Здравейте!Имам малък бизнес съвсем различен от транспортния.Една фирма разпродава 5 влекача.Решил съм да купя 3.По принцип не бих се занимавал, но просто фирмата е на зор...иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.
Чудя се обаче да ги препродавам или да ги пусна към някоя фирма под наем.Как стоят нещата ? Ако си направя фирма ще има ли работа(и разбира се на далавера ли ще е при положение, че аз няма да карам)Ако са под наем шофьорите мои хора ли са ?
Ако сте на мое място какво ще направите ?
Зависи от влекачите, колко са експлоатирани? Под наем е най-добре да ги дадеш към добре разработена фирма, но и внимавай на кого какво даваш. Да не останат после само по шасита ! А ти ще има да чакаш да вземеш нещо след делото ...
Ако не си се занимавал до сега с транспорт, по добре за теб...недей.
Вероятността да спечелиш II-място е много голяма.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:42:29
Ако не си се занимавал до сега с транспорт, по добре за теб...недей.
Вероятността да спечелиш II-място е много голяма.
Вероятно повечето от вас са чували името Ваньо Алексиев? Това е шефа на БИОМЕТ. Когато през 1993г. реши да преориентира бизнеса си от търговия със скрап към международен транспорт товарни композиции беше виждал само на снимка. А в кабината на камион мисля, че не се е качвал и до ден днешен, освен на една презентация на СКАНИЯ в Швеция...
Това обаче не му попречи постепенно да изгради фирмата си. То е защото разбираше много добре от нещо друго - разбираше от пари! Знаеше как да ги управлява, как да ги харчи и как да ги спести, когато се налага...
Няма да влизам в подробности, но казвам това, за да е ясно, че когато умееш да управляваш хора и парични потоци, неминуемо успяваш в бизнеса.
Като него са малцина.
Идеята ми беше, че може да го излъжат клиенти и работници.
А и между другото скрападжиите се занимават и с транспорт, поне повечето. Така, че не е бил напълно незнаещ.
Както футбола е проста игра за умни хора, така и транспортният бизнес е ПРИВИДНО проста работа, но за НАУЧЕНИ хора.
Без човек да има какъвто и да е опит в тази сфера, ОСОБЕНО в тази сфера, може да успее точно толкова, колкото аз мога да стана хирург, или поне лекар. Точно никога :-).
За тези неща се учи. Първо - техническо образование. Второ - мениджърско + опит, трето профил международен, или какъвто и да е транспорт, четвърто е нужен добър ОПИТ с РЪКОВОДЕНЕ на хора, пето - ПАРИ ( кеш с поне пет нули отзад + поне кредитна линия с четири за "ситуации" който излизат) ,шесто - време, седмо - контакти, осмо - ОТНОШЕНИЕ (без да се прекалява) към всички по веригата "от-до", девето - НЮХ, десето - да можеш да навържеш всичко изброено и научено в едно....., единадесети - късмет.....
Това е ако се прави така както ТРЯБВА да се прави. Ти колко от тези неща имаш? Три камиона "някакви", "изгодни" ( колко точно изгодни и какви, тип и реално състояние)??
Извинявай, но е смешно. НЕ го приемай лично, а просто като съвет - ако не си компетентен да се занимаваш с това - не се захващай. Отвън е много лесно, а в деиствителност е коренно различно. Особено в днешно време. И това ти го казва по-скоро аматьор, а не истински професионалист по темата.....
Навремето ( 18 годишен) като започнах да се занимавам и с внос на автомобили ( успоредно с ученето) бях много горд от себе си. Може да се каже, че беше дори и престижно. Поради ред причини дръпнах доста. Дойде един момент в който "куцо, кьораво и сакато" почна да внася коли. Целият бизнес се обърна с краката нагоре. 90% станаха "нови бизнесмени" с много кеш в джоба, неразличаващи Голф 3 от Голф 4 ( освен цветово), до вчера продавали картофи на село, домати на борсата, или самовлюбени и уникално малоумни типчета продали земи и взели "пачките". За отрицателно време този бизнес се превърна в най-отвратителното нещо с което можеш да се занимаваш. Всеки те мисли за мошенник, защото те асоциира с тези индивиди ("меката" за който е Италия, при това Южна) и въобще оттогава почнах да се срамувам от това с което се занимавам. И заминах в чужбина, бягайки от смешната и изкривена деиствителност в моят си бранш в България.
Защо ти го пиша всичко това ли? Просто защото ако се занимаваш с нещо добро , и си добър в това......недеи да бъдеш поредният "нов мениджър-чорбаджия", нямащ нищо общо с тази сфера. Това , както и всичко друго, иска време и ОПИТ за да можеш да го правиш качествено. Ако си фен на този бранш - тръгни по правилният път - НАУЧИ нещата от-до, придобий опит и ЕДВА ТОГАВА, "влез във филма" наречен - собствена транспортна фирма. Иначе си обречен да си поредният нов заек, които ще бъде "изплющян" от всички по веригата ;D.
И без лоши чувства ;) !
Цитат на: dacho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:21:01
иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.
Само едно примерче ще ти дам:
Дилърите продават Freightliner Columbia 2006-та на 800К до 900К пробег за $25000
Аз отивам на търг и го взимам за $9000 (трябва да нося парите кеш)
Ти вероятно нямаш идея
Здравейте и от мен та да кажа някоя дума по темата,моето мнение е такова че човек който си няма хабер от камион и транспорт в тези времена не е редно да се захваща с това.Примера който е дал колегата с Ваньо Алексиев е неуместен преди 10 години да не се връщаме и по назад в годините от транспорта се вадеха пари не че сега не се вадят но не е това което беше(всичко се увеличи в пъти а цената на транспорта е в застой).Не знам за какви камиони става въпрос и на колко изгодна оферта са те,задай си въпроса ако ги дадеш под наем кой ще ги стопанисва както си му е реда.Ако ти си ги въртиш първо трудно се налага нова фирма сред спедиторите единствения вариант е да возиш по тънко от другите(говоря за европейски релации единствения вариант е вътрешно в Европа там колите не стигат).Второ да подбереш подходящ персонал в днешно време е трудно не е невъзможно но повечето читави колеги не сменят фирми.Трето казваш че не си се занимавал въобще с това нещо а в днешно време човек трябва да знае за да прогресира в транспорта.Както е писал колегата трябва да имаш доста оборотни средства за да завъртиш тези 3 камиона поради факта че малко спедиции плащат в срок по малък от 30 дни.Четвърто тепърва да откриваш нова транспортна фирма е свързано с пари(лиценз, документация,банкови гаранции за карти за гориво и други) и като цяло да заключим ако имаш толкова излишни пари да се хвърлиш ей така в нищото давай но задай си въпроса дали това е най печелившия бизнес,според мен вече не.Хареса ми написаното от колегата Hino представи много точно каква е реалността в друг бранш,и все пак успех в начинанието.
Ако не е тайна би ли споделил какви са камионите и за какви цени става дума за да те светна дали си е на далавера или ще скочиш в тигана с двата крака. Аз примерно преди си мислех, че за камион Евро 3 на милион и кусур километра 15 000€ е добра цена докато не разбрах, че Евро 5 можеш да си вземеш за 10 ,,,, та кажи кви са камионите.
Цитат на: dacho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:21:01
Здравейте!Имам малък бизнес съвсем различен от транспортния.Една фирма разпродава 5 влекача.Решил съм да купя 3.По принцип не бих се занимавал, но просто фирмата е на зор...иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.
Чудя се обаче да ги препродавам или да ги пусна към някоя фирма под наем.Как стоят нещата ? Ако си направя фирма ще има ли работа(и разбира се на далавера ли ще е при положение, че аз няма да карам)Ако са под наем шофьорите мои хора ли са ?
Ако сте на мое място какво ще направите ?
Един съвет не си харчи парите за глупости,не ти трябва нищо.Гледай си твоя бизнес, по добре ще си .Не знаеш в какъв филм ще влезеш. 1993 не е 2014. България се е превърнала в гробище за пари ,а транспорта в България УМИРА бавно,колкото и да е жалко.
Цитат на: rider777 - Петък, 03 Януари, 2014, 15:48:26
... Евро 5 можеш да си вземеш за 10 ,,,,
Пак си слънчасал... Ама то пък вече няма слънце, чудна работа...
Лятото купуваше "перфектни ремаркета на дискове" за под 2000 лв., а сега камиони Е5 за 10 000 евро... Голям играч, голямо чудо ;D
П.П.: Колко от разписалите се в темата имат собствена транспортна фирма?
Най-добре ако можеш да ги препродадеш,защото иначе филма е много голям и ще има много изхабени нерви.Аз така започнах преди 5 години(с 3 камиона и с пари от банка,сега са вече 2 камиона). Просто е много трудно и всички те тормозят и ти висят на врата-КАТ, АПИ , ДАИ.Каквото и да решиш ти пожелавам успех
Слънчасал съм ,,,,,,,,,, http://suchen.mobile.de/lkw/search.html?useCase=RefineSearch&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&__lp=180&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=309&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO5&grossPrice=false&axles=TWO&wheelFormula=WHEEL_DRIVE_4x2&lang=de
Цитат на: rider777 - Понеделник, 27 Януари, 2014, 14:59:15
Слънчасал съм ,,,,,,,,,, http://suchen.mobile.de/lkw/search.html?useCase=RefineSearch&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&__lp=180&scopeId=STT&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=309&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=SemiTrailerTruck&segment=Truck&negativeFeatures=EXPORT&emissionClass=EURO5&grossPrice=false&axles=TWO&wheelFormula=WHEEL_DRIVE_4x2&lang=de
Очукано ивеко, с кабина като гълабарник, за 12-13 бона...
Ама така е, като няма да го караш ти, ти се променя мирогледа ;D
Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 27 Януари, 2014, 15:12:55
Очукано ивеко, с кабина като гълабарник, за 12-13 бона...
Ама така е, като няма да го караш ти, ти се променя мирогледа ;D
Драго, умно момче си, ама за теб спора е самоцел. Райдера каза така: Има евро петици за 10000 евро.
Нещо да е излъгал?
Да е казал, че има Скании R560 евро5 за 10 000 евро??
Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 08 Февруари, 2014, 11:56:30
Драго, умно момче си, ама за теб спора е самоцел. Райдера каза така: Има евро петици за 10000 евро.
Нещо да е излъгал?
Да е казал, че има Скании R560 евро5 за 10 000 евро??
На посочения сайт най-евтините камиони в движение бяха по 12000Е...
Значи щом е обявена за 12 хиляди, не повече от десет плащаш. Трябва да се пазариш.
Друг е въпроса, че автора на темата си направи оглушка да каже нещо повече и в случая можем само да хвърляме боб ще успее или не.
Цитат на: Красимир Тодоров - Събота, 08 Февруари, 2014, 11:56:30
Драго, умно момче си, ама за теб спора е самоцел. Райдера каза така: Има евро петици за 10000 евро.
Нещо да е излъгал?
Да е казал, че има Скании R560 евро5 за 10 000 евро??
Е...сканията с кое е повече от ивекото ::)
Toзи сайт дето съм го дал по-горе да не е единственият за продажба на камиони ???? Човек трябва да търси,,, а който търси - намира,,, и за нещо ако е обявена цената Х ти ще си най-големият глупак ако я платиш,,, във всяка една сделка трябва да има пазарлък, иначе се губи смисъла,,,,, е има руснаци дето отиват в БАС Тръкс и казват ,,, " Колко Мерцедеса имаш днес ??? " оня казва примерно 20 и руснака вади кинтите и ги плаща всичките накуп,,, КЕШ ,,,,,, ама малко от нас са на това ниво да не кажа, че няма нито един,,, даже ПИМК и Петко Ангелов се пазарят за цените и това е абсолютно нормално ,,, Успех на всички.
Цитат на: ivopifeca - Събота, 08 Февруари, 2014, 21:43:32
Е...сканията с кое е повече от ивекото ::)
Предполагам че се шегуваш.
Абсолютно във всичко е повече от ивекото, дори наи опиканата скания дето сега карам е по-добре от най-убавото ивеко
Цитат на: rider777 - Неделя, 09 Февруари, 2014, 09:07:59
и за нещо ако е обявена цената Х ти ще си най-големият глупак ако я платиш,,, във всяка една сделка трябва да има пазарлък, иначе се губи смисъла,,,,,
Отиди в бас или клейн да се пазариш...
Тия пазарлъци стават по малките автокъщи и частни лица, където можеш да си купиш един камион. Ако трябва да купиш 5 ще трябва да обиколиш цяла Германия, да загубиш 1-2 седмици и да похарчиш спестените от пазарлъка пари...
Цитат на: Красимир Тодоров - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 13:50:57
Предполагам че се шегуваш.
Абсолютно във всичко е повече от ивекото, дори наи опиканата скания дето сега карам е по-добре от най-убавото ивеко
Не не се шегувам...с по хубавата си кабина ли,или с по добрия си мотор,с окачването,с кое е по добра Сканията?
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 17:56:59
Не не се шегувам...с по хубавата си кабина ли,или с по добрия си мотор,с окачването,с кое е по добра Сканията?
За кабината ... Няма такава грозотия като Ивеко, особено модела Евростар/Евротеч, а за Стралиса- Това не е кабина, а за таван са използвали дъно от моторница- толкова е скосено и полегато. За мотора ти ми кажи колко е живота на турбината и на мотора. Има една приказка 300 000 турбина 600 000 турбина, 900 000 мотор и турбина.
За интериора нямам думи все едно са копирали от Лего толкова е пластмасов ъгловат и грозен.
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 18:27:22
Има една приказка 300 000 турбина 600 000 турбина, 900 000 мотор и турбина.
На Сканиа турбината е Гарет. На Ивеко турбината е Гарет. Тогава , защо турбината при двигател Скания издържа повече?
Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 18:27:22
За кабината ... Няма такава грозотия като Ивеко, особено модела Евростар/Евротеч, а за Стралиса- Това не е кабина, а за таван са използвали дъно от моторница- толкова е скосено и полегато. За мотора ти ми кажи колко е живота на турбината и на мотора. Има една приказка 300 000 турбина 600 000 турбина, 900 000 мотор и турбина.
За интериора нямам думи все едно са копирали от Лего толкова е пластмасов ъгловат и грозен.
Точно Евростара бие по кабина Скания от всякъде,да не кажа,че дори и ЕвротеХа,смешно тясната кабина на Сканията,където си търкам скоростния лост по баджака докато превключвам,и къде трябва да се катеря като маймуна,за да си легна,защото на мястото на долния креват е сложена скамейка....
Цитат на: Rammbon - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 18:32:21
На Сканиа турбината е Гарет. На Ивеко турбината е Гарет. Тогава , защо турбината при двигател Скания издържа повече?
Зщото е по-малко натоварена.
Не можеш да изкараш от 10хил.куб. 440HP и да искаш дълговечност(термин от далечните години на училище)
А SCANIA 144 е V8 460HP и е 14хил.куб.
Та кой мотор според теб е натоварен повече термично?
Ивекото камион го прави турбината. Тя почти винаги работи на 100% и съответно живота и свършва по бързо.
А и самата турбина е по друга с променливо сечение, което я оскъпява и усложнява, но за сметка на това намалява живота И.
Здрасти брат, смело напред. Ако искаш да докараш камионите в Испания да работят, 0034 622 462 722 - звънни, ще ти помогна. Лек ден. А тези, които ти пишат че няма работа и т.н., просто си пазят работата.
Причина за редакция: Ново изречение - нова главна буква.
Пунктуация.
Цитат на: ivopifeca - Четвъртък, 13 Февруари, 2014, 17:56:59
Не не се шегувам...с по хубавата си кабина ли,или с по добрия си мотор,с окачването,с кое е по добра Сканията?
С цената си, която е по-висока просто за кеф на Шведите.
Като изключим кабината в частта кревати... абсолютно със всичко е по-добра. Незнам какво може да сравняваме, особено пък с Ивеко. Айде Волво да беше, да търсиме прилики-разлики.. Ама Ивеко.. или Премиум..Премиум не съм карал, но Ивеко ганц ной съм карал - е мерси за такъв камион.
бе тоя ще мъцне ли ква е далаверата?
Цитат на: Красимир Тодоров - Петък, 14 Февруари, 2014, 15:49:50
С цената си, която е по-висока просто за кеф на Шведите.
Като изключим кабината в частта кревати... абсолютно със всичко е по-добра. Незнам какво може да сравняваме, особено пък с Ивеко. Айде Волво да беше, да търсиме прилики-разлики.. Ама Ивеко.. или Премиум..Премиум не съм карал, но Ивеко ганц ной съм карал - е мерси за такъв камион.
бе тоя ще мъцне ли ква е далаверата?
За Премиум не казвам,макар че и той не е много по назад от шведкинята...е аз поне съм крал и Скания и Ивеко,италианеца ми е в пъти по кеф от нея.