• Welcome to Форум на българските шофьори.
 

Препродажба или под наем на влекачи?

Започната от dacho, Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:21:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dacho

Здравейте!Имам малък бизнес съвсем различен от транспортния.Една фирма разпродава 5 влекача.Решил съм да купя 3.По принцип не бих се занимавал, но просто фирмата е на зор...иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.
Чудя се обаче да ги препродавам или да ги пусна към някоя фирма под наем.Как стоят нещата ? Ако си направя фирма ще има ли работа(и разбира се на далавера ли ще е при положение, че аз няма да карам)Ако са под наем шофьорите мои хора ли са ?
Ако сте на мое място какво ще направите ?

dacho


Rammbon

Зависи от влекачите, колко са експлоатирани? Под  наем е най-добре да ги дадеш към добре разработена фирма, но и внимавай на кого какво даваш. Да не останат после само по шасита ! А ти ще има да чакаш да вземеш нещо след делото ...

Rammbon


loshdancho

Ако не си се занимавал до сега с транспорт, по добре за теб...недей.
Вероятността да спечелиш II-място е много голяма.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

driver1

Цитат на: loshdancho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:42:29
Ако не си се занимавал до сега с транспорт, по добре за теб...недей.
Вероятността да спечелиш II-място е много голяма.

    Вероятно повечето от вас са чували името Ваньо Алексиев? Това е шефа на БИОМЕТ. Когато през 1993г. реши да преориентира бизнеса си от търговия със скрап към международен транспорт товарни композиции беше виждал само на снимка. А в кабината на камион мисля, че не се е качвал и до ден днешен, освен на една презентация на СКАНИЯ в Швеция...
    Това обаче не му попречи постепенно да изгради фирмата си. То е защото разбираше много добре от нещо друго - разбираше от пари! Знаеше как да ги управлява, как да ги харчи и как да ги спести, когато се налага...
    Няма да влизам в подробности, но казвам това, за да е ясно, че когато умееш да управляваш хора и парични потоци, неминуемо успяваш в бизнеса.

loshdancho

Като него са малцина.
Идеята ми беше, че може да го излъжат  клиенти и работници.
А и между другото скрападжиите се занимават и с транспорт, поне  повечето. Така, че не е бил напълно незнаещ.
ПРОСТ(о) шофьор!  Малии за това някога се учеше 3-4год.

Hino

Както футбола е проста игра за умни хора, така и транспортният бизнес е ПРИВИДНО проста работа, но за НАУЧЕНИ хора.
 Без човек да има какъвто и да е опит в тази сфера, ОСОБЕНО в тази сфера, може да успее точно толкова, колкото аз мога да стана хирург, или поне лекар. Точно никога :-).
 За тези неща се учи. Първо - техническо образование. Второ - мениджърско + опит, трето профил международен, или какъвто и да е транспорт, четвърто е нужен добър ОПИТ с РЪКОВОДЕНЕ на хора, пето - ПАРИ ( кеш с поне пет нули отзад + поне кредитна линия с четири за "ситуации" който излизат) ,шесто - време, седмо - контакти, осмо - ОТНОШЕНИЕ (без да се прекалява) към всички по веригата "от-до", девето - НЮХ, десето - да можеш да навържеш всичко изброено и научено в едно....., единадесети - късмет.....
 Това е ако се прави така както ТРЯБВА да се прави. Ти колко от тези неща имаш? Три камиона "някакви", "изгодни" ( колко точно изгодни и какви, тип и реално състояние)??
 Извинявай, но е смешно. НЕ го приемай лично, а просто като съвет - ако не си компетентен да се занимаваш с това - не се захващай. Отвън е много лесно, а в деиствителност е коренно различно. Особено в днешно време. И това ти го казва по-скоро аматьор, а не истински професионалист по темата.....

 Навремето ( 18 годишен) като започнах да се занимавам и с внос на автомобили ( успоредно с ученето) бях много горд от себе си. Може да се каже, че беше дори и престижно. Поради ред причини дръпнах доста. Дойде един момент в който "куцо, кьораво и сакато" почна да внася коли. Целият бизнес се обърна с краката нагоре. 90% станаха "нови бизнесмени" с много кеш в джоба, неразличаващи Голф 3 от Голф 4 ( освен цветово), до вчера продавали картофи на село, домати на борсата, или самовлюбени и уникално малоумни типчета продали земи и взели "пачките". За отрицателно време този бизнес се превърна в най-отвратителното нещо с което можеш да се занимаваш. Всеки те мисли за мошенник, защото те асоциира с тези индивиди ("меката" за който е Италия, при това Южна) и въобще оттогава почнах да се срамувам от това с което се занимавам. И заминах в чужбина, бягайки от смешната и изкривена деиствителност в моят си бранш в България.
 Защо ти го пиша всичко това ли? Просто защото ако се занимаваш с нещо добро , и си добър в това......недеи да бъдеш поредният "нов мениджър-чорбаджия", нямащ нищо общо с тази сфера. Това , както и всичко друго, иска време и ОПИТ за да можеш да го правиш качествено. Ако си фен на този бранш - тръгни по правилният път - НАУЧИ нещата от-до, придобий опит и ЕДВА ТОГАВА, "влез във филма" наречен - собствена транспортна фирма. Иначе си обречен да си поредният нов заек, които ще бъде "изплющян" от всички по веригата  ;D.

 И без лоши чувства  ;) !
Donna e la logica ..... Lada e idraulica :-)

American

Цитат на: dacho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:21:01
иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.

Само едно примерче ще ти дам:

Дилърите продават Freightliner Columbia 2006-та на 800К до 900К пробег за $25000
Аз отивам на търг и го взимам за $9000 (трябва да нося парите кеш)

Ти вероятно нямаш идея
smoking gun

kron

Здравейте и от мен та да кажа някоя дума по темата,моето мнение е такова че човек който си няма хабер от камион и транспорт в тези времена не е редно да се захваща с това.Примера който е дал колегата с Ваньо Алексиев е неуместен преди 10 години да не се връщаме и по назад в годините от транспорта се вадеха пари не че сега не се вадят но не е това което беше(всичко се увеличи в пъти а цената на транспорта е в застой).Не знам за какви камиони става въпрос и на колко изгодна оферта са те,задай си въпроса ако ги дадеш под наем кой ще ги стопанисва както си му е реда.Ако ти си ги въртиш първо трудно се налага нова фирма сред спедиторите единствения вариант е да возиш по тънко от другите(говоря за европейски релации единствения вариант е вътрешно в Европа там колите не стигат).Второ да подбереш подходящ персонал в днешно време е трудно не е невъзможно но повечето читави колеги не сменят фирми.Трето казваш че не си се занимавал въобще с това нещо а в днешно време човек трябва да знае за да прогресира в транспорта.Както е писал колегата трябва да имаш доста оборотни средства за да завъртиш тези 3 камиона поради факта че малко спедиции плащат в срок по малък от 30 дни.Четвърто тепърва да откриваш нова транспортна фирма е свързано с пари(лиценз, документация,банкови гаранции за карти за гориво и други) и като цяло да заключим ако имаш толкова излишни пари да се хвърлиш ей така в нищото давай но задай си въпроса дали това е най печелившия бизнес,според мен вече не.Хареса ми написаното от колегата Hino представи много точно каква е реалността в друг бранш,и все пак успех в начинанието.

rider777

Ако не е тайна би ли споделил какви са камионите и за какви цени става дума за да те светна дали си е на далавера или ще скочиш в тигана с двата крака. Аз примерно преди си мислех, че за камион Евро 3 на милион и кусур километра 15 000€ е добра цена докато не разбрах, че Евро 5 можеш да си вземеш за 10 ,,,, та кажи кви са камионите.
Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,

sush1978

Цитат на: dacho - Четвъртък, 02 Януари, 2014, 23:21:01
Здравейте!Имам малък бизнес съвсем различен от транспортния.Една фирма разпродава 5 влекача.Решил съм да купя 3.По принцип не бих се занимавал, но просто фирмата е на зор...иска бързо да ги продаде и си е направо оферта.
Чудя се обаче да ги препродавам или да ги пусна към някоя фирма под наем.Как стоят нещата ? Ако си направя фирма ще има ли работа(и разбира се на далавера ли ще е при положение, че аз няма да карам)Ако са под наем шофьорите мои хора ли са ?
Ако сте на мое място какво ще направите ?
Един съвет не си харчи парите за глупости,не ти трябва нищо.Гледай си твоя бизнес, по добре ще си .Не знаеш в какъв филм ще влезеш. 1993 не е 2014. България се е превърнала в гробище за пари ,а транспорта в България УМИРА бавно,колкото и да е жалко.
Умирай трудно

drago_pavlov

Цитат на: rider777 - Петък, 03 Януари, 2014, 15:48:26
... Евро 5 можеш да си вземеш за 10 ,,,,
Пак си слънчасал... Ама то пък вече няма слънце, чудна работа...

Лятото купуваше "перфектни ремаркета на дискове" за под 2000 лв., а сега камиони Е5 за 10 000 евро... Голям играч, голямо чудо  ;D

П.П.: Колко от разписалите се в темата имат собствена транспортна фирма?

avto_vanko

Най-добре ако можеш да ги препродадеш,защото иначе филма е много голям и ще има много изхабени нерви.Аз така започнах преди 5 години(с 3 камиона и с пари от банка,сега са вече 2 камиона). Просто е много трудно и всички те тормозят и ти висят на врата-КАТ, АПИ , ДАИ.Каквото и да решиш ти пожелавам успех

rider777

Никога не съм обичал и толерирал тъпанарите, мързеливците, завистливците, злобарите и ,,,,,,,,,,,,
Колкото по-нависоко се реем, толкова по-дребни изглеждаме на онези, които не могат да летят.
Най-добрият учител в живота е опитът. Вярно, взима скъпо, но обяснява разбираемо ,,,,,,,,,,,,


Красимир Тодоров

Цитат на: drago_pavlov - Понеделник, 27 Януари, 2014, 15:12:55
Очукано ивеко, с кабина като гълабарник, за 12-13 бона...
Ама така е, като няма да го караш ти, ти се променя мирогледа  ;D
Драго, умно момче си, ама за теб спора е самоцел. Райдера каза така: Има евро петици за 10000 евро.
Нещо да е излъгал?
Да е казал, че има Скании R560 евро5 за 10 000 евро??

Красимир Тодоров