Бацета имам пиПане относно как да намаля спирачното усилие на един мост от полуремарке с дискови спирачки ?
Дайте акъл,че не ми се изолира сусе спирачните цилиндри на цел мост.
Не ме бърка кой мост за кой мъцнете се важи
Викам да спамна и аз малко. Бацин сложи износени накладки. ;)
Изолирай го,износените накладки ще ти докарат друг проблем.Най добре задния мост,приятно занимание си намерил в тоя студ.
Сложи една стинка в щуцера и нема да спира.
Цитат на: Бриги Бичкията - Сряда, 27 Ноември, 2013, 19:59:32
Бацета имам пиПане относно как да намаля спирачното усилие на един мост от полуремарке с дискови спирачки ?
Дайте акъл,че не ми се изолира сусе спирачните цилиндри на цел мост.
Не ме бърка кой мост за кой мъцнете се важи
Може би ти влачи първия мост при натискане на спирачка,дори и да "галиш" педалчето?Първия на ремаркето? :)
Цитат на: ivopifeca - Сряда, 27 Ноември, 2013, 22:25:30
Може би ти влачи първия мост при натискане на спирачка,дори и да "галиш" педалчето?Първия на ремаркето? :)
Зимата, приятел си изолираше първия мост на камиона, за да не му блокират и да управлява на лед/сняг без проблеми.
Еха...какъв букет от велики мисли....Па като хвърлиш един камион в дерето
(КАТО МЕН от моста) ще гледаш по друг начин
..
"Чудесни" идеи за инженерите от Гьотеборг, Сьодертале, Зинделфинген и някои други по отношение изолирането на мостове по камионите. Датчик за студ и директно в компютъра да спира въздуха.
Цитат на: admin - Четвъртък, 28 Ноември, 2013, 07:49:41
"Чудесни" идеи за инженерите от Гьотеборг, Сьодертале, Зинделфинген и някои други по отношение изолирането на мостове по камионите. Датчик за студ и директно в компютъра да спира въздуха.
Ма аз,точно зарад техното бръмбар се праим на маймуна-разбирач,та мислим щуротии.
Праили модерни полуремаркета наблъскани с триста щуротии из тех ,а не мислили,аз на какво ще ги кича да ги сецам.
Цитат на: ivopifeca - Сряда, 27 Ноември, 2013, 22:25:30
Може би ти влачи първия мост при натискане на спирачка,дори и да "галиш" педалчето?Първия на ремаркето? :)
Тц ,влачат тамън сите,а аз сакам барем един да не влачи да ги позадържа .
Цитат на: Mystang - Сряда, 27 Ноември, 2013, 21:59:44
Сложи една стинка в щуцера и нема да спира.
Баце тва мое се окаже идея,но мислим да турим едно малко дупче у стинката и дано по-намали спирачният ефект.
Инак ако не стаа друго,че се изолирва ,че ми писна си го дирим из ливадите пустото каручле
Щом са всичките,ходи на реглаж.Да ти синхронизират спирачното усилие на камиона с ремаркето.
Цитат на: Mystang - Петък, 29 Ноември, 2013, 09:58:11
Щом са всичките,ходи на реглаж.Да ти синхронизират спирачното усилие на камиона с ремаркето.
Тц,не стаа.Проблема е система ABS,EBS и в частност каруцата има влекачо тц
Да и сега спира в авариен режим.
Обади се на въздухар да види какъв е модулатора и колко въздух подава влекача.
При някой може за се пререгулира , а рри някой не
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 29 Ноември, 2013, 10:04:22
Тц,не стаа.Проблема е система ABS,EBS и в частност каруцата има влекачо тц
За каква марка камион става въпрос?
Цитат на: Rammbon - Петък, 29 Ноември, 2013, 10:38:18
За каква марка камион става въпрос?
Принципно не се сещам какво е значението на марката,но става въпрос за VOLVO F 12
Ако беше по-нов модел машина, би трябвало да направите мониторинг на състоянието на EBS посредством електронната система на камиона TEA и VCADS Pro . А е много кофти да не ти работи ABS-а зимата или в дъжд. Примерно трябва да се спуснеш по прохода на Републиката и е леко заледено на участъци или е заснежено. С 25т товар и неработищи ABS, EBS става сложно. Някое колело като блокира и ти настръхва косата. Или ще се хвърляш в пропастта или си срещу движението.
Бриги, ще ти преставлява ли проблем, да ми обясниш, как би трябвало да се слиза по стръмен наклон с товар 25-26т, ако имаш проблем със спирачната уредба и при сухо време, когато удариш спирачка, камиона да дърпа на ляво или на дясно ?-от твой личен опит и умения.
Както слизам и в момента 3 или 4-та предавка и уекинко надолу,при сняг и лед може и на първа.
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 29 Ноември, 2013, 11:15:54
Както слизам и в момента 3 или 4-та предавка и уекинко надолу,при сняг и лед може и на първа.
Това си е разумния начин. Винаги съм се чудил за какво бързат преди спускането и после започват да спират. Някой път няма да може да спре дори и в сухо време и става голямата бела. Може да гонят километрите, но 20-30км могат да костват живот. За това лекичко и безавариино
Абе бате,като гледам как спущаш,на кои предавки-внимателен си,за какво ти е този експеримент,да се пробваш,да намалиш усилието-спирачното на даден мост ???Аз съм карал и през много кофти проходи,и при натискане спирачка са ковали и трите моста...леко.леко и така :)
Цитат на: ivopifeca - Събота, 30 Ноември, 2013, 23:53:01
Абе бате,като гледам как спущаш,на кои предавки-внимателен си,за какво ти е този експеримент,да се пробваш,да намалиш усилието-спирачното на даден мост ???Аз съм карал и през много кофти проходи,и при натискане спирачка са ковали и трите моста...леко.леко и така :)
Ша ти рекна,начи я не съм чак толкоз кадро и га пъто е на бомбе(асфалтьорски израз) и е лъзгав,га е леко ремаркето с товар от сорта до 12-15т кат намлатим сопките каруцата се лъзга по наклона на пъто .
А когато поне единия мост се търкаля или спира без да блокира запазва сцепление и ремаркето не оди никъде ;) за туй се шугавим,не че ми е мноо зор кво спира и как спира,ма пусто мантинелите и колите ми идат скъпи кат ги поотвеем
Цитат на: Бриги Бичкията - Петък, 29 Ноември, 2013, 11:15:54Както слизам и в момента 3 или 4-та предавка и уекинко надолу,при сняг и лед може и на първа.
Бриги, примерно симулираме при наклон 7% / магистралата от София преди разклона за Ботевград-10км / с товар 25т или тотал 40т, на тази 1-2-3-4 скорост като караш и товара те бута напред, би трябвало и спирачка на натискаш по малко. 5-10-до 30км/ч . Ами ако блокира някое колело и почне едно дърпане към опасността? Ще отпуснеш спирачката, но товара пак те дърпа надолу и скоростта се увеличава. Какво правим тогава? Да си създадем една реална ситуация при киша, тук там заледено и сняг.
Аз най-мразя зимата и заледените пътища, изправя ми се косата и се потя доста. Не се тупам в гърдите, че съм велик и опитен шофьор, но винаги бих учил от по-опитните и стари водачи.
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 02 Декември, 2013, 10:51:29
и товара те бута
Баце он товара тва му е работата да бута,бутал е Шкоди,Мадарки,Мазурки,Газки,Зилове,ЙЕлчове и прочее дръгел,някога нямаше магистрала Хемус и се минаваше и зиме и лете през Петрови ани и Старата Витиня ,където наклони от 7% колко сърце ти иска,но хорицата са минавали и минавали,техниката е била без системи триста и шейсе и технически неизправна по рождение.
Аз съм ученик от ония времена,където ако трябва да строшиш и последното останало здраво по дарака само и само да избегнеш
главният проблем,а с възникналите хиляди второстепенни просто се примиряваш.
Цитат на: Rammbon - Понеделник, 02 Декември, 2013, 10:51:29
Ами ако блокира някое колело и почне едно дърпане към опасността? Ще отпуснеш спирачката, но товара пак те дърпа надолу и скоростта се увеличава.
Принципно шанса да блокира колело е толкова вероятен колкото да ти падне кардана,тъй че при ниската скорост на слизане ,блокира ли колело просто ще спреш.
Да натискаш спирачки при ниска скорост хиляди пъти, е по-малко опасно от две натискания при скорост над 80км/ч (при такава скорост и солиден тонаж трети път я имаш шанс да спираш я не)
А да ти създам аз една ситуация сухо е караш модерен ,надежден дръгел съоражен с каквото се сетиш ,но си се силнал с 90км/ч и лагер на главина даде фира и търкалото затегне секунда преди да изпадне в ливадата,как ще спреш ?
При мен с 30 км/ч нищо да не направя макс на 30 метър изоран асфалт съм тотален стоп,ма при теб какво се случва с твойте 90км/ч ?
Да има милиони ,,ценни "системи които да помагат,но аз им нямам вяра на 100% и не съм готов да се закълна в тях,докато в най-елементарният строшен дръгел дет спирачките ловят на кръст,но управляван с мъдра мисъл , акъл и едно-две наум съм готов да се закълна.
Та тва е в общи линии,иначе истината е една ,че има момент реши ли един дръгел да тръгне към дерето нищо не е в състояние да го спре в такива моменти му посочваш най-дълбокото дере отваряш вратата скачаш и го оставяш да си намери лобното място сам.
Цитат на: Rammbon - Петък, 29 Ноември, 2013, 10:58:48
Бриги, ще ти преставлява ли проблем, да ми обясниш, как би трябвало да се слиза по стръмен наклон с товар 25-26т, ако имаш проблем със спирачната уредба и при сухо време, когато удариш спирачка, камиона да дърпа на ляво или на дясно ?-от твой личен опит и умения.
Аз карам без АБС и Манчини дърпа към мантинелата най-често при по-висока скорост.