Мотора на Крома-та си е само на нея и е много по добър от по горе назованите...А на темпри типота,делти,дедри,мотора е също много добър,но не колкото на Кромата ;)
А какво ви е мнението за последния модел на Крома?
Tihomir78, предполагам си се объркал като си казал .."Смяната на маслото я дават на 7500км, а масления филтър на 15000км" ?!?!
Стой далече от новата Крома, Хасане.
С две думи така стоят нещата :
Взимаш ФИАТ - получаваш Опел
Цялостно купето е опелско, бензиновите двигатели също. Единствено дизеловите двигатели са фиатски, не са лоши, но реално са остарелите вече 1,9 и 2,4
Ако искаш Фиат - загледай се в новото Браво, там нещата комплексно са доста по добри - и дизелите, и бензините.
Хасане, виж във форума на Фиат, там ще получиш повече информация. Тука сме повече камионджии, а колата е доста рядко срещана. Ето една тема за колата: http://www.axm-auto.com/pBB2/viewtopic.php?t=2870&sid=2aa12b774097b2a11af1bba053043888
И не слушай какво говорят "опелофобите". Опел имат много здраво окачване, за разлика от други прехвалени марки. А и чаркалъците са ефтинджоз.
Да,но при новата Крома опелското окачване май не държало много като чета форума