Може ли да бъдеш толко запознат с устройството на камионите,да си вещ технически-компетентен,и в същото време да си абсолютен новобранец,като шофьор?
Възможна е бре Иво, има всякакви вундеркинди. Нали знаеш едно е да си чел, друго е да си го можеш. За всичко трябва да пипнеш. Четеш, четеш ама като не бараш - нестава, макар че и да бараш пък без грам знание пак се не връзват нещата. ;)
Проба-грешка ,,,, проба-грешка и в Надин ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
;) ;) ;)Теорията е когато се знае всичко, но нищо не работи. Практиката е когато всичко работи, но не се знае защо.
Тук ние съчетаваме теорията с практиката, при което нищо не работи и никои не знае защо! ;) ;) ;)
Аз имам приятел на който, теорията му е страшна ,може да ти обясни и за автомобила как е направен, как да се експлатира ,как е правилно да се кара и като го слушаш си викаш" еейй тоя е голям шофьор " ,а като се кача да ме вози с колата си съм като на" влакчето на ужасите."
На времето в ДАПовете на колегите на които им вземеха книжките за алкохол обикновено отиваха да си "излежат присъдата" като монтьори в сервиза . Някои на които им беше писнало да вдигат прах по пътищата въобще повече не се качваха на камион . Така че имаше доста колеги които освен доста дълъг стаж на волана имаха и доста години като монтьори . Или започнали като мене преди казармата като като монтьори и после като взех книжка като шофьор . Имаше и доста монтьори в сервиза които нямаха книжки така че възможности много .
sek.1 баце ,а според теб кое по-възможно да се случи с добър успех шофьор да стане монтьор или монтьор да стане шофьор?
Според мене лично а и защото аз минах по този път по вероятното е от монтьор да стане добър шофьор много по бързо от колкото ако почнеш шофьор от нищото . Като си бил монтьор много добре познаваш устройството на машината която караш и знаеш какво не трябва да правиш за да не се чупи . От шофьор също не е трудно да станеш монтьор защото много неща са ти се случвали на пътя викал си неволята много пъти и си станал почти монтьор . Това ако си минал като нас по старите през ЗиЛ ; МАЗ ; Камаз ; Мадара ; Европа и други соц. машини щото на новите дигащ кабината и гледаш двигателя като голям камък .
Цитат на: sek.1 - Петък, 13 Декември, 2013, 18:42:28
Според мене лично а и защото аз минах по този път по вероятното е от монтьор да стане добър шофьор много по бързо от колкото ако почнеш шофьор от нищото . Като си бил монтьор много добре познаваш устройството на машината която караш и знаеш какво не трябва да правиш за да не се чупи . От шофьор също не е трудно да станеш монтьор защото много неща са ти се случвали на пътя викал си неволята много пъти и си станал почти монтьор . Това ако си минал като нас по старите през ЗиЛ ; МАЗ ; Камаз ; Мадара ; Европа и други соц. машини щото на новите дигащ кабината и гледаш двигателя като голям камък .
И на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Тоест знаещите и можещите сте по Европа,ясно.Само не ми стана ясно ние пънещите се докато ни ,,изплюе шайбата" за кви сме раждани ?
Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Камиони има не само Европата,там ясно как са нещата.Интересното е когато има някаква случка с дръгела по нашенско.
Цитат на: driver70 - Петък, 13 Декември, 2013, 19:47:23
Камиони има не само Европата,там ясно как са нещата.Интересното е когато има някаква случка с дръгела по нашенско.
Защо виждаме, разбираме, но продължаваме? Ние сме единствените, които разбираме от всичко, можем всичко и накрая никаквата. В Европа не че не могат да си сменят гумата- те викат пътна помощ, защото на тях за това им се плаща. Там всеки се занимава с това, от което разбира. Днес ще плати да му сменят маслото или гумата, утре те ще дойдат при него и ще си платят за това, което прави. Благодарение на това съществуват и са добре.
Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
В Европа добре ама не само там се пътува . На кой ще се обадиш в Иран или Либия и как ще се разбереш с гавгалите ? Тия където само могат да карат от Кешкемет надолу не слизат надолу сме само тъмните балкански субекти . На времето на албанската граница на един холандец очите му изпаднаха като ни гледаше двама човека как сменяме лагери на предна главина на Шкода Европа . Сменихме ги и си продължихме пътя не умряхме. Тука действителността е друга .
Цитат на: sek.1 - Петък, 13 Декември, 2013, 21:01:49
В Европа добре ама не само там се пътува . На кой ще се обадиш в Иран или Либия и как ще се разбереш с гавгалите ? Тия където само могат да карат от Кешкемет надолу не слизат надолу сме само тъмните балкански субекти . На времето на албанската граница на един холандец очите му изпаднаха като ни гледаше двама човека как сменяме лагери на предна главина на Шкода Европа . Сменихме ги и си продължихме пътя не умряхме. Тука действителността е друга .
Ключовата дума или по-точно израз е: ,,на времето". Само нашите камиони са морги и ги ремонтираме по пътищата. И само тук трябва да си повече монтьор, отколкото шофьор.
И на нов камион не може да се спука гума или да ти се задръсти горивен филтър ? Или не дай боже да ти изгори предпазител ;D
Даже се чудя на диалога ???
Някой решил че като си шофьор трябва и да си монтьор ???
Невероятно но факт няма как да си 2 в 1 едно при сегашната действителност :D
Или си монтьор или шофьор или си БАЙ Големия Специалист :D
п.п Не искам да обидя никой но като изключим соц. машините Става дума за работа дето се изисква понятия които не се вързват с тема монтьор с тема шофьор :)
Върха на шофьорството е това да знаеш да държиш геврека.
Или да си геврекчия, на модерен език казано -европейски шофьор.
Па нас дападжиите ни зарежете, не може си мерите пишките с нас, щот наще са дърти.
Пък после като дойде студа треперите като последното есенно листо.
Ето една акумулираща дападжииска печка за под одеялото.
Тухлата се нагрява и се увива в стара кърпа после се поставя под завивките.
Пък за спиртници и сух спирт няма да ви разказвам.
Не става дума да си монтьор а да си технически грамотен и да можеш да си отстраниш някои дребни повреди като горивен филтър и обезвъздушаване . Нагледал съм се на колеги където едни вериги не могат да сложат и опънат като хората щото в Германия може и да не ти трябват ама тука без тях си умрял . Беше преди 3-4 зими наложи ми се с камаза да пътувам за Благоевград точно на първия голям сняг . Аз проблеми нямах с двата моста и 10 тона отзад . На Владая половин час се разправяхме с катаджията че на Камаз до към метър сняг вериги не му трябват накрая кандиса и си продължих . До Благоевград вадих поне 5-6 закъсали колеги на връщане пак поне още толкова . Повечето бяха млади момчета ама зимата в България да тръгнеш с камион на път без да си носиш яко въже ; кирка ; лопата и две чувалчета с пясък си е професионално самоубийство .
Цитат на: loshdancho - Събота, 14 Декември, 2013, 02:12:38
Ето една акумулираща дападжииска печка за под одеялото.
Тухлата се нагрява и се увива в стара кърпа после се поставя под завивките.
Пък за спиртници и сух спирт няма да ви разказвам.
Аз практикувах с две едната на краката едната на корема и спиш като къпан ;D Като изстинат след 3-4 часа и се събудиш значи е дошло времето да припалиш двигателя и пак на котлона да сгрееш тухлите ;D
Цитат на: loshdancho - Събота, 14 Декември, 2013, 02:12:38
Върха на шофьорството е това да знаеш да държиш геврека.
Или да си геврекчия, на модерен език казано -европейски шофьор.
Па нас дападжиите ни зарежете, не може си мерите пишките с нас, щот наще са дърти.
Пък после като дойде студа треперите като последното есенно листо.
Ето една акумулираща дападжииска печка за под одеялото.
Тухлата се нагрява и се увива в стара кърпа после се поставя под завивките.
Пък за спиртници и сух спирт няма да ви разказвам.
:D Старшината в казармата им викаше "авиатори".
Цитат на: sek.1 - Петък, 13 Декември, 2013, 21:38:32
И на нов камион не може да се спука гума или да ти се задръсти горивен филтър ? Или не дай боже да ти изгори предпазител ;D
Викаш сервиз. ;D ;D ;D И ако си на -20градуса и хубав вятър, се молиш на господ да оцелееш.Ако си още годен и жив, макър и премръзнал до смърт, посрещаш монтьорите като богове.След това назубряш всички книги по устроисво на автомобила или сменяш професията.
Цитат на: gadinka - Петък, 13 Декември, 2013, 19:24:11
И на сън да можете да разглобявате и сглобявате ЗиЛ, МАЗ, КАМАЗ и т.н.- по пътищата на Европа не търсят монтьори. Карат знаещи, можещи, познаващи, разбиращи. За аварии и поддръжка има сервизи. Автомонтьорите са там. От шофьорите се иска да стигнат там, за където са изпратени. Очаква се от тях да познават правилата, пътищата, да се ориентират и да комуникират с възможно най-много езикови групи. Преди 40 години, за да подкараш един камион е трябвало да си го сглобиш, но в България. Времената се менят и ние трябва да сме в крак с времето. И да не забравяме най-важното: шофьор се ражда. Или го имаш, или се напъваш докато те ,,изплюе шайбата".
Такива "родени шофьори" Съм ги виждал доста на пътя.А някой даже са били готови и краката (да не кажа друго) да Ми целуват като им оправя дребни проблеми за който са чакали в някой случай с дни.Или като ги вадя от канавката зимата.
Запомнете едно колеги.
Не познаваш ли си машината, незнаеш ли и възможностите, слабите и силните места и най-вече кое за какво е и как работи, колко и да си "роден шофьор" си оставаш само един "геврекчия" на аварийки крайно в дясно.
Цитат на: dino412 - Събота, 25 Януари, 2014, 20:56:45
Викаш сервиз. ;D ;D ;D И ако си на -20градуса и хубав вятър, се молиш на господ да оцелееш.Ако си още годен и жив, макър и премръзнал до смърт, посрещаш монтьорите като богове.След това назубряш всички книги по устроисво на автомобила или сменяш професията.
Аз като почвах шофьор около мене в квартала имаше десетина човека стари шофьори сега повечето от тях не са между живите . Някой от старите от пети клон може да помни още бай Вълчо лека му пръст . Една вечер зимата се прибирам с мадарата човека беше тръгнал да си изхвърли боклука и ме видя да слизам по едно яке от камиона . След малко дойде в нас донесе ми две чисто нови шофьорски шуби и ми каза аз съм пенсионер и вече не ми трябват ама ти много няма да изкараш без шуба по пътищата . Сгряха ми се кокалите от тогава зимата не съм пътувал без шубата да ми е в кабината . Много пъти ме е спасявала от премръзване а бай Вълчо ще го помня и споменавам с добро докато съм жив .
Цитат на: sek.1 - Събота, 01 Февруари, 2014, 06:59:20
Сгряха ми се кокалите от тогава зимата не съм пътувал без шубата да ми е в кабината .
И задължително по някоя консерва в дълбоките джобове + кутия цигари и кибрит за пушачите (за всеки случай) ;D
Редактиран цитат!
Всичко е възможно,само едно не е възможно-да се върнеш отдето си излязъл. ???
А и да си обуеш панталона,през крачола мисля че не можеш ;D ;D ;D
Цитат на: ceko1969 - Събота, 01 Февруари, 2014, 22:57:09
И задължително по някоя консерва в дълбоките джобове + кутия цигари и кибрит за пушачите (за всеки случай) .
На времето винаги имах едно кашонче цигари ; десетина консерви и една туба 10 литра вода за пиене . До към 1997 година по пътищата на родината нямаше много места от които можеш да си купиш нещо . Идея си нямаш колко се радвахме като отвориха някъде през 1993 година на тунелите на траянови врата едни тенекиени заведения в които можеше да хапнеш рано сутрин горещо шкембе . По другата магистрала шкембето беше след шатрата на Правец в ниското на старите правешки ханове . ;D
Цитат на: kratun4o - Неделя, 02 Февруари, 2014, 14:48:33А и да си обуеш панталона,през крачола мисля че не можеш ;D ;D ;D
Може,зависи от крачола.Честит празник - днес е втори февруари... 8)
Цитат на: batalov80 - Неделя, 02 Февруари, 2014, 18:11:31
Може,зависи от крачола.Честит празник - днес е втори февруари... 8)
А какъв купон ставаше ако на втори по някаква случайност останеш в гаража ;D Всички столове бяха намазани с грес ;D Окачахме си стари семеринги на тел на коланите на шубите ;D
Цитат на: sek.1 - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 07:42:12
А какъв купон ставаше ако на втори по някаква случайност останеш в гаража ;D Всички столове бяха намазани с грес ;D Окачахме си стари семеринги на тел на коланите на шубите ;D
Е на днешно време вече не е така...повечето от шофьорите идват със свалени гащи и се навеждат на плаца пред шефа-молят го лично да им го честити.
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 17:50:34
Е на днешно време вече не е така...повечето от шофьорите идват със свалени гащи и се навеждат на плаца пред шефа-молят го лично да им го честити.
И на времето имаше такива само че бяха единици и обикновено много не изкарваха .
Цитат на: sek.1 - Петък, 14 Февруари, 2014, 09:53:46
И на времето имаше такива само че бяха единици и обикновено много не изкарваха .
Бат Бойко да си продаде къщата и да направи подарък на някой дом за деца?Горкия,може да стзне,но при добро желание от пожарникаря.Ех,живот-никога не е бил скучен... :'(
... старите кучета, поздрави за всички ви, но не сте ли се оляли малко с величието си. Аз така като ви чета, човек ще каже, че сте се родили готови професионални шофьори. Аз съм от новобранците, но не ме е срам да кажа, когато нещо не знам и да търся помощ!
Смилите се над нас неуките, може и да ви почерпим една бонбона за помощта :D ... това беше шега, ако някой се е засегнал :D
Цитат на: LightOff - Петък, 14 Февруари, 2014, 11:03:49
... старите кучета, поздрави за всички ви, но не сте ли се оляли малко с величието си. Аз така като ви чета, човек ще каже, че сте се родили готови професионални шофьори. Аз съм от новобранците, но не ме е срам да кажа, когато нещо не знам и да търся помощ!
Смилите се над нас неуките, може и да ви почерпим една бонбона за помощта :D ... това беше шега, ако някой се е засегнал :D
Виж сега всяка майка шофьор не ражда . Има хора на които тая професия им се отдава с лекота а за някои е голяма мУка . От доста години на мен шофьорлъка ми е спомагателна дейност и вече все по рядко ми се налага да се качвам на камиона . На моменти ми липсва на моменти се радвам че не ми е вече основна професия . Аз лично съм доволен едни десет години от живота ми с това си изкарвах хляба и бях добър в професията си . Транспорта е функция и в пряка зависимост от промишлеността след като нямаме промишленост няма как да има голяма транспортна индустрия следователно няма как да са добре тези които работят в нея . С въртенето на турското и китайското карго толкова .
Цитат на: sek.1 - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 07:42:12
А какъв купон ставаше ако на втори по някаква случайност останеш в гаража ;D Всички столове бяха намазани с грес ;D Окачахме си стари семеринги на тел на коланите на шубите ;D
Ние бяхме докарали простотията до по-крупни размери. Помня в началото на 80-те на колега със самосвал закачихме стара външна гума. Беше я влачил около два км. и на надлеза Надежда с нея ударил един Москвич. Тогава я забелязъл в поледицата.
как нов камион ша спука гума, е
Цитат на: i40 - Сряда, 24 Декември, 2014, 21:52:50
как нов камион ша спука гума, е
Ей така: ПУФссссс.... пляс- пляс, дангара-лангара.
Като гледам как се развиват технологийте работата на шофера ще става все по..... :
http://auto.dir.bg/news.php?id=19021327
Преди време 1- 2 години карах едни геолози на обект във Видинско. Една геоложка нашенка и едни Германец. Та спрех колата на асфалта и тръгнахме по баира близо километър. Сондата от далече се вижда. Качена на един ЗИЛ.
-Имат проблем. Вика гелоложката - Сондата не работи.
Когато стигнахме до сондата един от сондьорите, който човъркаше и държеше делкото на ЗИЛа викна:
- Иване дай еднна тел от сандъка.
След връзването с тел нещо в делкото го постави на мотора и след няколко минути ЗИЛа изрева на 1/4 оборот!!!
Немеца опули очи и вика нещо от сорта
-Ама, ама така ли го оправяте?
А Пешо дето човъркаше делкото, като слагаше останалата тел в сандъка му вика.
-Ми така....не видиш ли че работи. Ако бехме с Мерцедес требе да се обадим у София ,у сервиза и ако имат у склада часта требе да чекам утре да ми я докарат. А сондата нема да върти. Можем да я порачам и с хеликоптер да ми я докарат ей тука до сондата , че кацне ама ти че платиш ли сметката.
А ето с телта работи . ...Аде бегай, че требва да врътим...
Така, че си правете изводите
П.С. А къде е минавал тоя дръгел ЗИЛа с 18 тона сонда просто не е за верване.
Една друга сонда въртеше на Богров до езерата. По едно време угасна.
Почна да пуши от радиатора. Сондиьора вика на помошника:
-Гребни една кофа вода (от езерото) сипи в радиатора и пали.....