Здравейте колеги!
Днес гледах едно филмче по Дискавъри,и ме озари следният въпрос ???
Да речем,че товариш желязо от държава "Х" за държава "Y".Товародателят решил да забогатее по бързият начин и решава,между желязото да сложи стока която се преследва от закона.Нищо не подозиращият шофьор се качва в камиона и тръгва.На границата митническият контрол се усъмнява и тараши товара и оооо небеса ужас......
Та мисълта ми е какво случва с шофьора при такава неблагоприятна ситуация? Кой ще отнесе пешкира?
Имаш задължението да си гледаш товара докато се товари, все пак ти ще го транспортираш. Ако е в кашони и палетизиран, естествено няма как да знаеш какво има в кашоните и това не е твой проблем, вижда си че е фабрично опаковано. Винаги има следи ако си добавил нещо.
Разбира се винаги можеш да пишеш в ЦМР в 18 графа твоите резерви, например "Не съм присъствал на товаренето" или Не съм запознат със съдържанието на товара, или бройките или каквото се сетиш, на родния си език ако не знаеш други. А ако е бутнат долу в празнините под палетата, ами гледаш баце.
Ако пък ремаркето е пломбирано и пломбата е здрава - боли те оная работа какво има вътре.
ок гледаш си товара,оглеждаш какво ти качват,но въпреки това винаги може да те нагласят без да можеш да го видиш.Мисълта ми е как може човек да се застрахова от такива простотии,които биха ти обърнали живота с краката на горе?
Цитат на: v1977 - Неделя, 17 Ноември, 2013, 15:56:55
ок гледаш си товара,оглеждаш какво ти качват,но въпреки това винаги може да те нагласят без да можеш да го видиш.Мисълта ми е как може човек да се застрахова от такива простотии,които биха ти обърнали живота с краката на горе?
Красимир ти го е написал,но според мене дано ни пази Господ от такива товари.
Да колега дано пази Господ,че като гледах предаването и косата ми настръхна!
Да то така стана и в предаването. Да ни пази Господ!
ЧМР Конвенция
Член 8
1. По време на приемането на стоката за превоз, превозвачът е длъжен да провери:
а) точността на данните в товарителницата относно броя на колетите, маркировката и номерата им;
б) видимото състояние на стоката и опаковката й.
2. Когато превозвачът не разполага с необходимите средства за проверка на данните, посочени в параграф 1, буква "а" от този член, той вписва в товарителницата възражения, които трябва да бъдат мотивирани. Той трябва да мотивира също така всички възражения, които прави по повод видимото състояние на стоката и нейната опаковка. Тези възражения не обвързват изпращача, ако той не ги е приел изрично с товарителницата.
3. Изпращачът има право да изисква от превозвача да провери брутното тегло или изразеното по друг начин количество на стоката. Той може да изисква също и проверка на съдържанието на колетите. Превозвачът може да поиска заплащането на разноските по проверката. Резултатът от проверката се вписва в товарителницата.
Член 9
1. Товарителницата удостоверява, до доказване на противното, условията на договора и получаването на стоката от превозвача.
2. При невписване в товарителницата на мотивирани възражения от превозвача се презюмира, че стоката и опаковката й са били в добро състояние по време на приемането й за превоз от превозвача и че броят на колетите, маркировката и номерата им отговорят на данните в товарителницата.
Благодаря колега!
Значи при приемане на товара трябва голямо внимание и бдителност от страна на шофьора!
Иначе........
Цитат на: v1977 - Неделя, 17 Ноември, 2013, 20:34:01
Благодаря колега!
Значи при приемане на товара трябва голямо внимание и бдителност от страна на шофьора!
И наличие на ренгенов поглед не е излишен,защото има много места се товари без присъствие на шофьора .Тъй че баце съмняваш ли се,пиши
,,не съм присъствал на товаренето"
Цитат на: Бриги Бичкията - Неделя, 17 Ноември, 2013, 20:40:25
И наличие на ренгенов поглед не е излишен,защото има много места се товари без присъствие на шофьора .Тъй че баце съмняваш ли се,пиши ,,не съм присъствал на товаренето"
Което трябва да е написано и на първият екземпляр:
ЦитатТези възражения не обвързват изпращача, ако той не ги е приел изрично с товарителницата.
Благодаря колеги за ценното инфо! Това е много важно за нас начинаещите,за да няма кофти изненади!
От зад на гърба на ЧМР-то са написани примерните възражения по стоката и начина на товарене, на български, английски , немски и френски.
Много полезно колега!
Благодаря!
Аз обикновено пиша в 18 клетка няколко варианта:
Не бях допуснат до товарното помещение.
Не съм присъствал на товаренето
Не съм запознат с точната бройка на колетите
Има повредени опаковки (ако има повредена стока, директно се звъни в офиса и не се приема докато шефа не ти каже "да" и пак пишеш в ЧМР)
Стоката е натоварена от изпращача (много е важно да го пишете)
Стоката е натоварена и обезопасена по схема предложена от изпращача
Не съм съгласен с разположението на товара, схемата е предложена от изпращача
Палетите нямат ЕUR печат и много от тях са повредени (това ми е от сегашния товар)
Пишете на родния език, той е официален в ЕС. Е, ако знаете, може на някой от популярните.
И още нещо. Снимки на повредена стока или опаковки извън товарното помещение нямат стойност за рекламация срещу превозвача.
Случвало ми се поради мое недоглеждане да има надраскана пералня. Казвам им да ги разтоварят и да ги снимат в халето, че е по-светло, в ремаркето е тъмно... и после чао с усмивка.
Много полезно инфо колега!
Благодаря!