http://fakti.bg/avto/85047-zashto-zamrazva-naftata-ili-nishto-novo-pod-slanceto?fb_action_ids=10201174064898650&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B14
Много хубава статия с изчерпателни изводи.
Парафина (най-общо казано) е показател за ниско качество гориво напомпано с подобрителни за да се постигне цетановото число. Което говори за нискокачествен продукт още в рафинерията.
Тъй като в горивната система на дизела механичните части се мажат само от горивото, нещата не са толкова прости.
Имам някакви спомени от училище в които ни обясняваха как влияе и промененият вискозитет на горивото върху износването и вероятността от аварии. С две думи(по шофьорски). По-гъстата нафта износва повече елементите (помпите) заради по-голямото съпротивление на триене и от там по-голямото налягане.
Wikipedia
ЦитатДизеловите двигатели работят с по-тежко гориво от бензиновите - то е съставено от по-тежките фракции, получени при преработката на петрола. Дизеловото гориво се състои главно от парафини - наситени въглеводороди с формула CnH2n+2, при n>20 (до 75%) и циклични въглеводороди. Способността на дизеловото гориво да се възпламенява в двигателя се измерва по скала с мерна единица т.нар. цетаново число. Като еталон за висока възпламенимост се приема веществото цетан (хексадекан C16H34), на което се дава цетаново число 100, а за най-ниска се приема възпламенимостта на нафталина (0). Дизеловите двигатели са пригодени да работят с гориво, чието цетаново число е около 40-50.
Цитат на: naum4o - Петък, 03 Януари, 2014, 09:41:51
http://fakti.bg/avto/85047-zashto-zamrazva-naftata-ili-nishto-novo-pod-slanceto?fb_action_ids=10201174064898650&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B14
Много хубава статия с изчерпателни изводи.
Тук ще споделя един случай от моя опит, само че става въпрос за бензин. 2002 година мисля че беше януари, голям студ минус 18-20 по целзий. Угасвам за гориво на 10-15м от бензиностанция, дават ми лейка и наливам за 5 лв(тогава около 4л). Докато стигна до колата бензина беше на каша. Който иска да вярва.
Тук май му е място да попитам ако някой има информация и знае: Има ли разлика в качеството на нормалното дизелово гориво и т.нар. червена нафта - индикираното безакцизно гориво за селскостопански машини и др?
После ще обясня какво имам предвид.
Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 11:17:33
Тук май му е място да попитам ако някой има информация и знае: Има ли разлика в качеството на нормалното дизелово гориво и т.нар. червена нафта - индикираното безакцизно гориво за селскостопански машини и др?
После ще обясня какво имам предвид.
Със сигурност червената нафта не отговаря на изискванията за Евродизел. Съдържанието на сяра в процентно съотношение е по-голямо.
Не би трябвало да има.
Но, към тъй наречената червена нафта(без акцизна) могат да се причислят и нафтата за отопление( на "български"- газьол)
и лекото корабно гориво.
Не съм запознат дали се оцветява нафтата за локомотивите .
Отделно не знам каква еврокатегория се изисква за селскостопанските машини(дали въобще се изисква).
Тъй както при емисиите изгорели газове има еврокатегория, и при горивата има такава(някога в България имаше даже табелки на пистолетите, сега вече няма по-малка от Е4).
Та ако не се изисква еврокат. за селскостопанските машини не се знае каква е нафтата може и да е без еврокатегория.
Разликата, е че старата нафта има повече сяра, което не се препоръчва за новите Е4- Е5 камиони (нали са екологични).
Даже от производителите има изрични указания да се карат само с гориво отговарящо на техният екологичен клас.
Излиза, че нищо не знам....
Има разлика и то голяма. Друг е въпросът дали за определени трактори собствениците не си поръчват оцветен в червено евродизел.
http://saksa-bg.com/bg/products/euro-diesel
P.S. Всъщност съдържанието на сяра за превозни средства е еднакво.
http://saksa-bg.com/bg/marked-fuels/diesel-heating
Това трябва да се знае какво купуваш, дали оцветен евродизел или газьол.
А сега да кажа за какво става въпрос и защо питам: Известно е, че червената нафта не влияе на работата на двигателите на камионите, па били те и от категорията Евро4 и Евро5.
Колата ми е Peugeot 207 HDI - 1600куб.см., 90 к.с. Имах неблагоразумието на празен резервоар да налея около 8л. червена нафта. След около десетина километра, двигателят влезе в авариен режим на работа (компютъра не му позволява да се изфорсира и колата да развие повече от 80км/ч.) а на дисплея се изписва "antipollution fault".
Сега съм в паника. Не знам това трайно ли е, или ще отшуми с изчерпването на неподходящото гориво. Но се притеснявам да няма трайни увреждания на филтри, както и на катализатора...
Мой приятел има трактор и чат пат ползва от тази червената нафта и казва че при транспорт няма разлика, но при натоварване (оране, дисковане и т.н.) се усеща, че с червената нафта мощността е по малка ???
Както се казва не питай старило...
След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материал(вещество) във филъра да реагира с оцветителя и да го запушва. (фантазирам си)
Пиши после как се развива ситуацията.
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 12:09:04Както се казва не питай старило...
След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материал(вещество) във филъра да реагира с оцветителя и да го запушва. (фантазирам си)
Пиши после как се развива ситуацията.
Ох, то ако се размине само със смяна на филтрите, това си е нищо. Страхувам се да не е нещо по-сериозно. Ще трябва да имам търпението да изразходвам докрай това гориво, да налея чисто и да видя какво ще стане. Имам намерение тогава и да прекъсна за кратко връзката с акумулатора с надеждата да се нулират грешките в бордния компютър. Ако не се оправи - отивам в сервиз...Ще информирам за развитието.
А на вас препоръчвам: НЕ ПРАВЕТЕ КАТО МЕН!
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 12:09:04
Както се казва не питай старило...
След като изразходиш нафтата, ако не се оправи(тъй като това е грешка за запушени филтри- ниско налягане) отиваш на смяна на филтрите. Остава глупавите западняци да са сложили някакъв материл(вещество) във филъра да реагира с оцветителя и да го запушва. (фантазирам си)
Пиши после как се развива ситуацията.
И аз така мисля. Най-вероятната причина е в оцветяването, което може да съдържа допълнителни субстанции, запушващи филтрите. Източи го в някой гараж, някои френски коли имат отпред помпа за обезвъздушаване и можеш от там да източиш нафтата. Или доливай непрекъснато.
Някой беше питал за локомотивното гориво. Съсед е машинист и ми е показвал искрящо зелена нафта.
Защо не източиш горивото направо от помпата , като свалиш маркуча преди филтъра или излишното гориво.
Има вероятност да се дозадръстят филтрите и да угаснеш на пътя.
Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 11:59:17
А сега да кажа за какво става въпрос и защо питам: Известно е, че червената нафта не влияе на работата на двигателите на камионите, па били те и от категорията Евро4 и Евро5.
Колата ми е Peugeot 207 HDI - 1600куб.см., 90 к.с. Имах неблагоразумието на празен резервоар да налея около 8л. червена нафта. След около десетина километра, двигателят влезе в авариен режим на работа (компютъра не му позволява да се изфорсира и колата да развие повече от 80км/ч.) а на дисплея се изписва "antipollution fault".
Сега съм в паника. Не знам това трайно ли е, или ще отшуми с изчерпването на неподходящото гориво. Но се притеснявам да няма трайни увреждания на филтри, както и на катализатора...
Пробвай като начало с изчистване на грешките в компютъра. Аз съм си купил OBD устройство с блутут връзка и си ги чистя с Андроид приложението Torque.
:D , Червената нафта, ако е истинска червена нафта от ЕС - НЯМА, повтарям НЯМА НИКАКВА разлика с обикновенният евро дизел. Единствено е ОЦВЕТЕНА, за да се различава при проверка, понеже акциза и е различен, защото се използва за селскостопански цели. По принцип е абсолютно забранено да се слага на не селскостопански машини или да се използва за друго. Глобите са сериозни. Това е. Пак казвам , разлика в качеството на горивото няма.
Селскостопанските машини разбира се, че ИМАТ екостандарти. Някой са типизирани към Евро ( 1,2, 3, 4 и т.н., евроспецификация като при камионите) , някой по Тиер ( американски стандарт), които е II, III, IV и т.н. ( ако си спомням правилно), с вариации "а", "б", "ц" и т.н.
Към driver1 - HDI моторите ( който както знаем се слагат никак не само на Пежо, ами на над 30 модела други марки също) са типично известни, че НЕ ПОНАСЯТ червена нафта. Нарочно са направени така. Светва ламБата ( ;D ) , и си в авариен режим ( понякога не, но по-често да). Не се притеснявай - нищо страшно. Точиш и наливаш обикновенна, или само допълваш догоре с обикновенна нафта, триеш грешката ( между другото цената вече, да ти я изтрият в сервиз е горе долу толкова колкото да си купиш ОБД кабели и сам да си го направиш).
В Бенелюкс що "менструална" нафта съм заредил......... не си спомням дори някой българин, поляк, руснак и прочее да си е тръгвал наобратно с нещо различно от червена нафта. Проблеми никога не е имало. А аз колко съм карал с такава бусчета например вътрешно....... Но все пак тогава беше 0.6-0,9Е/л!
Между другото, типично по евреиски, редовно, ама наистина редовно съм се засичал и съм чакал на опашка да заредя, като пред мен са били чисти холандци с коли последни модели ( до 3 годишни топ модели на всякакви реномирани марки) зареждащи "мензис" . Това редовно..... Дали биха го правили ако има проблем?
Въобще по тази тема съм си говорил с един тип, продава гориво всякакво с малка цистерна десетина тона на частници. Купувал съм от него редовно, като ми се наложи. Той ми обясни всичко по тази тема.
И сега едно уточнение важно. Да те проверяват ( по целият ЕС)за червена нафта ако си с кола, бусче или малко камионче е почти изключено. Когато си с КАМИОН обаче, нещата са много сериозни. Хванат ли те, глобите са ужасни. Единствено можеш да минеш метър ( нещо което умишлено се прави), ако докажеш, че си купил преди дни примерно дадената машина и се прибираш с нея. Тогава няма как да те глобят за нещо което си купил и респективно горивото по презумция може да се смята, че е било там преди да го купиш още. Но това е само като си с транзитен номер за експорт. Регистриран ли е ........ филм....голям филм и никак не го препоръчвам, че съм бил свидетел на резултатите.
Червената нафта се изписва "roode gasolie" и някъде ( особенно в Бенелюкс) се продава на редица обикновенни бензиностанции. Последно преди време ( сега незнам с точност, но едва ли е различно), разликите в цените станаха толкова малки, че вече не си заслужава толкова да зареждаш червена......
Дано съм бил полезен ;) !
Изглежда е доста нечестно дизеловите локомотиви да нямат adblue екологични щуротий, също така и селскостопанските машини, големи и малки лодки фериботи и корабчета на нафта, пътно строителни машини, булдозери, багери и валяци.
Що за дискриминация ?
Hino, от твоите уста в божиите уши! Това по отношение на думите ти, че проблема е временен, въпреки, че не ми стана ясно по какъв начин тия от Пежо са направили моторите си така, че да не понасят червената нафта. А и за чии .уй им е трябвало...
Иначе за другото - санкциите за употребата в камиони, това го знае всяко хлапе. Едва ли има колега, особено пътуващ през Белгия, който да не е спиран от трафик-полицията и да не са му бъркали в резервоара с шишенца и спринцовки.
В Испания червена нафта се продава на всяка по-голяма бензиностанция. С нея зареждат не само селскостопанските машини, но и хладилните полуремаркета. Нормалната нафта е Gasolleo A, червената - Gasolleo В и разликата в цената не е никак за пренебрегване - съответно около 1.40 за едната и 1.10евро - другата.
Май ще сменяваш Пежака...
Цитат на: loshdancho - Петък, 03 Януари, 2014, 20:09:46
Май ще сменяваш Пежака...
Не думай! Тъкмо съм си го изплатил. А и много съм си доволен от тая кола.
Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 11:59:17
А сега да кажа за какво става въпрос и защо питам: Известно е, че червената нафта не влияе на работата на двигателите на камионите, па били те и от категорията Евро4 и Евро5.
Колата ми е Peugeot 207 HDI - 1600куб.см., 90 к.с. Имах неблагоразумието на празен резервоар да налея около 8л. червена нафта. След около десетина километра, двигателят влезе в авариен режим на работа (компютъра не му позволява да се изфорсира и колата да развие повече от 80км/ч.) а на дисплея се изписва "antipollution fault".
Сега съм в паника. Не знам това трайно ли е, или ще отшуми с изчерпването на неподходящото гориво. Но се притеснявам да няма трайни увреждания на филтри, както и на катализатора...
Колата ми е Пежо 607 2.2 HDI,колега.Винаги,когато на дисплея ми изпише "antipollution fault",това означава само едно-задръстване на FAP филтъра.Това е филтъра за твърди частици,почиства се лесно-караш 10-15 км на обороти около 3500.Ако вече си влязъл в сервизен режим,до тези обороти се стига след малко по-продължително ускоряване,но все пак се стига до тях.Не се плаши,едва ли е от лошата нафта.Изписвало ми е същият дефект и при минимално количество на нафтата в резервоара.Точно като твоя случай. Опитай с тоя метод,и да се надяваме,че колата ще се оправи!
Цитат на: матадора - Петък, 03 Януари, 2014, 20:32:15
Колата ми е Пежо 607 2.2 HDI,колега.Винаги,когато на дисплея ми изпише "antipollution fault",това означава само едно-задръстване на FAP филтъра.Това е филтъра за твърди частици,почиства се лесно-караш 10-15 км на обороти около 3500.Ако вече си влязъл в сервизен режим,до тези обороти се стига след малко по-продължително ускоряване,но все пак се стига до тях.Не се плаши,едва ли е от лошата нафта.Изписвало ми е същият дефект и при минимално количество на нафтата в резервоара.Точно като твоя случай. Опитай с тоя метод,и да се надяваме,че колата ще се оправи!
Благодаря колега, ще опитам и това. Колата е влязла в авариен режим, но ще се опитам на магистралата да я ускоря до указаните обороти и дано се изфорсира.
Забравих да уточня нещо,колега.Ускорението можеш да го направиш и на трета предавка.Не е задължително да е на пета.Случвало ми се е да правя това упражнение по заснежен път,на втора предавка.Важното е да се кара достатъчно дълго време на обороти около 3300-3500,за да има време филтъра да се прочисти и лампата на дисплея да угасне.Учудващото е,че най-често това задръстване ми се случва в студените месеци.Обяснявам си го с факта,че ФАП филтъра не може да се загрее достатъчно,за да изгори саждите,налепнали по него.Между другото,от сервиза на Пежо знам,че тази грешка се появява и при ниско ниво на течността.От три години в резервоарчето на Фап филтъра не наливам друго,освен нафта.При 607-цата резервоарчето се намира пред задна лява гума.Казвам ти го,за имаш предвид и тази възможност.Моето мнение е,че едва ли проблемът ще ти е в червената нафта.
Здравей колега.
Това което ти е изписало като грешка "antipollution fault" означава само едно:
грешка в системата против замърсяване от анг."pollution" - замърсяване.Това означава че има проблем с филтъра за твърди частици.Варианта е както е казал колегата,а именно караш колата 20 мин с около 3000 min-1 и би трябвало да се оправи.Според мен първо сипи друго гориво.
Поздрави.
Цитат на: vasvvv - Петък, 03 Януари, 2014, 22:11:27
Здравей колега.
Това което ти е изписало като грешка "antipollution fault" означава само едно:
грешка в системата против замърсяване от анг."pollution" - замърсяване.Това означава че има проблем с филтъра за твърди частици.Варианта е както е казал колегата,а именно караш колата 20 мин с около 3000 min-1 и би трябвало да се оправи.Според мен първо сипи друго гориво.
Поздрави.
Да, колеги, убедих се в това. Пък и попрочетох малко във форума на Пежо. Вече съм почти сигурен, че става дума за съвпадение и червената нафта не е причината. Остава да се надявам, че ще успея да я форсирам, че тия Пежа са с характер...:)
Е все пак е ЛЪВ ;) 8) 8)
driver1, може и да е съвпадение. Тои човека много добре е обяснил за регенерирането на ФАП-а. При мен обаче, от опит ( предимно не личен, защото знам за какво става дума), имам предвид неща който съм видял, а не чул....... 10 от 10 случая зареждането с червена нафта ( говоря САМО за Бенелюкс) ВОДИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО до светване на лампата.
Въобще HDI мотор ( независимо в каква марка и/или модел кола) и червена нафта са функция водеща до точно този проблем. За щастие не е нищо фатално. Никога не съм чул за проблем произтичащ от това. Чистиш грешката, пълниш с обикновенна нафта или източваш наличната и "цепиш мрака" ;D ;).
И един съвет, ако позволиш и не се обидиш ;). Купи си истинска кола - ЯПОНСКА ( сглобена в Япония). Там такива филми, фап-мап-гап, електроники, простотии ......няма. Просто искрен приятелски съвет ;).
Преди 10-12 години,човек с рено 19 си купи червена нафта .....разказа му се играта!Не знам дали е била само оцветена,или е била с други свойства и съставки,не ги разбирам тия работи но се видя в приключение...По късно някой,който карал само с такава му казал,че трябвали да и добавя по определено количество трансформаторно масло,същия този човек каза,че само МБ-124-ката му я меляла без проблем.
Цитат на: driver1 - Петък, 03 Януари, 2014, 20:13:07
Не думай! Тъкмо съм си го изплатил. А и много съм си доволен от тая кола.
По добре провери колко хиляди ти остават до смяна на FAP-a
и ако са малко сменяй колата. ;)
Че ако се наложи ти да го плащаш ....., ще се окаже че не си я доизплатил съвсем. :o :o
Червената нафта е абсолютно еднаква с нормалната, разликата е само че се плаща без акциз.
Съгласен съм, че шанса да те хванат с такава е минимален, ако не си с LKW, но въпреки това си е съвсем реален. И филма после става много сложен, знам хора които са го гледали >:(
Цитат на: Haydutyn - Вторник, 18 Март, 2014, 17:06:05Парафинова емулсия.
В Русия и Казахстан съществува два вида нафта: летна-замръзва на минус 15/на клипчето/ и зимна замръзва на минус 40-45/зависи от коя верига,рафинерия или населено място/.Тук вие логично ще попитате се какво се прави на минус 55 и отговора е най-често се разрежда с керосин.