Здравейте колеги!
Имам един казус за решаване и ми се ще да чуя вашето мнение!
Аз съм нов в професията. Да речем,че съм намерил фирма в която да почна на двойка да работя. Обаче за мой "късмет" човека с който трябва да тръгна се разболява,и шефовете казват няма начин тръгваш сам ??? ??? ???. Нямам избор! Оказва се Само агне сред вълци! Сиреч или глад и мизериа или приемаш танца!
Как бихте постъпили!
Цитат на: v1977 - Сряда, 18 Декември, 2013, 22:10:48
Здравейте колеги!
Имам един казус за решаване и ми се ще да чуя вашето мнение!
Аз съм нов в професията. Да речем,че съм намерил фирма в която да почна на двойка да работя. Обаче за мой "късмет" човека с който трябва да тръгна се разболява,и шефовете казват няма начин тръгваш сам ??? ??? ???. Нямам избор! Оказва се Само агне сред вълци! Сиреч или глад и мизериа или приемаш танца!
Как бихте постъпили!
Пални да вдигне ветър и лекинко му дай газ.Лек път от мен и умната,че русата я пазарим за снаа на мама
Много оптимистично Бригадирче!
Благодаря! ;D
Ще усетиш машината след 1000км, но ако ги миниш безпроблемно, значи си си научил теорията. Другото ще питаш колеги по пътя, не е срамно да се пита.
Благодаря за съвета колега! Никога не ме е срам да питам за нещо което не знам!
Благодаря!
Цитат на: Rammbon - Сряда, 18 Декември, 2013, 22:51:16
Ще усетиш машината след 1000км, но ако ги миниш безпроблемно, значи си си научил теорията. Другото ще питаш колеги по пътя, не е срамно да се пита.
Rammbon, не заблуждавай човека.
Геврека всеки може да го държи, то и затова професията се струва лесна на мераклиите.
Не вярвам на някой да му трябват повече от 100 км за да свикне с габаритите.
Сложнотията е в папирите ,маневрите и баирите ;)
Маневрите ;Dще свалят 10-ина кг.от мен гаранция. Отностно документите бях се приготвил да си водя записки ама уви...Ако приема предизвикателството ще викам неволята ;D. Всеки съвет ще е ценен отностно тях!
И ти не си паднал от луната, нали? ;) Довери се на себе си, гледай внимателно какво товарят, укрепвай и не бързай. Спазвай всички ограничения. Казват, че човек най-добре запаметява и усвоява в условия на стрес. За документи се обаждай и питай, бумащината е най-важната. Успех!
Което не знаеш питай и ако не ти стане ясно питай пак , няма лошо в това. Гледай на кръстовища къде ти ходи ремаркето , и ако нещо се съмняваш по-добре пропусни другите да минат преди тебе а ти си тръгни когато няма що годе автомобили около тебе. Знай че леките коли се бутат навсякъде , камиона има сляпа точка/ от дясно на влекача/ там трябва да се гледа по 4 пъти в секунда дето се казва.
Понеже си новобранец често ще ти се налага да даваш назад и ако не си сигурен че няма никого зад ремаркето по добре слез и провери да не стават фалове.
При маневриране на рампи , ако е много тясно задължително повикай колега да ти гледа посоката на ремаркето за да не плащаш огледала , стъкла или друго.
Сега е зима , пътните условия са тежки много внимателно с пусканията / леко натискане на спирачката не душмански/ други помощници ги забрави /ретардер или моторна/ е ако е сухо и с положителна температура може в разумни граници . Ако пускаш заснежено/заледено място и случайно започне ремаркето да те изпреварва веднага корекция с педала на газта/леко/ а не инстиктивно да скачаш на спирачките.
Преди да тръгнеш на курс хубаво е докато си в гаража да преиграеш 2-3 слагания на веригите за да си подготвен на пътя а не вече на пътя да се чудиш кое къде се слага.Гледа да караш предимно през деня , не се бутай да караш през тъмната част на денонощието.
Това е основното , вече другото е че товара трябва да се връзва , да се спазва 561 и документите/ то всъщност важното е ЧМР+фактура/.
Ако се сещаш нещо питай с радост ще ти отговорим.
ПП.Аз не одобрявам тръгването на единична езда при новобранците , има си чалъми дето няма как да им дойдат от въздуха. Друг важен момент е това дали ще работиш вътрешно из БГ или EU-БГ или само EU.
Благодаря колега за изчерпателното инфо! Един + от мен.
Кара се само EU. Не знам и аз се притеснявам, че ще съм сам. Ама обстоятелствата много ме притискат. Още не съм приел. Не знам и аз. Нещо съм се ошашкал яко.
Цитат на: v1977 - Четвъртък, 19 Декември, 2013, 10:29:19
Благодаря колега за изчерпателното инфо! Един + от мен.
Кара се само EU. Не знам и аз се притеснявам, че ще съм сам. Ама обстоятелствата много ме притискат. Още не съм приел. Не знам и аз. Нещо съм се ошашкал яко.
Съветът ми е да не си правиш експерименти, ако не се чувстваш готов да тръгнеш сам.
Има една приказка"Пашата обича смелите!" обаче ще трябва да е допълним"Не и безотговорните",както казаха колегите нито е много лесно нито пък трябва да си завършил Харвард за да се справиш само леко внимателно и по границите питане!!
П.П.
Миналия месец се срещнах с двама пича тръгнали да работят вътрешно в Германия и ме питаха как да стигнат до....Германия!! ;D
Благодаря колеги за съветите!
Господ напред и аз по него! ;D Ако видя зор ще пиша ;D ;D ;D!
Желая весели празници на всички! Господ да ни пази! Леки пътища и пълни порфейли!
www.facebook.com/arctic.trucker/photos_stream
Тук можеш да видиш , снимки на камиони с вериги или на кои мостове са монтирани, как са затрупани от снегове , снежни пътища. Да си имаш представа за зимата по пътищата на Европа, далеч от дома.
Цитат на: Rammbon - Четвъртък, 19 Декември, 2013, 18:30:06
www.facebook.com/arctic.trucker/photos_stream
Тук можеш да видиш , снимки на камиони с вериги или на кои мостове са монтирани, как са затрупани от снегове , снежни пътища. Да си имаш представа за зимата по пътищата на Европа, далеч от дома.
Е сигурен съм ,че ако вече се беше решил да тръгне колегата,ти го отказа :)Към колегата-не е толко страшно,колкото изглежда,ако си се решил,виж какво са ти писали по горе колегите.Най-важното е да не бързаш,и внимателно колкото може.Успех!
Цитат на: Rammbon - Четвъртък, 19 Декември, 2013, 18:30:06
www.facebook.com/arctic.trucker/photos_stream
Тук можеш да видиш , снимки на камиони с вериги или на кои мостове са монтирани, как са затрупани от снегове , снежни пътища. Да си имаш представа за зимата по пътищата на Европа, далеч от дома.
Много успокояващо изглеждат тези снимки,човек с кеф да тръгне на път!!! :D
Защо шашкате излишно човека, той сам си каза че ще пътува само EU, каква Арктика, какви 5 лева ??? ??? ???
Много благодаря колеги за инфото!
Напълно съм наясно какви рискове поемам! Лошото е че ми съкращават от работа в момента,и от януари м. ако не почна децата ми трябва да гладуват. А имам 2 малки деца. Не го правя от келешлък а от зор!
Днес подписах на 6-ти пътувам с влекач към Италия,и от там почвам да танцувам соло!
Благодаря за подкрепата!
Здравейте колеги!
Естеството на работа което ме очаква ще бъде следното:
Закача се ремарке натоварено и пломбирано от пристанище и се кара до друго пристанище. Там се разтоварва,товарисе д друг товар и се връща на същото пристанище.
Ще се радвам на всякакви съвети!
Без паника и с питане.Доста колеги българи работят навън и никой няма да ти откаже помощ.Шофьорите сме като ято ..сам ще видиш.Между другото камиона оборудван ли е с машинки за пътните такси? Щото ако е така ще си спестиш много дремане и разправии.Навън се кара много по лесно то тук няма страшно .Бъди изряден спазвай 561 и ще видиш.Успех.
Ееее Благодаря колега за хубавите пожелания!
Да влекача има машинки за пътните такси!
Всяко начало е трудно,ама като получиш морална подкрепа,и приателски съвети от колеги ти е някак си по лесно ;D
Благодаря!
За нищо приятел... :) Преди време един колега с когото карахме АДР заедно ме уверяваше че няма как да мина Румъния и да се оправя в Германия ма то не било баш така.Не вика новобранец не можеш се оправи.Да ама не .С питане на един приятел му на---ли жената ;D та така да са живи и здрави колегите и пак така да си помагаме давай страшно нема.
Цитат на: ahil_73 - Петък, 20 Декември, 2013, 21:48:28
За нищо приятел... :) Преди време един колега с когото карахме АДР заедно ме уверяваше че няма как да мина Румъния и да се оправя в Германия ма то не било баш така.Не вика новобранец не можеш се оправи.Да ама не .С питане на един приятел му на---ли жената ;D та така да са живи и здрави колегите и пак така да си помагаме давай страшно нема.
Ахиле( до колкото си спомням се казваш Иван и преди време ми копира обява и си я представи за твоя) това за жената не ти отива да го казваш особено в подобен форум. Относно колегата- Споко ще се оправиш да не си мислиш , че всички са били научени и подготвени като са тръгвали за 1-вия си курс??/ Я ги питай да ти разкажат и да се посмееш :) Спорно и безаварийно пътуване мога да ти пожелая и най- вече Господ да е с теб.
П.П. Вземи си една икона :)
Много съм благодарен на всички включили се колеги!
За Иконката задължително!
Дано Господ е с всички нас,на път или в почивка!
Цитат на: v1977 - Петък, 20 Декември, 2013, 22:26:39
Много съм благодарен на всички включили се колеги!
За Иконката задължително!
Дано Господ е с всички нас,на път или в почивка!
Ако имаш нужда от помощ просто пиши тук :)
Много колеги, с опит в EU, си написаха телефоните в раздел ,,Предложения". Директно звъниш, ако има нещо. Имаш и късмет, че ще караш пломбирано. :)
Привет колеги!
Командировката ми завърши.Всичко мина дабре без проблеми и инциденти,за което се гордея със себе си! 12000км без никакви инциденти нито по рампите нито по пътищата! Лошото е че не ми платиха за сега поне. Ще изчакам още и при не плащане ще обявя публично фирмата. Хубавото е че придобих представа за шофирането на прицеб извън БГ!